• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.808 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

mjk87 schreef:

@ Montorsi: Oranje has the advantage (1135.95 over 1135.61).

Thanks!

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Ze doen er echt alles aan om 't niet meer in Eindhoven te laten spelen.

Ah, die Jappen schijnen daar te verblijven voor een trainingsstage.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Ik vind het ook wel erg hypocriet allemaal.

Is het niet amper 2-3 jaar geleden dat ze de wedstrijden van de Rode Duivels niet eens konden slijten aan een zender omdat er geen hond naar keek?

Dat blijf je hebben, aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je het gewoon niet aan kon zien. Vergeet niet, dat de spelers er zelf ook een potje van maakte wat kwaad bloed zet bij de aanhang.

Door te gooien met termen als hypocriet moet je begrijpen wat ze meegemaakt hebben. Als Nederlander is het makkelijk praten en heb je nooit een dergelijk verval meegemaakt. Dat het meer aantrekt als het goed gaat is niet meer dan logisch. Toch blijft het mooi dat het vormen aanneemt die je vooral in West/Zuid europa weinig ziet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Genoten van Oranje. Hele sterke wedstrijd gespeeld, al was Hongarije wel echt prut. Maar ze stonden tot gisteravond wel 2e in onze groep.

De Jong-Strootman mag van mij wel op het WK ons blok van WK 2010 kopieren. Stond uitstekend. En hopelijk komt van Persie nu ook eens echt los in Oranje. Leuk dat hij gister een hattrick maakte, maar dit mag ook wel tegen toplanden op een WK. Ben benieuwd of dat er nog in zit.

De zwakte van Oranje ligt nog altijd achterin. Daar loopt niet 1 speler die op dit moment Europese top is. Niet eens subtop. Qua keepers hebben wel weer keuze genoeg. Daar hebben we er wel een stuk of 4, 5 van die een goed niveau bezitten. Maar waar blijft de nieuwe Stam, De Boer of van Bronckhorst nou?

Dinsdag maar eens Turkije verslaan, dan bestaat de kans dart we groepshoofd worden aangezien ik Argentinië wel van Uruguay zie winnen.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Ze doen er echt alles aan om 't niet meer in Eindhoven te laten spelen.

Ah, die Jappen schijnen daar te verblijven voor een trainingsstage.

Het lijkt me handiger/makkelijker/logischer om de Japanners 60 km te laten rijden dan 25.000 man (10.000 minder nog dan het Philips Stadion!) naar Genk te laten rijden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Ik vind het ook wel erg hypocriet allemaal.

Is het niet amper 2-3 jaar geleden dat ze de wedstrijden van de Rode Duivels niet eens konden slijten aan een zender omdat er geen hond naar keek?

Dit zei ik gister al ja. Stelletje successupporters daar. Toen België mindere resultaten boekte en de fans echt nodig had, toen zat er geen hond en kwamen wedstrijden regelmatig niet eens op tv. Erg hypocriet dat ze nu doen alsof ze de beste fans van de wereld zijn

Verder misgun ik het België niet hoor. Er lopen alleen al een stel oud-Ajacieden bij de Belgen rond die ik het gun. Qua niveau zijn ze een welkome aanvulling op het WK.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Nooit begrepen waarom die kerel in Oranje speelt. Scoort nooit en Huntelaar is veeeeel beter..

Ach, Huntelaar heeft er ook geloof ik 33. Dat zijn er maar 8 minder, maar ook heel wat interlands en speelminuten minder. Van Persie is vooral altijd op dreef tegen dit soort flutlanden. Ik hoop van harte dat hij eens op het WK gaat scoren als we hem echt keihard nodig hebben. Hij is een fantastische speler, al vele jaren lang, maar jij snapt ook wel dat er mensen niet zo blij met hem waren denk ik, omdat hij zovaak faalde als het echt nodig was dat hij eens scoorde.

https://pbs.twimg.com/media/BWUkRfNCUAApRUH.jpg:large

Slechts 5 eindronde goals. Ik herinner mij Ivoorkust in 2006 (WK), Frankrijk (EK 2008), Roemenie (2008) en Kameroen (2010) en Duitsland (2012). Dat is niet zo heel denderend. Slechts 2 goals tegen toplanden.

Nogmaals, hij is en blijft terecht nu eerste spits, maar laat het dan ook zien tegen sterke teams.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat hebben ze overal natuurlijk. Ook op clubniveau. Als je bijna elke wedstrijd onderuit gaat heeft dat zijn effect. Zou in Nederland nog erger zijn, neem dat maar van mij aan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je kan ook lezen natuurlijk. Is mogelijk, wat ook zo is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het lijkt me handiger/makkelijker/logischer om de Japanners 60 km te laten rijden dan 25.000 man (10.000 minder nog dan het Philips Stadion!) naar Genk te laten rijden.

Wat dacht je van het feit dat de KNVB waarschijnlijk vet wordt betaald voor dit potje in Genk?

Niet voor niets speelt bv Brazilië ook vaak zat in Engeland of waar ook een interland, puur voor de commercie. Heeft niks met een boycot voor een stadion te maken. Japan zal wel de portemonnee hebben getrokken.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De zwakte van Oranje ligt nog altijd achterin. Daar loopt niet 1 speler die op dit moment Europese top is. Niet eens subtop. Qua keepers hebben wel weer keuze genoeg. Daar hebben we er wel een stuk of 4, 5 van die een goed niveau bezitten. Maar waar blijft de nieuwe Stam, De Boer of van Bronckhorst nou?

Van de 8 verdedigers is Vlaar de meest ervaren speler met 17(!) interlands.

Vergelijk dat met het middenveld en de aanval (minimaal 3 spelers per linie met 50+ ervaring).

Ik ben een beetje de draad kwijt met wat er allemaal in het buitenland loopt, maar spelers als vd Wiel en Heitinga (hoe doet die het bij Everton?) zou je toch goed kunnen gebruiken.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat blijf je hebben, aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je het gewoon niet aan kon zien. Vergeet niet, dat de spelers er zelf ook een potje van maakte wat kwaad bloed zet bij de aanhang.

Door te gooien met termen als hypocriet moet je begrijpen wat ze meegemaakt hebben. Als Nederlander is het makkelijk praten en heb je nooit een dergelijk verval meegemaakt. Dat het meer aantrekt als het goed gaat is niet meer dan logisch. Toch blijft het mooi dat het vormen aanneemt die je vooral in West/Zuid europa weinig ziet.

Uh Naomi, we zijn Feyenoorders remember. Ik denk dat wij allebei best weten hoe Belgen zich voelen

Ik vind het erg leuk dat Belgie er weer bij is, want daar heb je tenminste als Nederlander affiniteit mee. Helemaal omdat ze er eerst jaren niks van hebben gebakken is het ze van harte gegund, maar het is wel opvallend dat er zo'n omslag is geweest de afgelopen twee jaar. Dan heb je de schijn van gloryhunters in ieder geval wel erg tegen.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat dacht je van het feit dat de KNVB waarschijnlijk vet wordt betaald voor dit potje in Genk?

Niet voor niets speelt bv Brazilië ook vaak zat in Engeland of waar ook een interland, puur voor de commercie. Heeft niks met een boycot voor een stadion te maken. Japan zal wel de portemonnee hebben getrokken.

Wat voor baat hebben de Japanners bij een wedstrijd in Genk tov Eindhoven (maar 60km verderop)? Woont daar een hele enclave of zo?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)

Vergelijk dat met het middenveld en de aanval (minimaal 3 spelers per linie met 50+ ervaring).

Ik ben een beetje de draad kwijt met wat er allemaal in het buitenland loopt, maar spelers als vd Wiel en Heitinga (hoe doet die het bij Everton?) zou je toch goed kunnen gebruiken.

Ja, Oranje is achterin jong, onervaren en kwalitatief niet zo best. Ik vind alleen de rechtsback positie wel oke (naast de keeper dan) met Janmaat of vd Wiel of anders nog van Rhijn. Maar centraal is niemand echt goed en dat geldt ook voor de linkerkant. Willems kan niet verdedigen en Blind is traag. Ik zal wel gekleurd overkomen, maar Blind is tactisch het beste, dus die zou ik laten staan. Centraal wordt het puzzelen. Heitinga speelt weinig bij Everton. Die jongen had beter terug naar Ajax kunnen komen. Had hij zich dit jaar nog in de WK selectie kunnen spelen.

depri83 schreef:

(quote)

Wat voor baat hebben de Japanners bij een wedstrijd in Genk tov Eindhoven (maar 60km verderop)? Woont daar een hele enclave of zo?

Japan traint daar schijnbaar en vind een interland tegen Oranje wel leuk, waar ze vast goed voor betalen. Ik heb geen idee hoeveel Jappen in Genk leven. Ik denk dat Japan er ook voor krijgt betaald daar te oefenen.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Maar ja, 35.000 man met een treincombi lijkt me ook wat lastig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

Uh Naomi, we zijn Feyenoorders remember. Ik denk dat wij allebei best weten hoe Belgen zich voelen

Uiteraard, maar dat is clubliefde, dat is hier, en net als in België primair. Maar gaat Oranje het zo slecht doen, dan zal je schrikken want dat gaat doen met de kijkcijfers en stadionbezoek.

Ik vind het erg leuk dat Belgie er weer bij is, want daar heb je tenminste als Nederlander affiniteit mee. Helemaal omdat ze er eerst jaren niks van hebben gebakken is het ze van harte gegund, maar het is wel opvallend dat er zo'n omslag is geweest de afgelopen twee jaar. Dan heb je de schijn van gloryhunters in ieder geval wel erg tegen.

Uiteraard, maar echt glryhunters zijn het niet. Er stond weer een goede lichting spelers en toen zijn de mensen alweer volop naar de stadions en cafe's getrokken. De buzz was al heel groot toen de kwalificatie begon, en toen was deelname aan Brazilië nog lang niet zeker.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)

Heitinga zit standaard op de bank, heb je helemaal niets aan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Uiteraard, maar dat is clubliefde, dat is hier, en net als in België primair. Maar gaat Oranje het zo slecht doen, dan zal je schrikken want dat gaat doen met de kijkcijfers en stadionbezoek.

Onzin. Je kan veel van de Oranje fans zeggen, maar ze zijn wel trouw. Ze bleven ook komen toen Oranje het WK van 2002 miste of toen ze met 0 punten terug van EK 2012 kwamen.

Oranje blijft geliefd.

Bij België zat niemand meer op de tribune en tv zenders wilden vaak de wedstrijd niet eens meer kopen, door gebrek aan interesse.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Ik word echt doodmoe van die Blind, die gast voegt aanvallend werkelijk helemaal niets toe.

Die mag dan echt een voorbeeld nemen aan Janmaat, vele malen gevaarlijker en doet veel meer mee.

Willems heeft alleen al in z'n kleine teen meer potentie dan die hele Blind.

Hij is nog steeds maar 19 jaar! Als je die combinatie zag met Matavz tegen RKC waarbij Willems de lat raakte, dat zie ik Blind nooit doen. Nee, altijd die risicoloze ballen breed of terug.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Ik word echt doodmoe van die Blind, die gast voegt aanvallend werkelijk helemaal niets toe.

Die mag dan echt een voorbeeld nemen aan Janmaat, vele malen gevaarlijker en doet veel meer mee.

Willems heeft alleen al in z'n kleine teen meer potentie dan die hele Blind.

Alleen kan Blind itt Willems wel verdedigen. Ook niet onbelangrijk als verdediger...

Neemt niet weg dat Blind wel iets meer naar voren mag opkomen in Oranje. Doet hij bij Ajax wel. Daar speelt hij vaak de halve wedstrijd linkshalf. Je weet ook niet welke orders van Gaal hem geeft. Ik zie weer weinig in Willems. Bezit veel techniek en snelheid, maar is maar een matige speler in totaliteit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Onzin. Je kan veel van de Oranje fans zeggen, maar ze zijn wel trouw. Ze bleven ook komen toen Oranje het WK van 2002 miste of toen ze met 0 punten terug van EK 2012 kwamen.

Oranje blijft geliefd.

Bij België zat niemand meer op de tribune en tv zenders wilden vaak de wedstrijd niet eens meer kopen, door gebrek aan interesse.

Lol. Dream on. Dat is nog niets vergeleken bij de situatie van België. Een keer een eindronde niet gehaald terwijl ze met de selectie het wel hadden moeten halen. Totaal onvergelijkbaar, maar blijf vooral geloven in die waan hoor. Die carnavallers die altijd in het stadion zitten zijn de eerste die afhaken.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Wat zou 't geweldig zijn als die Belgen kansloos onderuit gaan in de groepsfase, net zoals Nederland afgelopen EK.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Dat zou ik ook wel grappig vinden ja.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Precies, vandaar dat die wisselwerking nu zo goed is. Het elftal straalt eensgezindheid uit en dat wordt opgepikt. Kapitein Kompany die vanaf het begin campagne voert om het publiek er bij te betrekken. Schitterend hoe die negativiteit is omgedraaid, en dat na 12 jaar ellende in een verdeeld land. Vergelijk dat met Holland en die onnozelaars in worteltjespak. Over successupporters gesproken...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Lol. Dream on. Dat is nog niets vergeleken bij de situatie van België. Een keer een eindronde niet gehaald terwijl ze met de selectie het wel hadden moeten halen. Totaal onvergelijkbaar, maar blijf vooral geloven in die waan hoor. Die carnavallers die altijd in het stadion zitten zijn de eerste die afhaken.

Maar die carnavallers zaten er wel altijd. Ook in slechte tijden. België moet nu de nieuwe hype worden geloof ik. Prima verder, maar ik zet er nog wel kritische noten bij als dat terecht is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

j0enne schreef:

Wat zou 't geweldig zijn als die Belgen kansloos onderuit gaan in de groepsfase, net zoals Nederland afgelopen EK.

Wat zou het geweldig zijn als ze met elkaar in de poule zaten en ze Oranje even alle hoeken van het veld laten zien .

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wat zou het geweldig zijn als ze met elkaar in de poule zaten en ze Oranje even alle hoeken van het veld laten zien .

Zoals Brazilië dat deed afgelopen ConFedCup?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.