- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Laatste interland tegen Portugal was Nederland toch gewoon beter?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Door kwaad bloed te zetten bij Portugezen kom je er helemaal niet
. Nederlanders kunnen lastig omgaan met de streken van Zuid-Europeanen. Nederland heeft niets anders dan hun spel om op terug te vallen. Al verwacht ik dat er over tien jaar wel weer een zeer aardige selectie staat. Eventjes afwachten
.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Vanavond is het dan zover, met winst of gelijkspel zijn we zeker van kwalificatie. Benieuwd naar de opstelling van Wilmots. Ik hoop op pitbull Defour om Modric geen bal te laten raken. In de verdediging Van Buyten en Lombaerts, Vertonghen terug op de linksback en Alderweireld (hopen dat 'ie fit genoeg is) op de rechtsback. Ik heb er alle vertrouwen in.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Maar goed, als ze met die instelling naar Brazilië gaat, kunnen ze beter in Hoenderloo blijven. 
Portugal is de grootste angstgegner van Oranje. Dubbel heerlijk om daar van te winnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zal een oefeninterland (of kwalificatie) nou niet als graadmeter gebruiken. Zeker niet bij Portugal.
Nederland neemt die oefeninterlands wel heel serieus, dat zie je bij veel grote voetballanden niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar goed, als ze met die instelling naar Brazilië gaat, kunnen ze beter in Hoenderloo blijven. 
Portugal is de grootste angstgegner van Oranje. Dubbel heerlijk om daar van te winnen.
Meedoen is belangrijker dan winnen
.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Meedoen is belangrijker dan winnen
.
Hopelijk denkt Spanje er ook een keertje zo over.
Nederland neemt die oefeninterlands wel heel serieus.
Valt wel mee, als je die selectie zag tegen Portugal. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sluit het overigens niet uit dat ze met een dergelijke gedachtegang nog het WK winnen
.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
@ A&L
Football rankings: FIFA Ranking: October 2013 probable ranking - football-rankings.info
Sommigen zijn zo lief dit uit te rekenen. Dit houdt in dat NL beide wint, Zwitserland beide wint, Kroatië beide wint en België haar laatste duel (en verliest van K), Uruguay tweemaal gelijkspeelt (ook gevaarlijk dus) en Colombia beide wint (maar die lijkt te ver weg). Zwitserland moet dus punten verspelen, alsmede België of Kroatië tweemaal (bij gelijkspel tussen die twee wellicht beide maar eenmaal)
Resultaten waarop het is gebaseerd: Football rankings: FIFA Ranking: October 2013 probable results - football-rankings.info
Eerst moet Nederland maar twee keer winnen, uit bij Turkije die nog voor plek twee spelen is dat nog niet zomaar gedaan.
Verder komt het er op neer dat Kroatie en Belgie er niet zo veel toe doen. Een van die twee eindigt normaal boven je, er van uitgaande dat ze hun slotwedstrijd allebei winnen. Wint Kroatie vanavond dan eindigt Kroatie boven NL, wordt het gelijk of wint Belgie, dan eindigt Belgie boven je.
Uruguay heeft een moeilijk programma, uit bij Ecuador en thuis tegen Argentinie. Maar als die de eerste wedstrijd winnen hebben ze al genoeg punten. Colombia heeft weer een minder zwaar programma, die moeten thuis punten verliezen tegen Chili willen die nog in de problemen komen, dus daar zou ik maar niet te veel op letten.
Samen met de landen die toch al onhaalbaar zijn + Brazilie, Colombia, en Belgie/Kroatie (maakt al 7 landen) heb je dan met name te maken met Zwitserland, die alleen bij de geplaatste landen kunnen komen bij twee overwinningen met twee redelijk lastige wedstrijden, en dat ze eigenlijk al geplaatst zijn speelt ook mee qua motivatie. De nood zal er daar dan ook niet zo zijn.
Al met al is Nederland wel erg afhankelijk, maar er hoeven ook weer geen absurde dingen te gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Oefenpotje...
Overigens was Portugal na de rust veel sterker. Was wel zuur dat we weer eens vlak voor tijd de winst verspeelden. Net als in die oefenpot tegen Italië...92e minuut. Staat toch mooi als je beide landen met 1-0 had verslagen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Leuke potjes vanavond!
Kroatië - België is natuurlijk de krakert van jewelste. Hup België!
Duitsland - Ierland gaat een mooi feestje worden. De champagne staat klaar!
Engeland - Montenegro, ik moet het nog maar zien. Kan zomaar een compleet echec worden.
YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Leuke potjes vanavond!
Kroatië - België is natuurlijk de krakert van jewelste. Hup België!
Duitsland - Ierland gaat een mooi feestje worden. De champagne staat klaar!
Engeland - Montenegro, ik moet het nog maar zien. Kan zomaar een compleet echec worden.
Zeker leuke duels. Vooral Kroatië - België is het leukste affiche van de avond (om 18:00 uur al voor wie het wil bekijken). Van Engeland verwacht ik dat zij zich weer met de nodige pijn en moeite zullen plaatsen om er weer helemaal niets van te bakken op het toernooi.
Ook Denemarken - Italië kan een aardig duel opleveren waarbij de Denen vol moeten gaan voor de barragewedstrijden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Boutvoetbal kijken of een avondje met Jazmín López en David Lowery. Baas boven baas zullen we maar zeggen
.
Hopelijk plaatsen de belgen zich en wint Spanje op 25% krachtinspanning. Hopelijk ook de 3 punten voor Portugal en laat Nederland maar punten morsen. Het liefst zie ik ze wel winnen maar Van Gaal, die het weer zwart voor zijn ogen ziet tijdens een interview met Kraay is goud waard natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zodra ik weet die die Jazmin en David zijn zal ik de vergelijking eens maken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En ergens heb ik het 'buikgevoel' dat Belgie vanavond verliest tegen Kroatie (2-1) en zich pas dinsdag definitief plaatst tegen Wales.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Zo vanavond even dat lelijke stadion in om hopelijk een beetje fatsoenlijke game te zien.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Toch nog sympathiek dat je dat ding een stadion noemt.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Boutvoetbal kijken of een avondje met Jazmín López en David Lowery. Baas boven baas zullen we maar zeggen
.
Ik vind het inderdaad ook zonde van mijn avond om van die wedstrijden te kijken die me toch niet interesseren. Het zou leuk zijn als België naar het WK gaat (tenminste nog een team om voor te rooten als Nederland eruit vliegt in de groepsfase), maar ik hang vanavond lekker met mijn snikkel in de champagne.
Edit: Oh, en Nederland speelt tegen Hongarije vanavond zie ik nu. Joepie.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Grappig, ik vind zo'n WK kwalificatie ongeveer 1000x interessanter dan pakhembeet de Mickey Mouse Liga of de Europa Liga (en Ain't them bodies saints). Staat vanavond ook genoeg op het spel.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Belgica 
Lukaku had nog geen bal goed geraakt...
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Jezus, wat een blunder van die middenvelder.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bulgarije staat met negen man gelijk tegen Armenië. De escape in de maak die Denemarken nodig heeft, vanavond tegen Italië
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Belgicaaa 
Doet-ie toch goed, Romelu 
Dit gaat schoppen worden in de 2e helft...
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Ik dacht die ie z'n broer nadeed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En Armenië wint! Go Denemarken! Zuur dat Bulgarije een beter doelsaldo heeft, anders was een gelijkspel tegen Italië straks waarschijnlijk voldoende geweest voor plek 2. Nu is winst noodzakelijk, of hopen dat Bulgarije punten laat liggen tegen de Tsjechen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.