- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Toch nog even doorhalen, sneaky snel even op iemands been of voet gaan staan of iemand opvangen waren, naast zijn drang om altijd als een van de eerste rond de scheids te staan schreeuwen, steevast sterke kwaliteiten van Erik. Heb hem nooit sympathiek gevonden, en heb dat - wanneer zo'n situatie zich voordeed of er een discussie was over de mentaliteit van (inmiddels ex-)PSV'ers in het veld - ook al vaker hier benoemd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ahhh, Pieters. Doet me weer denken aan

Verder is het een enorme kneus, maar echt gemeen of asociaal was hij nou ook weer niet. Deed wel regelmatig domme dingen zeggen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Sterke voorbeelden...
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Dat bedoel ik. In algemeenheden praten zonder tot concrete voorbeelden te komen.
Kijk als je Pieters niet mag kun je dat gewoon zeggen daar hoef je geen onwaarheden (ik citeer: "Toch nog even doorhalen, sneaky snel even op iemands been of voet gaan staan of iemand opvangen") bij te betrekken.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Al die voorbeelden gelden ook voor die kwal Vertonghen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat bedoel ik. In algemeenheden praten zonder tot concrete voorbeelden te komen.
Kijk in het archief. Of verwacht je echt dat zoiets tot iemands parate kennis behoort? Zelfs van smerige acties van Toivonen heb ik dat niet - terwijl ik weet dat ie genoeg smerige dingen heeft uitgehaald en dat hier best durf te stellen -, maakt hem dat nu ook opeens een poeslieve speler en mijn opmerking onwaar?
Kijk als je Pieters niet mag kun je dat gewoon zeggen daar hoef je geen onwaarheden (ik citeer: "Toch nog even doorhalen, sneaky snel even op iemands been of voet gaan staan of iemand opvangen") bij te betrekken.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Dus omdat jij geen beelden van Pieters kan vinden (bestaan die wel?) moet ik ze maar gaan opzoeken?
Innocent till proven guilty.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dus omdat jij geen beelden van Pieters kan vinden (bestaan die wel?) moet ik ze maar gaan opzoeken?
Innocent till proven guilty.
Ik hoef a) geen beelden van Pieters te vinden (heb niet eens gezocht, laat staan gezegd dat ik ze had) omdat b) - veel belangrijker - ik nergens stel dat er nog ergens beelden circuleren en jij die moet zoeken omdat ik 'die ik niet kan vinden'. Ik stel enkel dat je het archief van het voetbaltopic op MM eens door moet pluizen; daar heb ik op momenten dat Pieters iets flikte of we het over de mentaliteit van enkele (inmiddels ex-)PSV'ers hadden situaties van de beste man benoemd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die is zo oud als de playstation zelf.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Het is goed met je.
09 februari 2011 (over ADO uit van de 5e) over een tikje en theater
13 maart 2011 Over rood dat Pieters had moeten krijgen
07 augustus 2011 geen idee wat precies, alleen dat hij ontsnapte aan rood (wat commentator ook vond)
13 augustus 2011 vliegende tackle
04 maart 2012, geen idee wat.
11 maart 2012 iets met boukhari
Zo even snel Quido's reacties, geen beelden gevonden van de bewuste acties. Daarna nog Zwolle natuurlijk, en veerder weinig, vooral doordat hij toen constant geblesseerd was.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
09 februari 2011 (over ADO uit van de 5e) over een tikje en theater
13 maart 2011 Over rood dat Pieters had moeten krijgen
07 augustus 2011 geen idee wat precies, alleen dat hij ontsnapte aan rood (wat commentator ook vond)
13 augustus 2011 vliegende tackle
04 maart 2012, geen idee wat.
11 maart 2012 iets met Boukharid
Dus wat overtredingen en iets met Boukhari.
Duidelijk een steekje los die die Pieters.

mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Nu ja, jij vraagt voorbeelden, waar dus blijkbaar geen videobeelden meer van zijn (enkel de goals als de wedstrijden al te vinden zijn), maar Quido's essentie, dat hij het noemt als Pieters weer eens wat smerigs doet, staat overeind. Ik heb je de data gegeven, is het voor jou makkelijk dat na te lezen (de hele discussie rondom en het complete bericht), maar dat Quido dat vaak heeft genoemd moge duidelijk zijn.
Nu mag j0enne fijn gaan uitleggen waarom Vertonghen zo smerig is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat neefje van Gerrie Muhren is wel op schot tegen Ajax zeg. In de beker al 2 goals en vanavond ook, uit bij Jong Ajax dat 2-0 voor stond maar dat heeft verkloot tot 2-3 achterstand 
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Nu ja, jij vraagt voorbeelden, waar dus blijkbaar geen videobeelden meer van zijn (enkel de goals als de wedstrijden al te vinden zijn), maar Quido's essentie, dat hij het noemt als Pieters weer eens wat smerigs doet, staat overeind. Ik heb je de data gegeven, is het voor jou makkelijk dat na te lezen (de hele discussie rondom en het complete bericht), maar dat Quido dat vaak heeft genoemd moge duidelijk zijn.
Nu mag j0enne fijn gaan uitleggen waarom Vertonghen zo smerig is.
"Toch nog even doorhalen, sneaky snel even op iemands been of voet gaan staan of iemand opvangen"
Dit is wat Quido zei. Waar jij nu mee komt zijn enkele overtredingen een duikelpartijtje en nog iets vaags (3 voorbeelden die in principe van toepassing kunnen zijn op elke willekeurige voetballer) .
En enkel het feit dat de hoogbegaafde Quido iets benoemt maakt het nog geen vaststaand feit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Maarja, eigenlijk is dit hetzelfde met Vertonghen. Als ik vaak vraag wat er zo naar aan hem is, dan komen ze met dat kakkerlakken liedje aan of een elleboog van 5 jaar geleden. Meer eigenlijk ook niet. Ik kan me bij Pieters ook weinig herinneren. Ik vind het een enorm domme gozer, ook lomp op het veld maar ik zie er geen smerige speler in. Hij is gewoon matig.
PS: Om 22.00 uur trouwens Derksen en de man die moest schijten halverwege het interview 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dit is wat Quido zei. Waar jij nu mee komt zijn enkele overtredingen een duikelpartijtje en nog iets vaags (3 voorbeelden die in principe van toepassing kunnen zijn op elke willekeurige voetballer).
Feit is in ieder geval dat het mij niks verbaast dat ie (weer) eens door het lint is gegaan. En daar begon het mee. Dank nog aan mjk, die de essentie van mijn vorige posts even bevestigde.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Helemaal met je eens, vandaar ook dat ik enkel zulk soort dingen roep als ze met feiten (beelden) te ondersteunen zijn.
"Toch nog even doorhalen, sneaky snel even op iemands been of voet gaan staan of iemand opvangen"
En laat dat nou nu juist niet het geval zijn.
Welterusten!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Felicitaties uiteraard en geniet er van zolang het nog kan, want de suprematie van het boerse grootgeld is tanende. Deze slag is verloren, maar je weet wat volgt. Geduldig zullen wij hongerige hoofdstedelingen toeleven naar januari as., wanneer er op genadeloze wijze zal worden afgerekend met Maffe Marco's laffe counterpraktijken. Met kinkels als kanonnenvoer in, inderdaad, het Inferno van Cammingha. Tot dan!
Dank! Hier kan het Friesche boerenhart wel weer even mee vooruit, maar inderdaad zal in januari alweer de volgende Wedstrijd van de Eeuw op het program staan, ditmaal op het bepaald onfrisse kunstgras in het erkende maffiacentrum genaamd Ljouwert. De komende maanden zullen dan ook in het teken staan van de voorbereiding op deze nieuwe Moeder aller Derby's: een overwinning voor de Enige Club van Friesland in de gehate hoofdstad zal het abjecte Cambuur het juiste zetje geven richting daar waar zij hoort: de krochten van de Jupiler Liga!
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen

Oh, Vloet.
Die jongen komt er wel. Zijn we toch van die laatste plek af!
Verder is Lukaku ook weer lekker bezig zeg! Onbegrijpelijk dat Chelsea 'm weer heeft verhuurd.
Al heeft die natuurlijk met Torres, Ba en nu ook Eto'o wel erg veel concurrentie.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Het ging om het feit dat er bij Pieters een steekje los zit, dat is de essentie, niet dat hij smerige overtredingen maakt en psychologische spelletjes speelt. Dat er zoiets bestaat als inleving, frustratie en teleurstelling lijken we met zijn allen gemakshalve te vergeten. Overdrijven we niet een beetje? Het is een spel dat draait om heel veel centjes, waarin men werkt met een hoge druk en waar men moet constant presteren, daar komt nog eens een moordzuchtige sensationele (sociale) media bij et voila, van die explosieve cocktail, die we met zijn allen maken!, flipt een mens weleens. Maakt dat van hem een gek, neen, dat maakt hem menselijk. En de vergelijking met vertonghen, dat doet me denken aan de speelplaats, lang geleden, toen we met zijn allen discussieerden wie de "coolste" Pokemon-kaart had. Totaal irrelevant dus.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Oh, de volgende blessure is alweer een feit. Manolev is de volgende.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
dat doet me denken aan de speelplaats, lang geleden, toen we met zijn allen discussieerden wie de "coolste" Pokemon-kaart had. Totaal irrelevant dus.
Charizard en Mr. Mime, beide holo, beide nooit gehad.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Charizard en Mr. Mime, beide holo, beide nooit gehad.
Bij ons was scyther holo heel populair. Ik had die kaart tot jaloezie van vele klasgenootjes, ik heb hem maar kapot gescheurd voor hun ogen, hun constante gezeik om hem te willen ruilen irriteerde me mateloos. Daarna heb ik de Pokemon fase volledig vaarwel gezegd.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Ik heb ze hier nog allemaal liggen! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En laat dat nou nu juist niet het geval zijn.
En laat ik even voor de duidelijkheid stellen dat ik niks tegen de voetballer Pieters heb, vond het op een gegeven moment zelfs de meest logische keuze linksachterin. Net zoals ik niks tegen de voetballer Toivonen heb (vind hem namelijk best goed zelfs). Alleen hun houding en gedrag binnen (en in Pieters geval ook buiten) de lijnen ligt me niet zo. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar iets genuanceerder reageren mag dan wel. Ik onderbouw de zaken gewoon (al presenteerde ik de feiten dit keer dan niet hapklaar, ik ben geen FEBO).
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Maarja, eigenlijk is dit hetzelfde met Vertonghen. Als ik vaak vraag wat er zo naar aan hem is, dan komen ze met dat kakkerlakken liedje aan of een elleboog van 5 jaar geleden.
Afgelopen weekend was alweer erg genoeg voor een heel seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat heeft hij alleen niet in Ajax shirt gedaan en daar ging het over.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.