- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit was het beroerdste voetbalweekend ever.
Kom, kom. Ajax wint toch wel eens vaker in een seizoen een wedstrijd?
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Uitstekend interview van Verbeek bij Studio Voetbal. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dit was het beroerdste voetbalweekend ever.
Drie punten in de pocket en Verbeek uitgezwaaid. Niks mis mee.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
En denken de mensen die gister nog moord en brand schreeuwden bij het ontslag van Verbeek, ik noem bijvoorbeeld een herman78 en Montisori, na het even te laten bezinken, nog steeds zo over de situatie?
Voor mij is is het vooral schrijnend om te zien hoe weinig de pers weet over en hoe weinig de pers zich blijkbaar bezig houdt met AZ aangezien het voor iedereen als een "schok" kwam en het onterecht vond. Blijkbaar hanteert de pers gewoon scorebordmanagement (behalve bij de topclubs). Jullie forummers ook trouwens, maar dat kan ik jullie niet kwalijk nemen. Ik zie de overige Eredivisie clubs ook te weinig aan het werk. Voor mij en %% kwam dit totaal niet als een schok.
Uitstekend interview van Verbeek bij Studio Voetbal.
Die Jan Mulder zat wel irritant te zuigen zeg. Eén keer Studio Voetbal gekeken, maar voorlopig sla ik weer een jaartje over. Overigens nogmaals respect voor Verbeek dat er geen modder wordt gegooid en sowieso respect voor de club AZ dat er (tot op heden) nog helemaal niks naar buiten is gekomen qua details. Daar kunnen andere clubs nog wat van leren...
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Wie is Montisori? 
Ik schreeuwde overigens geen moord en brand, het is en blijft gewoon een raar moment. Al valt er ook wel wat voor te zeggen idd niet te wachten tot je verliest, daar schiet je niks mee op. Maar bovenal hadden ze natuurlijk al in deze zomer afscheid moeten nemen, Verbeek en zijn trekjes hadden ze nu al wel moeten kennen zou je denken.
Ik ken Verbeek van Feyenoord natuurlijk, dus ik weet wel wat van die muiterij van spelers en die knorpot. Eigenlijk vind ik dat ie het nog lang heeft uitgehouden, had al niet verwacht dat ie er na de zomer nog zou zitten. Qua tactiek etc snap ik de kritiek op hem niet nee. Zijn prestaties bij AZ waren uitstekend, alleen moet je wel met een heel team aan mensen werken. Lijkt er sterk op dat mensen het een lul vinden, maar daar heb ik weinig boodschap aan, en dat is niet te beoordelen voor de buitenwacht. Voor de buitenwacht tellen alleen de prestaties, en de wijze van spelen. Met de redelijk modale groep spelers werd ie 4e, jaar erna de beker gewonnen, en staat ie nu ook weer in de subtop en in de groepsfase EL met een uitwinst. M.a.w. de prestaties zijn boven verwachting geweest. Tenzij je verwacht dat je met spelers als Beerens, Berghuis en de man van glas Martens om de titel gaat spelen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Zoet een scheurtje in de lies...
Krijgen we die onzekere Pool weer op doel. Pfff.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Daar is ie wel even Zoet mee dan..
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
El Shaarawy geblesseerd. Al winnen we natuurlijk ook van een AC Milan mét hem 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jep. Scheelt toch.
Verwachte opstelling Milan:

Tsja, ik zou zeggen dat als Ajax een goede wedstrijd speelt en de kansen eens benut, ze best kunnen winnen morgenavond. Dit Milan is echt ver weggezakt als je kijkt naar een jaar of 5 terug.
De Jong, Montolivo en Balotelli. De rest vind ik niet zo heel imponerend. El Sharaawy toch geblesseerd.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Daar is ie wel even Zoet mee dan..
Vooral als je ziet dat we dan bijna de moeilijkste uitwedstrijden hebben gehad. AZ. FC Twente. ADO. Heracles. FC Groningen. Roda JC. NAC. Feyenoord en FC Utrecht.
En dan na de winterstop knallen met een fitte selectie.
Nu heb je niet de beschikking over Rekik, Zoet, Wijnaldum, Narsingh en Park is nog afwachten.
kos
-
- 46696 berichten
- 8853 stemmen
Jep. Scheelt toch.
Verwachte opstelling Milan:
(afbeelding)
Tsja, ik zou zeggen dat als Ajax een goede wedstrijd speelt en de kansen eens benut, ze best kunnen winnen morgenavond. Dit Milan is echt ver weggezakt als je kijkt naar een jaar of 5 terug.
Yup, echter Ajax nog veel en veel verder.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Ajax wisten we het al, maar Milan zakt per seizoen ook dieper weg. Er liggen genoeg kansen voor Ajax om boven Milan te kunnen eindigen, mits ze tenminste morgen winnen. Kan best dat Milan morgen sneaky 0-1 wint, maar dit Milan hoef je niet zo te vrezen zoals een paar jaar terug.
kos
-
- 46696 berichten
- 8853 stemmen
Tja, ik zou persoonlijk niet weten hoe dit Ajax boven Milan kan eindigen, maar goed. We zien het wel.
Vind het zelfs al bijzonder dat ik Ajax fans zomaar 6 punten tegen Celtic zie noteren.. waar kijk je dan in vredesnaam elk weekend naar vraag ik me af.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Ik zie Ajax ook wel winnen, ik zou niet weten waarom niet. Dit Milan stelt echt bar weinig voor.
Zeker nu Boateng ook nog eens weg is. Ajax moet gewoon vol voor drie punten gaan.
Tegen Celtic hooguit 4 punten vermoed ik. Thuis winnen, uit gelijk. Zou prima zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Al heeft Kos wel een punt dat je niet zomaar 6 punten tegen Celtic pakt, al stelt die club ook bijzonder weinig voor. Utrecht won daar niet zo lang terug 4-0 van thuis, Ajax won er in de voorbereiding weleens ruim van. Maar al zal je winnen morgen, dan nog moet je 6 punten tegen Celtic pakken en eigenlijk gelijk spelen in San Siro, want ik zie Milan nog wel een punt pakken tegen Barcelona.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Celtic verloor idd nog niet zo lang geleden van Utrecht, maar ze wonnen vorig jaar wel weer van Barcelona, en twee keer van Spartak Moskou, en kwamen daarmee in de KO-fase. Lijkt me een iets betere referentie dan drie seizoenen terug.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ajax zou in staat moeten zijn 6 punten te halen uit de thuiswedstrijden tegen Milan en Celtic. Celtic uit zou ik niet weten, want ik ken Celtic alleen maar van de Europese wedstrijden. En die zijn vrij wisselvallig.
Celtic verloor idd nog niet zo lang geleden van Utrecht, maar ze wonnen vorig jaar wel weer van Barcelona, en twee keer van Spartak Moskou, en kwamen daarmee in de KO-fase. Lijkt me een iets betere referentie dan drie seizoenen terug.
Morgen weten we waar Celtic echt staat, Barça thuis. Een verzwakt Barça.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ik vind ook dat Ajax zou moeten kunnen winnen van Celtic hoor, maar niet omdat ze drie jaar geleden van Utrecht verloren.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Haha, in ieder geval alle letters goed. 
Oké, je uitleg is duidelijk. Dat mensen hem een lul vonden dat klopt inderdaad. Maar dat was niet het enige probleem. Qua tactiek, etc. snap jij de kritiek niet. Hieruit maak ik al op dat jij niet genoeg op de hoogte bent van het spel van AZ (no worries, ik maak me hier ook schuldig aan bij alle andere clubs behalve AZ). Die tactiek en opstelling, daar schortte het juist ook aan. Dit seizoen hebben we, behalve AZ-PSV, alleen maar zaadpotten gezien. Nu ben ik je alvast voor: vorig seizoen was het spel ook ruk. De opstelling en tactiek tegen PSV was on-Verbeeks en juist wel een opstelling en tactiek waar het (kritische) publiek al maanden om riep (en de spelers blijkbaar ook). Hierdoor denk ik dan ook dat Verbeek al wist dat dit zijn laatste wedstrijd zou zijn en hij weinig over de opstelling en tactiek had te vertellen. Verbeek staat bekend om de eigen jeugd een kans te geven. Ik vraag me af hoe die aan dit imago is gekomen (bij Heerenveen en Heracles?), maar bij AZ klopte daar in ieder geval niks van. De fitte selectie dat vind ik ook een fabeltje. Vaak zie je juist dat de spelers van AZ snel moe zijn. Ik wijd dit aan overbelasting. Voorbeelden te over...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tja, ik zou persoonlijk niet weten hoe dit Ajax boven Milan kan eindigen, maar goed. We zien het wel.
Vind het zelfs al bijzonder dat ik Ajax fans zomaar 6 punten tegen Celtic zie noteren.. waar kijk je dan in vredesnaam elk weekend naar vraag ik me af.
Jij ziet Celtic elk weekend begrijp ik hieruit?
Ajax speelt met een visie en een filosofie. Daar heeft Ajax al genoeg punten mee gepakt, zoals vorig jaar tegen City. Milan heeft voorin meer klasse, maar verder is het maar een modale ploeg. Komen vast naar Amsterdam voor een punt. Kwestie van doordrukken en doorbijten en de punten thuis houden. Ajax heeft geen dreamteam, maar ze kunnen wel altijd terugvallen op de basis. Milan doet vaak maar wat en hoopt op een counter.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
De Jong, Montolivo en Balotelli. De rest vind ik niet zo heel imponerend. El Sharaawy toch geblesseerd.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Gelukkig mochten we hem toen ie bij PSV speelde nooit scharen onder het rijtje spelers die ze niet helemaal op een rijtje had.
Ja, inderdaad!! Een gek is het! Gisteren zag ik het opnieuw tijdens een match. Een speler krijgt de bal in het strafschopgebied en wat doet die man, hij schiet naar goal, ja echt waar, ik verzin het niet, en die bal zoeft rakelings naast de goal en raakt daarbij een toeschouwer. Ik kon niet bevatten wat ik net had gezien, ik dacht bij mezelf, laat toch iets weten, roep eventjes naar de mensen. Dat hoeft niet veel te betekenen, zolang ze het maar beseffen, weet je wel, een schreeuwtje, een Sharapovatje zullen we het noemen. Neen, egoïstische labiele grootverdieners zijn het, stuk voor stuk. Gelukkig zijn er mensen zoals wij, die het onrecht aan de kaak stellen en de psychotische zondaars zonder boe of ba veroordelen voor het leed die zij hebben veroorzaakt.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Wordt inderdaad gewoon breed uitgemeten omdat het Pieters is.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wordt inderdaad gewoon breed uitgemeten omdat het Pieters is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Geen idee. Maar Emanuelson was nooit een hele geweldige verdediger. Opbouwend wel zeer sterk.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.