- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4525 stemmen
Niet Persie maar Strootman wordt de belangrijkste man op de WK, let maar op. Niet dat ik hem mag, maar die jongen gaat belangrijk worden.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Nicky Hofs is klaar voor de winterslaap 

j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Schaken en Vilhena nu op MTV. GTA 5!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja, ik zag plots Ruben Schaken in beeld. Hij zal morgen wel de training missen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is niet erg, die is nog waardelozer dan Immers.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat is niet erg, die is nog waardelozer dan Immers.

Overigens, nog even inhakend op de laffe ondervraging van R. de Boer gisteren, waarom - toen het specifiek over Maher ging - niet even dit voorgelegd:
Frank de Boer: ''Ik vind hem [Maher] nog steeds een fantastische speler, maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie.''
Overmars: ''Maher heeft niets met geld te maken, want het bedrag hadden we zo kunnen neertikken. Het niet laten doorgaan van de transfer is onze technische keuze geweest. Zo doen we het. Punt. Het heeft daarom ook niets met slagkracht te maken.''
Goed, nu valt daar nog wel een draai aan te geven, maar erg eenduidig is het allemaal niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat die jongen nu al tijden voor Oranje wordt opgeroepen en ook nog best wat minuten heeft gemaakt stemt me al tijden droevig 
Droevig idd, vooral dit seizoen waar ie echt niks klaar speelt. Echt ontluisterend. Hem selecteren voor oranje is echt nie te verkopen. Misschien wel het meest vreemde aan van Gaal's selectiebeleid.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Schaken is absoluut geen NL-speler qua niveau normaal gesproken, maar wie is er na Robben de afgelopen twee jaar dan wel redelijkerwijs in aanmerking gekomen voor die plek en nu niet geblesseerd. Ik kan alleen Narsingh en Lens bedenken, maar eerstgenoemde is dus niet fit, en die andere staat vaak op links.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
"Maar juist daarom ben ik diehard supporter van Lex. Sterker nog: ik ben een beetje Lex. En nog sterker: wij zijn allemáál een beetje Lex. Lex beleeft de jongensdroom die iedere voetbalsupporter ergens diep van binnen heeft: hij is van de tribune gehaald en ze hebben 'm een shirt en een paar voetbalschoenen gegeven."
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3577205/wij-lex.html

rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Ik snap PSV echt niet, dat ze hun jeugdpotjes in het PSV stadion blijven spelen. Waarom hebben ze niet a la Ajax het jeugdcomplex verbouwd? Jong Ajax speelt nu voor een man of 2000, meer dan zat. Als er dan eens 800 komen kijken bij PSV, dan valt het een stuk minder op. Dit ziet er inderdaad tragisch uit. Al zullen de matige resultaten en het slechte spel van Jong PSV ook wel meetellen.
En dan ook bij 9(!) ploegen de uitsupporters niet toelaten, terwijl ze in een leeg stadion spelen. Waarom doen zij in godsnaam mee aan de JL? De supporters die wel mogen komen worden alsnog weggedrukt in een slecht uitvak. Kijk de foto ook maar.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
"Maar juist daarom ben ik diehard supporter van Lex. Sterker nog: ik ben een beetje Lex. En nog sterker: wij zijn allemáál een beetje Lex. Lex beleeft de jongensdroom die iedere voetbalsupporter ergens diep van binnen heeft: hij is van de tribune gehaald en ze hebben 'm een shirt en een paar voetbalschoenen gegeven."
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3577205/wij-lex.html

kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Overigens, nog even inhakend op de laffe ondervraging van R. de Boer gisteren, waarom - toen het specifiek over Maher ging - niet even dit voorgelegd:
Frank de Boer: ''Ik vind hem [Maher] nog steeds een fantastische speler, maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie.''
Overmars: ''Maher heeft niets met geld te maken, want het bedrag hadden we zo kunnen neertikken. Het niet laten doorgaan van de transfer is onze technische keuze geweest. Zo doen we het. Punt. Het heeft daarom ook niets met slagkracht te maken.''
Goed, nu valt daar nog wel een draai aan te geven, maar erg eenduidig is het allemaal niet.
Jongens, hou nou toch eens op. Ik zei het maanden terug al, Ajax moet dolblij zijn dat ze die overschatte speler niet gehaald hebben.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik was ook tegen zijn komst (tegen die prijs), gaat me om het 180 graden-verschil in uitspraak / beleid(sopvatting).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ajax en SVA klagen trouwens de gemeente Eindhoven aan wegens het niet toelaten van uitsupporters zonder met die kutsmoes van treinwerkzaamheden. Ajax zal het wel niet winnen, maar goed dat ze het ieder geval proberen. Wat een kut burgemeester daar zeg.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dankjewel voor je uitgebreide toelichting.
In mijn optiek mist Ajax een echt voetballende speler op de VM-positie (Poulsen is degelijk en een goede back-up, twaalfde man, maar een type Anita zou meer dan gewenst zijn). Die positie is misschien wel de belangrijkste in het spel dat Ajax speelt, en het is daarom ook raar dat daar nu steeds met noodverbanden wordt gespeeld.
Enoh mag vertrekken en Poulsen zal na dit seizoen mogelijk ook Amsterdam verlaten. Vervolgens zullen Lobotka en Bazoer doorschuiven en is die positie bezet. Ik kan me daarom voorstellen dat Ajax hier geen diepte investeringen heeft willen doen.
Bojan valt tot nu toe een beetje tegen, maar anders heb je met Fischer de vleugels bezet. Bovendien hoop ik dat in de winter Cuenca aansluit.
Van der Hoorn vind ik een twijfelgeval. Talentvol vind ik hem zeker en het niveau van Veltman kan ik moeilijk inschatten. Op termijn zie ik er wel een aanwinst in.
Het vertrek van Eriksen, wat natuurlijk ook al lang te voorspellen was, zou ik, gezien de selectie, ook in eerste instantie intern opvangen, tenzij je ergens een ontzettend talentvolle speler vandaan had kunnen halen of iemand die er direct staat (maar de Chadli's zijn inmiddels al in het buitenland), of die nu uit Nederland komt of daarbuiten.
Ajax kon wel een extra middenvelder gebruiken. Qua type was Duarte het makkelijkste in te passen. Meer dan Maher is Duarte (en ook Van Ginkel) een loper in plaats van een passer. Daarnaast kun je Duarte makkelijk naar de rechterkant van het middenveld verplaatsen wanneer De Jong vertrekt en zelfs als rechtsbuiten gebruiken (zoals hij deed bij Sparta).
Er zijn signalen dat Ajax de scouting wil gaan herorganiseren, waardoor er mogelijk volgend jaar betere alternatieven zijn. De namen die dit jaar voorbij zijn gekomen vond ik in ieder geval geen betere opties dan de spelers die Ajax gehaald heeft.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
KNVB start geen vooronderzoek naar opstootje in Enschede.
Lekker consequent. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Lekker consequent.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Enoh mag vertrekken en Poulsen zal na dit seizoen mogelijk ook Amsterdam verlaten. Vervolgens zullen Lobotka en Bazoer doorschuiven en is die positie bezet. Ik kan me daarom voorstellen dat Ajax hier geen diepte investeringen heeft willen doen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4525 stemmen
Nijhuis komende zondag, tegenvaller (al hoop ik dat Van Rijn heeft geleerd van fouten).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Laten we vooral ook hopen dat Bas geleerd heeft 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Dit was ook gewoon opwachten na de wedstrijd.
Castaignos was al gewisseld, rent vervolgens als een malle 't veld over om Schaars op te zoeken.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Nijhuis komende zondag, tegenvaller (al hoop ik dat Van Rijn heeft geleerd van fouten).
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4525 stemmen
Wat heb je tegen Kuipers? Met nauwelijks te overziene afstand de beste scheidsrechter van Nederland.
ADO-Vitesse om 15u30 's middags op woensdag 2 oktober ingehaald, lekker voor alle werkenden die dan niet naar de voetbal kunnen. Wat is dat ook weer voor tijd?
stinissen (crew films & series)
-
- 23469 berichten
- 76977 stemmen
Wat heb je tegen Kuipers? Met nauwelijks te overziene afstand de beste scheidsrechter van Nederland.
ADO-Vitesse om 15u30 's middags op woensdag 2 oktober ingehaald, lekker voor alle werkenden die dan niet naar de voetbal kunnen. Wat is dat ook weer voor tijd?
Daar komt toch nooit iemand
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.