• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.263 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat moet Oranje in hemelsnaam met Zoet als we al 4 keepers hebben die dringen om een plek onder de lat?

Als je ziet dat die Vermeer en Cillessen oproept...

Zoet is vele malen beter en heeft bovendien veel meer potentie dan Vermeer.

Desalniettemin horen Vorm, Stekelenburg en Krul gewoon de eerste drie te zijn.

dumpert.nl - Mexes voor PSV - Milan in catacomben:

Zegt hij serieus wat er in de beschrijving staat?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

j0enne schreef:

Zoiets noemen ze peptalk ... toch

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Sneijder weer niet geselecteerd. Wat een enorme grap begint die Van Gaal te worden.

Uiteraard ook weer lievelingetje Vermeer en geen Stekelenburg of Vorm.

Wel Bruma en Rekik.

Zelfs Clasie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Raar dat Vorm er niet bij zit. Deed het uitstekend tegen Portugal.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Als je ziet dat die Vermeer en Cillessen oproept...

Zoet is vele malen beter en heeft bovendien veel meer potentie dan Vermeer.

Desalniettemin horen Vorm, Stekelenburg en Krul gewoon de eerste drie te zijn.

Zoet is een talentvolle keeper, maar hij heeft net 5 potjes op topniveau nu gekeept ofzo. Beetje apart om al te roepen dat hij beter is dan bv Vermeer die dat al jaren doet. Het gaat me overigens niet om Zoet hoor, maar om het feit dat spelers nu wel heel snel Oranje ingepraat worden. Bruma en Rekik nu bij de voorselectie van Oranje, op basis van een paar potjes. Dit zijn van Basten praktijken.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Gelukkig keept Cillessen zo ontzettend veel potjes op topniveau en zelfs op nationaal niveau.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Gelukkig keept Cillessen zo ontzettend veel potjes op topniveau.

Nee en daarom hoort hij natuurlijk ook niet in Oranje. Maar heb ik geroepen dat de reservekeeper van Ajax er wel in moet dan? Vermeer vind ik wel logisch. Keepte zich naar 3 titels, veel ervaring met topduels, CL, EL etc. Cillessen hoort er natuurlijk niet in, zolang hij wissel is bij Ajax.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

j0enne schreef:

Ja. Het zijn toch ook nog kinderen. Wel mooi dat ze dan de eerste tien minuten ondersteboven werden gelopen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee en daarom hoort hij natuurlijk ook niet in Oranje. Maar heb ik geroepen dat de reservekeeper van Ajax er wel in moet dan? Vermeer vind ik wel logisch. Keepte zich naar 3 titels, veel ervaring met topduels, CL, EL etc. Cillessen hoort er natuurlijk niet in, zolang hij wissel is bij Ajax.

Vermeer is ook niet logisch. Krul, Stekelenburg en Vorm zijn stuk voor stuk beter.

Kan Vermeer wel in de CL en al spelen, maar wat heb je eraan als je slechter bent dan genoemde namen? Een middelmatige keeper van van één of andere schijtclub die toevallig in de CL speelt terwijl er een veel betere keeper rondloopt bij een middenmoter of een ploeg die net buiten de CL/EL valt. Nou, da's makkelijk selecteren.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ik heb het niet gezien, vorig jaar niet althans. Sowieso was Van Bommel een stuk terughoudender in zijn spel. Als ie aanvallend zijn steentje bijdroeg ging het vaak om een afstandsschot of vrije trap. Schaars zorgt voor versnelling in het spel door mensen (in één keer, dus zonder eerst aan te nemen en te kijken) tussen de linies aan te spelen en zet mensen vrij voor de keeper.

Dat het niet z'n beste jaar was is iedereen over eens maar Van Bommel heeft dat vorig jaar ook gedaan, beschikt ook over zo'n steekpass en een schitterende crosspass.

Dat het minder een box-to-box speler was had natuurlijk met z'n leeftijd te maken en als je zo'n verdediging achter je had staan als vorig seizoen (die weigeren door te schuiven en zo lek als een mandje is) dan voetbal je ook met een stuk minder risico.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

j0enne schreef:

Ik versta alleen 'Cazzo'!

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik versta alleen 'Cazzo'!

De woorden Bambini en Paura spreken maken toch wel duidelijk wat de strekking is.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

. Bruma en Rekik nu bij de voorselectie van Oranje, op basis van een paar potjes. Dit zijn van Basten praktijken.

Doet denken aan een zekere Van Rhijn..

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

De woorden Bambini en Paura spreken maken toch wel duidelijk wat de strekking is.

Inderdaad. Was ook meer als knipoog, cazzo!

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

j0enne schreef:

Hij heeft ook gelijk.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Vind het juist wel sterk dat ie gelijk Rekik durft te selecteren. Bruma is een ander verhaal, dat is een zwakke(re) schakel bij PSV als je het mij vraagt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Is slechter in vergelijking met Rekik, maar vond 'm gister toch erg sterk spelen hoor.

En als je jaren Marcelo en Co. gewend bent...

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Rekik valt natuurlijk erg op nu, maar Bruma heeft me nooit kunnen overtuigen. Ook de Duitse middenmoot redde hij niet.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Volgens hemzelf kwam dat omdat de trainer vorig jaar (het laatste half jaar) koos voor mensen die na dat jaar ook nog bij de club zouden zijn (wat dus niet voor huurling Bruma gold).

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Ook het jaar ervoor speelde hij niet veel bij HSV.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Volgens mij in de laatste vijf klassiekers tegen Feyenoord was hij er in vier beslissend met een doelpunt.

Ik zou de statistieken er even bij halen in plaats van het uit je hoofd te doen.

Hij heeft 7 klassiekers gespeeld, daarin slechts 3 keer gescoord. En van die 3 heeft Ajax 1 wedstrijd gewonnen, 1 verloren en 1 keer gelijkgespeeld, dus je kan je afvragen hoe beslissend hij daar was.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Montorsi schreef:

Ook het jaar ervoor speelde hij niet veel bij HSV.

40 Wedstrijden bundesliga voor een 21 jarige is niet beroerd.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

40 Wedstrijden bundesliga voor een 21 jarige is niet beroerd.

In twee jaar tijd.. echt slecht is het niet, maar een basiskracht is hij er nooit geworden. Zeker gezien zijn potentie toen hij nog bij Feyenoord speelde is hij niet echt hard doorgegroeid.

Afgezien van zijn voorgaande jaren vind ik hem ook bij PSV niet super. Desalniettemin zou ik inderdaad eerder een centrum Rekik - Bruma opstellen dan De Vrij - BMI op dit moment. Probleem is wel een beetje dat Van Gaal al een jaar de keuze heeft gemaakt met De Vrij en Martins Indi naar het WK te gaan, om daar nu weer vanaf te stappen..?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Blij dat jij nog de moeite neemt om het weer uit te typen. En volgens mij had Eriksen afgelopen seizoen in 6 CL duels liefst 5 assists.

Ook jij smokkelt met de cijfers. Het waren er minder.

En dan hebben we in de seizoenen 10-11 en 11-12 nog niet eens zijn wapenfeiten in topduels besproken.

2 assists thuis tegen Zagreb en 1 goal uit tegen Zagreb. Verder helemaal niets in 2 seizoenen CL. Maar goed, ik geloof best dat er een stijgende lijn in zijn prestaties zit hoor. Als hij bij Ajax blijft zal hij het ongetwijfeld weer wat beter doen dan vorig seizoen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Probleem is wel een beetje dat Van Gaal al een jaar de keuze heeft gemaakt met De Vrij en Martins Indi naar het WK te gaan, om daar nu weer vanaf te stappen..?

Sinds wanneer heeft van Gaal dat? Die man wisselt elke interland van basisploeg.

Indi blijft er denk ik wel in, De Vrij moet vrezen. Ik zou Rekik zeker boven De Vrij verkiezen, als er tussen 1 van die 2 moet worden gekozen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Ook jij smokkelt met de cijfers. Het waren er minder.

(quote)

2 assists thuis tegen Zagreb en 1 goal uit tegen Zagreb. Verder helemaal niets in 2 seizoenen CL. Maar goed, ik geloof best dat er een stijgende lijn in zijn prestaties zit hoor. Als hij bij Ajax blijft zal hij het ongetwijfeld weer wat beter doen dan vorig seizoen.

Nou, 4 dan. Vergis ik er 1.

Champions League 2012/2013 2012/2013 » Assists - worldfootball.net

Alsnog zeer goed, slechts een paar spelers deden dat het hele seizoen beter.

En ik had het niet alleen over CL wedstrijden in die 3 seizoenen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

'Acht ploegen die beter zijn dan Oranje', "Ik offer me op, leid liever een club'. Al die wisselingen in selectie en basiself.

Nee dit gaat helemaal goed komen volgend jaar....

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel lachen trouwens, een krantenkop vanmorgen dat PSV gisteravond bevestigde dat het nu wel mee kan met de internationale top.

Nou is Milan al een paar seizoenen geen internationale top meer, maar sowieso is zo'n conclusie wel zeer overdreven na 1 potje. Dat riep ook niemand na de 3 punter van Ajax op Manchester City.

Wat ik wel over dit PSV moet zeggen is dat ze een gunfactor hebben gekregen. Ze spelen leuk, frivool en verfrissend. Nou vraag ik me af of ze dit nog maanden kunnen, maar de start is goed.

Helemaal eens met dat laatste. Maar Milan wipte vorig jaar bijna Barcelona, dus zo gek is het toch niet. Het is maar net wat je definitie van Europese top is. Bayern, Dortmund, Real Madrid, Manchester United en Barcelona of ook nog de pak 'm beet 10 clubs daaronder.

PSV heeft in ieder geval laten zien dat het een heel eind mee kan komen, maar winnen is toch weer een ander verhaal.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

?Paris Saint-Germain kijkt naar Van Rhijn als opvolger van Van der Wiel? - voetbalzone.nl

Wie dit soort dingen toch altijd verzint? Van der Wiel verloor de concurrentiestrijd al van Jallet, en Van Rhijn is op dit moment echt niet verder dan Van der Wiel destijds.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Indi blijft er denk ik wel in, De Vrij moet vrezen. Ik zou Rekik zeker boven De Vrij verkiezen, als er tussen 1 van die 2 moet worden gekozen.

Indi en Rekik zijn allebei linksvoetig, dus dat zal het centrum niet worden, denk ik.

Moet zeggen dat het ook wel lastig is met zoveel spelers van min of meer hetzelfde niveau en veel spelers waarvan het onzeker is hoe ze zich ontwikkelen dit seizoen (bv. Van Ginkel, Fer, Maher, Wijnaldum, etc.). En er worden ook wel veel conclusies getrokken een paar potjes in dit seizoen, over twee maanden kan alles weer anders zijn.

Begrijp verder wel dat Van Gaal eens wat uitprobeert in de oefenwedstrijden, maar buiten Strootman, Van Persie en Robben is echt niemand nog zeker van zijn plek.

Alleen die vijf keepers al die Van Gaal heeft opgeroepen. Ik zou gewoon voor Stekelenburg, Vorm en Krul gaan, als die allemaal spelen bij hun club. Vermeer als eerste vervanger en de tijd van Zoet komt nog wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.