- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ach, Koeman weet als geen ander hoe hij die Rotterdamse achterban moet pleasen. Beetje populistisch brullen werkt altijd. Keertje benadrukken dat Ajax helemaal niet goed is en het publiek is om.
Lekker laten gaan. De Boer houdt zich meestal stil over de rest maar graait alle prijzen voor Koeman zijn dikke neus weg.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Waarom probeer je het altijd breder te trekken door er coaches van andere clubs bij te betrekken? Het gaat toch over Ronald Koeman nou?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waarom probeer je het altijd breder te trekken door er coaches van andere clubs bij te betrekken? Het gaat toch over Ronald Koeman nou?
Mooi geprobeerd, maar in dit kader vergelijkt Koeman zichzelf wel degelijk met andere teams, waaronder Ajax.
Maar ongetwijfeld zullen die paar usual suspects hier je post hilarisch vinden hoor.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Jammer dat Ronaldo één klein onderdeel van de teamsport voetballen nauwelijks beheerst, namelijk het samenspelen. Die goals kunnen me gestolen worden, die kan willekeurig wie maken, het gaat erom hoe je als team voetbalt.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zit een kern van waarheid in. Hij scoort als een bezetenen, maar heeft niet altijd trek om verdedigend vuil werk op te knappen of constant achter een offensieve back aan te hollen. Ook had hij in Lissabon zijn team ernstig kunnen benadelen door die domme overtreding en kopstoot-achtige beweging; dat is ook teamsport. Kwestie van mentaliteit wat verbeterd moet worden
En voordat de haters over me heen vallen; momenteel is hij de beste speler van de wereld. Messi sukkelt al te lang met blessures en vorm dit kalenderjaar om de claim op de troon te eisen. Neemt niet weg dat hij nog steeds de onbetwiste nummer twee is dit jaar; gezien zijn spel van voor de zomerstop.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Haha, als er een speler altijd het hele veld over vliegt is het Ronaldo wel.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Alleen dat hele veld is meestal wel horizontaal en niet verticaal. 
Hoewel ik wel denk dat men het verdedigende werk van Ronaldo onderschat.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Inderdaad. Ik heb hem ook vaak achter zijn back aan zien rennen. Eigenlijk staat hij overal.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Koeman: 'er is echt geen ploeg in Nederland beter dan wij'
Ze spelen één fantastische wedstrijd tegen AZ en Koetje slaat door.
Een 'J0ennetje' is hier op de plaats.
Dat je nog op dit soort berichten reageert.
1) De journalist vraagt ernaar aan Koeman
2) De journalist belicht deze zin.
3) Materny & co gaat erop reageren.
Daarnaast zie ik ook niet dat er een betere ploeg dan Feyenoord is momenteel. Maar er zijn er ook een stuk of 4 niet slechter.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Alleen dat hele veld is meestal wel horizontaal en niet verticaal. 
Hoewel ik wel denk dat men het verdedigende werk van Ronaldo onderschat.
Ik zeg ook niet dat hij het nooit doet. En het is niet dat hij een uitzondering is of iets dergelijk, genoeg vedettes die in de voorste linie te vinden zijn trekken hun neus er voor op
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Heracles was pas toch echt nog beter dan Feyenoord. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Heracles was pas toch echt nog beter dan Feyenoord.
Dat niet. Maar ze wonnen wel. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Zou prachtig zijn, maar hij komt toch niet. Die wil gewoon op het hoogste niveau spelen, qua competitie. Hij zal genoeg belangstelling hebben. Van clubs met veel meer geld dan Feyenoord. Daarnaast vraagt hij teveel salaris. EN heeft Feyenoord Pellè, voorlopig.
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
Ik zie hem ook niet terugkeren. En vaak pakken dat soort dingen ook niet goed uit. Maar goed,
een held blijft het natuurlijk wel. Niet zo groot als El Jardinero maar hij komt in de buurt.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Haha, ik denk dat je daar zowat alleen in staat.
Nee, denk ook dat een terugkeer tegen gaat vallen. De verwachtingen zullen enorm hoog zijn. En hij heeft in 2 jaar tijd amper op hoog niveau gespeeld.
Bakkal is op dit moment ook totaal geen versterking, omdat hij niet fit is.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Behoorlijk realistisch gedacht van jullie. Geeft wel aan wat een hoop gebakken lucht die jongen heeft verkocht om het publiek te pleasen na amper een seizoen Feyenoord.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Haha, die hattrick doet nog steeds zeer of niet?
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Toen wellicht wel, maar als je uiteindelijk kampioen wordt...
Blijft een mafkees, wat dat betreft was het mooi dat hij zo een schandalige ronde loopt door de Kuip, maar dat Pèlle diezelfde wedstrijd ineens de nieuwe held wordt. Dag Guidetti! Wij van Ajax hadden dat er graag voor over 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ontzettend
Maar als zo iemand zijn woorden waar maakt gaat hij gewoon terug naar Feyenoord, want als je eerlijk moet zijn. Who the fuck is Guidetti nou eigenlijk op een aardig seizoen Feyenoord na. Ik vraag me dan ook af waar de belangstelling voor hem vandaan zou moeten komen. Gebaseerd op?... Wat dat betreft ben ik het niet eens met al die zogenaamde belangstelling voor hem. Dus zou hij zomaar wel terug kunnen gaan, maar dan zou het nog wel eens op $$$ uit kunnen komen. In ieder geval een goed moment om te kijken hoe ie in elkaar steekt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik slaap er nog steeds niet van
. Hadden we maar troost in de vorm van een kampioenschap dat jaar......

schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Toen wellicht wel, maar als je uiteindelijk kampioen wordt...
Blijft een mafkees, wat dat betreft was het mooi dat hij zo een schandalige ronde loopt door de Kuip, maar dat Pèlle diezelfde wedstrijd ineens de nieuwe held wordt. Dag Guidetti! Wij van Ajax hadden dat er graag voor over
Gaat me meer om het feit dat de Amsterdammetjes altijd zo huilie huilie doen over hoe Driedetti het publiek pleasde, maar wanneer Heitinga, Seedorf, Suarez en Van der Vaart beloven terug te keren bij Ajax staan ze met zijn allen te juichen (lees: trappen er met zijn allen keihard in), of wanneer De Boer bij een 5-1 stand overdreven zijn team uit gaat staan schelden tijdens een drinkpauze (terwijl hij dondersgoed weet dat er 10 camera's op hem gericht zijn) is hij ineens een echte winnaar..
Tsja, beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gaat me meer om het feit dat de Amsterdammetjes altijd zo huilie huilie doen over hoe Driedetti het publiek pleasde, maar wanneer Heitinga, Seedorf, Suarez en Van der Vaart beloven terug te keren bij Ajax staan ze met zijn allen te juichen (lees: trappen er met zijn allen keihard in), of wanneer De Boer bij een 5-1 stand overdreven zijn team uit gaat staan schelden tijdens een drinkpauze (terwijl hij dondersgoed weet dat er 10 camera's op hem gericht zijn) is hij ineens een echte winnaar..
Tsja, beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Guidetti was niks meer dan een huursoldaat voor een jaar die met wat getwitter en populistisch haantjesgedrag zich populair maakt. Heitinga, de Boer, Vaart en Seedorf zijn allemaal ras-Ajacieden met meerdere jaren van dienst, dus die vergelijking gaat sowieso niet op
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Behoorlijk realistisch gedacht van jullie. Geeft wel aan wat een hoop gebakken lucht die jongen heeft verkocht om het publiek te pleasen na amper een seizoen Feyenoord.
Heeft hij gezegd dat hij binnen 3 jaar terug gaat keren dan? Lijkt me logisch dat hij op een zo hoog mogelijk niveau wil spelen. En daar hoort de Eredivisie niet bij. Net niet. 
Neemt niet weg dat je nooit moet zeggen "ooit terug te keren". Terug "willen" keren is wat anders. Maar je weet nooit hoe je loopbaan verloopt, en hoe je er 10 jaar later over denkt - en of er dan wel een kans is om terug te keren.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Guidetti was niks meer dan een huursoldaat voor een jaar die met wat getwitter en populistisch haantjesgedrag zich populair maakt. Heitinga, de Boer, Vaart en Seedorf zijn allemaal ras-Ajacieden met meerdere jaren van dienst, dus die vergelijking gaat sowieso niet op
Volgens mij maakte Guidetti zich populair door 20 goals in 23 wedstrijden (waarvan een stuk of 5 maar een klein gedeelte) en zijn gedrag op en buiten het veld.
Geweldige, kleurrijke speler/jongen. Daar ontbreekt het nu juist aan in onze competitie.
Verder: eens met Schram.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Dat hij daar wilt spelen snap ik, maar hij heeft op een half jaartje Feyenoord na eigenlijk niets op zijn cv staan. Enige bescheidenheid lijkt me op zijn plaats van zijn kant.
Heeft gewoon sindsdien geen enkele wedstrijd op (het hoogste) niveau meer gespeeld. En voor Feyenoord aan ook niet. Feyenoord lijkt mij eigenlijk de enige plek waar hij nog aan spelen toe kan komen en zelfs ook nog eens krediet heeft.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dat hij daar wilt spelen snap ik, maar hij heeft op een half jaartje Feyenoord na eigenlijk niets op zijn cv staan. Enige bescheidenheid lijkt me op zijn plaats van zijn kant.
Heeft gewoon sindsdien geen enkele wedstrijd op (het hoogste) niveau meer gespeeld. En voor Feyenoord aan ook niet.
Je bent op de hoogte hoe dat komt?
Er is natuurlijk niets mis om te zeggen dat je op een zo hoog mogelijk niveau wil spelen. Sterker: daar zouden alle spelers naar moeten streven.
Genoeg Engelse clubs die hem willen hebben, dus de mogelijkheid heeft hij sowieso.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Beetje een gemakkelijke reactie, maar akkoord, ik chargeer natuurlijk ook. (Zoals ook het bericht waarop ik reageer gechargeerd is als je het mij vraagt.)
Vooropgesteld: Ronaldo is een uitzonderlijke speler. Maar ik kan er niet echt van genieten om naar z'n spel te kijken. Ik erger me groen en geel als iemand voor eigen kans gaat waar hij de bal beter had kunnen afleggen, om maar een voorbeeld te geven. Het is denk ik ook geen toeval dat de echte spitsen van Real niet erg uit de verf komen; Ronaldo trekt het spel volledig naar zich toe, hij laat anderen niet beter spelen. Daarbij vind ik in het algemeen dat doelpunten-maken overdreven veel aandacht krijgt.
Iemand als Zidane, of Guardiola, of Xavi, of Schweinsteiger, of Modric (als die nog een paar jaar verder is), en ook Messi, die verkies ik allemaal boven Ronaldo.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Je bent op de hoogte hoe dat komt?
Er is natuurlijk niets mis om te zeggen dat je op een zo hoog mogelijk niveau wil spelen. Sterker: daar zouden alle spelers naar moeten streven.
Genoeg Engelse clubs die hem willen hebben, dus de mogelijkheid heeft hij sowieso.
In september 2012 geeft hij in een interview aan dat hij virusvrij is
Inmiddels 14 maanden geleden en speelde maar een half jaartje mee(o.a. toen ie nog bij Feyenoord speelde)... Als genoeg Engelse clubs hem wilden hebben was ie al wel verkast. Ben het wel eens hoor, iedereen zou dat moeten nastreven. Maar soms moet je ook je plek kennen. Je moet ergens beginnen..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.