- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Stoke-on-Trent is ook niet bepaald de wereld uit. Buiten dat zou het natuurlijk een bizarre manier van selectiebeleid zijn.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Ja, dat heb je goed weten te constateren uit onze teksten...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Tuurlijk. Altijd de zwakste schakel opzoeken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Co blijft gewoon bij het duo Mathijsen/Douglas achterin 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Mijn welgemeende excuses voor deze faux pas. Dat Zlatan het moet hebben van een seizoentje met maar liefst 17 ipv 16 goals zegt aan de andere kant ook wel weer genoeg...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat Rooney het moet hebben van één CL overwinning zegt genoeg. Want buiten dat om is zijn prijzenkast en individuele kwaliteit weinig vergeleken met die Zlatan.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
De vier sterkste voetballanden uit Afrika zijn er in ieder geval bij aankomende zomer
. Nu nog hopen dat Burkina Faso het gaat redden tegen Algerije. Ik vind het altijd wel leuk om er iig één relatief onbekend land bij te hebben. Pitroipa is de sterspeler aan kant van Burkina Faso. Begin dit jaar waren ze trouwens verliezend finalist in de Africa Cup. Dus ze kunnen heus wel ballen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Bekervoetbal en interlands naar Fox. Dan hoef ik gelukkig nu echt nooit meer naar SBS te zappen, alleen kan die niet het pakket uit, dat is dan weer jammer. Overigens werkt Leo ook al voor EL, dus die zal wel meegaan naar Fox voor het Nederlands Elftal, ook jammer.
http://www.vi.nl/nieuws/oefenduels-oranje-en-bekertoernooi-verhuizen-naar-fox.htm
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Lijkt me een prima moment om afscheid te nemen van Leo Oldenburger als commentator van serieuze zaken. Laat die man het lekker bij 'Patty valt van een schans' houden. Het is ook wel een dreun voor de carière van Hansie Hansie. Nu is hij alleen nog maar clown van beroep.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Mja de commentatoren van Fox zijn ook niet je-dat natuurlijk. Al zou het wel schelen als ze Leo 'Dromen zijn Bedrog' Driessen om gingen scholen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hiddink in verband gebracht met Oranje: ?Ik snap die suggestie wel? - voetbalzone.nl
Leuk dat Ronald Koeman wil, maar als Hiddink het nog 1 keer zou willen doen, dan zou Ronald was mij betreft kansloos zijn. Ik had alleen niet verwacht dat Hiddink het nog wel zou willen doen. Nou zegt hij het ook niet letterlijk, maar als Guus begint te hinten dan weet je het wel.
Ik zag trouwens Ruud Gullit gister bij Studio Voetbal en hij was wel bescheiden, maar ik denk dat hij best een nuttige toevoeging kan zijn bij de staf, als assistent. De man heeft veel charisma, staat positief in het leven, is altijd kalm en is een fantastisch uithangbord. Als speler zou ik toch wel wat aannemen van 1 van de beste spelers uit de jaren 80-90. En dan bv Danny Blind erbij laten voor de veldtrainingen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Ik zag trouwens Ruud Gullit gister bij Studio Voetbal en hij was wel bescheiden, maar ik denk dat hij best een nuttige toevoeging kan zijn bij de staf, als assistent. De man heeft veel charisma, staat positief in het leven, is altijd kalm en is een fantastisch uithangbord.
Om die redenen eerder nog als bondscoach, die moet het uithangbord zijn en de journalisten te woord staan.Hij heeft denk ik voldoende know-how en kennis van het voetbal om de beste spelers op de juiste plekken te zetten. Als analist toont hij dat maar al te vaak en is helder in zijn uitleg. Zet daar nog goede veldtrainers naast (type Henk ten Cate) voor de precieze tactische invulling en automatismen en je hebt een prima staf. Want Gullit heeft niet, zoals Arno gisteren terecht zei, nu zo een fantastische staat als clubtrainer, maar dat werk kan door anderen dan worden gedaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik krijg het niet uit mijn bek, maar Vermeulen heeft een keer gelijk. Gullit is als hoofdtrainer niet echt serieus te nemen. Maar ik zie hem wel als prima assistent, zeker met een ervaren bondscoach boven zich. Ik vind Gullit wel een geweldig persoon. Prettig mens en als analist bevalt hij mij ook. In het verleden bleef hij vaak maar wat algemene teksten brabbelen, maar hij is steeds beter gaan analyseren.
Hiddink-Gullit-Blind zou ik nog best een aardig trio vinden. Ervaren coach, charismatische assistent en een behoorlijke veldtrainer.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Ik sprak gister van Nistelrooij nog. Haha. Sympathieke kerel.
Hij liep de 7heuvelenloop maar 1 minuut sneller dan ik
.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Dat heb je vaker met spitsen of ex-spitsen van Heerenveen, of niet? 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Hiddink in verband gebracht met Oranje: ?Ik snap die suggestie wel? - voetbalzone.nl
Leuk dat Ronald Koeman wil, maar als Hiddink het nog 1 keer zou willen doen, dan zou Ronald was mij betreft kansloos zijn. Ik had alleen niet verwacht dat Hiddink het nog wel zou willen doen. Nou zegt hij het ook niet letterlijk, maar als Guus begint te hinten dan weet je het wel.
Ik zag trouwens Ruud Gullit gister bij Studio Voetbal en hij was wel bescheiden, maar ik denk dat hij best een nuttige toevoeging kan zijn bij de staf, als assistent. De man heeft veel charisma, staat positief in het leven, is altijd kalm en is een fantastisch uithangbord. Als speler zou ik toch wel wat aannemen van 1 van de beste spelers uit de jaren 80-90. En dan bv Danny Blind erbij laten voor de veldtrainingen.
Hiddink heeft het de laatste paar jaar nou niet bepaald bijzonder gedaan.
Gullit ineens bondscoach zou echt een godswonder zijn. Letterlijk overal zwaar falen in je trainerscarriere en dan als bonus nog bondscoach worden, wat een signaal geef je daarmee af aan het trainersgilde in Nederland... Niet dat denk dat hij het niet zou kunnen, want echt gericht met spelers aan de slag doe je toch niet als bondscoach. Beetje een fatsoenlijke opstelling uitdenken die tactisch niet te veel voorstelt en zorgen dat iedereen fit blijft en zijn moraal behoudt. Veel meer dan dat stelt het niet voor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat je faalt als coach hoeft niet puur aan hem te liggen, bovendien is bondscoach wel iets anders dan een club coach. Gullitt kan je prima voor een groep zetten en heeft ook de kwaliteiten om te slagen, moet alleen wel de juiste mensen om zich heen hebben.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
nou als je van de 5 clubs die je hebt getraind er bij 4 enorm hebt gefaald en 1 twijfelgevalletje hebt (Chelsea), en dan even Jong Oranje niet meerekent want dat is te kort geweest, aan wie ligt het dan? Je kunt een of twee keer mislukken door externe factoren maar bij Gullit gebeurt het altijd. Bondscoach is de enige plek waar ik hem nog wel zie 'slagen' ja, maar dat risico zou ik niet zo snel nemen voor zo'n belangrijke functie, plus dat er dan zat andere gegadigden zijn die als trainer wel serieus op de kaart staan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg ook dat Gullit geen bondscoach moet worden toch? Maar als assistent kan je hem denk ik goed gebruiken.
Verder kunnen mensen zich ook ontwikkelen. Van Basten doet het tegenwoordig prima in Friesland. Koeman heeft zich na AZ en Valencia ook gerevancheerd.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Nee klopt maar ik haakte even in op de discussie.
Koeman heeft geleerd ja, maar daarvan weet je ook dat hij het voor AZ en Valencia eigenlijk gewoon goed heeft gedaan. Vitesse was goed, Ajax was over het algemeen goed, Benfica was vrij goed. Bij PSV werd het minder en bij Valencia begon hij echt fouten te maken door de hele club incl. fans en sterspelers tegen zich in het harnas te jagen. AZ was vooral het verkeerde moment (denk ik), maar bij Feyenoord maakt hij weer 3 goede jaren door tot nu toe. M.a.w. je weet dat hij kwaliteiten heeft.
Van Basten heeft het bij Oranje uiteindelijk ook niet heel onaardig gedaan, alleen vielen de prestaties net tegen. Die doet het nu in de marge vrij aardig in het lopende seizoen.
Gullit heeft alleen bij Chelsea succes geboekt en verder waren het alleen maar uitglijders, om die dan het voordeel van de twijfel te gunnen en hem de belangrijkste voetbalbaan van het land te geven vind ik nogal link. Je zoekt, lijkt mij, toch iets waaruit blijkt dat hij zoiets aan kan, maar dat zie ik nergens in terug, i.t.t. namen als Koeman.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Valt me trouwens op dat juist die ex-topvoetballers allemaal van die irritante hooghartige figuren zijn als trainer. Koeman, Gullit, Rijkaard, Van Basten. Bah.
De sympathiekste mensen als trainer zijn juist degenen die maar bescheiden hebben gespeeld, Peter Bosz, Ron Jans etc.
Heeft toch wel te maken met dat je een eikel moet zijn om de top te bereiken wellicht.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Valt me trouwens op dat juist die ex-topvoetballers allemaal van die irritante hooghartige figuren zijn als trainer. Koeman, Gullit, Rijkaard, Van Basten. Bah.
De sympathiekste mensen als trainer zijn juist degenen die maar bescheiden hebben gespeeld, Peter Bosz, Ron Jans etc.
Heeft toch wel te maken met dat je een eikel moet zijn om de top te bereiken wellicht.
Gullit, Rijkaard en van Basten zijn juist hele leuke mensen. Koeman gedraagt zich wel vaak als een hork, maar lijkt me verder ook geen kwaaie peer.
Verder kan je onder het kopje onsympathieke coaches met een minimaal topsportverleden ook wel wat namen plaatsen. Van Gaal voorop.
En Peter Bosz een leuke man? 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Vind Gullit, Rijkaard en Van Basten absoluut niet sympathiek. Arrogante lui die niet tegen kritiek kunnen en denken dat omdat ze kunnen voetballen overal verstand van hebben.
Ja, Peter Bosz is inderdaad erg sympathiek. En dat zeg ik als NEC'er.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Als er nou één een eikel is is 't wel die Peter Bosz. Wat een verschrikkelijke vent is dat, zo'n heel schijnheilig mannetje.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vind Gullit, Rijkaard en Van Basten absoluut niet sympathiek. Arrogante lui die niet tegen kritiek kunnen en denken dat omdat ze kunnen voetballen overal verstand van hebben.
Ja, Peter Bosz is inderdaad erg sympathiek. En dat zeg ik als NEC'er.
Ik vind juist dat vooral Gullit en van Basten zelfkritiek hebben. Van Basten stapte op bij Ajax met de woorden dat hij zichzelf niet goed genoeg vond om Ajax omhoog te helpen. Gullit gaf gister toe bij SV dat hij inderdaad geen echt serieuze kandidaat bondscoach is omdat hij het als trainer niet goed heeft gedaan.
En Rijkaard geeft bijna nooit interviews, dus hem beoordelen om zijn gedrag lijkt me vrij lastig.
En Bosz vind ik echt een nare uitstraling hebben.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Als er één trainer onsympathiek is, is het Ronald Koeman wel.
Daarom past hij zo goed bij Feyenoord. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Die jaren bij Ajax gaan je natuurlijk niet in de koude kleren zitten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.