- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ben een Janmaat fan maar die van der Wiel is best een belangrijke kracht daar bij PSG, speelt voldoende en pakt ook assists mee.
Dus snap die opmerking over het bankzitten niet echt.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Lekker belangrijk allemaal, laat hen maar experimenteren, al is een Veltman ipv Van Dijk zelfs voor een experiment idioot, maar goed. Van Gaal he.
Zo lang het maar zoiets wordt op het WK:
--------------------Krul------------------
---Janmaat---------Vlaar-------------Rekik----------Pieters
-------------De Jong--------Strootman------
----Lens------------Sneijder----------------Robben
-----------------------Van Persie-----------
De rest zien we wel als het nodig is.
Prima opstelling. Hopelijk zet Rekik deze lijn door (zonder blessures).
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ben een Janmaat fan maar die van der Wiel is best een belangrijke kracht daar bij PSG, speelt voldoende en pakt ook assists mee.
Dus snap die opmerking over het bankzitten niet echt.
Prima concurrenten momenteel. Janmaat vind ik persoonlijk wat beter; explosiever, sneller, aanvallend iets sterker.
Verdedigend ontlopen ze elkaar niet veel.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Pieters of Blind. Janmaat of vd Wiel. Vlaar of Bruma. Het is allemaal lood om oud ijzer. Enkel Rekik, Veltman, Denwil en BMI hebben meer potentie dan de rest. Dan nog moet het er eerst nog uitkomen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Denswil en Veltman moeten nog maar bewijzen of ze meer potentie hebben dan de Vrij.
Daarnaast heeft van Dijk die potentie ook.
Vlaar vind ik momenteel beter/verder dan Bruma. En of Bruma heel veel beter kan worden... ik vraag het me sterk af.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Denswil en Veltman moeten nog maar bewijzen of ze meer potentie hebben dan de Vrij.
Daarnaast heeft van Dijk die potentie ook.
Vlaar vind ik momenteel beter/verder dan Bruma. En of Bruma heel veel beter kan worden... ik vraag het me sterk af.
Probleem met de Vrij is dat hij gezien zijn nationale ervaring nog steeds als een oud dametje staat te verdedigen soms. Begin van het seizoen was het overduidelijk te slap, en toen Koeman er kritiek op gaf drie dagen later te geforceerd (domme rode kaart). Wat dat betreft is hij nog steeds zoekende, na 113 wedstrijden Feyenoord 1.
Veltman daarentegen doet momenteel qua vorm en spel (dat zegt dus niet alles) totaal niet onder voor de Vrij na 11 wedstrijden Ajax 1.
Maar goed, ook Veltman krijgt zijn dip nog wel.
freek_93
-
- 668 berichten
- 1666 stemmen
Jordanië - Uruguay op eurosport voor de liefhebbers
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Jordanië - Uruguay op eurosport voor de liefhebbers
Wattt?! Even aan mijn baas vragen of ik wat eerder naar huis kan.
Vond het net ook al zo stil op straat...
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Indi en De Vrij in de basis, alsook Janmaat, tegen de Jappen. Dan de anderen tegen de echte spitsen van Colombia volgende week?
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Indi en de Vrij kunnen er werkelijk niets van.
Vlaar, Rekik en misschien Bruma zijn echt de enige opties tot nu toe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Indi en de Vrij zou ik ook niet echt doen, maar over een paar jaar is de hart van de defensie van Oranje wel van Feyenoord, maar niet de Vrij en Indi.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Centraal achterin is Indi verdedigend sterk. Aanvallend heb je alleen niets aan hem.
De Vrij zou op dit moment gepasseerd moeten worden. Van Dijk, Vlaar en Rekik zijn op dit moment beter.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Zou wat zijn als die Veltman tegen Colombia erin zet, mag die meteen aantreden tegen Falcao. 
Ik vind trouwens wel dat je ook echt een rechtspoot en linkspoot in 't centrum moet hebben.
Alleen de opties voor links zijn dan wel beperkt met BMI en Rekik, rechts heb je Vlaar, Bruma, de Vrij en van Dijk.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Wattt?! Even aan mijn baas vragen of ik wat eerder naar huis kan.
Vond het net ook al zo stil op straat...

schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Zou wat zijn als die Veltman tegen Colombia erin zet, mag die meteen aantreden tegen Falcao.
Dat wordt minimaal 4x koekoek!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Centraal achterin is Indi verdedigend sterk. Aanvallend heb je alleen niets aan hem.
De Vrij zou op dit moment gepasseerd moeten worden. Van Dijk, Vlaar en Rekik zijn op dit moment beter.
Zo sterk vind ik 'm niet. Heeft wel een sterke uitstraling maar ook een vrij zwakke verdediger. Kan prima ballen wegkoppen maar is niet zo'n intelligente CV. Anticipeert slecht, niet slagvaardig genoeg in duels en dat zijn flinke minpunten als je al veel ontbeert.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Prima concurrenten momenteel. Janmaat vind ik persoonlijk wat beter; explosiever, sneller, aanvallend iets sterker.
Verdedigend ontlopen ze elkaar niet veel.
Haha. Vd Wiel is op werkelijk elk vlak beter EN laat dit zien in een betere competitie en ook nog eens in de CL. Vd Wiel is juist snel, atletisch en aanvallend krachtig. Defensief weet ik het niet wie er beter is. Beiden hebben meer klasse in het opbouwende deel.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Prima dat Wiel atletisch is, toch vind ik Janmaat explosiever en krachtiger dan Wiel.
Hij speelt net wekelijks bij PSG.
@NW - BMI is inderdaad niet flexibel genoeg, maar verder vind ik 'm verdedigend sterk. Ik vind hem niet slechter dan een Bruma of Veltman in ieder geval.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit seizoen 9 duels in de competitie en 4 in de CL in de basis. Dat is bijna het hele seizoen dus.
En je slaat wederom maar weer het punt over dat Janmaat slechts Eredivisie speelt en niet eens Europees. Vd Wiel speelt met al zijn wedstrijden op hoger niveau. Veel hoger niveau.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dit seizoen 9 duels in de competitie en 4 in de CL in de basis. Dat is bijna het hele seizoen dus.
En je slaat wederom maar weer het punt over dat Janmaat slechts Eredivisie speelt en niet eens Europees. Vd Wiel speelt met al zijn wedstrijden op hoger niveau. Veel hoger niveau.
Janmaat doet het anders prima in Oranje. En dat is... Europees.
V/d Wiel overtuigt net een aantal wedstrijdjes goed in de Franse competitie. Dat is voor jou genoeg - dat weet ik ook wel. Daarvoor heeft hij het een tijd prima gedaan bij Oranje, maar zakte toen ver weg.
Nogmaals: prima concurrenten. Dat maakt beide spelers sterker, hoop ik. Voorlopig heeft Janmaat een streepje voor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@NW - BMI is inderdaad niet flexibel genoeg, maar verder vind ik 'm verdedigend sterk. Ik vind hem niet slechter dan een Bruma of Veltman in ieder geval.
Dan Bruma zeker niet maar dat vind ik ook geen sterke verdediger. Al ben ik een iets te grote fan van Kongolo, dat helpt ook wel. Zie een duo met van Beek helemaal zitten.
Wat betreft Janmaat eens. Lijkt me de onbetwiste eerste keus voor RB.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Van Beek heeft het tot nu toe ook prima gedaan. Maar krijg er wel te hoogl Ferry de Haan gevoel bij. Degelijk, maar of er echt potentie in zit... (hij is al wel beter dan Ferry de Haan, hoor
).
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12849 stemmen
Nederland met vliegtuig naar Genk
Moet niet gekker worden ...
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2377 stemmen
Mooi dat onze spelers al vrijdag spelen, mogen ze dinsdag lekker op de bank zitten en rust pakken voor als het er echt toe doet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooi dat onze spelers al vrijdag spelen, mogen ze dinsdag lekker op de bank zitten en rust pakken voor als het er echt toe doet.
Die spelers willen denk ik dolgraag eens in het ritme van 3 duels in de week komen.
Dat eeuwige gelul steeds dat dat te zwaar zou zijn....
Jullie staan qua punten net boven of net onder ploegen met een dubbel programma. Dus wat helpt het?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Inderdaad belachelijk. De arme Feyenoordertjes hebben hard hun rust nodig na twee maanden lang iedere week één hele wedstrijd te hebben gespeeld.... Really?
En dan nog, ze hoeven pas 5(!) dagen later op zondag weer te spelen. Als ze dat in dit stadium van de competitie al niet aankunnen dan blijf maar lekker voor eeuwig in Rotterdam; vaatdoeken kunnen ze niet gebruiken in Engeland of Duitsland.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van Beek heeft het tot nu toe ook prima gedaan. Maar krijg er wel te hoogl Ferry de Haan gevoel bij. Degelijk, maar of er echt potentie in zit... (hij is al wel beter dan Ferry de Haan, hoor
).
Ik krijg er wel een goed gevoel van, hij viel niet door de mand terwijl die speelden, fysiek sterk, daadkrachtig in duels. Geen voetballende CV (denk dat de opbouw van Kongolo moet komen dan) zoals De Vrij maar denk dat ie verdedigend wel eens een powerhouse kan gaan worden. Alleen die RB blijft niet op te vangen, daar moet nog wat bij. Ferry de Haan, c'mon son
.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Alleen die RB blijft niet op te vangen, daar moet nog wat bij.
Een tweede Clemens Zwijnenberg zeg maar?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Zoiets verwacht je van De Speld maar het is nog echt waar. Ontluisterend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.