• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.555 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.371 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Waarom is Gouweleeuw niet opgeroepen dan? Laat nu, in tegenstelling tot Veltman, al meerdere wedstrijden zien dat ie aardig kan verdedigen.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

j0enne schreef:

Maar dat je Veltman boven van Dijk selecteert is gewoon één grote grap, dat moet je gewoon toegeven.

Heb je Veltman überhaupt wel zien spelen? Die speelt al weken foutloos. V. Dijk zit in een non-competitie (nog erger dan de Eredivisie) die uitsluitend in de CL een beetje tegenstand krijgt. Daar wordt hij echt niet beter van. Of het te vroeg is voor Veltman kun je over twisten, maar aangezien het hier een oefenwedstrijd betreft, kan ik me het goed voorstellen.

Overigens zou ik eerder Blind dan Veltman inruilen voor V. Dijk. Vooral als De Boer vasthoudt aan zijn rol als verdedigende middenvelder. Op die plek zijn betere alternatieven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind dat De Vrij weinig ontwikkeling door maakt. Maakt nog altijd opvallende fouten, is niet al te stabiel ondanks meerdere jaren Eredivisie en speelt nog altijd geen Europees voetbal. Ik denk dat hij pas beter wordt als hij bij je club vertrekt. Wat vd Wiel bv bij Ajax ook nodig had. Die was ook toe aan een nieuwe club/competitie.

Qua talent zou ik De Vrij overigens ook boven Bruma verkiezen. Ben niet zo kapot van Bruma. Die jongen heeft een grote fout gemaakt door te vroeg het buitenland te kiezen. Ik zie in Rekik wel een toekomstige international.

Er is wel weer een aardige groep jonge verdedigers voor de komende 10 jaar Oranje, als oa Heitinga, Mathijsen en Vlaar er niet meer bij zullen zitten.

Veltman, Denswil, Van Dijk, Indi, De Vrij, Bruma, Rekik

Ik vind dat best een mooie groep. 7 centrumverdedigers die allemaal nog de potentie hebben om flink door te kunnen ontwikkelen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Maar op welke basis zit bv De Vrij dan in Oranje? Die doet het echt niet beter dan bv Bruma.

Dat De Vrij niet zijn beste periode door maakt lijkt me duidelijk, en dat duurt inmiddels ook wel redelijk zorgelijk lang, maar die vind ik nadat hij aanvoerder af is weer redelijk voetballen. Wat me ook opvalt is dat De Vrij redelijk wordt aangepakt links en rechts, en dat je dan de zelfde dag Bruma ziet verdedigen en niemand die er wat over zegt. Zijn optreden tegen Ludogorets bijvoorbeeld, simpelweg een parodie op verdedigen, en zo had ie er nog wel meer, voornamelijk nadat Rekik wegviel. Dat Bruma nu ogenschijnlijk als 'in vorm' wordt beschouwd is eigenlijk vrij pijnlijk te noemen. Ik zou in ieder geval duidelijk De Vrij kiezen boven Bruma als een van de twee mee naar het WK zouden mogen, zelfs in de huidige situatie.

Veltman heeft het de laatste twee weken beter gedaan dan bovenstaande twee, maar we hebben het over iemand die pas op z'n 21e op Eredivisieniveau begint mee te draaien (en gewoon weer naar de bank gaat als Moisander fit is vermoedelijk), dus dit is allemaal wel erg opportunisch natuurlijk.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Uitglijden heb je ook helemaal zelf in de hand...

Niet als het één keertje gebeurt ofzo nee, maar Bruma heeft elk weekend wel van zulk soort flaters.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AZ zoals verwacht gewonnen. Jammer dat er niet meer gescoord werd, maar goed, punten in de pocket en we zijn zo goed als door. Ortiz speelde weer een heerlijke wedstrijd (Verbeek are you watching?), denk dat elke 'top'club in Nederland deze speler erg goed kan gebruiken. Gouweleeuw lijkt per wedstrijd wel beter te worden. Viergever lijkt zich ook steeds meer op zijn gemak te voelen als linksback. Wuytens, tja, ik vind hem nog steeds tegenvallen (speelde gister wel een lekkere pot). Beerens staat laatste paar weken ook lekker te voetballen. Nog wel met weinig rendement, maar in ieder geval meer dreiging. Zowel Jóhansson als zijn vervanger Avdic (potentie, moet leren 'lopen', stond vaak op verkeerde plek en hielp aanvallen om zeep) vielen gister tegen. Martens had weer een paar lekkere passes, maar ja dat ben ik van em gewend.

Ben benieuwd naar de Europese ranking update van otherfool aangezien we sinds lange tijd weer eens drie wedstrijden hebben gewonnen met onze MML-clubs.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Ah, de nieuwe Van Rijn is gevonden zie ik. Hup meteen in Oranje .

Moet die jongen trouwens niet eerst 2 jaar in de sportschool zitten voor hij serieus wordt genomen?

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nu nog Anita ipv Schaars en we hebben onze WK selectie.

Mag ie eerst eens in de basis geraken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Ah, de nieuwe Van Rijn is gevonden zie ik. Hup meteen in Oranje .

Moet die jongen trouwens niet eerst 2 jaar in de sportschool zitten voor hij serieus wordt genomen?

Die fysieke sterke Schotten hadden niks te vertellen tegen Veltman.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die fysieke sterke Schotten hadden niks te vertellen tegen Veltman.

Veltman verstaat toch geen Engels.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Dat zie ik eerst liever minimaal een seizoen lang.

We zullen eens zien hoe hij het tegen Higdon doet .

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Lefgozer schreef:

Ben benieuwd naar de Europese ranking update van otherfool aangezien we sinds lange tijd weer eens drie wedstrijden hebben gewonnen met onze MML-clubs.

Volgens mij staan we nog steeds rond plek 18.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Veltman wel, Virgil van Dijk niet. Boewahahahahahaha. HUILEN!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Dat zie ik eerst liever minimaal een seizoen lang.

We zullen eens zien hoe hij het tegen Higdon doet .

Voor Michael Higdon wordt het duel tegen Ajax van zondag een race tegen de klok. De Brit trainde volgens De Gelderlander de hele week apart van de groep wegens een enkelblessure.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Veltman verstaat toch geen Engels.

Het was wel een zwaargewicht hoor die Stokes, 1m80 en 72kg. En anders kwam hij die Commons (1,75) of Forrest (1,75) nog tegen. Als Celtic al van z'n eigen helft af kwam.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Nog steeds Dirk in de selectie.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het was wel een zwaargewicht hoor die Stokes, 1m80 en 72kg.

Die zou Anita zelfs nog aankunnen (ik weet het, ik overdrijf soms).

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het was wel een zwaargewicht hoor die Stokes, 1m80 en 72kg. En anders kwam hij die Commons (1,75) of Forrest (1,75) nog tegen. Als Celtic al van z'n eigen helft af kwam.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat de Blind zich mag verheugen op een basisplaats op het WK.

Blind blijft linksback bij Oranje: ?Al is hij een echte nummer 6? - voetbalzone.nl

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Dat Colombia heeft wel heerlijke spelers zeg.

Falcao, Martinez, Muriel, Guarin, Cuadrado, James Rodriquez, Armero.

En natuurlijk Arias.

Snelheid hebben ze in ieder geval genoeg met Muriel, Cuadrado, Armero en ook Ibarbo.

Verschrikkelijk op FIFA.

Oh, en waarom zit in vredesnaam Pieters niet bij de selectie?

Speelt gewoon wekelijks bij Stoke City...

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

j0enne schreef:

Oh, en waarom zit in vredesnaam Pieters niet bij de selectie?

Speelt gewoon wekelijks bij Stoke City...

Omdat ze niet na elke wedstrijd de glaszetter willen bellen.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Eeeuh, Pieters, Stoke, tuurlijk. Gewoon selecteren. En Joost Broerse ook, want die speelt wekelijks bij de voormalig koploper van de Eredivisie. En wat te denken van Kees Kwakman. Of Tommie Beugelsdijk. Pieters, mien laive hemel zeg. Je kunt ook volkomen totaal doorslaan natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Omdat ze niet na elke wedstrijd de glaszetter willen bellen.

Ik vind het ook een schande dat Van Gaal die jongen glashard zit te negeren.

Pieters moet geloof ik bloeden voor zijn overgang.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Pruim schreef:

Eeeuh, Pieters, Stoke, tuurlijk. Gewoon selecteren. En Joost Broerse ook, want die speelt wekelijks bij de voormalig koploper van de Eredivisie. En wat te denken van Kees Kwakman. Of Tommie Beugelsdijk. Pieters, mien laive hemel zeg. Je kunt ook volkomen totaal doorslaan natuurlijk.

Ah, daarom is Pieters dus altijd de vaste back van Nederland geweest tot z'n blessure...

Net of Blind beter is dan Pieters, laat me niet lachen zeg.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik denk dat de Blind zich mag verheugen op een basisplaats op het WK.

Blind blijft linksback bij Oranje: ?Al is hij een echte nummer 6? - voetbalzone.nl

Dat vind ik, serieus waar, een prima zaak. De keren dat ik hem heb zien ballen viel hij me in positieve

zin op. Sowieso één van de beste aan kant van Ajax. Hoewel dat niet zo moeilijk is natuurlijk .

Eén Ajacied in de basis bij Oranje. Meer dan genoeg zo.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Pieters is een kneus en geen beste voetballer, maar natuurlijk wel de beste linksback die we hebben, helaas.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Blind is positioneel en opbouwend veel beter. Pieters zal fysiek wat sterker zijn. Verdedigend zijn ze beiden niet top.

Zoveel Ajacieden horen momenteel niet in Oranje. Alleen Blind en Cillessen. Misschien dat Denswil en Veltman zich goed blijven ontwikkelen en dat van Rhijn weer in een fatsoenlijke vorm komt.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Blind is positioneel en opbouwend veel beter.

Zeker niet. Pieters is juist opbouwend uitstekend bij Stoke, haalt veel vaker de achterlijn dan Blind en heeft al meerdere malen dit seizoen gevaar gesticht in de 16 van de tegenstander.

let wel, het tempo in wedstrijden ligt dan ook minimaal dubbel zo hoog en de tegenstanders zijn heel wat beter.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Cillessen ook niet hoor. Vorm, Krul en Stekelenburg.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zeker niet. Pieters is juist opbouwend uitstekend bij Stoke, haalt veel vaker de achterlijn dan Blind en heeft al meerdere malen dit seizoen gevaar gesticht in de 16 van de tegenstander.

let wel, het tempo in wedstrijden ligt dan ook minimaal dubbel zo hoog en de tegenstanders zijn heel wat beter.

Dat de EPL beter is zegt me weinig. Zo'n Stoke is geen beste ploeg met veel tactiek erin. Overigens, jij ziet Stoke dus wekelijks spelen? Ik niet namelijk. Ik denk alleen niet dat Pieters in een half jaar tijd nou zoveel veranderd is qua stijl.

Ik zou Pieters overigens wel meenemen hoor, samen met Blind. En Willems lekker thuislaten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.