• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.590 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.366 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Ik zie ze vaak zat bij Match of the Day bijvoorbeeld ja. Zo'n Stoke doet echt niet onder voor onze topploegen en het voetbal is van veel hoger niveau.

Daarbinnen vervult Pieters een belangrijke rol aan die linkerkant. Komt vaak op, heeft enorm veel loopvermogen en is gewoon in werkelijk alles beter dan de Blinds en Willems.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

j0enne schreef:

Cillessen ook niet hoor. Vorm, Krul en Stekelenburg.

Cilessen heeft meer toekomst dan Vorm (sowieso een matige keeper).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Ik zie ze vaak zat bij Match of the Day bijvoorbeeld ja. Zo'n Stoke doet echt niet onder voor onze topploegen en het voetbal is van veel hoger niveau.

Daarbinnen vervult Pieters een belangrijke rol aan die linkerkant. Komt vaak op, heeft enorm veel loopvermogen en is gewoon in werkelijk alles beter dan de Blinds en Willems.

Hou op man. Stoke zou hier ook moeten knokken om het linkerrijtje. Probeer niet altijd zo treurig alles hier omlaag te schrijven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Zo'n Stoke doet echt niet onder voor onze topploegen en het voetbal is van veel hoger niveau.

Dit is nog grappiger dan het talentenlijstje die je als John Koskamp zijnde enkele maanden geleden had samen gesteld. Stoke, de nummer 17 van de PL beter dan Ajax of PSV

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Ik weet ook wel zeker dat Stoke hier bovenin mee zou doen. Neem alleen al 4 spelers uit die selectie die bij de Nederlandse top hebben gespeeld (Pieters, Arnautovic) of die in de belangstelling stonden van diezelfde top (Assaidi, Muniesa). Zet daarom heen namen als N'Zonzi, Adam, Palacios en Crouch en je hebt een uitstekende selectie in Nl. En tegen mandekkers als Huth en Shawcross hebben weinig Nl'se spitsen wat te zoeken.

En uiteraard niet te vergeten de uitstekende doelman Begovic.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Stoke City zou hier in ieder geval zeker voor Europees voetbal spelen, plaats 5 t/m 8.

Dus knokken voor het linkerrijtje is nogal overdreven.

Alleen die Crouch al valt hier door niemand te verdedigen.

Huth geeft één duwtje en de tegenstander ligt hier al op de grond.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Eens met Kos hoor. Ook zowat alle clubs in de hoogste divisies van Duitsland en Spanje zouden hier zomaar kampioen kunnen worden.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Ploegen uit Duitsland toch echt niet hoor.

Ploegen als Nurnberg, Freiburg, Frankfurt, Augsburg, Mainz, Hannover 96, Hertha en Braunschweig zijn ook niet veel soeps hoor.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Dit is nog grappiger dan het talentenlijstje die je als John Koskamp zijnde enkele maanden geleden had samen gesteld. Stoke, de nummer 17 van de PL beter dan Ajax of PSV

Ajax-RKC, Ajax-ASWH, PSV-Roda JC, Roda JC-PSV en PSV-Ludogrets niet gezien zeker?

Om maar wat te noemen uit de losse pols..

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Onderhond schreef:

Standard Luik de losers van het Europese Belgische voetbal, een schande dat ze bovenaan staan in de competitie eigenlijk.

Kom kom, je overdrijft een beetje. Luzon roteert graag, en vanwege dit simpele feitje is de Europa League een flop en gaat het in de competitie al een pak moeizamer. Hij heeft gezegd dat hij blijft roteren tot de play offs beginnen. Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar het toont toch weer eens aan wat een idiote competitie formule wij hier in België gebruiken.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

@Joenne: Met Hertha is weinig mis hoor. Prima seizoensstart sowieso. En Guardiola was niet voor niets lovend over ze. Hertha heeft het Bayern tot dusver het moeilijkst gemaakt. Luhukay flikt daar wederom zijn kunstje. Staan ook netjes in het linkerrijtje.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Guardiola is over al zijn tegenstanders altijd zeer positief. Dat kwam soms wat nep over.

Ik heb het ook niet over teams als Everton of Schalke, die hier zeker kampioen kunnen zijn, maar teams als Stoke, Norwich, Nurnberg of Braunschweig zijn gewoon simpele ploegen, ook voor de Eredivisie.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Het lijkt mij vrij naief om te denken dat clubs als Stoke, Newcastle, Swansea etc, die de financiele middelen hebben om de beste spelers uit competities als die van Nederland en Frankrijk te halen, vervolgens niet om de titel zouden mee doen in de Eredivisie...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Ajax-RKC, Ajax-ASWH, PSV-Roda JC, Roda JC-PSV en PSV-Ludogrets niet gezien zeker?

Om maar wat te noemen uit de losse pols..

Slechte zaak inderdaad, maar op het einde van de rit staan Ajax en PSV gewoon waar ze horen; bovenaan. Het is gewoon een rommelig seizoen waar Ajax en PSV gekozen hebben voor een nieuw traject, wat de nodige farces met zich meebrengt.

Tevens kan ik uit de losse pols ook PSV-Milan, Ajax-Man City, Man City-Ajax, Ajax-Celtic en Ajax-Milan gooien. Is maar net wat je wilt zien.

Stoke zou hier (wat Joenne al zegt) prima meedoen in de subtop van Nederland. Maar om te zeggen dat ze beter zijn dan Ajax of PSV; nee.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Iedereen met ook maar een klein beetje voetbalinzicht weet dit wel, maar lach je gerust in naiviteit.

Oh, alle spelers uit dat lijstje staan nog steeds overal te boek als de grootste talenten trouwens.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Slechte zaak inderdaad, maar op het einde van de rit staan Ajax en PSV gewoon waar ze horen; bovenaan. Het is gewoon een rommelig seizoen waar Ajax en PSV gekozen hebben voor een nieuw traject, wat de nodige farces met zich meebrengt.

Tevens kan ik uit de losse pols ook PSV-Milan, Ajax-Man City, Man City-Ajax, Ajax-Celtic en Ajax-Milan gooien. Is maar net wat je wilt zien.

Stoke zou hier (wat Joenne al zegt) prima meedoen in de subtop van Nederland. Maar om te zeggen dat ze beter zijn dan Ajax of PSV; nee.

Ajax en PSV zijn ook niet beter dan Feyenoord, Vitesse en FC Twente.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Het lijkt mij vrij naief om te denken dat clubs als Stoke, Newcastle, Swansea etc, die de financiele middelen hebben om de beste spelers uit competities als die van Nederland en Frankrijk te halen, vervolgens niet om de titel zouden mee doen in de Eredivisie...

Naïef om te denken dat Kos dat bedoelde lijkt mij. Hij bedoelde uiteraard met de huidige selectie en vertoonde spel dat Stoke momenteel heeft. Iedereen weet ook wel wat er binnen enkele jaren gebeurt als een club met de hoogste begroting van allemaal hier kamp zou neerzetten.

Maar je zou ook kunnen zeggen dat wanneer Stoke hier zou parkeren ze niet meer de financiële tools hebben van de PL, maar gewoon in de Nederlandse markt hun stuk van de taart krijgen. Dit gaat trouwens steeds ontsporen....

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Materny schreef:

Naïef om te denken dat Kos dat bedoelde lijkt mij.

. Noem mij 1 speler in dat team die hier haalbaar zou zijn voor onze 'topclubs', maar lach jij je maar wezenloos.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ajax en PSV zijn ook niet beter dan Feyenoord, Vitesse en FC Twente.

O, jij bent er zo een die al na 12 wedstrijden balans gaat opmaken Als je daar eens kampioenschappen mee zou winnen he....

Twee maanden geleden waren er nog zestien clubs beter dan Feyenoord volgens jouw beredenering, maar dat hoor je niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

. Noem mij 1 speler in dat team die hier haalbaar zou zijn voor onze 'topclubs', maar lach jij je maar wezenloos.

Ach, kun je ook omdraaien. Noem mij eens één vaste basiskracht met meerwaarde van Ajax die in de afgelopen drie jaar haalbaar was voor een Engelse degradant kandidaat. Verder dan middenmotor Newcastle waar Anita naar verkaste kom ik niet.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

'met meerwaarde' voor Ajax is niet eerlijk want dat is bijna niemand.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik bedoelde 'van'; excuses.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Guardiola is over al zijn tegenstanders altijd zeer positief. Dat kwam soms wat nep over.

Dat kan zijn maar (Duitse) clubs die Luhukay onder zijn hoede heeft oogsten altijd lof voor het getoonde spel. Raar dat hij, zover ik weet, nooit wordt gelinkt aan NL-se clubs. Hoewel ik als ik hem was ook lekker in Duitsland zou blijven.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Materny schreef:

(quote)

O, jij bent er zo een die al na 12 wedstrijden balans gaat opmaken Als je daar eens kampioenschappen mee zou winnen he....

Ben je altijd zo goed in conclusies trekken? Ik baseer het op de selecties. Alleen PSV springt er dan wel wat bovenuit, wmb.

Twee maanden geleden waren er nog zestien clubs beter dan Feyenoord volgens jouw beredenering, maar dat hoor je niet.

Je eigen beredenering dus. Niet voor mij gaan praten a.u.b.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ach, kun je ook omdraaien. Noem mij eens één vaste basiskracht met meerwaarde van Ajax die in de afgelopen drie jaar haalbaar was voor een Engelse degradant kandidaat. Verder dan middenmotor Newcastle waar Anita naar verkaste kom ik niet.

Met Anita heb je al een uitstekend voorbeeld te pakken. Newcastle vorig jaar 16e met een Anita die niet eens een basisplek kon bemachtigen.

Verder zijn er vanuit de Nederlandse top regelmatig spelers naar clubs in Engeland gegaan die in de onderste regionen bivakke(e)r(d)en. Ronnie Stam, Erik Pieters, Leroy Fer, Ron Vlaar, Bryan Ruiz om er maar enkelen te noemen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ruiz valt daar amper op, terwijl hij hier de beste was van allemaal.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Naïef om te denken dat Kos dat bedoelde lijkt mij. Hij bedoelde uiteraard met de huidige selectie en vertoonde spel dat Stoke momenteel heeft. Iedereen weet ook wel wat er binnen enkele jaren gebeurt als een club met de hoogste begroting van allemaal hier kamp zou neerzetten.

Maar je zou ook kunnen zeggen dat wanneer Stoke hier zou parkeren ze niet meer de financiële tools hebben van de PL, maar gewoon in de Nederlandse markt hun stuk van de taart krijgen. Dit gaat trouwens steeds ontsporen....

Nee ik vergelijk gewoon de selecties van nu met elkaar. Kijk nou eens naar Stoke en vergelijkbare clubs, zat spelers die in NL bij de beste spelers hebben gehoord toen ze hier nog speelden. Bony, De Guzman, Arnautovic. En zo haalt elke Engelse middenmotor elk jaar voor tientallen miljoenen spelers overal en nergens vandaan voor bedragen waar een beetje NL-club zijn hele begroting mee draait.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Alderweireld ging nog bijna naar Norwich, het is dat hij daar zelf niet veel trek in had/Atletico om de hoek kwam kijken, maar financieel had het makkelijk gekund. Niet toevallig ook de club die zo Toivonen hadden kunnen halen, en nu met Fer en Van Wolfswinkel in de basis spelen. Tsja...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ben je altijd zo goed in conclusies trekken? Ik baseer het op de selecties. Alleen PSV springt er dan wel wat bovenuit, wmb.

(quote)

Je eigen beredenering dus. Niet voor mij gaan praten a.u.b.

Net was PSV niet beter m.b.t. selecties (jouw eigen post), en nu springen ze er bovenuit. Zoals de wind waait...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Alderweireld ging nog bijna naar Norwich, het is dat hij daar zelf niet veel trek in had/Atletico om de hoek kwam kijken, maar financieel had het makkelijk gekund. Niet toevallig ook de club die zo Toivonen hadden kunnen halen, en nu met Fer en Van Wolfswinkel in de basis spelen. Tsja...

Ik had het dan ook over Ajax. Alderweireld genoot inderdaad interesse, maar zoals je zelf al zegt; hij had er weinig trek in. Fer en van Wolfswinkel hebben trouwens nooit bij een Nederlandse topclub gespeeld (sorry Feyenoord, maar destijds rondom Fer waren jullie echt prul). Ik kan niet spreken voor andere clubs, maar de beste spelers van Ajax zijn in de laatste drie, misschien wel vijf jaar echt niet naar degradanten gegaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.