• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.148 gebruikers
  • 9.381.055 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Dit PSV heeft potentie maar is wel het makkelijkst te kloppen team in decennia.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Je mist ook wel in elke linie je beste speler...

Zoet, Rekik, Wijnaldum, Narsingh. En dan Park nog.

Haal bij Feyenoord Mulder, Janmaat, Clasie en Pelle weg en je houdt ook niks over.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik had een hele lap tekst getypt, maar die heb ik per ongeluk laten verdwijnen.

In het kort dan maar:

De schrijver vergelijkt twee verschillende levensfases van een elftal. Het Ajax van Jol zat in een verzadigingsfase, terwijl het huidige Ajax aan het begin van de curve staat. Jongens als Stekelenburg, Vertonghen, Van der Wiel, Suarez en Emanuelson konden elk moment naar het buitenland vertrekken, terwijl het huidige Ajax juist aan een nieuwe cyclus is gestart.

Toen Vertonghen zo oud was als Denswil nu, voetbalde hij bij RKC en was hij geen € 12 miljoen waard. De Suarez van toen is drie jaar verder dan Andersen en geen € 27 miljoen waard (hij kwam op deze leeftijd voor slechts € 800 duizend naar Groningen).

Bovendien stond dat Ajax er financieel slecht voor en het huidige Ajax heeft erg veel eigen vermogen en een vele malen meer gezonde loonlijst. Deze vorm van bestuur maakt de club op de lange termijn sterker, maar gaat momenteel wel ten koste van de kwaliteit op het veld.

Mocht Overmars trouwens een opruiming willen houden komende winter, dan slijt hij Van Rhijn, Denswil, De Jong, Andersen en Fischer zeker tegen de transferbedragen uit het AD artikel. No way dat je Andersen in Amsterdam kunt ophalen voor € 1,5 of Denswil voor € 2 miljoen. Zelfs voor het drievoudige betwijfel ik of je ze hebt.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

j0enne schreef:

Haal bij Feyenoord Mulder, Janmaat, Clasie en Pelle weg en je houdt ook niks over.

Dat zijn er al 4... En waarom je Mulder dan noemt.

BMI, de Vrij, Vilhena en Boëtius hebben ook potentie. Nelom is een nuttige back, jammer dat-ie niet kan verdedigen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

Je mist ook wel in elke linie je beste speler...

Zoet, Rekik, Wijnaldum, Narsingh. En dan Park nog.

Vooral Rekik wordt node gemist. Die Bruma is er nog lang niet (als ie er ooit al komt).

Wijnaldum wordt doorgaans ook onderschat, en Narsingh geeft PSV veel mogelijkheden op de flank (totaal ander type speler dan Bakkali en kwalitatief niet te vergelijken met Jozefzoon natuurlijk). Park is lekker om erbij te hebben, zowel voorin als op het middenveld, en gaat zeker nog zijn waarde hebben. Zoet of Tyton zal niet heel veel schelen verwacht ik, al vind ik Zoet wel wat beter.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

BMI, de Vrij, Vilhena en Boëtius hebben ook potentie. Nelom is een nuttige back, jammer dat-ie niet kan verdedigen.

Ik zei dat als ze bij bijvoorbeeld Feyenoord de beste speler uit elke linie missen het ook niet veel is. Keeper, achterhoede, middenveld, aanval.

Vandaar dus Mulder, die is nog altijd beter dan die Griek toch?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Iedereen is beter dan die Griek.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Kai schreef:

Ik had een hele lap tekst getypt, maar die heb ik per ongeluk laten verdwijnen.

In het kort dan maar:

Volledig helder en juist. Ik zou zeggen, stuur een ingezonden brief, al zal die niet geplaatst worden. De meeste brieven daar hebben woorden met minder dan drie lettergrepen en met maximaal 200 tekens, net genoeg om de onderbuik te laten spreken.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Iedereen is beter dan die Griek.

zelfs Kenneth?

david bohm

• 3075 berichten
  • 3443 stemmen

Ondertussen in het bevriende Rusland...

Spartak Moskou fans

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Diego Costa. Held van beroep. 0-1

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Hoewel het moeilijk vergelijken is, zo is de geweldige generatie met o.a. Sneijder en vd Vaart nooit kampioen geworden, kan ik me niet heugen ooit zo'n slap Ajax gezien te hebben. Gelukkig hebben ze dit jaar nog wel aardige momenten gehad (tegen Milan en Celtic bijvoorbeeld), dus ze kúnnen het wel.

Ehm, Sneijder en vd Vaart zijn toch beiden kampioen met Ajax geworden in 2004. En vd Vaart ook in 2002.

Dit is trouwens echt niet het zwakste Ajax. In de afgelopen 10 jaar vond ik seizoen 2005-2006 veel slechter, onder Blind. En het seizoen van Basten was ook rampzalig. Uit heel vaak dikke nederlagen. Maar de periode 99-2001 was nog veel treuriger.

Dit Ajax kan echt wel beter. Er zijn teveel spelers uit vorm, Duarte is geblesseerd, Krkic is geblesseerd en je bent een absolute topspeler tijdens je lopende seizoen nog kwijtgeraakt aan Spurs. Kost tijd. Ik weet zeker dat Ajax na de winter weer een goed spelende ploeg zal zijn. Voor mij is Ajax ook nog altijd titelfavoriet. Dat was anders geweest als de concurrentie nu had geprofiteerd en Ajax op 10 punten had gezet. Dan was het wederom weer lastig geworden.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Tja, als we spelers mee gaan tellen die in de afgelopen transferperiode zijn vertrokken...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Omdat hij je hele as noemt. Keeper, verdediger, middenvelder, spits.

Overigens zijn die eerste 3 wel op te vangen. Pelle afwezig zou voor Feyenoord een ramp zijn.

Bij Ajax kan ik niet eens meer namen noemen die ik echt nog zou missen. Dat was Eriksen, maar zonder hem heb je heel weg echte klasse. Ajax moet het van het collectief hebben, nog meer dan voorgaande jaren. Een Vertonghen of Eriksen loopt er niet meer.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Tja, als we spelers mee gaan tellen die in de afgelopen transferperiode zijn vertrokken...

PSV was de meeste spelers al vroeg in de zomer kwijt. Bij Ajax speelde Eriksen nog geloof ik 3 of 4 competitieduels mee. Scheelt nogal om je topspeler eind augustus kwijt te raken ipv ergens in juni of juli. Het hele spel van Ajax was afgestemd op Eriksen. Dat is absoluut een grote reden dat het nu voor geen meter loopt.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

PSV was de meeste spelers al vroeg in de zomer kwijt. Bij Ajax speelde Eriksen nog geloof ik 3 of 4 competitieduels mee. Scheelt nogal om je topspeler eind augustus kwijt te raken ipv ergens in juni of juli. Het hele spel van Ajax was afgestemd op Eriksen. Dat is absoluut een grote reden dat het nu voor geen meter loopt.

Dat Eriksen weg zou gaan zat er de hele zomer toch al aan te komen.

En ik dacht dat de speelwijze van Ajax al honderd jaar hetzelfde was, dat Eriksen een belangrijke speler was oké, maar niet alles was op hem afgestemd. Dat hij veel naar zich toe trok klopt natuurlijk wel.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Omdat hij je hele as noemt. Keeper, verdediger, middenvelder, spits.

Spuit 11.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Dat Eriksen weg zou gaan zat er de hele zomer toch al aan te komen.

Klopt. Al was zijn transfer uiteindelijk ook maar toeval, want Spurs ging voor Willian, maar die vertrok nadat hij 99% rond was plots naar Chelsea. Was dat niet gebeurd, dan was Eriksen denk ik gebleven.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Ai...

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

depri83 schreef:

(embed)

Ai...

Vooral hoe Zidane heel even, verbaasd, kijkt van 'wat maak je me nou'

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

De 100% score blijft gehandhaafd! Met nog 22 min op de klok 1-0 Roma! Borriello.

In een verder buitengewoon matige wedstrijd.

Ontzettend gelul trouwens van die commentator. Prijst de 'metamorfose' van Strootman op het gebied van scheidsrechters, dat hij hem niet gezien heeft bij de opstootjes. Onzin, Strootman stond er gewoon bij en vooraan, net als vorig jaar, net als bij Utrecht en net als bij Sparta.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

En dan die komende wedstrijden:

Torino uit, Sassuolo thuis, Cagliari thuis, Atalanta uit en dan pas weer Fiorentina thuis en AC Milan uit.

En ondertussen maakt Excelsior de 1-0 in de laatste minuut tegen GAE.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Roma wint gewoon 10 competitieduels op rij met doelcijfers 24-1.

Dan verdien je toch wel een hele diepe buiging.

Zou leuk zijn als Totti nog een kampioen wordt. En ook leuk voor Strootman, weet hij ook eens hoe het voelt om een kampioenskandidaat te zijn

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Toptransfers trouwens gewoon voor Kevin en Dries, 1 en 2 in Italië.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Mertens gister ook de winnende uit bij Fiorentina. Laatste tijd is die lekker bezig.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ehm, Sneijder en vd Vaart zijn toch beiden kampioen met Ajax geworden in 2004. En vd Vaart ook in 2002.

Ik zie het, ja. Dan zijn het die jaren daarna. De 5 of 6 jaar achter elkaar zonder kampioenschap. Daar zaten toch teams tussen die ik kwalitatief hoger aansla dan het Ajax van de afgelopen jaren dat drie keer op rij kampioen werd.

Dit Ajax kan echt wel beter. Er zijn teveel spelers uit vorm, Duarte is geblesseerd, Krkic is geblesseerd en je bent een absolute topspeler tijdens je lopende seizoen nog kwijtgeraakt aan Spurs. Kost tijd. Ik weet zeker dat Ajax na de winter weer een goed spelende ploeg zal zijn. Voor mij is Ajax ook nog altijd titelfavoriet. Dat was anders geweest als de concurrentie nu had geprofiteerd en Ajax op 10 punten had gezet. Dan was het wederom weer lastig geworden.
Helemaal mee eens, maar het Ajax zoals het er nu staat, vind ik wel het slechtste wat ik ooit gezien heb. Alleen tijdens Europese wedstrijden zie ik dat ze het wel degelijk kunnen. Met name de combinatie De Jong-Duarte werkte best wel goed, voor hoever we ze hebben kunnen zien.

Bojan komt binnenkort weer terug, dus hopelijk krijgt onze IJslander ook weer eens wat degelijke voorzetten waarin hij zijn echte kwaliteiten kan laten zien.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Goed nieuws, hij begon net een beetje te draaien (in de spits). Had hem pas na de winterstop terug verwacht.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het blijft een doodzonde dat Henk ten Cate in 2006-2007 geen kampioen werd.

Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Stam, Perez, Sneijder, Emanuelson, Huntelaar, Davids.

Echt ongelofelijk dat die ploeg de titel niet pakte. Zeker Stam had ik graag eens met Ajax de titel zien pakken. Toffe gozer.

En dat Jol in 2010 geen kampioen werd met 85 (!!) punten en ruim 100 goals is ook bizar. Met dat puntenaantal was je al die jaren daarvoor en al die jaren daarna ruim kampioen geworden.

Maarja, zo heb je altijd wat. Frustrerende jaren waren het.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De Franse Supertax van 75% is trouwens ingevoerd

Franse clubs zijn op jaarbasis 44 miljoen extra kwijt, waarvan bijna de helft op de rekening van PSG komt. Een stijging van 20 miljoen aan loonkosten per jaar.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het blijft een doodzonde dat Henk ten Cate in 2006-2007 geen kampioen werd.

Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Stam, Perez, Sneijder, Emanuelson, Huntelaar, Davids.

Echt ongelofelijk dat die ploeg de titel niet pakte. Zeker Stam had ik graag eens met Ajax de titel zien pakken. Toffe gozer.

En dat Jol in 2010 geen kampioen werd met 85 (!!) punten en ruim 100 goals is ook bizar. Met dat puntenaantal was je al die jaren daarvoor en al die jaren daarna ruim kampioen geworden.

Maarja, zo heb je altijd wat. Frustrerende jaren waren het.

Zo vind in het nog altijd onbegrijpelijk dat PSV in de afgelopen 5 jaar, met zwakke titelhouders als Ajax, Twente en AZ geen landskampioen is geworden.

Nutteloze discussie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.