• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.672 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

De Franse Supertax van 75% is trouwens ingevoerd

Franse clubs zijn op jaarbasis 44 miljoen extra kwijt, waarvan bijna de helft op de rekening van PSG komt. Een stijging van 20 miljoen aan loonkosten per jaar.

Het verschil tussen PSG, Monaco en de rest wordt dus alleen maar groter. Die sjeiks lachen om die bedragen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Zo vind in het nog altijd onbegrijpelijk dat PSV in de afgelopen 5 jaar, met zwakke titelhouders als Ajax, Twente en AZ geen landskampioen is geworden.

Nutteloze discussie.

Jij hoeft het ook niet nuttig te vinden.

Ik bedoel dat Ajax toen als je kijkt naar de selectie (2007) of het aantal punten (2010) de titel normaal gesproken had gepakt. Vrij opvallend vanuit Ajax perspectief dat het niet lukte. Terwijl Ajax in 2011 bv vrij onopvallend de titel pakte. Uit dat seizoen was alleen de slotwedstrijd tegen Twente zeer goed. De rest was vaak kut met peren. Puur op karakter en met veel geluk die titel gepakt.

Er is niks mis mee met af en toe wat terugblikken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IJsselmeervogels-Ajax. Dat is wel te halen lijkt me.

AZ-Hveen en Heracles-Feyenoord zijn wel leuke affiches.

AZ-SC Heerenveen

Heracles Almelo-Feyenoord

IJsselmeervogels-Ajax

FC Groningen-NEC

SC Cambuur-FC Utrecht

JVC Cuijk-MVV

Excelsior-PEC Zwolle

Roda JC-Vitesse

Toch wel een stel leuke affiches. Gelukkig de nodige Eredivisieteams tegen elkaar.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het verschil tussen PSG, Monaco en de rest wordt dus alleen maar groter. Die sjeiks lachen om die bedragen.

Monaco heeft hier geen last van (gelukje voor hen). Maar klopt wel wat je zegt.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Met nog 2 amateurploegen en en 2 ploegen uit de Jupiler League was dat ook niet zo moeilijk.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heracles uit; ik voorzie een uitschakeling voor de Rotterdamse vrienden.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jij hoeft het ook niet nuttig te vinden.

Ik bedoel dat Ajax toen als je kijkt naar de selectie (2007) of het aantal punten (2010) de titel normaal gesproken had gepakt. Vrij opvallend vanuit Ajax perspectief dat het niet lukte. Terwijl Ajax in 2011 bv vrij onopvallend de titel pakte. Uit dat seizoen was alleen de slotwedstrijd tegen Twente zeer goed. De rest was vaak kut met peren. Puur op karakter en met veel geluk die titel gepakt.

Er is niks mis mee met af en toe wat terugblikken.

Maar een opmerking als 'had moeten pakken' is imo wat nutteloos en onjuist naar de tegenstander toe. Je noemt de spelers van Ajax in 06/07 maar bij de titelhouder liepen toen ook gewoon Gomes, Alex, Cocu, Afellay en Farfan rond. Dat maakt het al een stuk minder ongelooflijk dat Ajax toen de titel niet pakte (hoewel ze natuurlijk dichterbij dan ooit (als ze hem niet daadwerkelijk pakten) waren).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik kijk uiteraard vanuit Ajax perspectief. Die selectie had gewoon een titel moeten pakken. Dat het niet lukte mag Ajax alleen zichzelf aanrekenen. Dat is verder niet lullig naar PSV bedoeld hoor. Zij hadden toen ook een prima ploeg. Bedoel meer dat Ajax gewoon destijds zo'n leuke ploeg had. Het Ajax van de laatste jaren vind ik bv geen memorabele ploeg. De voetballer Siem de Jong of de voetballer Sigthorsson herinner je je nauwelijks meer over 10 jaar. Ik zal vooral Eriksen, Vertonghen, het collectief en het werk van De Boer herinneren als ik terug denk aan deze trilogie.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik kijk uiteraard vanuit Ajax perspectief. Die selectie had gewoon een titel moeten pakken. Dat het niet lukte mag Ajax alleen zichzelf aanrekenen. Dat is verder niet lullig naar PSV bedoeld hoor. Zij hadden toen ook een prima ploeg. Bedoel meer dat Ajax gewoon destijds zo'n leuke ploeg had. Het Ajax van de laatste jaren vind ik bv geen memorabele ploeg. De voetballer Siem de Jong of de voetballer Sigthorsson herinner je je nauwelijks meer over 10 jaar. Ik zal vooral Eriksen, Vertonghen, het collectief en het werk van De Boer herinneren als ik terug denk aan deze trilogie.

Competities worden tussen 18 ploegen gespeeld. Nederland had in '74 ook moeten winnen, maar iedereen die de finale nog een keer terugkijkt ziet dat Duitsland gewoon vrij terecht die wedstrijd won.

Nou is het verschil in deze (het seizoen 06/07) zo klein dat ik wel enigszins met je mee kan gaan, maar toch niet helemaal.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Oh. FC Groningen - NEC, paar dagen daarna weer in de beker.

AZ - Heerenveen, paar dagen daarna weer in de beker.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Prima loting. Van Heracles hebben we gelukkig al heel lang niet meer verloren.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Die pak je gewoon 0-2 hoor. Ik vrees er niet voor.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Materny schreef:

Heracles uit; ik voorzie een uitschakeling voor de Rotterdamse vrienden.

Gelukkig doen onze vrienden uit de hoofdstad het traditioneel goed tegen amateurs.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Heracles uit. We kunnen ons weer volledig richten op de competitie.

kos

• 46702 berichten
  • 8857 stemmen

depri83 schreef:

(embed)

Ai...

.

Kutloting trouwens. Zowel lastig qua resultaat alsmede een pleuriseind weg .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Gelukkig doen onze vrienden uit de hoofdstad het traditioneel goed tegen amateurs.

Vertel eens, wanneer vloog Ajax er dan uit tegen amateurs?

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Feyenoord eruit, PSV eruit, FC Twente eruit, Vitesse eruit, Heerenveen eruit. AZ gaat dit jaar fluitend naar de beker.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vertel eens, wanneer vloog Ajax er dan uit tegen amateurs?

Vertel eens waar ik dat beweer?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat bedoel je dan te zeggen?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Nipte overwinningen?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat bedoel je dan te zeggen?

Dat onze vriend Materny een beetje interessant zit te doen over Feyenoord in de beker maar dat Ajax nou ook niet bepaald vaak goede wedstrijden op de mat legt in de beker (Sneek, Kozakken Boys, Noordwijk Dordrecht etc)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Volgens mij doelde 'ie enkel op Fey - Her (1-3) van afgelopen weekend. Heeft verder weinig met de beker en al helemaal niks met Ajax te maken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Dat onze vriend Materny een beetje interessant zit te doen over Feyenoord in de beker maar dat Ajax nou ook niet bepaald vaak goede wedstrijden op de mat legt in de beker (Sneek, Kozakken Boys, Noordwijk Dordrecht etc)

Je verloor vorige week van Heracles. Dat zal hij hebben bedoeld.

Duels tegen amateurs zijn trouwens bijna altijd kut. Ik had liever gezien dat Ajax (wel thuis) een Eredivisieploeg had geloot. Weer een affiche om niet naar uit te kijken.

Vorig jaar oa Utrecht uit, Groningen uit, Vitesse uit en AZ thuis en dit seizoen Volendam thuis, ASWH thuis en IJsselmeervogels uit. Saai.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Hij zit vooral wat te trollen. Alsof Ajax goed gepresteerd heeft van t weekend.

Geeft niets, maar zeg dan ook niets over mijn post

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

schram101 schreef:

Hij zit vooral wat te trollen. Alsof Ajax goed gepresteerd heeft van t weekend.

Nee, en Schubbekutteveen F8 verloor ook, begreep ik. Totaal irrelevant. Iets met lange tenen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Nee, en Schubbekutteveen F8 verloor ook, begreep ik. Totaal irrelevant. Iets met lange tenen.

Alsof er ook maar iets in mijn eerste post stond waaruit blijkt dat ik op mijn tenen getrapt was..

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Alsof er ook maar iets in mijn eerste post stond waaruit blijkt dat ik op mijn tenen getrapt was..

Tuurlijk, meteen wijzen naar 'de grote rivaal'.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Tuurlijk, meteen wijzen naar 'de grote rivaal'.

Wie begon er met wijzen?

Je hebt geen idee waar dit over gaat of wel?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tijd voor nuttiger zaken. De voorspellingen van de clubs bovenin voor dit weekend:

Zaterdag:

Ajax-Vitesse 2-1

AZ-ADO 4-0

Twente-NEC 2-0

PSV-Zwolle 1-1

Zondag:

Cambuur-Feyenoord 0-1

Utrecht-Heerenveen 1-1

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

RKC en NAC spelen ook mee om de titel hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.