- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Goh, hadden we hier laatst geen AD-Telegraaf discussie? Dat AD is net zo gekleurd en probeert net als de Telegraaf te stoken. Maar ze doen maar lekker.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Gewoon even het volle seizoen afwachten. Daarnaast zijn de landen om ons heen toch ook
weer iets rijker geworden waardoor er best veel in het buitenland nu rondloopt?
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Ik denk dat ook (vrijwel) alle Ajacieden het wel eens zullen zijn met dat stukje.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor. AD slaat de plank weer eens mis met hun verhaal over de revolutie. Maar ik heb geen zin dit weer opnieuw uit te gaan leggen. Dat dit huidige Ajax matig is, dat klopt verder wel ja. Al kunnen ze veel beter dan dat we nu zien.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Tja. Iedereen kan beter.
Ajax, PSV, FC Twente en Feyenoord.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
En dan hebben ze zelfs nogal hoog ingeschat met maarliefst 7,5 miljoen voor Sigthorson en 9 voor Fischer. Haal daar maar gerust twee maal de helft van af.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Snap die transferbedragen ook niet zo nee
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Goh, hadden we hier laatst geen AD-Telegraaf discussie? Dat AD is net zo gekleurd en probeert net als de Telegraaf te stoken. Maar ze doen maar lekker.
Tsja als je die verschillen niet ziet..
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
AD
Sowieso, Alderweireld en Vertonghen waren toen niet zoveel waard, maar goed.
VI ook lekker trouwens met hun cijfers deze week. Nee, Ajax speelde echt niet goed tegen RKC, dus 4'en en 5'en zijn volledig terecht, maar hoe kan RKC bijna een punt gemiddeld hoger halen? Want dat zij de 0 houden lag ook zeker aan Ajax in een te laag tempo en dat zij niet scoren lag ofwel aan goed opgestelde verdedigers van Ajax of door slecht uitgevoerde counters van de kant van RKC. Ajax had overigens wel meer balbezit, doelpogingen en corners.
En kijk dan even de top 50 na, geen enkele speler van Ajax, terwijl je als club 2e staat. Dus je hebt ofwel steeds heel heel veel mazzel dat je wint (dat kan ik me niet herinneren), of andere clubs hebben een zooitje goede spelers en een zooitje hele slechte die alles voor de rest verprutsen (ook dat lijkt me niet), of ze meten met twee maten.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Weet niet precies hoe dat systeem in elkaar zit, maar op zich plausibel.
Ze zullen de prestaties aan de verwachtingen afmeten waarschijnlijk.
Bij een 0-0 heeft RKC het dan veel en veel beter gedaan dan Ajax. Zoiets.
Ik bedoel, je kunt Ajax 1 ook wel in de 3de klasse zetten, dan winnen ze alles dik. Verdienen ze dan elke pot hoge cijfers?
Meten met twee maten lijkt me sowieso erg terecht, Meten met 18 maten eigenlijk, aangezien er 18 verschillende begrotingen zijn.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
AD
Sowieso, Alderweireld en Vertonghen waren toen niet zoveel waard, maar goed.
Dat staat er ook niet.
De vergelijking is wat krom aangezien het ene elftal wordt berekend adhv de totale verkoop en de ander adhv de geschatte waarde, maar dan nog is het verschil wel erg groot.
En wees eerlijk, wie van dit Ajax heeft de potentie in een grote competitie te slagen?
Met heel veel moeite en voordelen van de twijfel kom je aan Cillessen, Denswil, Fischer en Andersen.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Die moeten dan wel elk jaar heel veel beter worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Weet niet precies hoe dat systeem in elkaar zit, maar op zich plausibel.
Ze zullen de prestaties aan de verwachtingen afmeten waarschijnlijk.
Bij een 0-0 heeft RKC het dan veel en veel beter gedaan dan Ajax. Zoiets.
Ik bedoel, je kunt Ajax 1 ook wel in de 3de klasse zetten, dan winnen ze alles dik. Verdienen ze dan elke pot hoge cijfers?
Meten met twee maten lijkt me sowieso erg terecht, Meten met 18 maten eigenlijk, aangezien er 18 verschillende begrotingen zijn.
Vast zullen ze zo denken, maar je wil toch de beste speler weten, niet diegene die het beste naar zijn mogelijkheden heeft gepresteerd? Dan voer je maar een Dirk Kuijt-prijs in. En natuurlijk zal het met een Ajax makkelijker zijn drie goals te maken dan bij Cambuur, dus mag de Cambuur-man hoger beoordeeld worden, maar in de eerste plaats zal hun absolute prestatie moeten gelden. Alleen Feyenoorders worden stelselmatig hoog ingeschaald, anders had Pelle ook niet kunnen winnen vorig jaar. Om verder over Sno, Brama en Vormer maar te zwijgen. Dat doet de Telegraaf mijns inziens beter. Daar stonden Bony (Pelle), Vertonghen (Sno) en Theo Janssen (Brama/Vormer) tegenover.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Ik snap je wel.
Maar in elke bedrijfstak wordt er ook gewoon meer verwacht van degenen die veel meer verdienen dan de ander. Om maar wat te noemen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Dat staat er ook niet.
De vergelijking is wat krom aangezien het ene elftal wordt berekend adhv de totale verkoop en de ander adhv de geschatte waarde, maar dan nog is het verschil wel erg groot.
Het staat er niet, maar het wordt ergens wel gesuggereerd omdat ze zo groot die getallen naast elkaar zetten (en in kleine lettertjes erbij dat het om opbrengsten gaat en schattingen van nu).
Maar van dat team, wie zou serieus in aanmerking komen voor de top? Suarez en Stekelenburg leken zeker, Vertonghen en Wiel waren toen niet bepaald in vorm en de verwachting toentertijd was wel iets lager dan wat ze uiteindelijk lieten zien. Emanuelson, Anita, Alderweireld idem.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Nu we het toch over kranten hebben, een artikel op de site van Afca over een Telegraaf-journalist die van het AD kwam: De Telegraaf en haar eigen Sulejmani - A.F.C.A - afca.nl
De schrijver heeft een aantal goede punten (en lees even door de verwensingen en beledigingen heen), maar lijkt door te schemeren dat hij vindt dat juist de Telegraaf alleen maar lovend moet zijn. Waarom ik dit dan plaats? Omdat er vast wel een ander straks mee komt, kan je maar beter het zelf doen 
Joy4ever
-
- 4614 berichten
- 1837 stemmen
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
Apart interview was dat bij DWDD, zelfs Nieuwkerk met z'n bek vol tanden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zo hoort het. Mooi.
Ik was vorige week dus nog in Schotland, sprak toen ook Rangers supporters en die noemden inderdaad ook nog zijn naam. Een gewaardeerde speler, omdat hij erg zijn best deed destijds. Een jongen met karakter waar ze zich in konden herkennen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Apart interview was dat bij DWDD, zelfs Nieuwkerk met z'n bek vol tanden.
Toch vond ik dat Matthijs het goed deed. Wat moet je ook in zo'n geval?
Wel raar eigenlijk dat "niemand" er vanaf wist vooraf.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dit Ajax is ook nog geen kampioen geworden.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Vooralsnog staat het gedeeld 1e, en dat is nog altijd minstens zo goed als het Ajax van toen. 
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Uiteraard, elke topclub in NL heeft zo'n beetje het slechtste elftal ooit dus in het binnenland zal het weinig verschil maken.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Tsja, in het geval van Feyenoord vraag ik me dat af. Een jaar of 8 (?) geleden hadden we met Greene, Boussaboun, De Graaff, Aerts, Saidi, Snoyl etc helemaal dramatische spelers. Onbegrijpelijk dat het nu zo kut gaat. Niet dat dit een topselectie is, maar je zou hier veel beter mee moeten presteren. Nu heeft Koeman misschien 2 jaar boven zijn kunnen gespeeld maar dit is er weer ver onder.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Feyenoord zou inderdaad in principe het beste spel op de mat moeten leggen aangezien zij al een ingespeeld elftal hebben met geen veranderingen in tegenstelling tot PSV, Ajax en FC Twente.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Feyenoord heeft, net zoals Ajax, in theorie gewoon een goede selectie. Datzelfde geldt voor PSV, FC Twente en toch ook wel voor AZ.
Het probleem is een gebrek aan een goede reeks, en daarmee vertrouwen. Ik geloof niet dat het aan het gebrek aan kwaliteit ligt. Ook de tegenstanders zullen veel minder angst hebben om naar de Arena of naar de Kuip te komen dan een aantal jaar terug. En terecht..
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Tsja, in het geval van Feyenoord vraag ik me dat af. Een jaar of 8 (?) geleden hadden we met Greene, Boussaboun, De Graaff, Aerts, Saidi, Snoyl etc helemaal dramatische spelers. Onbegrijpelijk dat het nu zo kut gaat. Niet dat dit een topselectie is, maar je zou hier veel beter mee moeten presteren. Nu heeft Koeman misschien 2 jaar boven zijn kunnen gespeeld maar dit is er weer ver onder.
Het slechtste elftal vond ik dat van 2006/2007. Au. Au.
Lucius was toen één van de betere. 
Nu heeft Feyenoord een redelijke selectie.
Jij haalt een aantal selecties door elkaar. Snoyl kwam toen Makaay, Gio & co ook kwamen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.