- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Even wat (schokkende) statistieken die ik zie staan in het AD over de MML:
- Nog nooit had een koploper van de MML na elf speelrondes pas vijf keer gewonnen. Het oude 'negatieve record' (zes) werd gedeeld door PSV (1959/1960) en Sparta (1958/1959).
- Het verschil tussen koploper FC Twente en hekkensluiter RKC bedraagt 13 punten. Dit gat was in deze fase nog nooit zo klein. In het seizoen 1996/1997 was het gat tussen nummer één PSV en nummer 18 FC Groningen na elf ronden 15 punten.
- Ook het verschil in het 'linkerrijtje' was nog nooit zo klein na elf gespeelde duels. Tussen Twente en Roda (negende) zit drie punten. In 1989/1990 bedroeg het verschil tussen PSV en MVV (omgerekend naar het huidige driepuntensysteem) zes punten.
- Ajax, Feyenoord én PSV wonnen voor de tweede speelronde op een rij niet in de MML. Dat overkwam de traditionele top-3 voor het laatst in februari 1964.
Bonus (nu ik toch bezig ben):
- Bij NEC-Heerenveen stonden voor het eerst in de historie van de MML twee Zweedse keepers tegenover elkaar: Kalle Johnsson en Kristoffer Nordfeldt.
- Alfred Finnbogason kwam voor het eerst dit seizoen niet tot scoren. De topschutter van Heerenveen speelde tot nu toe negen duels en was in de acht voorgaande steeds trefzeker.
- Mike Havenaar maakte zijn 19de MML-goal voor Vitesse en evenaarde daarmee Shinji Ono (Feyenoord, 2001-2006) als Japans topschutter in Nederland.
Doelpogingen:
2. Ajax 178
3. PSV 174
Corners:
2. Ajax 69
Als je de statistieken hierboven ziet zou je zeggen dat het rondtikken van Ajax rond de middencirkel wel meevalt.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
@RikElfrink 2m
Rekik bij #PSV mogelijk tegen #PEC zaterdag al inzetbaar.
Eindelijk een keer goed nieuws...
Al is dat natuurlijk bijna onmogelijk aangezien die vanavond niet bij Jong PSV speelt, woensdag ook niet bij PSV en dan zaterdag ook niet. Misschien dat die NAC uit haalt. En daarna zijn de interlands weer.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
De Boer beducht voor ASWH: ?Bijna allemaal oud-profs? - voetbalzone.nl
Tja. Dieper kunnen we niet meer zinken...
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Ik moet zeggen dat Piázon (volgens verwachting) momenteel samen met wellicht Tadic wel erg boven de rest van de Eredivisie uitsteekt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tadic speelt juist helemaal geen superseizoen.
Verder vind ik er maar weinig uitschieters bijzitten. Hoogstens Finbogasson met zijn hoeveelheid bepalende goals. En Piazon speelt inderdaad ook sterk.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik moet zeggen dat Piázon (volgens verwachting) momenteel samen met wellicht Tadic wel erg boven de rest van de Eredivisie uitsteekt.
Qua wat? Qua entertainmentwaarde vind ik Kleine Kennis ver boven iedereen uitsteken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Toch drie voor de Italiaan. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Wel prima zo, mist hij Cambuur uit en AZ.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Gisteren de laatste speeldag van de MLS Regular Season en het was een mooie afsluiter.
- Thierry Henry enorm opdreef, met prachtig doelpunt, in de 5-2 winst op Chicago waarmee ze Supporters' Shield winnaars zijn (prachtig ook de tranen van vreugde van Tim Cahill)
- Lee Young-Pyo die er na een prachtige carrière mee ophoudt. Laatste wedstrijd de met 3-0 gewonnen wedstrijd van Vancouver tegen Colorado waarbij hij met staande ovatie het veld afliep.
- Camilo Sanvezzo, MLS' eigen Luis Suarez, die met een hattrick in de laatste wedstrijd toch nog als topscorer van de competitie eindigt (Wie had dat gedacht met namen als Di Vaio, Keane en Henry).
- Dempsey die ''eindelijk'' zijn eerste doelpunt voor Seattle scoort.
- Natuurlijk LA Galaxy die ook weer in de play-offs staat. Zal lastig worden om het te winnen met behoorlijk krachtige teams als NY, Portland Timbers en Real Salt Lake, maar zeg nooit nooit.
Veel jong talent ook weer opgestaan dit seizoen. Joao Plata, Camilo Sanvezzo, Kelyn Rowe, Diego Fagundez, Juan Agudelo, Kekuta Manneh etc. gaan er allemaal wel komen!
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
En zelfs dan laat hij dingen zien die geen enkele andere Eredivisievoetballer kan.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En zelfs dan laat hij dingen zien die geen enkele andere Eredivisievoetballer kan.
Dat is het zelfde als zeggen dat Twente/Ajax een super seizoen speelt, alleen maar omdat ze bovenaan staan wat andere clubs dus niet lukt. Terwijl het dus gewoon 10x niks is.
In verhouding met de rest doet hij het beter, maar 'superseizoen' is voorbehouden aan een andere klasse. En dan denk ik aan Suarez/Ruiz van 4 jaar geleden, Janssen/Guidetti van 3 jaar geleden, Vertonghen 2 jaar geleden en Eriksen vorig jaar.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Elftal vh seizoen vooralsnog?
----------- Velthuizen---------
Janmaat---- Rekik-------Viergever------Blind
--Ebicilio------Piazon-------Klich
-----Tadic----------Pelle-------Finnbogason--
bank: Marsman, Leerdam, Johansson, van der Velden, Linssen, Bjelland
Laat de ongetwijfeld talloze reacties en boe-roepers maar komen. 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
- Lee Young-Pyo die er na een prachtige carrière mee ophoudt. Laatste wedstrijd de met 3-0 gewonnen wedstrijd van Vancouver tegen Colorado waarbij hij met staande ovatie het veld afliep.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
In verhouding met de rest doet hij het beter, maar 'superseizoen' is voorbehouden aan een andere klasse. En dan denk ik aan Suarez/Ruiz van 4 jaar geleden, Janssen/Guidetti van 3 jaar geleden, Vertonghen 2 jaar geleden en Eriksen vorig jaar.
Ik heb het woord superseizoen dan ook niet in de mond genomen...
Ik keek puur naar of er nog goede voetballers in NL waren, en veel verder dan die 2 kom ik niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik maak in de winterstop wel een voorlopig elftal vh jaar. Nogmaals, ik zie voorlopig nauwelijks een echte uitblinker. Ook bij Ajax niet. Janmaat valt positief op. Rekik begon goed. Blind doet het niet verkeerd. Maar het is allemaal niks bijzonders.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Momenteel zijn er weinig smaakmakers inderdaad in de Eredivisie. Spelers waar je voor naar het stadion komt zijn schaarser dan een zwarte piet bij de VN. Bij Ajax zijn ze er ook niet, al heeft Andersen het wellicht in zich. Fischer ook, als hij eens de vorm te pakken krijgt. Verder is het treurig.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Zivkovic vrinden, Richairo Zivkovic. Wacht maar tot die jongen in de basis staat, FC Groningen de dubbel bezorgt en op het WK in Brazilië voor Nederland gaat schitteren samen met oud-teamgenoot Virgil van Dijk.
En Velthuizen moet in kos z'n team vervangen worden voor Bizot. En Ebicilio? Doe dan die jonge Afrikaan van Twente. Of natuurlijk; Nick van der Velden!
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Mokotjo van Zwolle valt me wel positief op. Had Feyenoord nooit moeten laten gaan..
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Velthuizen. Euuhh oke?? Vooral van een nec supporter erg apart haha. Pelle inmiddels ook al een duel of 5 droog toch?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Mokotjo van Zwolle valt me wel positief op. Had Feyenoord nooit moeten laten gaan..
Niet iedereen kan (direct) slagen bij een topclub. Hij heeft kansen gehad bij Feyenoord.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Niet iedereen kan (direct) slagen bij een topclub. Hij heeft kansen gehad bij Feyenoord.
Dat is zo en achteraf is het ook makkelijk praten. Maar als er een z'n meerwaarde bewijst voor z'n club dan is Mokotjo het wel. Sterk in de duels, voetballend niet onaardig en weinig balverlies.
Verder is het haast onmogelijk om zo'n team samen te stellen. Naast Finnbogasson, Mokotjo en Piazon zou ik geen anderen weten..
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Yup. Kan me van zijn tijd bij PSV natuurlijk weinig meer herinneren maar als je op je 36e op een aardig niveau nog zoveel kan toevoegen en nog zo fit ben ben je echt een voorbeeldige prof. Ook nooit gemerkt dat hij zeikt bij scheidsrechters of problemen had met het bestuur van zijn voorgaande clubs. Al staan Zuid-Koreanen of Aziaten in het algemeen natuurlijk sowieso al niet bekend als lastposten.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Velthuizen. Euuhh oke?? Vooral van een nec supporter erg apart haha. Pelle inmiddels ook al een duel of 5 droog toch?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat hebben wij met Ozbilliz en Cvitanich. Die schieten ze in Rusland en Frankrijk er uit alle hoeken en standen in. Maar goed, soms wil het bij bepaalde clubs niet lukken.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Veldhuizen en (als AZ supporter) vindt ook Viergever zeker geen super seizoen spelen. Viergever is zelfs met Wuytens de zwakke punt in de verdediging.
Bizot van Groningen lijkt me een mooie vervanger voor Veldhuizen. Een uitblinkende verdediger weet ik zo niet
Voor de rest staat het wel netjes.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Het is dan ook niet m'n favoriete elftal maar gewoon de beste.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
kos is al sinds jaar en dag fan van Piet. Waarom, weet ik niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Toch een geboren Nijmegenaar hè?
Of hierom (heb even geen goede versie):
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
P.S. j0enne, ik heb vernomen dat Begois' blessure meevalt en dat hij tegen jullie weer kan meedoen.
En Drost is over twee weken ook weer terug. Was in zijn beste periode dit jaar één van de grootste talenten op de Nederlandse velden op dat moment. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.