• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Pelle is eerder de verrassing van het jaar dan de voetballer van het jaar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

Jij gaat voor Demouge?

Neen hoor. Maar ik zie niet in waarom Pelle die prijs moet krijgen. Hij speelt in een goed draaiend team, logisch dat hij dan die ballen tegen de netten schiet.

Wat een Malki de laatste 2 seizoenen liet zien is veel knapper.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Vrij logische keuze. Geen voetballer was zo belangrijk voor een team dan dat Pelle was. Bony had ook gekund, maar meer opties waren er bij lange na niet.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Dan dus Finbogasson, in zo'n elftal er 24 maken.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Zo kan er natuurlijk ook niet tegenaan gekeken worden, want dan zou alleen een aanvaller voetballer van het jaar kunnen worden.

Boilesen dan maar. Omdat hij helemaal niets heeft fout gedaan dit seizoen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Meest constante speler van het seizoen was in ieder geval Reijnen.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Je vindt Clasie beter dan vd Velden, maar je geeft Clasie een 6 en je vindt een 7,5 prima voor vd Velden omdat hij bij NEC speelt. Waar zit hem dan het waardeoordeel in? Dit is dan dus appels met peren vergelijken. Als er al sprake was van een zinnige discussie, is hij bij deze helemaal subjectief verklaard. Niet alleen in cijfers, maar ook in verhouding tot elkaar, wat nou net mijn punt was.

Ik zou zelf zeker geen 7,5 aan vd velden geven, maar het lijkt me onzin om te veronderstellen dat wanneer je ze allebei een 6 geeft dat betekent dat ze net zo goed zijn. Spelers van Zwolle zullen veel betere cijfers krijgen omdat zij op hun niveau veel beter presteren dan pakweg de selectie van PSV. Tenminste, dat lijkt me wel zo redelijk. Dat het subjectief is weten we wel, maar dat lijkt me nog geen reden om totaal overdreven cijfers te gaan geven

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Waterman, met zo'n defensie er maar 43 tegen krijgen!

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sulejmani, omdat hij het meeste geld verdiend en degene met het meeste geld is het beste

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Ik zou zelf zeker geen 7,5 aan vd velden geven, maar het lijkt me onzin om te veronderstellen dat wanneer je ze allebei een 6 geeft dat betekent dat ze net zo goed zijn. Spelers van Zwolle zullen veel betere cijfers krijgen omdat zij op hun niveau veel beter presteren dan pakweg de selectie van PSV. Tenminste, dat lijkt me wel zo redelijk. Dat het subjectief is weten we wel, maar dat lijkt me nog geen reden om totaal overdreven cijfers te gaan geven

Als ik dan meega in hoe jij de zaken beoordeelt en we PSV en Ajax op hetzelfde niveau plaatsen:

7 voor Bommeltje en een 7,5 voor Strootman vind je correct?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind het nooit leuk een Ajacied af te kraken. Ik vind het nog erger kos gelijk te moeten geven, maar in dit geval zijn de cijfers van Gillie natuurlijk onzin en zijn ze van kos vrij realistisch.

Dit zou ik geven:

Vermeer: 8

Cillessen: 7

Van Rhijn: 6-

Alderweireld: 7

Moisander: 7,5

Blind: 8

Denswil, Veltman, Dijks en Ligeon geef ik geen cijfers, te weinig gespeeld.

Poulsen 7

De Jong: 7,5

Eriksen: 7,5

Schone: 7

Serero: 5,5

Boerrigter: 4,5

Lukoki 5

Fischer: 7

Babel: 6+

Cuenca: 4

Sana: 4

Sigthorsson: 6,5

Hoesen: 6

Frank de Boer: 8

Laten we eerlijk zijn, Ajax was vooral als team ontzettend sterk, maar individueel hebben ze lang niet alles een briljant seizoen gedraaid. Zeker voorin hebben teveel spelers matig gespeeld en/of veel te veel kansen gemist.

Vermeer en Blind waren duidelijk de 2 beste van dit seizoen, daarna Eriksen, Moisander en de Jong. De rest heeft het behoorlijk gedaan, maar zeker niet briljant. Er zit gelukkig nog meer dan genoeg verbetering in deze ploeg. Als spelers een 9,5 waard zijn, dan zeg je eigenlijk dat ze hun top hebben bereikt. Ik denk dat alle Ajacieden minus Poulsen nog beter gaan worden.

Volgend seizoen gok ik dat Fischer in de top 3 van het speler vh jaar klassement gaat eindigen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Is dit dezelfde Jari die het gehele jaar op Poulsen heeft lopen afgeven en Schöne vele, vele malen beter vond en ze nu allebei een 7 geeft. Dat zijn de echte kenners.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Als ik dan meega in hoe jij de zaken beoordeelt en we PSV en Ajax op hetzelfde niveau plaatsen:

7 voor Bommeltje en een 7,5 voor Strootman vind je correct?

Nee vind ik te hoog. 5,5 voor Van Bommel en 6,5 voor Strootman zou ik zeggen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb Poulsen altijd gewaardeerd hoor, maar hij was niet het hele seizoen top. Poulsen was voor de winter vooral een 6 en na de winter een 8. Schone is gemiddeld het hele seizoen 6,5 tot 7 geweest.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Nee vind ik te hoog. 5,5 voor Van Bommel en 6,5 voor Strootman zou ik zeggen.

Oh, gelukkig. Omdat je daar niet over viel. Dan ligt dus gewoon aan het feit dat het om Ajax ging. Ik was al bang.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Oja, als ik in al mijn objectiviteit ook eens PSV en Feyenoord mag beoordelen:

Mulder 5

Janmaat 7,5

De Vrij 6 (stelt best wel teleur dit seizoen, best een groot talent)

Mathijsen 6,5 (speelt na een matige start vrij sterk)

Indi 5

Clasie 6-

Immers 5

Vilhena 6

Schaken 6,5

Pelle 8,5

Boetius 6

Waterman 5

Hutchinson 3,5

Derijck 4

Marcelo 2

Willems 5,5

Strootman 6,5

Van Bommel 5

Toivonen 3 / Wijnaldum 5

Mertens 6 (heel leuk al die goals tegen NEC en Roda enzo, maar doe het ook eens tegen topteams)

Matavz 5,5

Lens 6

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Oh, gelukkig. Omdat je daar niet over viel. Dan ligt dus gewoon aan het feit dat het om Ajax ging. Ik was al bang.

Ja daar ging het echt om, verder was er namelijk niks raars aan je reactie...

Ik viel inderdaad niet over die reactie omdat daar het gemiddelde van de basis niet op een 9 lag, maar dan nog kun je het er wel mee oneens zijn. Het was in ieder geval niet totaal ongeloofwaardig.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb Poulsen altijd gewaardeerd hoor, maar hij was niet het hele seizoen top. Poulsen was voor de winter vooral een 6 en na de winter een 8. Schone is gemiddeld het hele seizoen 6,5 tot 7 geweest.

Poulsen wordt onderschat. Net als Pantelic een paar jaar geleden. Moet altijd lachen als mensen zeggen dat er met Schöne (op VM) meer voetbal in de ploeg komt, is juist totaal niet zo. De wisselwerking tussen Poulsen en het centrale duo is vele malen beter als die van Schöne met Toby en Niklas. Bovendien krijgt Schöne het om de een of andere reden altijd voor elkaar vakkundig vele looplijnen af te snijden en er dus voor te zorgen dat er van een fatsoenlijke en snelle opbouw geen sprake is.

Vermeer: 7

Rhijn: 6

Toby: 7

Moisander: 7,2

Blind: 7,5

Poulsen: 7

De Jong: 7

Eriksen: 7

Schöne: 6,8

Sightorsson: 6

Fischer: 6,8

Cillessen: 7

Babel, Veltman, Denswil, Serero: 6,5

Hoesen: 6,8

Sana, Boerrigter: 5,5

Lukoki, Cuenca, Dijks: 5

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik geef Poulsen toch een 7? Dat lijkt me toch een ruime voldoende en dus zeker niet iemand die ik niet hoog zou hebben zitten. Ben juist erg blij met hem, zeker in topaffiches. Maar hij mist wel creativiteit en hij vertraagt het spel. Schone zoekt sneller de spelers voor hem, Poulsen vooral de spelers naast hem.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

j0enne schreef:

Pelle is eerder de verrassing van het jaar dan de voetballer van het jaar.

Misschien dat Bony iets beter was. Voor de rest geen betere voetballer gezien dan Pellè dit seizoen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Haha, Gillie heeft al zijn geloofwaardigheid binnen 1 dag compleet weggevaagd.

Om te gillie.

En de verschillen tussen de cijfers van A&L tussen Ajax, Feyenoord en PSV. Blijkt maar weer dat cijfers aan spelers van andere clubs geven vrij onzinnig is. Alleen al omdat niemand alles - of zelfs bijna alles - van ze ziet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Neen hoor. Maar ik zie niet in waarom Pelle die prijs moet krijgen. Hij speelt in een goed draaiend team, logisch dat hij dan die ballen tegen de netten schiet.

.

Uhm, het elftal draait juist goed dankzij hem. Effe je traumabril afzetten.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Heerlijk dat cijfers geven, die verschillen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou enkel Feyenoord kunnen beoordelen. De rest niet gezien.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En de verschillen tussen de cijfers van A&L tussen Ajax, Feyenoord en PSV. Blijkt maar weer dat cijfers aan spelers van andere clubs geven vrij onzinnig is. Alleen al omdat niemand alles - of zelfs bijna alles - van ze ziet.

Idd, hoewel A&L zo druk is met PSV dat ik hem ervan verdenk dat hij alle wedstrijden nog wel gezien heeft.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Om te gillie.

Ik heb het toch zo neutraal mogelijk benoemd dacht ik. Alleen kende Feyenoord buiten Pelle en PSV buiten Strootman weinig uitblinkers. Maar benoem gerust wat ik fout zou zien.

@ Depri, ik zie sowieso vrij veel Nederlands voetbal. Volg de concurrentie ook intensief ja.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nouja Schöne een 6,8 en Vilhena een 6 en Strootman een 6,5...

Dat is toch wel lichtelijk gekleurd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik gaf Schone een 7. Heeft cijfermatig prima gescoord en liet Ajax beter spelen ja. Wat ik zei, hij scoorde het hele jaar onderhand een 7.

Vilhena was vrij wisselvallig en Strootman reken ik gewoon af op het weer niet presteren in topwedstrijden. Zou ik met Eriksen ook hebben gedaan, maar die jongen liet het dit seizoen juist wel in grote affiches zien.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

(....)

Immers 2

(....)

Doorselecteren.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Zie je wel, zat ik met die 5 voor sexy Lexie nog best hoog

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.