• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.250 gebruikers
  • 9.388.702 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Het lijstje dan maar:

Vermeer: 8

Nog steeds niet prettig op hoge ballen, verder redelijk goed gekeept.

Cillessen: 8

Op de lijn iets minder dan Vermeer, voor de rest superieur. Toonde dat een aantal maal.

Van Rhijn: 6

Kan voetballen, maar erg laks en vaak slechte voorzetten. Anderzijds, weinig goals vanaf die kant en toch een aantal assists.

Alderweireld: 7,5

Blijft wel de betere verdediger centraal met soms goede tussenkomsten

Moisander: 7,5

Ook nog wat goals erbij, verdedigde verder steeds beter.

Blind: 8,5

Ajacied van het jaar wat mij betreft. Goed verdedigd, goals gemaakt, belangrijk in de aanvallen, veel kilometers.

Poulsen 7,5

Aantal zeer sterke wedstrijden, vooral in de echte toppers. Past zich perfect aan, belangrijk als nestor van de groep

De Jong: 7

Topscoorder, werkt hard, maar vond hem vaak ook onzichtbaar.

Eriksen: 8

Soms gewoon te laks, dan mis je pit. Verder zeer belangrijk, in het positiespel, goals, assists.

Schone: 7

De aankoop van het jaar, erg nuttig, doelgericht. Geen topper, maar doet zijn werk meestal zeer naar behoren.

Serero: 5

Wordt nooit heel enthousiast hiervan

Boerrigter: 3

Bedroevend, nooit op niveau gekomen. Twee wedstrijden een keer een bal goed geraakt of snel gerend, verder niet

Lukoki 4

Leuk dravertje, kan als de beste in de diepte lopen, maar doet er zo weinig mee.

Fischer: 7,5

Leverde veel punten op, moet wel leren overzicht te krijgen en constanter te worden, maar mag het op die leeftijd?

Babel: 6,5

Had twee goals meer, beide afgekeurd. Wedstrijd tegen Borussia was zijn eerste maar ook gelijk de beste.

Cuenca: 4

Een punt opgeleverd middels een assist, kan wel voetballen, kwam er nooit uit

Sana: 4,5

Leuk tegen de kleintjes, maar meer ook niet. Wel handig als je een zwaar programma hebt.

Sigthorsson: 5

Bracht gewoon te weinig ondanks aantal betere wedstrijden. Lijkt wel weerop de weg terug

Hoesen: 6,5

Vooral fijn als invaller, maar is scherp, snel, behendig, vaak dreigend en ook scorend. Geen basisspeler nog.

Frank de Boer: 9,5

Eén fout gemaakt, tegen Vitesse. Vaker echter de juiste beslissingen genomen waar ik al liep te schelden: wissel wel of wissel niet.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Pitakaas schreef:

Nouja Schöne een 6,8 en Vilhena een 6 en Strootman een 6,5...

Dat is toch wel lichtelijk gekleurd.

Sigthorsson: 6,5 en Lens 6, Serero: 5,5 en Wijnaldum 5, Babel: 6+ en Mertens 6!

Dit is toch wel heel erg gekleurd zeg. Kom op man.

Sigthorsson die 't halve seizoen eruit heeft gelegen en nog een paar doelpunten heeft gemaakt.

Serero die geen knikker heeft geraakt en Wijnaldum met 14 treffers en 5 assists.

Babel heeft ook nauwelijks wat geraakt en Mertens is opnieuw topscoorder van PSV en de speler met de meeste assists van Nederland.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Sigthorsson: 6,5 en Lens 6, Serero: 5,5 en Wijnaldum 5, Babel: 6+ en Mertens 6!

Dit is toch wel heel erg gekleurd zeg. Kom op man.

Sigthorsson die 't halve seizoen eruit heeft gelegen en nog een paar doelpunten heeft gemaakt.

Serero die geen knikker heeft geraakt en Wijnaldum met 14 treffers en 5 assists.

Babel heeft ook nauwelijks wat geraakt en Mertens is opnieuw topscoorder van PSV en de speler met de meeste assists van Nederland.

Sigthorsson scoorde geloof ik 5 goals in zijn laatste 6 potjes. Lens was gewoon weer de man van af en toe goed, maar heel vaak niks.

Serero idem, is lang geblesseerd geweest, maar heeft het voetballend als hij speelde wel gedaan.

Verder beoordeel ik per team. Als ik er 1 bij Ajax een 6,5 geef en de ander bij PSV een 6, dan is dat gekeken op de teamprestatie. Anders zou je elke speler van Willem II niet meer dan een 2 geven. Lijkt me ook wat onzinnig.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Frank de Boer: 9,5

Eén fout gemaakt, tegen Vitesse. Vaker echter de juiste beslissingen genomen waar ik al liep te schelden: wissel wel of wissel niet.

2.

Ik vond Enoh EN Poulsen in de basis thuis tegen Dortmund ook hartstikke dom.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb het toch zo neutraal mogelijk benoemd dacht ik. Alleen kende Feyenoord buiten Pelle en PSV buiten Strootman weinig uitblinkers. Maar benoem gerust wat ik fout zou zien.

@ Depri, ik zie sowieso vrij veel Nederlands voetbal. Volg de concurrentie ook intensief ja.

Het is allemaal niet zo relevant en boeiend. Ik verwacht ook niet van een supporter dat hij "eerlijke" cijfers geeft.

Ik zou alleen de Feyenoorders kunnen beoordelen, omdat ik alles van ze gezien heb.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nou; hup dan:

Vermeer (7.5): Minste tegengoals van de gehele Eredivisie. Geen blunders of opzichtig onder de bal door duiken; wat dat betreft heeft hij zich sterk weten te verbeteren. Kan zelfs een potje mee voetballen en profileerde zich als echte puntenpakker in de topwedstrijden dit seizoen.

Van Rhijn (5.5): Slechtste van de vier verdedigers. Vorig seizoen geweldig, dit seizoen ronduit matig. Liet zich vaak pielen en liet te vaak de man vertrekken uit z'n rug of zat er niet kort genoeg op. Aanvallend bracht hij ook minder dan gehoopt.

Alderweireld (7.5) Degelijk en sterk. Elke wedstrijd crosspasses over 50 meter, geen geklungel en ook met standaard situaties vaak beslissend. Heeft niet de vacature van Jantje als absolute leider kunnen invullen, maar stond er wanneer het moest.

Moisander (7.5). Opbouwend prima en sterk in de coaching. De ''Moisandertjes'' waren op één hand te tellen, en heeft zich ook sterk weten te verbeteren met kaarten pakken. Gewoon Finse degelijkheid die zich snel heeft aangepast in Amsterdam.

Blind (8). De revelatie van het seizoen. Van Zero tot Hero in één seizoen tijd, het kan snel gaan. Aanvallend van waarde zoals je dat van een Ajax back verwacht en positioneel sterk zodat het niet snel op sprintduels aankomt. Nog iets meer body en lef komend seizoen en het is de perfecte back voor het systeem van Frank.

Poulsen (7). Stond er in de topwedstrijden en heeft zich opgeworpen als vaderfiguur voor de jonge Deense boys. Geen gekke dingen en bracht rust of vuur wanneer nodig. Schikt zich in zijn rol als reservespeler; zo hoort het.

De Jong (8.5). De kern van dit Ajax. Voorbeeldige prof die nooit verzaakt en zich in het belang van het team zelfs als keeper zou opstellen. Topscorer en MVP; niet bang om zijn mondje open te doen. Als zijn handelingssnelheid nog omhoog zou kunnen weet ik zeker dat hij in de subtop van Europa mee zou kunnen.

Eriksen (8.0). De kilometervretende Rembrandt van Ajax. De enige speler binnen het huidige Ajax waarvan ik weet dat hij de Europese top gaat bereiken; de speler waarvoor je naar het stadion gaat. Beslissend in de topwedstrijden (Feyenoord, PSV, Twente); alleen tegen de kleintjes soms onzichtbaar of slordig en dat mag je hem aanrekenen. Jaartje extra Ajax om dat eruit te krijgen; en hij is klaar ervoor.

Schone (7.0): Wat nou ''de perfecte 12e man''. Nuttig waar je hem ook zet, en heeft zich moeiteloos aangepast. Solide en aanvallend in staat om een wedstrijd te keren.

FIscher (6.5) Vaak onopvallend maar met vlagen geniaal. Toch te vaak onzichtbaar, slordig en wisselvallig. Tegen Feyenoord en PSV geweldig; dat gaat nog wat worden komend seizoen.

Kolbeinn (6). Mede door zijn blessure is het niet zijn seizoen geworden, en dat was te zien. Te weinig binnen de 16 in stelling gebracht om het verschil op wekelijkse basis te maken. Vaak verstoppertje aan het spelen, en dat heeft hij niet nodig.

Boerrigter (5) Te weinig vertrouwen in zichzelf en forceerde teveel zodoende. Weinig rendement.

Babel (6). Hij had zijn momenten en er kwam vaak dreiging van zijn kant maar te weinig rendement.

Hoesen (7). Wanneer hij inviel gebeurde er altijd wat en pikte hij z'n goal mee.

Sana (5). Twee of drie wedstrijden geweldig, daarna een akelige terugval.

Lukoki(5). Te veel rennen, te weinig schieten. Rendementloos en weinig overzicht.

Cillesen (7) Foutloos in de weinige optredens dit seizoen. Balt prima mee en enkele fijne reflexen.

Veltman (7) Op het Janssen incident na foutloos; ook tegen Feyenoord en PSV wanneer hij in moest vallen.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

2.

Ik vond Enoh EN Poulsen in de basis thuis tegen Dortmund ook hartstikke dom.

Dat zou ik eerlijk gezegd niet meer weten, alleen dat we bijna een punt hebben weggesleept.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Dat zou ik eerlijk gezegd niet meer weten, alleen dat we bijna een punt hebben weggesleept.

Nee, dat was die 1-4 in Amsterdam.

Dortmund uit speelde Ajax goed. Die had je zelfs kunnen winnen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

DMF schreef:

(....)

Immers 2

(....)

Doorselecteren.

Immers is echt wel belangrijk voor Feyenoord..

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Clasie en Feyenoord komen verbeterd contract overeen | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Goed nieuws. Nog een seizoen bij Feyenoord en na het W.K. verkopen. Moet hij wel beter spelen dan na de winterstop, anders heeft hij geen basisplaats op dat W.K.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Immers is echt wel belangrijk voor Feyenoord..

Hij is de belangrijkste reden dat er te matig gevoetbald wordt, ja.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Klopt. Immers heeft zóveel aanvallen van Feyenoord om zeep geholpen. Ongekend. Zijn balbehandeling is niet van dit niveau. Slechte aanname en te traag in de voortzetting.

Wel vind ik dat hij een belangrijke kwaliteit bezit: diepgang. Hij komt iedere wedstrijd wel in scoringspositie. Jammer dat hij ze 9 van de 10 x in de 2e ring knalt.

Verder is zijn werklust in orde. Al wordt dat in zijn geval wat overschat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nog maar wat lijstjes dan:

Vermeer: 6,5. Vond ik niet zo goed als de andere users hier. Ondanks dat Vermeer over het algemeen weinig te doen heeft, toch een behoorlijk aantal fouten gemaakt. Desalniettemin een solide cijfer.

Rhijn: 6,5. Ik had e'm iets verder verwacht in zijn ontwikkeling.

Alderweireld: 7. Solide, maar zal Ajax nooit ontgroeien.

Moisander: 7. Zie Alderweireld.

Blind: 7,5. Heeft me verrast, maar ook van Blind verwacht ik dat Ajax zijn plafond is.

De Jong: 7,5. Staat er altijd wanneer het moet, ook dit seizoen weer.

Poulsen: 7. Nuttige kracht.

Eriksen: 8,5. Regisseur van dit Ajax en een geweldig seizoen gespeeld.

Schöne: 7. Nuttige kracht, haakte makkelijker aan dan verwacht.

Kolbeinn: 6,5. Volgend seizoen verwacht ik minstens een 8, want hij is erg compleet. Nu maar hopen dat hij blessurevrij blijft.

Fisher: 7,5. Topper in spé.

Alleen Eriksen is een uitschieter, verder is dit het kampioenschap van het collectief. Bovendien valt het me op dat er met name achterin weinig rek inzit. De komende jaren mag Ajax daarom flink doorselecteren.

PSV in een vogelvlucht, omdat deze mijn inziens helemaal niet zo slecht waren als sommige cijfers van andere users doen vermoeden:

Waterman 6

Hutchinson 5

Marcelo 4

Bouma 6

Willems 6,5

Bommel 7,5

Strootman 8

Wijnaldum 7

Lens 7

Matavz 6,5

Mertens 7

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zijn die Ajacieden nog steeds dronken? Het is geen Real of Bayern.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Klopt. Immers heeft zóveel aanvallen van Feyenoord om zeep geholpen. Ongekend. Zijn balbehandeling is niet van dit niveau. Slechte aanname en te traag in de voortzetting.

Wel vind ik dat hij een belangrijke kwaliteit bezit: diepgang. Hij komt iedere wedstrijd wel in scoringspositie. Jammer dat hij ze 9 van de 10 x in de 2e ring knalt.

Verder is zijn werklust in orde. Al wordt dat in zijn geval wat overschat.

Denk dat dat juist onderschat wordt. Zonder hem wordt het middenveld overlopen en komt ook de verdediging veel vaker in de problemen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het is natuurlijk op de schaal van de Eredivisie. Dat snap je zelf ook wel.

Overigens zijn die cijfers van Kai voor PSV wel bizar. Slechts 2 onvoldoendes en de rest dikke voldoendes. Komt niet helemaal overeen met 9x verliezen. Van Bommel is een 7,5 geven is natuurlijk belachelijk. De helft van zijn wedstrijden waren gewoon matig tot slecht.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie niet hoe je op de schaal van de eredivisie moet beoordelen. Moet ik Immers dan een 8 geven?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Denk dat dat juist onderschat wordt. Zonder hem wordt het middenveld overlopen en komt ook de verdediging veel vaker in de problemen.

Ik bedoel meer dat Immers niet zo héél veel ballen verovert. Al gaat dat wel steeds beter. Vilhena en Clasie knappen - zoals het verdedigende middenvelders betaamt - verreweg het meeste vuile werk op.

Ik heb liever een voetballende nummer 10 met diepgang.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

AZ legt officieel bod bij NAC Breda neer voor 'opvolger Maher' - voetbalzone.nl

Kan iemand wat meer over deze speler vertellen ? Echt opgetogen ben ik in ieder geval niet van dit nieuws.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Ik zie niet hoe je op de schaal van de eredivisie moet beoordelen. Moet ik Immers dan een 8 geven?

Als jij Immers 1 van de betere spelers van dit seizoen in Nederland vind, dan ja.

Als je alles op de schaal van Messi gaat vergelijken dan zal geen speler meer dan een 2 in Nederland scoren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik bedoel meer dat Immers niet zo héél veel ballen verovert. Al gaat dat wel steeds beter. Vilhena en Clasie knappen - zoals het verdedigende middenvelders betaamt - verreweg het meeste vuile werk op.

Ik heb liever een voetballende nummer 10 met diepgang.

Ik denk ook dat wanneer Feyenoord een plek moet verbeteren, is het de nummer 10 positie, maar vind dat Immers inbreng toch onderschat wordt. Ook al is elke bal op het goal mis, hij loopt de tegenstander 90 minuten in de weg en is vaak aanspeelbaar. Verdedigen is uiteindelijk belangrijker dan aanvallen. Team met minste goals tegen wordt immers bijna altijd kampioen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Clasie schijn in ieder geval bij te tekenen. Nu De Vrij nog.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Mooi interview toch wel met von Bommel hoor.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is natuurlijk op de schaal van de Eredivisie. Dat snap je zelf ook wel.

Overigens zijn die cijfers van Kai voor PSV wel bizar. Slechts 2 onvoldoendes en de rest dikke voldoendes. Komt niet helemaal overeen met 9x verliezen. Van Bommel is een 7,5 geven is natuurlijk belachelijk. De helft van zijn wedstrijden waren gewoon matig tot slecht.

Ze hadden een slechte achterhoede, maar het is niet zo dat Ajax zoveel beter was. De ontknoping was er niet voor niets pas zo laat.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Tenue afscheidsduel van Bommel bekend :

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

PSV gaat ook in jeugd investeren...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

%%%%%% schreef:

Kan iemand wat meer over deze speler vertellen ? Echt opgetogen ben ik in ieder geval niet van dit nieuws.

Lijkt me niet haalbaar voor AZ. Was nog niet zolang geleden rond met Fiorentina.

Als AZ Gudelj binnenhaalt mag je heel blij zijn.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Reinbo schreef:

PSV gaat ook in jeugd investeren...

Wees blij dat ze iets met jouw kritiek gaan doen.

Reinbo schreef:

Onzin. Twente en PSV doen niet eens moeite eigen jeugd te implementeren, terwijl Feyenoord al sinds Van den Herik bezig is met bouwen aan een sterke jeugopleiding. Staan nog steeds 5 a 6 eigen jeugd spelers in het eerste elftal. Hoeveel is dat bij PSV? En Twente?

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

%%%%%% schreef:

Zou ik maar wel zijn als ik jou was. Voor AZ echt een topaankoop en ik denk zelfs dat die jongen ook binnen no-time in de top van de Eredivisie aan kan sluiten. Echt een goede speler. Zag hem ook graag naar Feyenoord komen.

De deal met Fiorentina gaat niet door omdat Fiorentina in de clinch ligt met de zaakwaarnemer van Gudelj. Diezelfde zaakwaarnemer heeft ook wat spelers van Fiorentina in zijn pakket en die willen stuk voor stuk niet bijtekenen. Zodoende doen ze geen zaken meer met de beste man, waardoor Gudelj zijn transfer naar Fiorentina ook kan vergeten. Een tussenstap in Nederland is ook veel beter voor hem.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

%%%%%% schreef:

By far de beste speler van NAC wat ik er van heb gezien. Nu zegt dat op zich niet veel, maar ik had hem graag bij Feyenoord gezien voor de breedte. Hoeft ook niet al te veel te kosten vermoed ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.