- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Nog maar wat lijstjes dan:
Vermeer: 6,5. Vond ik niet zo goed als de andere users hier. Ondanks dat Vermeer over het algemeen weinig te doen heeft, toch een behoorlijk aantal fouten gemaakt. Desalniettemin een solide cijfer.
Rhijn: 6,5. Ik had e'm iets verder verwacht in zijn ontwikkeling.
Alderweireld: 7. Solide, maar zal Ajax nooit ontgroeien.
Moisander: 7. Zie Alderweireld.
Blind: 7,5. Heeft me verrast, maar ook van Blind verwacht ik dat Ajax zijn plafond is.
De Jong: 7,5. Staat er altijd wanneer het moet, ook dit seizoen weer.
Poulsen: 7. Nuttige kracht.
Eriksen: 8,5. Regisseur van dit Ajax en een geweldig seizoen gespeeld.
Schöne: 7. Nuttige kracht, haakte makkelijker aan dan verwacht.
Kolbeinn: 6,5. Volgend seizoen verwacht ik minstens een 8, want hij is erg compleet. Nu maar hopen dat hij blessurevrij blijft.
Fisher: 7,5. Topper in spé.
Alleen Eriksen is een uitschieter, verder is dit het kampioenschap van het collectief. Bovendien valt het me op dat er met name achterin weinig rek inzit. De komende jaren mag Ajax daarom flink doorselecteren.
PSV in een vogelvlucht, omdat deze mijn inziens helemaal niet zo slecht waren als sommige cijfers van andere users doen vermoeden:
Waterman 6
Hutchinson 5
Marcelo 4
Bouma 6
Willems 6,5
Bommel 7,5
Strootman 8
Wijnaldum 7
Lens 7
Matavz 6,5
Mertens 7
. uitstekend.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Springt er bij NAC wel bovenuit, ja! Ging beter spelen toen Papa de leiding kreeg. Prima speler voor AZ.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
PSV gaat ook in jeugd investeren...
Papegaaien Sport Vereniging 
Snap sowieso niet wat ze daar niet willen. Herkenbaarheid bij de PSV cultuur, oud spelers, een herkenbare speelstijl, jeugd voorop.
Wat is de psv cultuur? Wat is de psv speelstijl? Oud spelers zijn allemaal grijze muizen op Romario na.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
By far de beste speler van NAC wat ik er van heb gezien. Nu zegt dat op zich niet veel, maar ik had hem graag bij Feyenoord gezien voor de breedte. Hoeft ook niet al te veel te kosten vermoed ik.
Gudelj is een uitstekende speler. Snap alleen niet hoe hij opvolger van Maher kan zijn. Totaal ander soort speler.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Wat is de psv cultuur? Wat is de psv speelstijl? Oud spelers zijn allemaal grijze muizen op Romario na.
. niet grijzer dan een Jonk of Bergkamp om maar wat te noemen hoor. Al is dat ook vrijwel onmogelijk.
oh wacht, van der Sar natuurlijk.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
. niet grijzer dan een Jonk of Bergkamp om maar wat te noemen hoor. Al is dat ook vrijwel onmogelijk.
oh wacht, van der Sar natuurlijk.
Hans van Breukelen of 1 van de door jou genoemde spelers. Lastige keus
Maar ga er even diepgaand op in in plaats van het wederom proberen te scoren met een kansloze one-liner 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Iedereen die van Breukelen kent weet iig dat ie heeeeeel veel minder grijze muis is dan die drie bij elkaar. haha. Neem dan een ander voorbeeld.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Liever normale mensen dan doorgedraaide personen die zelfmoord willen plegen en waar niets zinnigs meer uit komt. Hij is niets meer van de persoonlijkheid die hij blijkbaar als keeper wel was.
Daarnaast F. de Boer tegenover Cocu? Een duidelijke K.O. waar Cocu neergaat. Zie in hem meer een assistent.
Papegaaien gedrag dus.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik kijk nu al uit naar een dubbelinterview
Boertje - Cocu 
Nu bange Bert nog naar Twente en we worden nooit meer wakker.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Gelukkig blijven bij PSV maandenlang geruzie en de diverse strontkarren achterwege.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
De Boer en Cocu zijn allebei verbaal niet echt vaardig, maar elk op hun eigen manier.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gelukkig blijven bij PSV maandenlang geruzie en de diverse strontkarren achterwege.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Liever normale mensen dan doorgedraaide personen die zelfmoord willen plegen en waar niets zinnigs meer uit komt. Hij is niets meer van de persoonlijkheid die hij blijkbaar als keeper wel was.
Daarnaast F. de Boer tegenover Cocu? Een duidelijke K.O. waar Cocu neergaat. Zie in hem meer een assistent.
Papegaaien gedrag dus.
Sorry hoor maar F de Boer vs Cocu is enkel spannend om te zien wie eerst in slaap valt door de ander.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Hier ga ik niet eens serieus op in. Kakkerlakken getroll 
van Gaal v.s. Mourinho is zeker ook slaapverwekkend?
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
We hebben alleen nog een racistisch boegbeeld nodig en de vergelijking is compleet.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
en jij trollt natuurlijk helemaal niet...
Of wil je zeggen dat De Boer wel ontzettend goed spreekt?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
We hebben alleen nog een racistisch boegbeeld nodig en de vergelijking is compleet.
Je kunt draaien wat je wilt, maar je ontkomt er niet aan
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
en jij trollt natuurlijk helemaal niet...
Of wil je zeggen dat De Boer wel ontzettend goed spreekt?
Jawel en hij is zeker geen grijze muis, wat mensen hier impliceren. Kan me nog een furieuze donderspeech herinneren bij een 0-5 voorsprong die niemand anders zou geven. Hij wordt door passie en liefde voor het spel gedreven en haalt het onderste uit de kan om zijn spelers te motiveren en ze beter te maken. Dat is wat anders dan soms dezelfde woorden gebruiken.
Als ik dan naar zo'n dooie muis zit te kijken bij een persconferentie die samen met de dhr. Sanders de Fluwelen Revolutie van Ajax letterlijk woord voor woord zit te herkauwen zie ik toch kansloos papegaaien gedrag.
Daarnaast vroeg ik me daadwerkelijk af wat nou bijvoorbeeld de PSV cultuur is en wat de herkenbare PSV speelstijl is? In plaats daarvan kreeg ik weer zo'n kansloos troll berichtje van kos.
Ajax is van de techniek, het combinatievoetbal en de bravoure. Feyenoord staat van oudsher bekend om het vechtvoetbal en de mouwen opstropen(misschien voetballen ze nu wel anders, maar het gaat om het imago). Waar staat PSV bekend om?
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Je kunt draaien wat je wilt, maar je ontkomt er niet aan
Pas maar op, we sturen zo Van Bommel naar de Arena om jullie uit-shirts van commentaar te voorzien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hier ga ik niet eens serieus op in. Kakkerlakken getroll 
van Gaal v.s. Mourinho is zeker ook slaapverwekkend?
Nee, allerminst. Verder niks met getrol te maken. Beide behoren tot de minst kleurrijke personen van voetballand.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Jawel en hij is zeker geen grijze muis, wat mensen hier impliceren. Kan me nog een furieuze donderspeech herinneren bij een 0-5 voorsprong die niemand anders zou geven. Hij wordt door passie en liefde voor het spel gedreven en haalt het onderste uit de kan om zijn spelers te motiveren en ze beter te maken. Dat is wat anders dan soms dezelfde woorden gebruiken.
Als ik dan naar zo'n dooie muis zit te kijken bij een persconferentie die samen met de dhr. Sanders de Fluwelen Revolutie van Ajax letterlijk woord voor woord zit te herkauwen zie ik toch kansloos papegaaien gedrag.
Daarnaast vroeg ik me daadwerkelijk af wat nou bijvoorbeeld de PSV cultuur is en wat de herkenbare PSV speelstijl is? In plaats daarvan kreeg ik weer zo'n kansloos troll berichtje van kos.
Ajax is van de techniek, het combinatievoetbal en de bravoure. Feyenoord staat van oudsher bekend om het vechtvoetbal en de mouwen opstropen(misschien voetballen ze nu wel anders, maar het gaat om het imago). Waar staat PSV bekend om?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dronken fanboypraat. Frank de B
er, boeiend. Laat me niet 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik bedoel dan ook het oer-Hollandse concept waar PSV bekend om staat. Niet waar ze van 2005 t/m 2008 kampioen mee zijn geworden. PSV bestaat 100 jaar. Waar stond het die eerste 90 jaar bekend om?
Ik zou het bij god niet weten.
Edit: depri83 geeft het antwoord in de reactie na mij.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
PSV heeft inderdaad geen vaste typering die je los kunt laten op de speelstijl maar het zal een combinatie zijn van verzorgd voetbal en een gezonde inzet. De cultuur is die van de Brabantse gemoedelijkheid gecombineerd met een topsportklimaat.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nee, allerminst. Verder niks met getrol te maken. Beide behoren tot de minst kleurrijke personen van voetballand.
Gelukkig heb jij tomatensientje Koeman als hoofdcoach.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Dronken van het kampioenschap
Een grijze muis wordt niet drie keer op rij kampioen met een herkenbare speelstijl en een elftal dat door het vuur gaat voor hem. Kan je een heleboel recht lullen wat krom is, maar het is gewoon pure onzin. Een grijze muis is iemand die voorgekauwde clichés uitspuwt, iemand naar wie spelers amper luisteren. Kijk maar naar Twente bijvoorbeeld. Zo'n McClaren stelde niets voor, spuwde clichés uit met als resultaat een niet functionerend elftal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Juist en grijze muis wordt drie keer op rij kampioen, hij heeft de rust weten te bewaren met zijn monotone zijn. En herkenbaarheid is niet bepaald een kenmerk van kleurrijkheid.
Gewoon hele saaie man, die nog steeds liever op de camping zit dan een avontuurlijke reis maakt. Knus gewoontediertje, die je nooit op ene spraakmakende uitspraak of verrassende actie zult betrappen. OERsaaie man.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Gudelj is een uitstekende speler. Snap alleen niet hoe hij opvolger van Maher kan zijn. Totaal ander soort speler.
Dat is toch geen vereiste? Hij kan wel op die positie spelen. Daar gaat het om.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beweer ook niet dat Koeman kleurrijk is, maar wel minder saai dan Frank. Heeft tenminste nog eens het Duits shirt een toepasselijke behandeling gegeven en Barca naar de eerste EC ooit geschoten. Frank kennen we toch vooral van de penalties.... Zijn meest kleurrijke manifest.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Juist en grijze muis wordt drie keer op rij kampioen, hij heeft de rust weten te bewaren met zijn monotone zijn. En herkenbaarheid is niet bepaald een kenmerk van kleurrijkheid.
Gewoon hele saaie man, die nog steeds liever op de camping zit dan een avontuurlijke reis maakt. Knus gewoontediertje, die je nooit op ene spraakmakende uitspraak of verrassende actie zult betrappen. OERSaaie man.
Wat ik dus al zei. De donderpreek bij NEC uit bij een 0-5 voorsprong. Geen enkele coach op de wereld die dat zou doen. Heerlijk fel en zichtbaar ergerend aan een verslapping in het elftal.
Verrassende actie nummer 2: De aanvallende wissel Poulsen <-> Boerrigter bij een 2-2 tussenstand in het hol van de leeuw, waar elke andere trainer verdedigend zou wisselen in die situatie.
En ja, het is een rustige man. Maar hij juicht uitbundig en hij kan daadwerkelijk tekeer gaan. Dat ie alleen maar zinnige dingen (niet eens politiek correct altijd, maar gewoon de waarheid vertellend) voor de camera maakt hem een toptrainer. Hij wisselt alles op een perfecte manier samen. Iemand op tv zei al mooi dat hij Hiddink en van Gaal goed combineert qua karakter. Hij combineert de goede eigenschappen van beide coaches.
Niet elke ex-voetballer zou functioneren als hoofdtrainer. Ik vergelijk een Cocu ook meer met iemand als Bergkamp. Erg rustig, nooit uit de school klappen en wellicht niet geschikt om voor de camera's te verschijnen. Een ideale assistent, meer niet. Misschien dat het bij een kleinere club a la Jan Wouters(de eeuwige assistent) wel zou lukken, maar ik zie hem PSV niet uit het slop halen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.