- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ik ben altijd volstrekt objectief inzake Ajax zoals men weet dus ik zou zeggen:
Vermeer 7
Van Rhijn 5
Blind 7
Alderweireld 7
Moisander 6,5
Poulsen 6
Eriksen 7,5
Schone 6,5
De Jong 7,5
Fischer 7
Sightorsson 6
Sana 5
Cuenca 5
Babel 5,5
Boerrigter 5
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik snap je gedachtegang, Montorsi. Ik begin op een 10. Jij op een 8. Dan krijg je zulke verschillen. Het gaat dan ook om de verhoudingen.
Ik kan van Toby en Daley niet meer vragen dan wat ze gebracht hebben, vandaar een 9.5.
Poulsen wordt onderschat. Iedereen roept: hij voegt aanvallend niets toe. Daar staat hij ook niet voor in het veld. Poulsen liet bij PSV-uit even zien hoe goed hij is. Je moet hem beoordelen op waar hij voor in het veld staat, niet op z'n aanvallende capaciteiten.
Een 8 is gewoon veel te mager voor Pelle als je ziet wat hij voor Feyenoord betekent. Als hij 15 keer gescoord had, had hij al een 8 verdient. Moet echt minimaal een 9,5 zijn. Wat had Pelle dan moeten doen om een 9,5 te krijgen?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mooi was dat he, zag het vanochtend. Die arme Knockaert.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Verder heeft PSV een forum opgericht dat moet onderzoeken hoe het imago van de club kan worden verbeterd en de vele incidenten van afgelopen seizoen kunnen worden voorkomen. Pieter van den Hoogenband is aangesteld als voorzitter van het forum, waar ook onder meer Mark van Bommel en Berry van Aerle deel van uitmaken.

Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Verder heeft PSV een forum opgericht dat moet onderzoeken hoe het imago van de club kan worden verbeterd en de vele incidenten van afgelopen seizoen kunnen worden voorkomen. Pieter van den Hoogenband is aangesteld als voorzitter van het forum, waar ook onder meer Mark van Bommel en Berry van Aerle deel van uitmaken.
Hopelijk van hoger niveau dan het fameuze Moviemeter voetbal topic! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik snap je gedachtegang, Montorsi. Ik begin op een 10. Jij op een 8. Dan krijg je zulke verschillen. Het gaat dan ook om de verhoudingen.
Ik kan van Toby en Daley niet meer vragen dan wat ze gebracht hebben, vandaar een 9.5.
Poulsen wordt onderschat. Iedereen roept: hij voegt aanvallend niets toe. Daar staat hij ook niet voor in het veld. Poulsen liet bij PSV-uit even zien hoe goed hij is. Je moet hem beoordelen op waar hij voor in het veld staat, niet op z'n aanvallende capaciteiten.
Een 8 is gewoon veel te mager voor Pelle als je ziet wat hij voor Feyenoord betekent. Als hij 15 keer gescoord had, had hij al een 8 verdient. Moet echt minimaal een 9,5 zijn. Wat had Pelle dan moeten doen om een 9,5 te krijgen?
Wat zou je Messi geven wanneer hij bij Feyenoord of Ajax zat? En 23,5?
Als Pelle er nu 36 had gescoord en we mede daardoor de titel en beker hadden gepakt, zo een 9,5 pas op zijn plaats zijn lijkt me. En een spits die 15 keer scoort is maximaal een 7-, want dat is gewoon veel te weinig voor een spits.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Dat doe ik ook. Hij staat er ook niet om fouten te maken. Toch doet ie dat regelmatig. Heeft ook betere wedstrijden gespeeld. Al met al een 6 dus.
Praktisch elke wedstrijd foutloos spelen, zoals een 9,5 ook aangeeft, dat is bijna een 10 namelijk. Zelfs Pelle heeft geen enkele wedstrijd nagenoeg foutloos gespeeld, laat staan een heel seizoen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Verhoudingen binnen de Nederlandse competitie en de verhoudingen binnen het elftal..... begrijpend lezen blijft lastig, hè? 
Uitgangspunt zijn de cijfers geweest die Kos gaf. Als hij vd Velden een 7,5 geeft, dan kom je voor Ajacieden op mijn cijfers uit. Of is vd Velden een veel betere middenvelder dan Eriksen, Schöne, De Jong of Poulsen?
Dat van Rhijn de minste van de vier verdedigers van Ajax is, dat zal iedereen met me eens zijn. Dat zie je ook terug in de cijfers die ik geef. Janmaat is een betere rechtsback, Ik had hem dan ook een 8,5 gegeven.
Wat geven Reinbo en NW dan voor cijfer aan Pelle? Ben ik wel benieuwd naar.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ben ik nou zo positief of zijn jullie allemaal zo negatief? 
Zal wel beide zijn.
Zijn wij nou kampioen geworden of jullie?
Wij toch zeker.
Hebben wij de betere spelers of jullie?
Wij toch zeker.
WAT IS HET TOCH FIJN OM EEN AJACIED TE ZIJN.
Gegroet. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Cijferbeoordelingen lijken me ook puur subjectief, onzinnig om daar over te discussiëren. Snap de heisa ook niet om de cijfers die gillie geeft.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Ben ik nou zo positief of zijn jullie allemaal zo negatief? 
Zal wel beide zijn.
Zijn wij nou kampioen geworden of jullie?
Wij toch zeker.
Hebben wij de betere spelers of jullie?
Wij toch zeker.
WAT IS HET TOCH FIJN OM EEN AJACIED TE ZIJN.
Gegroet.
Met die cijfers waren jullie in december al kampioen geweest.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Dat is wiskundig gezien onmogelijk.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Cijferbeoordelingen lijken me ook puur subjectief, onzinnig om daar over te discussiëren. Snap de heisa ook niet om de cijfers die gillie geeft.
Pure jaloezie. 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ach, iedereen kan zo Ajax supporter worden als ie wil dus jaloezie bestaat niet in de voetballerij 
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Verhoudingen binnen de Nederlandse competitie en de verhoudingen binnen het elftal..... begrijpend lezen blijft lastig, hè? 
Uitgangspunt zijn de cijfers geweest die Kos gaf. Als hij vd Velden een 7,5 geeft, dan kom je voor Ajacieden op mijn cijfers uit. Of is vd Velden een veel betere middenvelder dan Eriksen, Schöne, De Jong of Poulsen?
Dat van Rhijn de minste van de vier verdedigers van Ajax is, dat zal iedereen met me eens zijn. Dat zie je ook terug in de cijfers die ik geef. Janmaat is een betere rechtsback, Ik had hem dan ook een 8,5 gegeven.
Je geeft toch cijfers op het niveau van de club lijkt me, niet op wie er beter is bij een heel wat mindere club qua niveau. Clasie is toch ook heel wat beter dan vd Velden. Toch vind ik niet dat hij een heel goed seizoen heeft gehad.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
We denken ook aan de anderen. Anders is ben het ook zo saai he
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pelle kom ik op ongeveer een 8 uit. Hij is dan wel goed, maar geen uberklasse. Moet het toch steeds van zijn lengte, kracht en zwakke tegenstanders hebben.... Gaf gister ook heel veel mislukte balletjes. Vond Guidetti als spits beter, die zet ik op een 8,5.
ssmits
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Niet eens Guus Meeuwis
Haha!
Ik had nog niets van dat forum gehoord, maar er moet sowieso iets gebeuren bij PSV. Het was een club met het beste imago van de eredivisie (minste overtredingen/fair play), maar vooral de komst van Van Bommel heeft dat flink tegengewerkt. Wel jammer dat hij weg is hoor, was verder een erg goede speler natuurlijk.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Je geeft toch cijfers op het niveau van de club lijkt me, niet op wie er beter is bij een heel wat mindere club qua niveau. Clasie is toch ook heel wat beter dan vd Velden. Toch vind ik niet dat hij een heel goed seizoen heeft gehad.
Jij maakt het hiermee nog subjectiever dan het al is. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hier scoren die Ajacieden toch flink lager.... 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Mijn elftal van het seizoen:
Janmaat
VD Hoorn
Van Dijk
Blind
Van Ginkel
Strootman
Eriksen
Pelle
Bony
Djuricic
Ik noem bewust geen keeper, omdat ik vind dat er dit seizoen geen enkele keeper bovenuit stak.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Hoe bedoel je?
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik kan prima leven met Pelle als voetballer van het jaar. Terechte keuze.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Je vindt Clasie beter dan vd Velden, maar je geeft Clasie een 6 en je vindt een 7,5 prima voor vd Velden omdat hij bij NEC speelt. Waar zit hem dan het waardeoordeel in? Dit is dan dus appels met peren vergelijken. Als er al sprake was van een zinnige discussie, is hij bij deze helemaal subjectief verklaard. Niet alleen in cijfers, maar ook in verhouding tot elkaar, wat nou net mijn punt was.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Je snapt er niks van. Denk je dat Pelle bij NEC net zo zou spelen als nu bijvoorbeeld? Zo werkt dat niet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik kan prima leven met Pelle als voetballer van het jaar. Terechte keuze.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.