- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Leuk om te lezen die nabeschouwing kos
. Zouden wat mij betreft meer users hier mogen doen voor hun club.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
En achter die 7,5 voor van der Velden blijf ik staan. Die heeft echt heel weinig verkeerd gedaan.
Rode kaart tegen AZ.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Jammer dat Boymans en Falkenburg niet zijn bevallen. Dan maar hopen dat we die ergens anders kunnen slijten, wat al moeilijk genoeg gaat worden.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Je bent al gauw een paar uur onderweg anders hoor als je vanuit de Achterhoek vertrekt.
Ik dacht al: Waar blijft de 'gloryhunter reference'? Lefgozer delivers.
Merci.
@Kos
Niet tevreden met de 15e plek? 
Scoort die Foor ooit?
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Leuk om te lezen die nabeschouwing kos
. Zouden wat mij betreft meer users hier mogen doen voor hun club.
Vooruit dan maar:
Mulder: 5. Blijft enorm goeie reflexen hebben, maar uittrappen en hoge ballen lijkt hij maar niet te kunnen bijleren.
Janmaat: 7,5. Heeft wedstrijden belachelijk goed gespeeld, maar ook 2 of 3 mindere potjes (NAC uit bijv.) Had anders naar de 8 kunnen gaan.
De Vrij: 6. Begon goed dit seizoen, is de laatste weken alles behalve foutloos.
Mathijsen: 6,5. Erg onderschat, sterker nog, wordt lacherig over hem gedaan, maar meestal door mensen die hem niet een hele wedstrijd zien spelen. Is eigenlijk in de loop van het seizoen steeds beter gaan spelen, verdient meer krediet.
Martins Indi: 5,5. Begon als centrale verdediger met een paar wereldpotjes, maar werd eigenlijk steeds laconieker als linksback.
Vilhena: 6. Te wisselvallig, maar voor zijn leeftijd al erg ver.
Clasie: 6+. Te weinig doorgegroeid tov vorig seizoen als je het mij vraagt, maar zeker erg belangrijk.
Immers: 5,5. Begon op 4, maar is gaandeweg voor het spel van Feyenoord erg belangrijk geworden. Verovert veel ballen, heeft veel duelkracht, sluit erg goed aan bij Pelle, en ook zijn passing is wat beter geworden in de loop van het seizoen. Nu nog erg hard trainen op balbehandeling en afronden.
Schaken: 5,5. Had een belabberde periode van oktober t/m januari maar was op een gegeven moment weer ouderwets op dreef.
Pelle: 8. Schoot de meest idiote ballen binnen, cijfer lijkt me duidelijk.
Boetius: 6. In zijn beste wedstrijden een 8, maar voor zijn blessure vaak een 4. Toch voor een debuut-(half)seizoen een revelatie te noemen.
De belangrijkste wissels:
Verhoek: 4. Niks toegevoegd
Vormer: 4,5. Heeft ook weinig kunnen laten zien, maar kan maar 1 aardige wedstrijd herinneren, Heerenveen uit. Verder wat invalbeurtjes waar hij niet meer doet dan meehobbelen.
Goossens: 6. Heeft ook weinig echte kansen gehad maar heeft in die fases wel geprobeerd zijn kansen te grijpen.
Cissé: 4,5 meer geblesseerd dan fit, voor het 3e seizoen op een rij.
Leerdam: 5. Moeiteloos vervangen, zal pijnlijk zijn geweest voor hem.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Allemaal waarheden Montorsi, niks op in te brengen. Immers zou ik nog wel een 6 willen geven en Vilhena is ook genieten. Dan mag Cissé wel een 3 krijgen want 4,5 is wel teveel eer.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
De aanzet tot verbetering is iig gegeven. Meer geld naar de jeugdopleiding, specifiekere training, meer openheid naar de fans en mensen met een verleden bij de club betrekken bij de jeugdopleiding. En grondige vernieuwing van de selectie.
Minder tevreden over het ontbreken van een ervaren man in de staf (hoewel Faber al behoorlijke tijd bezig is en Spelbos schijnbaar dicht bij het elftal komt te staan), een gebrek aan urgentie bij het voorkomen van excessen (gedragsdeskundigen is blijkbaar weinig mee gedaan en komen (volgens mij) ook niet terug). Verder is het opzetten van een forum om tot verbetering van de PSV-cultuur te komen leuk maar voorlopig nog weinig functioneel.
Allerminste wat me bevalt is dat Brands schijnbaar geen conclusies trekt en waarschijnlijk mag rekenen op contractverlenging.
Een revolutie, zoals door de media gepredikt en aangekondigd, is niet nodig. De problemen die er geweest zijn dit seizoen (buiten het veld) zijn schromelijk overdreven. Meer clubmensen bij de club en besef en geduld bij de fans en de rust zal wederkeren.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Lijstje van montorsi lijkt me inderdaad plausibel.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Vermeer 8 (Cillissen 8,5) (Cilissen is net even wat beter, oogt rustiger en heeft ook wat meer lengte, Kenneth is betrouwbaar, heeft wel moeite met hoge ballen en het meevoetballen kan ook beter, maar z'n reflexen zijn ongelooflijk goed)
v. Rhijn 7,5 (de voorzet moet beter en laat verdedigend nog wel eens een steekje vallen en z'n terugspeelballen op Vermeer mogen wel wat minder gevaarlijk, maar voor de rest prima back)
Alderweireld 9,5 (duh! Prachtige lange pass, zelden een gele kaart en gewoon altijd goed, beste centrale verdediger van NL))
Moisander 9 (het traditionele foutje weerhoudt hem van een 9,5)
Blind 9,5 (duh! (linksback, linkshalf en linksbuiten, hij is het allemaal)
S. de Jong 8,5 (verzaakt nooit, scoort altijd op de belangrijke momenten)
Eriksen 8 (flegmatiek, maar wel altijd aanwezig en vaak bepalend)
Schöne 8,5 (vooraf twijfelde ik of hij het niveau aankon, maar twijfel was gauw weg. Zelfs als verdedigende middenvelder bevalt hij mij)
Poulsen 8 (als verdedigende middenvelder gewoon onmisbaar, voetballend voegt hij weinig toe, maar dat is zijn taak ook niet)
Fischer 8,5 (jong, maar al zo goed, moet wel iets minder egoïstisch worden)
Sigthorsson 8,5 (als hij fit is, is er geen betere centrumspits. Als hij volgend jaar fit blijft, maakt hij er met gemak 25))
Babel 8,5 (gaat altijd dreiging van uit, wel te 'makkelijk' spelend, af en toe ook te lui)
Boerrigter 5 (belangrijke goal tegen PSV, maar verder....)
Hoesen 6 (mist het niveau van Ajax, maar scoort wel redelijk makkelijk)
Lukoki 5 (snel, maar voetballen kan hij niet)
Sana 5 (begon uitstekend, maar zakte ver weg en daarna geen kans meer gehad)
Cuenca 5 (technisch vaardig, maar weinig zinvol allemaal)
Serrero 5,5 (vooral uit tegen Heerenveen indrukwekkend. Heeft de pech dat de andere middenvelders allemaal zo goed zijn)
Sulejmani 0,5 (kost een boel, helemaal niets gepresteerd)
Dijks 3,5 (mist simpelweg gewoon het vereiste niveau)
Veltman 5,5 (redelijk, maar ik zie in hem niet de nieuwe Toby)
De Boer 9 (de echte koning van Nederland)
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Het initiatief dat zo veelbelovend begon met de cijfers van Kos en Montorsi is hierbij al weer een snelle dood gestorven.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Brands stelt prioriteit: ?Ligt voor de hand om naar de laatste linie te kijken? - voetbalzone.nl
. ja, dat lag voor het seizoen ook al voor de hand.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Hier dan:
Tyton:
Stond in 't begin van de competitie in 't doel maar is na z'n blessure nooit meer de oude te worden en staat daarom erg onzeker in 't doel. Hij heeft uitstekende reddingen maar meevoetballen kan die gewoon absoluut niet, ook mag die eens wat doen aan z'n uittrappen die waardeloos zijn.
Cijfer: 5.5.
Waterman: Precies het tegenovergestelde van Tyton, kan uitstekend meevoetballen maar je mag ook wel eens een bal tegenhouden. Met name in de laatste wedstrijden van het seizoen was het echt huilen met de pet op.
Cijfer: 6.
Hutchinson:
Het is maar weer eens gebleken dat hij totaal geen rechtsback is en gewoon op 't middenveld hoort waar die uitstekende wedstrijden heeft gespeeld toen van Bommel er niet bij was. Wordt d'r compleet uitgerend door snelle spelers en met name na de winterstop werd 't van kwaad tot erger.
Cijfer: 4.5
Marcelo:
Daar kun je eigenlijk alleen maar van zeggen dat die d'r werkelijk helemaal niets van kan. Staat verkeerd te dekken, laat mannetjes weglopen, kan totaal niet opbouwen en levert onnodig gewoon ballen in. Het enigste positieve is dat die dan kopsterk is, maar dat is ook alles.
Cijfer: 3.5
Bouma:
Was eigenlijk reserve maar doordat Advocaat de ballen niet had om Marcelo naar de bank te halen maar Derijck mocht Fredje nog opdraven. Opbouwend natuurlijk vele malen beter dan Marcelo maar hij mist gewoon de snelheid wat gister ook maar weer eens pijnlijk duidelijk werd. Leuk voor de ervaring, maar meer ook niet.
Cijfer: 5.
Derijck:
Nog altijd beter dan Bouma en Marcelo. Alleen 't is meer een watje.
Zanka:
Is het nu een miskoop of toch niet? Heeft natuurlijk een zware blessure achter de rug. Toen Marcelo eind december geschorst werd mocht hij 3 wedstrijden in de basis beginnen, dat deed die eigenlijk keurig met zelfs nog 2 goals. Toen die samen tegen Zwolle mocht starten samen met Marcelo ging ’t helemaal mis en werd hij geslachtofferd en mocht Marcelo weer vrolijk blijven staan. Tegen Feyenoord echter werd die volkomen weggespeeld door Boetius op rechtsback. Komend seizoen moet die ’t toch laten zien wat die waard is.
Willems:
Kap met die nutteloze bewegingen en ga je meer focussen op het verdedigen en gedoseerd aanvallen. Er zit duidelijk potentie in 'm. Toch blijf ik ’t knap vinden dat die al bijna 2 seizoenen lang gewoon in de basis staat, en dat voor een 19-jarig ventje.
Pieters:
Staat al eeuwenlang langs de zijlijn met een blessure, mag vervolgens na z’n blessure z’n eerste wedstrijd weer spelen en pakt een rode kaart en vervolgens ’t bekende ruitje. Mag ook nog even opdraven tegen Ajax waar die de beslissende 2-3 cadeau geeft.
Cijfer: 1.
Strootman:
Naar mijn mening de beste PSV'er van dit seizoen. Gaat als enigste tenminste altijd vol in de strijd. Alleen ’t enigste waar die aan moet werken is dat mekkeren op de scheids, mekkeren tegen tegenstanders om vervolgens de hele wedstrijd weer gefrustreerd rond te lopen.
Cijfer: 7.5.
v. Bommel: Ondanks al z’n gele kaarten heeft deze held toch nog een best goed seizoen gedraaid. Oké, hij komt tempo tekort maar wat wil je als er een enorm gat zit tussen het middenveld en de verdediging. Dat kan die dan echt niet meer belopen. Verder strooide die met geweldige lange ballen, dat was puur genieten.
Cijfer: 7.
Wijnaldum:
Heeft voor de winterstop alleen maar verstoppertje gespeeld, maar desondanks toch nog een aantal doelpunten gemaakt. Na de winterstop kwam die los op de plek van Toivonen en schoot die de ene na de andere binnen. Helaas was dat maar van korte duur aangezien die daarna weer verstoppertje speelde en geen bal meer heeft geraakt. Mede doordat die weer naar rechtsbuiten werd gezet waar die gewoon absoluut niet kan spelen.
Toivonen: Jammer genoeg bijna ’t hele seizoen gemist door die blessure. Een speler met smerige streken maar toch een uitstekende speler voor PSV. Toen die weer terugkeerde na z’n blessure was ’t niet bepaald de oude Toivonen, hij scoorde nog wel een aantal keer maar met name in de laatste competitie raakte die werkelijk geen knikker meer. Schrijnend.
Engelaar:
Als ik nou één speler haat is dit ‘m wel. Heeft alleen maar z’n zakken lopen vullen met dat krankzinnige salaris van ‘m maar heeft werkelijk geen ene flikker uitgevoerd. Zo’n ongelofelijk trage zak is ‘t, die man vertraagt ’t spel zo erg, da’s niet te bevatten. En met zo’n lengte zou je zeggen dat die sterk is en goed kan koppen, nee, gewoon totaal niet. Advocaat deed er nog een schepje bovenop door deze flapdrol in de tweede helft in te brengen tegen Feyenoord…
Cijfer: 3.5.
Hiljemark:
Speelde z’n eerste wedstrijd in de basis bij Vitesse en was direct de beste speler. Daarna nog enkele wedstrijden gespeeld die niet onaardig waren. Ook gister nog ’t enigste positieve. Moet ’t komend seizoen laten zien als opvolger van van Bommel/Strootman.
Cijfer: 6.5.
Mertens: Toch weer topscoorder van PSV en de meeste assists van Nederland. Z’n statistieken zijn gewoon erg goed, alleen nu moet Mertens eens zo gaan spelen in topwedstrijden aangezien die daar werkelijk altijd onzichtbaar is. Ook is die vooruit gegaan in ’t meeverdedigen waar die in ’t eerst seizoen totaal niet aan deed.
Lens:
Z’n beste seizoen bij PSV. Alleen is hij totaal niet constant. De ene keer speelt die de sterren van de hemel en de andere keer gaat werkelijk alles mis wat maar mis kan gaan. Maar bij Lens draait helaas alles alleen maar om Lens.
Matavz:
Advocaat heeft d’r alles aan gedaan om ‘m maar niet op te hoeven stellen. ’t Blijft gewoon een goede speler als die maar aanvoer krijgt vanaf de zijkanten. Uiteindelijk toch nog 11 doelpunten en 8 assists.
Locadia:
Schiet de ene na de andere bal in ’t net bij Jong PSV. Mag z’n debuut maken door in te vallen bij VVV, scoort een hattrick. Start in de basis bij Zwolle in de beker, hattrick. Is ijzersterk als aanspeelpunt, heeft een fantastisch schot in beide benen en is ook nog eens redelijk snel.
Depay:
Hij heeft talent, maar hij gaat nog steeds veel te veel voor eigen succes. Is wel erg gretig en verdedigt ook keurig mee.
Narsingh:
Begon erg stroef aan ’t seizoen en moest zich nog aanpassen aangezien die z’n snelheid nauwelijks nog kon gebruiken aangezien PSV bijna altijd in de aanval is waardoor er geen plaats is voor een snelle counter. Begon voor de winterstop z’n draai te vinden en scoorde toen ook. Helaas kwam toen z’n blessure wat nog een tijdje gaat duren aangezien die zelfs de voorbereiding op het nieuwe seizoen mist.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Ajax realistisch, al heb ik zelden hele wedstrijden gezien itt Feyenoord.
Vermeer 7
v. Rhijn 5
Alderweireld 7
Moisander 6,5
Blind 7,5
S. de Jong 7
Eriksen 7
Schöne 6,5
Fischer 6,5
Sigthorsson 6
Babel 5,5
Boerrigter 4,5
Poulsen 6
Lukoki 4,5
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Kan me goed vinden in je cijfers j0enne,
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Volgens Elf ziet elftal vh jaar er ongeveer zo uit:
-------------Vermeer (Ajax)------------
Janmaat (Feyenoord)--- v der Heijden (Vitesse) ---- Blind (Ajax)
----------Strootman (PSV)--- Eriksen (Ajax)
----Chadli (Twente) ----S de Jong (Ajax)----Djuricic (Heerenveen)
---------------------Pelle (Feyenoord)---Bony (Vitesse)
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
je mist nog een verdediger kos. Alderweireld gok ik?
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Waar is je reactie nu gillie?
Uitleg geplaatst bij de spelers.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
je mist nog een verdediger kos. Alderweireld gok ik?
Nee, een extra middenvelder moest er bij. Weinig verdedigers in de topranking.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Ah. Zou Van der Heijden voor Alderweireld doen. En Chadli heeft wat te weinig laten zien uiteindelijk, maar zou zo snel ook geen alternatief weten.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Volgens de Televaag (Ajax-orgaan
) is het trouwens:
------------Vermeer (Ajax)-------
Janmaat (Feyenoord)----Alderweireld (Ajax)--- V. van Dijk (Groningen)---Blind (Ajax)
-----Van Ginkel (Vitesse)-----Eriksen (Ajax)--------Djuricic (Heerenveen
----------Bony (Vitesse)----------Pelle (Feyenoord)----Altidore (AZ)
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Je vond je eigen lijstje realistischer dan die van mij zei je.
Je kan toch niet met droge ogen dit soort cijfers geven, probeer het even kritisch te bekijken. Fischer een 8,5, hoe kom je er bij? Die jongen heeft een paar keer erg goed gespeeld, maar ook zat potjes dat De Boer hem na 55 minuten naar de kant haalde omdat hij helemaal niks liet zien.
Babel begon niet meer dan aardig aan het seizoen, is vervolgens 4 maanden geblesseerd, en jij geeft hem een 8,5
Over Sigthorson kan ik hetzelfde zeggen, een heel seizoen geblesseerd, maakt 3 frommelgoals, en hup een 8,5..
De lof aan de verdediging daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen, al zijn die cijfers natuurlijk allemaal minstens 2 punten te hoog.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
De fan in mij en we zijn gewoon het beste team van Nederland en hebben de beste spelers. By far. 
Ben sowieso al wat minder kritisch (van nature).
Sig en Babel hebben inderdaad weinig gespeeld, maar zijn wel erg belangrijk geweest.
Fischer is nog jong, maar wel dubbele cijfers qua doelpunten als linksbuiten zijnde en is met name in topwedstrijden uitmuntend.
Als van Bommel een 7 krijgt en Strootman zelfs een 7,5 dan lijkt mij dat de middenvelders van Ajax allemaal minimaal een 8 verdienen. Niks mis mee dus.
Dat je Pelle een 8 geeft, vind ik erg mager. Hij is Feyenoord. Zonder hem geen linkerrijtje. Verdient minimaal een 9,5. Wat kun je van hem nou nog meer verwachten?
Janmaat had ik zelf een 8,5 gegeven, want hij is bestrijkt de gehele rechterflank met gemak.
Misschien geef ik dan te hoge cijfers, maar je moet het wel in verhouding zien, zoals boven beschreven. Als je Pelle een 8 geeft, dan scoren de andere Feyenoord-spelers uiteraard allemaal een stuk lager, waardoor je veel 5-en en 6-en geeft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die arrogantie weer
. Die Ajax successen zit me nu ook weer tot hier. Vorige week ook alweer 2 kratten Palm gekregen van vrienden die Ajax supporter zijn. Ugh.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Probeer even wat minder fan te zijn in dat geval, en zonder Pelle ook linkerrijtje, uiteraard. Een 8 voor je beste speler is redelijk normaal. Jij geeft absurde cijfers aan een ploeg die ook maar op de een na laatste dag kampioen werd.
Poulsen bijvoorbeeld, een 8? Was in het begin van het seizoen een van de lachertjes van Ajax, stapelde op een gegeven moment fout op fout. Ook Eriksen was alles behalve een heel seizoen geweldig. Rond Steaua werd zelfs nog geroepen om hem een keer op de bank te zetten. Een 7 is zat, en zelfs voornamelijk op basis van de laatste 2 maanden, want anders had ie een 6 gekregen. Schone heeft aardig meegevoetbald boven verwachting, maar dat is nog geen 8 waard. En dat geldt ook voor Moisander die ook menig maal falikant de fout in is gegaan.
Misschien geef ik dan te hoge cijfers, maar je moet het wel in verhouding zien, zoals boven beschreven. Als je Pelle een 8 geeft, dan scoren de andere Feyenoord-spelers uiteraard allemaal een stuk lager, waardoor je veel 5-en en 6-en geeft.
Inderdaad, als je Van Rhijn al een 7,5 geeft kom je al snel bij de 9,5 uit.. 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Zelfverzekerdheid zou ik het noemen. Mooie eigenschap. 
Gratis bier? Altijd aannemen, ook als is het van de vijand. Zo zijn we dan ook wel weer. We laten jullie meedelen in het succes.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Lol die lijst van gillie24.
Zijn dat zondagavond cijfers trouwens?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.