• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.068 films
  • 12.279 series
  • 34.106 seizoenen
  • 649.365 acteurs
  • 199.301 gebruikers
  • 9.391.622 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

El Hamdaoui noemen slaat inderdaad nergens op. Die werd eruit gezet omdat hij het groepsproces zat te verzieken.

De Boer heeft Sulejmani er wel uitgezet omdat hij niet bij wilde tekenen. Met Eriksen gaat het zo'n vaart niet lopen denk ik. Goede kans dat hij vertrekt. In zijn plek dan Maher snel vastleggen, dan is die transfersoap snel voorbij. Al heb ik liever nog Eriksen hier, dubbel zo talentvol als Maher.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ah, gaat 't over bijtekenen. Daar ging 't bij hem inderdaad niet over.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Op wat baseer jij nou dat Eriksen dubbel zo talentvol is dan Maher vraag ik me af?

Die paar leuke wedstrijdjes die die ooit speelt? En in de rest van de wedstrijden scoort die gewoon een 4/5.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

schram101 schreef:

Grappig dat De Boer nu een situatie als die met Leerdam voor ogen heeft met Eriksen wanneer hij niet bijtekend. Benieuwd wat de supportertjes van de hoofdstelingen daarvan vinden op dit forum aangezien zij zelf Koeman verketterden om die situatie destijds.

Misschien moet je de discussie van destijds eens teruglezen. De kritiek op Koeman was er dat hij dit enkel deed omdat Leerdam toch maar een speler was die niet veel toevoegde en dat hij bij iemand die wel veel toevoegt (clasie?) niet zo zou handelen.

Van De Boer werd er gezegd dat hij wel de ballen heeft om een topspeler als El Hamdaoui buiten de selectie te laten.

De Boer hoeft Eriksen dus helemaal niet buiten de selectie te zetten. Daar ging de discussie niet over. Maar als De Boer hetzelfde zou doen met bijvoorbeeld een Lukoki, dan zou hij het uit principe ook moeten doen met een Eriksen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Op wat baseer jij nou dat Eriksen dubbel zo talentvol is dan Maher vraag ik me af?

Die paar leuke wedstrijdjes die die ooit speelt? En in de rest van de wedstrijden scoort die gewoon een 4/5.

Je zou eens hele wedstrijden van die jongen moeten kijken. Zijn spelinzicht, intelligentie, vermogen om te versnellen, om altijd aanspeelbaar te zijn, om te kunnen combineren en ook nog eens cijfermatig belangrijk te kunnen zijn zou zelfs jou op moeten kunnen vallen.

Eriksen is ontzettend goed, je merkt dat pas als hij er niet is. Heel Ajax draait op zijn spel. Nationaal en internationaal. Eriksen heeft oa PSV 2x kapot gespeeld.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Volendam wtf?! Nou ja, Cambuur is een goede twee keus.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je zou eens hele wedstrijden van die jongen moeten kijken. Zijn spelinzicht, intelligentie, vermogen om te versnellen, om altijd aanspeelbaar te zijn, om te kunnen combineren en ook nog eens cijfermatig belangrijk te kunnen zijn zou zelfs jou op moeten kunnen vallen.

Eriksen is ontzettend goed, je merkt dat pas als hij er niet is. Heel Ajax draait op zijn spel. Nationaal en internationaal. Eriksen heeft oa PSV 2x kapot gespeeld.

Maar heeft zo nu en dan wel een slippertje qua balverlies. Op VZ lopen vele ajaXieden ook op hem af te geven.

Ik vind het overigens wel een goede spelert, blij als hij weg is. Maher moet het dan nog maar laten zien.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Laat Maher aub naar het buitenland gaan. Ik word een beetje gek van mijn geliefde AZ-spelers in een jodenshirt te zien spelen. Maar als je het tussen de regels doorleest is ie al zo goed als eigendom van Ajax.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reacties op die site zijn niet serieus te nemen. Vandaag denken ze daar weer dat Messi de allerbeste verdediger ter wereld is omdat Guardiola zoiets heeft gezegd.

Minken schreef:

ajaXieden

Ajacieden bedoel je. Hoofdletter A en een c in plaats van een x. Beetje respect he, de Ajacieden hier noemen jou toch ook geen kakkerlak.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

Grappig dat De Boer nu een situatie als die met Leerdam voor ogen heeft met Eriksen wanneer hij niet bijtekend. Benieuwd wat de supportertjes van de hoofdstelingen daarvan vinden op dit forum aangezien zij zelf Koeman verketterden om die situatie destijds.

Mickey en Gregory vd Wiel vergeten? De back van het Nederlands elftal destijds. Dus maak je maar geen zorgen. Tevens weet ik zeker dat als Chris niet vertrekt (wat ik wel verwacht) dat hij gaat verlengen. In tegenstelling tot de gehakbal en Gregory is dit al meerdere malen aangegeven door hem.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik ben benieuwd welke clubs zich gaan melden in de zomer aangezien die nog maar een contract van een jaar heeft. Of ze gokken erop dat die niet gaat verlengen waardoor die gratis op te halen is in 2014.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Reacties op die site zijn niet serieus te nemen. Vandaag denken ze daar weer dat Messi de allerbeste verdediger ter wereld is omdat Guardiola zoiets heeft gezegd.

(quote)
Ajacieden bedoel je. Hoofdletter A en een c in plaats van een x. Beetje respect he, de Ajacieden hier noemen jou toch ook geen kakkerlak.

We noemen ze niet zo, we denken het echter wel

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

(afbeelding)

Beetje jammer van die tekst eronder

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Ik ben benieuwd welke clubs zich gaan melden in de zomer aangezien die nog maar een contract van een jaar heeft. Of ze gokken erop dat die niet gaat verlengen waardoor die gratis op te halen is in 2014.

Liverpool en Dortmund is genoemd als de meest concrete. Wat dat betreft zou Dortmund de meest logische keus zijn gezien het gat wat Gotze achterlaat. Tevens is Dortmund op veel aspecten vergelijkbaar met Ajax, alleen net iets beter.

Liverpool moet je niet willen. Vergane glorie die teren op twee a drie sterspelers maar nooit het verschil weten te maken in de competitie en standaard EL spelen de komende seizoenen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Dortmund net iets beter

En Liverpool is 1 van de mooiste clubs in engeland.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Dortmund is ook qua club niet erg vergelijkbaar met Ajax. Is een volksclub, Schalke is in die regio juist vergelijkbaar met Ajax. Ook qua speelstijl zie ik weinig overlap eigenlijk. Dortmund speelt veel meer in de omschakeling, haast het tegenovergestelde van Ajax. Toch lijkt het me voor een speler als Eriksen een prima stap. Wel een hele grote club, maar niet met de druk en het verwachtingspatroon als bij de allergrootste clubs, plus vooral een hele mooie club waar je prijzen kunt winnen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

stfuympos schreef:

En Liverpool is 1 van de mooiste clubs in engeland.

Pauperclub zonder voetbalvisie. Ze kopen en kopen maar, maar al meer dan 20 jaar geen succes in Engeland. Zit toch structureel iets mis binnen die club. Niet heen gaan als je voor prijzen wilt spelen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Niet heen gaan als je voor prijzen wilt spelen.

Dat geldt ook voor Dortmund.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Dat klopt dat het binnen de club structueel van geen hout meer klopt op het moment maar dat gold ook voor Ajax jarenlang, neemt niet weg dat je via hun naar de europese top kan komen, en voor de prijzen gaan kan je maar bij heel weinig clubs terecht.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(afbeelding)

Beetje jammer van die tekst eronder

Vind die Ollies ook veel leuker. Maar serveer er lekker op los zou ik zeggen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Dortmund is ook qua club niet erg vergelijkbaar met Ajax. Is een volksclub, Schalke is in die regio juist vergelijkbaar met Ajax. Ook qua speelstijl zie ik weinig overlap eigenlijk. Dortmund speelt veel meer in de omschakeling, haast het tegenovergestelde van Ajax. Toch lijkt het me voor een speler als Eriksen een prima stap. Wel een hele grote club, maar niet met de druk en het verwachtingspatroon als bij de allergrootste clubs, plus vooral een hele mooie club waar je prijzen kunt winnen.

Dortmund en Schalke zijn beide volksclubs. Bayern is het Ajax van Duitsland.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat geldt ook voor Dortmund.

Zijn net twee jaar op rij kampioen geworden en staan in de CL finale...

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Waar Feyenoord vaak betiteld wordt als volksclub, krijgt Ajax geregeld het etiket 'elite-club' opgeplakt. Frank de Boer kan zich niet vinden in die categorisering.

Volgens de succesvolle oefenmeester van de Amsterdammers wordt zijn club door een breed spectrum binnen de maatschappij gedragen. "Ajax is óók een volksclub", zegt hij in Voetbal International. "We hebben de grootste achterban van Nederland, dan kun je toch moeilijk spreken van elite. Maar goed, de rivaliteit gaat ver terug."

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Net zoals Real het Ajax is van Spanje

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Zijn net twee jaar op rij kampioen geworden en staan in de CL finale...

Alsof ze de volgende jaren nog veel gaan winnen nu hun beste spelers ook nog eens vertrokken zijn.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

stfuympos schreef:

Dat klopt dat het binnen de club structueel van geen hout meer klopt op het moment maar dat gold ook voor Ajax jarenlang, neemt niet weg dat je via hun naar de europese top kan komen, en voor de prijzen gaan kan je maar bij heel weinig clubs terecht.

Ik zie vooral ook verkeerde investeringen. Over het algemeen is Liverpool een doodlopende weg. Je weet toch dat ze nooit meestrijden om de prijzen. Ajax werd nog vaak tweede toen het even minder ging en werd een paar keer net geen kampioen op de laatste speeldag. Liverpool doet al ruim 20 jaar niet meer mee in Engeland en met geluk worden ze een keer vierde o.i.d.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Alsof ze de volgende jaren nog veel gaan winnen nu hun beste spelers ook nog eens vertrokken zijn.

Tsjah, ze hebben daar een visie. I.t.t. Liverpool.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Waar Feyenoord vaak betiteld wordt als volksclub, krijgt Ajax geregeld het etiket 'elite-club' opgeplakt. Frank de Boer kan zich niet vinden in die categorisering.

Volgens de succesvolle oefenmeester van de Amsterdammers wordt zijn club door een breed spectrum binnen de maatschappij gedragen. "Ajax is óók een volksclub", zegt hij in Voetbal International. "We hebben de grootste achterban van Nederland, dan kun je toch moeilijk spreken van elite. Maar goed, de rivaliteit gaat ver terug."

Achja, op elke tv zit teletekst tegenwoordig

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik zie vooral ook verkeerde investeringen. Over het algemeen is Liverpool een doodlopende weg. Je weet toch dat ze nooit meestrijden om de prijzen. Ajax werd nog vaak tweede toen het even minder ging en werd een paar keer net geen kampioen op de laatste speeldag. Liverpool doet al ruim 20 jaar niet meer mee in Engeland en met geluk worden ze een keer vierde o.i.d.

Maakt de club niet minder mooi.

Moet alleen ook een fluwelen revolutie komen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Tsjah, ze hebben daar een visie. I.t.t. Liverpool.

Met die visie zouden ze het in Engeland waarschijnlijk niet beter doen dan Liverpool. Daar hebben ze meer dan twee topclubs.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.