- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ze doen een ding verkeerd. Ze kopen veel, maar minder goed dan de andere topclubs. Dit Dortmund speelt alle Engelse teams weg en kan makkelijk kampioen worden. Simpelweg omdat er voetbal in het team zit en als Engelse clubs één ding niet kunnen is het wel spelen tegen voetballende teams. Het is dat ze tegen City ontelbare kansen misten, anders hadden ze daar ook dik gewonnen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Moet alleen ook een fluwelen revolutie komen
Ik vind de club zelf ook niets. Beetje overhyped met hun YNWA in de eerste en laatste minuut en de 88 minuten ertussenin stilte. Beetje vergelijkbaar met Feyenoord. Zijn wel leukere Engelse clubs.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dit Dortmund speelt alle Engelse teams weg en kan makkelijk kampioen worden.
En al helemaal niet zonder Götze en Lewandowski.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waar Feyenoord vaak betiteld wordt als volksclub, krijgt Ajax geregeld het etiket 'elite-club' opgeplakt. Frank de Boer kan zich niet vinden in die categorisering.
Volgens de succesvolle oefenmeester van de Amsterdammers wordt zijn club door een breed spectrum binnen de maatschappij gedragen. "Ajax is óók een volksclub", zegt hij in Voetbal International. "We hebben de grootste achterban van Nederland, dan kun je toch moeilijk spreken van elite. Maar goed, de rivaliteit gaat ver terug."
Het heeft ook wel met meer te maken dan de achterban. Verder is het ook het volk dat lijdt en de elite die het goed heeft. Dus vereenzelvigd het volk zich eerder met Feyenoord en de elite zich graag met Ajax. Maar De Boer heeft duidelijk geen idee, dat blijkt wel uit zijn statement.
Zo zal Bayern ook best de grootste achterban hebben in Duitsland, maar van een volksclub heeft het net zo min weg als Ajax, daarvoor zijn ze gewoon te verwend.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
FC Bale! 
Verdomme, in de laatste minuten. Nu wordt 't erg moeilijk voor Arsenal die derde plek.
Al moeten Chelsea en Spurs nog tegen elkaar. En Chelsea morgen naar United.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar heeft zo nu en dan wel een slippertje qua balverlies. Op VZ lopen vele ajaXieden ook op hem af te geven.
Ik vind het overigens wel een goede spelert, blij als hij weg is. Maher moet het dan nog maar laten zien.
Ik vind hem ook nog wisselvallig. Dat is een 21 jarige ook vaak nog, daarom moet hij gewoon nog eens 2 jaar blijven. Eriksen kan bijna nergens beter zitten dan nu bij Ajax met deze staf.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax-fans boycotten mogelijke huldiging | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Lijkt me allemaal toch niet zo moeilijk op te lossen door gewoon een vak vooraan vrij te houden voor supporters met een kaartje.... Werd in 93 in Rotterdam ook gedaan voor de supporters die uit Groningen moesten terug keren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben benieuwd welke clubs zich gaan melden in de zomer aangezien die nog maar een contract van een jaar heeft. Of ze gokken erop dat die niet gaat verlengen waardoor die gratis op te halen is in 2014.
Eriksen gaat niet gratis weg. Hij heeft de laatste weken al vaak gezegd of in de zomer te vertrekken of zijn contract te verlengen als zijn droomclub er niet is. Ajax transfervrij verlaten is uitgesloten.
Daar hou ik hem maar aan 
Ik zie hem van de zomer wel naar Liverpool vertrekken eerlijk gezegd.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax-fans boycotten mogelijke huldiging | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Lijkt me allemaal toch niet zo moeilijk op te lossen door gewoon een vak vooraan vrij te houden voor supporters met een kaartje.... Werd in 93 in Rotterdam ook gedaan voor de supporters die uit Groningen moesten terug keren.
Ach, 410. Die zijn het structureel met alles en iedereen oneens geloof ik. Beetje jammer.
Er zijn ook vakken vrijgehouden voor de stadionbezoekers van morgen. Zal organisatorisch nog wel lastig zijn, maar daar komen ze vast wel uit.
Dat geboycot en gezeik begint een beetje vermoeiend te worden tegenwoordig. Niet alleen met Ajax, maar met alles.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja wat dat betreft is het bij Feyenoord (met Red de Kuip) hetzelfde. Snap niet waarom die partijen zo haaks tegenover elkaar staan over alles.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Eriksen gaat niet gratis weg. Hij heeft de laatste weken al vaak gezegd of in de zomer te vertrekken of zijn contract te verlengen als zijn droomclub er niet is. Ajax transfervrij verlaten is uitgesloten.
Daar hou ik hem maar aan 
Ik zie hem van de zomer wel naar Liverpool vertrekken eerlijk gezegd.
Volgens mij zei hijzelf dat hij wel naar een club wil die CL speelt en aangezien Liverpool dat niet is, is het misschien een andere club waar hij heengaat. Ik zal sowieso niet naar Liverpool gaan als ik hem ga. Liverpool is niet meer de club die het was en ze spelen al helemaal niet zo technisch goed voetbal. Dortmund zou echt ideaal zijn voor hem. Past goed bij zijn spel. Het liefst zie ik hem nog een jaartje of twee bij Ajax, maarja blijkbaar willen ze dat tegenwoordig niet meer.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Liverpool is juist erg aan het veranderen met coach Rodgers. Dat hoge ballen voetbal is er weg. Spelers als Suarez, Gerrard, Lucas en Coutinho zorgen voor technisch voetbal. Ze zijn alleen nog kwalitatief te zwak om een rol van betekenis te spelen in de PL. Achterin missen ze echt niveau. Daar loopt geen speler die op kan bouwen, hun backs zijn een ramp en ook Reina is als keeper over zijn top heen. En voorin moet er ook wat bijkomen. Maar iemand als Eriksen zou dat project wel kunnen versnellen.
Dortmund zou ook bij Eriksen passen. Jonge, frisse, technische ploeg met een coach die ik erg op de Boer vind lijken.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Hilarisch kleutervakje blijft het ook. En daar moet dan de "sfeer" vandaan komen, haha.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, 410. Die zijn het structureel met alles en iedereen oneens geloof ik. Beetje jammer.
Er zijn ook vakken vrijgehouden voor de stadionbezoekers van morgen. Zal organisatorisch nog wel lastig zijn, maar daar komen ze vast wel uit.
Dat geboycot en gezeik begint een beetje vermoeiend te worden tegenwoordig. Niet alleen met Ajax, maar met alles.
Los daarvan zijn ze in het stadion wel een echte meerwaarde.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zeker, ze zijn van enorme waarde in het stadion met tifo acties en met hun lawaai en liederen. Maar ze denken soms wel dat ze de baas van Ajax zijn. Af en toe moet je je ook eens schikken. Beetje sneu de huldiging te boycotten.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ze zijn tien keer belangrijker dan die provinciale gekken die het stadion nog nooit van binnen hebben gezien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap de vergelijking niet, maar ok. Ik zei overigens al dat ze belangrijk waren. Alleen moeten ze eens ophouden met steeds zo verongelijkt doen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als de huldiging niet in de binnenstad kan dan zouden ze het gewoon in het stadion moeten doen een week later (s'avonds na Groningen uit). Arena Park is zo'n droeve locatie.... Als je de Arena zou omtoveren met een podium, supporters op tribunes en het veld in de donkere avonduren met wat lichteffecten en optredens als voorprogramma (Tiesto, Armin van Buuren oid) dan krijg je denk ik iets heel bijzonders.
Beetje Sensation Style, zonder het te kopiëren. Max. capaciteit is 70.000 bij een centre stage (nog steeds te weinig, i know), maar qua beleving 10x beter dan Arenapark lijkt me zo.....

Na afloop de binnenstad in voor een afterparty en een dikke middelvinger naar hen die maar al te graag de huldiging daar weren na het persoonlijk falen van 3 jaar geleden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Pepe zoekt confrontatie: 'Mourinho moet Casillas meer respecteren' - voetbalzone.nl
Voor het eerst dat die debiele Pepe iets goeds zeg.
Mafkees die Mourinho. Een clubicoon en in mijn ogen gewoon nu ook nog de beste keeper van de wereld zo schofferen. De enige speler van Real naast Kaka die ik tof vind gun ik dit niet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Onzin, Pepe moet zijn bek houden over Mourinho. Diego López is net zo goed als Casillas die zich wel heel erg laat kennen met zijn gehuil. Prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor een basisplaats, clubicoon of niet.
Mourinho is daar de baas en die mag opstellen wie hij wil.
Casillas is trouwens ook gewoon een smerige vent.
Hier is trouwens al de reactie van Karanka:
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
1996: Van Gaal mag niet ''beste'' zeggen
Ik zie net deze beelden op de site van de NOS, bijna tranen van het lachen weer om die Louis, die gast is echt niet wijs 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Of deze
Hiermee -en met Das Rote Pferd, maar dat is een ander verhaal- maakte ik in Australië indruk tegen al mijn Duitse reisgenoten (en dat zijn er veel daar) dat ik deze uit mijn hoofd kon oplepelen. Nog altijd om te lachen. Dit zijn ze daar in Beieren echt nog niet vergeten.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Voor de verongelijkte mensen over de boycot van de fanatieke aanhang(niet alleen VAK 410 bij de huldiging):
Nummer 32.. Bij het schrijven van dit stukje, lijkt de derde titel op rij, onderweg. Maar we kloppen hem nog even af. Niet alleen wij zijn zenuwachtig voor opnieuw een kampioenschap! Ook de gemeente heeft inmiddels de plannen bekend gemaakt voor een huldiging. Als er zondag gewonnen wordt volgt er aansluitend een huldiging op het Arena park. Burgemeester Van der Laan heeft al ver van tevoren in de pers vermeldt dat een kampioensfeestje voor Ajax opnieuw erg lastig valt in te plannen. Het komt de gemeente en politie ook nog eens slecht uit. De arme politieagentjes worden overbelast, want een paar dagen eerder was er al Koningsdag, en ook volgen nog Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Maar dat is toch altijd zo geweest? En Ajax werd voorheen ook niet in januari al kampioen, meneer Van der Laan. Het feestje kan de gemeente ook niet meer volledig zelf betalen, Ajax moet hier aan bijdragen.. Koningsdag kost dit jaar 8miljoen euro, dat kan de gemeente dan wel betalen?
Kampioensfeestjes. Sinds jaar en dag vinden ze plaats in het hart van de stad. Maar sinds de inschattingsfout die gemeente en politie maakten bij feestje nummer 30, is dat bij Eberhard onbespreekbaar. Doodzonde! De feestjes op P2 of het huidige Arena Park, zijn naar ons idee sfeerloos. Men probeert er iets leuks van te maken, maar voor ons is er maar één optie, en dat is een feestje in de stad! Ons dus ook niet meer gezien op het Arena Park, wij vieren de eventuele titel wel in het stadion en gewoon in de stad. Met of zonder schaal, met of zonder spelers, het kampioensfeestje vier je in de stad. En er is geen burgemeester die ons dat kan verbieden!
Reactie AFCA Supportersclub op plannen huldiging 5 mei 2013 - afcasupportersclub.nl
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Rappe huldiging heeft niet de voorkeur van SVA - ajaxlife.nl
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Persoonlijk weet ik het nog niet wat ik (en mijn vrienden gaan doen). Mijn voorkeur gaat ook uit naar gewoon de huldiging, maar ik snap de tegenargumenten wel. Een feestje hoort inderdaad niet op een troosteloos grasveldje met fake argumenten van een waardeloze, leugenachtige, kut burgemeester die zijn eigen inschattingsfouten op de supporters afschuift..
Aan de andere kant is een huldiging altijd geforceerd. Of de spelers nou een polonaise doen op een podium op het Museumplein of op ArenApark. Het ziet er bij beide locaties niet uit. Maar het is ook voor de spelers en die kunnen er niet veel aan doen dat het hier wordt gehouden, dus moeten we er maar het beste van maken! 
Mede Ajacieden..! Alvast een fijne dag en een fijn feest toegewenst voor iedereen. I'm off to Mokum right now! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Hopen op een snelle 1-, 2- en 3-0. Op een (hopelijk) mooie dag!
En dat met wederom de jongste selectie van de Eredivisie.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
1996: Van Gaal mag niet ''beste'' zeggen
Ik zie net deze beelden op de site van de NOS, bijna tranen van het lachen weer om die Louis, die gast is echt niet wijs
Juve, Juve, who the fuck is Juve? Dat heeft Ajax gezien in de finale, hehe
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Voor de Ajacieden die naar Amsterdam willen vandaag: de routebeschrijving staat op teletekst.
Maar dat wisten jullie natuurlijk allang. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.