• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.523 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.882 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

Zonde dat van Bommel gaat stoppen hoor, als Ajax fan kan ik hem soms wel wurgen met zijn irritante trekjes maar spelers met zo'n naam geeft de competitie toch wel wat extra glans.

Het zou leuk zijn geweest als Mark nog 1 of 2 jaar was doorgegaan, kan hij makkelijk aan denk ik.

Dit seizoen is duidelijk niet z'n beste maar wat wil je met die verdediging achter hem als defensieve middenvelder.

Van Bommel is voor mij echt een speler "that i love to hate"

*** O ja, nog even melden,iedereen van Ajax gefeliciteerd met de 3de landstitel op rij jullie hebben het verdiend hoor, en vooral de trainer, Frank de Boer

Onder Frank speelt Ajax stoïcijns zijn eigen spel, als het even niet loopt gewoon van je eigen visie blijven uitgaan en geen gekke dingen doen.en dat betaald zich uiteindelijk uit ***

Vitesse = Bony

Feyenoord = Pelle

PSV = ehhh een leuke koopclub maar die de kat in de zak hebben gekocht qua verdediging.

Ajax = gewoon een team waarin je ziet dat er niet echt een uitblinker is maar 11 spelers die samen goed spel tonen en volgend seizoen gewoon weer zonder aankopen voor de titel kunnen gaan als er 2 of 3 basisspelers worden verkocht, kortom goed beleidsplan daar in Amsterdam

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Perfectly clear schreef:

Ajax = gewoon een team waarin je ziet dat er niet echt een uitblinker is maar 11 spelers die samen goed spel tonen )

Zie je ook op de topscorerslijst terug. Ajax heeft er 73 in het netje liggen maar de clubtopscorer weet zich nog met moeite in de lijst NOS 832 te houden met een schamele 11 doelpunten. Hoe anders is dat bij een Vitesse of Feyenoord waar de helft van de productie van één man komt, en daaom wanneer Bony/Pelle er niet is het als een kaartenhuis ineen valt.

Mompelt iets over een plan B....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Völler, Matthäus, Effenberg, Müller, Kahn en Schweinsteiger hebben al toegezegd.

Pfff dit zal wel een grap zijn maar Der Lothar, King Kong Kahn, Effie en Schweinie in 1 elftal

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Wel Zlatan, Schweinsteiger, Thiago Silva en Maxwell.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Dan word je wakker en besef je in november 9 punten achter te hebben gestaan en nu 6 punten voor PSV. Maar vooral dacht ik aan de JCS waarin PSV echt beter was. Okay, Ajax was nog niet op volle oorlogssterkte, maar ik denk dat PSV sinds die wedstrijd echt alleen maar zwakker is geworden. Of zou meespelen dat ze in Europa er niet vol voor gingen? Dus geen tegenstand echt gehad dit seizoen en daaraan niet gewend. Of dat het in de koppies zit dat ze niet vol ervoor gingen toen? Ook Twente zakt nu al twee seizoenen op rij door de hoeven nadat zij zich 'vrijwillig' lieten uitschakelen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

@ Pieters en vd Hoorn

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

mjk87 schreef:

Dan word je wakker en besef je in november 9 punten achter te hebben gestaan en nu 6 punten voor PSV. Maar vooral dacht ik aan de JCS waarin PSV echt beter was. Okay, Ajax was nog niet op volle oorlogssterkte, maar ik denk dat PSV sinds die wedstrijd echt alleen maar zwakker is geworden. Of zou meespelen dat ze in Europa er niet vol voor gingen? Dus geen tegenstand echt gehad dit seizoen en daaraan niet gewend. Of dat het in de koppies zit dat ze niet vol ervoor gingen toen? Ook Twente zakt nu al twee seizoenen op rij door de hoeven nadat zij zich 'vrijwillig' lieten uitschakelen.

Och, zoals altijd speelt PSV tot de winterstop goed en staan ze altijd rond die eerste plek en na de winterstop is het weer het bekende liedje.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

(afbeelding)

PSV zou op dit moment passender zijn, maar die was er helaas niet

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Och, zoals altijd speelt PSV tot de winterstop goed en staan ze altijd rond die eerste plek en na de winterstop is het weer het bekende liedje.

Ik vond jou altijd erg negatief, maar na het welbekende leedvermaak rondje op PSV netwerk kom ik tot de conclusie dat het wel meevalt hier

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Hoezo negatief? Is toch gewoon de waarheid? Op de één of andere manier weten we 't altijd te verneuken na de winterstop waardoor Ajax er weer met de schaal vandoor gaat.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Inmiddels wel ja Ach, Ajax verliest amper meer na de winterstop de laatste jaren. Dan is het voor de concurrentie amper bij te houden PSV is wat dat betreft niet de enige die een voorsprong op Ajax weggeeft.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Wij zijn Ajax, wij zijn de rijkste!

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax heeft niet het meeste poen op het veld staan. Het waren toch echt PSV en Twente die met de miljoenen hebben lopen smijten afgelopen zomer.Treurige reactie kos

Ajax heeft met Schöne toch de beste aankoop van de Eredivisie gehad naar mijn mening. Een transfervrije speler die naadloos in het team sluit en vaak ook uit blinkt. Zowel op het middenveld als rechtsbuiten functioneert hij meer dan prima.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

'PSV-fan' maakt Hitlergroet naar Ajax-vak - foto 8 van 8 - AD.nl

Deze jongen heeft thuis wat uit te leggen hehe

Foto 4

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

PSV had toch meer geld op dat lijstje wat je vorige keer liet zien, waarbij Ajax 600 punten moest halen om op 1 te komen? And we beat there brains out

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Perfectly clear schreef:

Feyenoord = Pelle

Dit is sowieso onzin. Het is eerder:

Feyenoord = talent.

Er lopen 7 internationals in de basis, waar Pellè niet bij hoort. Het lijkt me logisch dat een veel scorende spits erg belangrijk is. Mocht Feyenoord een tweede spits hebben (die we nu dus niet hebben), dan zijn we al een stuk minder afhankelijk van Pellè.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dit is sowieso onzin. Het is eerder:

Feyenoord = talent.

Feyenoord = Pelle

Tegen VVV thuis weggespeeld worden en dan vanuit het niets zo'n de bal er prachtig inkoppen...

Pelle heeft voor een aantal punten gezorgd die jullie anders niet hadden gepakt d.m.v. goede spitsengoals. Nu ook kansloos voor de titel, daar niet van. Maar anders toch wel wat minder puntjes gehad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Feyenoord = Pelle

Tegen VVV thuis weggespeeld worden en dan vanuit het niets zo'n de bal er prachtig inkoppen...

Pelle heeft voor een aantal punten gezorgd die jullie anders niet hadden gepakt d.m.v. goede spitsengoals. Nu ook kansloos voor de titel, daar niet van. Maar anders toch wel wat minder puntjes gehad.

Als het moeilijk loopt, is daar altijd Pellè nog, inderdaad.

En "weggespeeld worden"

De spits staat er om doelpunten te maken. Dat jullie er geen eentje hebben, wil niet zeggen dat spitsen bij andere clubs meteen de enige goede voetballer is.

Pellè =

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Wij hebben een functionerend elftal waarbij iedereen scoort, we zijn niet afhankelijk van 1 persoon.

Als Pelle wegvalt, valt gelijk de helft van jullie productie weg. Dan weet je dus dat je het als team ook lastiger krijgt. De talenten zelf spelen meer slechte wedstrijden dan goede(vooral de laatste tijd)en zijn zelden tot nooit beslissend, dus je bent echt puur afhankelijk van 1 speler ja.

Maar je geeft met deze reactie al aan dat wij gelijk hebben en jijzelf niet. Dus ik weet niet wat je bazelt hier En het is ook helemaal geen aanval, dus die verdedigende reactie slaat sowieso al als een tang op een varken.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Ajax = Siem de Jong

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Joy4ever schreef:

Ajax = Siem de Jong

Vond Siem gisteren goed in dienst spelen. Deed zijn werk op het middenveld wel naar behoren. Niet in sporende positie gekomen, maar wel veel duels op het middenveld gewonnen.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

rep_robert schreef:

Ajax heeft niet het meeste poen op het veld staan. Het waren toch echt PSV en Twente die met de miljoenen hebben lopen smijten afgelopen zomer.Treurige reactie kos

Ajax heeft met Schöne toch de beste aankoop van de Eredivisie gehad naar mijn mening. Een transfervrije speler die naadloos in het team sluit en vaak ook uit blinkt. Zowel op het middenveld als rechtsbuiten functioneert hij meer dan prima.

Niet volgens Taco van de Velde met zijn stukje in VI. Maar goed, Taco heeft wel vaker een wat vreemde kijk op voetbal. Moisander staat wel in de top 10 meevallers, maar een transfervrije Schöne lijkt me toch een stuk beter.

Overigens, een NEC'er (even de naam kwijt), linksbuiten, gekocht voor 3 ton en nu na zoveel wedstrijden welgeteld 2 goals en 4 assist (naar ik meen) stond in de top 10 meevallers. Sana, rechtsbuiten, gekocht voor 3 ton en niet altijd gespeeld maar wel 4 goals en 1 assist + .e.e.a. in Europa en de beker gespeeld--> bij de 10 flopaankopen. En bij die flop 10 een soortgelijke speler, ook voor 3 ton gekocht met 3 goals en ongeveer evenzoveel assists. Complete willekeur dus met voorkeuren vooraf, zoals vaker bij Taco.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Wij zijn Ajax, wij zijn de rijkste!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Wij hebben een functionerend elftal, we zijn niet afhankelijk van 1 persoon.

Wij ook niet, dat probeer ik je uit te leggen. Voordat Pellè kwam, wonnen we ook onze wedstrijden. Maar ik geef toe dat we afhankelijker zijn aan 1 speler dan Ajax is. Maar dat komt ook omdat Ajax geen goede spits heeft. Althans, niet zo goed als Pellè. Of Bony.

Als Pelle wegvalt, valt gelijk de helft van jullie productie weg. Dan weet je dus dat je het als team ook lastiger krijgt. De talenten zelf spelen meer slechte wedstrijden dan goede(vooral de laatste tijd)en zijn zelden tot nooit beslissend, dus je bent echt puur afhankelijk van 1 speler ja.

Heel het team laat het afweten de laatste weken. Pellè is momenteel ook niet wat hij daarvoor was. Als talenten als Boëtius, Vilhena en Clasie het af laten weten, wordt het lastig scoren. Dan staat het alleen achterin nog goed.

Maar je geeft met deze reactie al aan dat wij gelijk hebben en jijzelf niet. Dus ik weet niet wat je bazelt hier En het is ook helemaal geen aanval, dus die verdedigende reactie slaat sowieso al als een tang op een varken.

Pellè is voor Eredivisie begrippen een geweldige spits. En dit seizoen een held in de Kuip.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Toch knap dat je gewoon wint in Eindhoven ondanks een buitenspelgoal en twee zeer discutabele penalty-momenten, die in 9 van de 10 gevallen wel gewoon op de stip worden gelegd. Het verweer van Kuipers ("in dit soort wedstrijden geef je ze hiervoor niet") slaat natuurlijk als een tang op een varken. Vrijdag wordt cruciaal. Hopelijk kunnen ze het opbrengen 100% geconcentreerd aan de aftrap te verschijnen. Het grote gevaar is nu denken dat je er al bent.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Heerenveen moet zich meer gaan oppeppen dan Ajax lijkt me. Die verdediging werd soms al weggetikt door de fantastische spitsen van Willem II.

Ajax kennende zullen we fel uit de startblokken schieten en Heerenveen overrompelen in de eerste twintig minuten. Daarna wat gas terug tot aan de rust en een periode na rust weer grotere afstand proberen te nemen. Ik voorzie eigenlijk weinig problemen, we moeten ook niet te negatief gaan denken en waarschuwen voor van alles en nog wat.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

mjk87 schreef:

Overigens, een NEC'er (even de naam kwijt), linksbuiten, gekocht voor 3 ton en nu na zoveel wedstrijden welgeteld 2 goals en 4 assist (naar ik meen) stond in de top 10 meevallers. Sana, rechtsbuiten, gekocht voor 3 ton en niet altijd gespeeld maar wel 4 goals en 1 assist + .e.e.a. in Europa en de beker gespeeld--> bij de 10 flopaankopen. En bij die flop 10 een soortgelijke speler, ook voor 3 ton gekocht met 3 goals en ongeveer evenzoveel assists. Complete willekeur dus met voorkeuren vooraf, zoals vaker bij Taco.

Als speler bij Ajax moet je wel wat meer brengen. Nee Sana is inderdaad een miskoop. Hadden we net zo goed Ebcillio kunnen houden ofzo. Sowieso hebben we dat soort lichtgewichten ook wel in de jeugd.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Heerenveen is fijner nu dan pakweg Willem II, dan was de laksheid er wellicht wel ingeslopen.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

Als speler bij Ajax moet je wel wat meer brengen. Nee Sana is inderdaad een miskoop. Hadden we net zo goed Ebcillio kunnen houden ofzo. Sowieso hebben we dat soort lichtgewichten ook wel in de jeugd.

Voor 3 ton kan je nu niet van een miskoop spreken, zeker niet als een soortgelijke speler bij een andere club in de top 10 komt van meevallers/topaankopen (en een ander van een soortgelijke club weer bij de flopaankopen). Maar goed, Taco heeft wel vaker vreemde ideeën. En een Theo Janssen stond ook in de top 10. Dat vind ik geen meevaller (je je kent zijn klasse) en dan zou een gratis Schöne er zeker in moeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.