• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.605 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.886 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax zit ook in een winning mood he en het is al wel gebleken dat we dan lastig te stoppen zijn. Een Ajax van 2 maanden terug was onzeker en soms tandeloos. Dat is nu wel anders.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Macmanus schreef:

Als speler bij Ajax moet je wel wat meer brengen. Nee Sana is inderdaad een miskoop. Hadden we net zo goed Ebcillio kunnen houden ofzo. Sowieso hebben we dat soort lichtgewichten ook wel in de jeugd.

Sana is zo ontzettend veel technischer dan Ebecilio. Ik schrijf hem nog niet af. Als die jongen net zo in zichzelf wil investeren als een Hoesen, kan ie fysiek de slag ook winnen. Technisch kan ie dat nu al.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Sana begon leuk maar is te licht, aan de andere kant geef ik hem nog niet op.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Sana is natuurlijk ook te snel gebracht. Technisch inderdaad een vaardige speler, fysiek was/is ie er nog niet klaar voor. Ajax heeft meer jeugdige aankopen gedaan afgelopen zomer(Boccara, Henriksen). Die worden ook rustig gebracht, dat had voor Sana ook moeten gelden.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Hij begon sterk dus terecht een kans gekregen alleen niet vol gehouden, afwachten maar.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

We zullen zien, ik vond dat technische wel meevallen, helemaal als je zo licht bent dat iedereen met een beetje spieren je toch wel blocked. Denk dat je best van een miskoop kan spreken bij 3 ton. Hij heeft niks toegevoegd aan het kampioenschap en is al 23! Eriksen is 21 en Fischer 18 en die zijn nu al tig keer beter en bepalender.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Hij was in het begin van het seizoen de enige hoogtepunt en zelfs aanjager, er gebeurde wat tenminste toen hij er in kwam, maar een aantal wedstrijden maar toch.

We zullen zien maar dat hij er nog niet is en het moeilijk gaat krijgen lijkt me duidelijk.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

rep_robert schreef:

Vond Siem gisteren goed in dienst spelen. Deed zijn werk op het middenveld wel naar behoren. Niet in sporende positie gekomen, maar wel veel duels op het middenveld gewonnen.

Ik ben te lui om het op te gaan zoeken maar Ajax pakt meer punten met Siem de Jong dan zonder. Hoewel hij volgens mij vrijwel nooit een wedstrijd gemist heeft . Die jongen is gewoon enorm belangrijk voor Ajax. Beste middenvelder (qua waarde voor het elftal) van Nederland.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Macmanus schreef:

en is al 23! Eriksen is 21 en Fischer 18 en die zijn nu al tig keer beter en bepalender.

Ooh 23, hmm dan stel ik mijn conclusie een beetje bij Dat is al behoorlijk oud.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Die prutser van een Bulthuis laat zich ook weer de kaas van het brood eten bij dat moment.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Gisteren het volledige failliet van het (aankoop)beleid van de laatste 3 jaar PSV mogen aanschouwen. Verdedigers die niet durven/kunnen/willen inspelen, een doelman die leuk mee kan voetballen maar geen enkel punt heeft kunnen winnen, de afwezigheid van een rechtsback, een linksbuiten die in elke grotere wedstrijd thuis blijft, enz...

Tel daarbij op het onvermogen van Advocaat om ook maar een beetje voetbal in de ploeg te krijgen. Geen enkele van de kansen van gisteravond was het resultaat van een goed uitgespeelde aanval.

Grote schoonmaak van de zomer te beginnen bij Brands. Er zal (buiten Willems) een volledig nieuwe verdediging moeten komen. En gezien het aantal spelers dat weg mag en een aantal dat weg wil zullen ook het middenveld en de aanval veel mutaties kennen.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

rep_robert schreef:

Ajax heeft niet het meeste poen op het veld staan.

Dat is helemaal niet relevant.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is helemaal niet relevant.

Helemaal wel. Je wordt dus niet kampioen omdat je het rijkste bent, maar door verstandig beleid. Dankzij........ Johan Cruijff en consorten(gooi hem erin voor Otherfool).

Ajax heeft in de jaren '00 juist bewezen dat het met ordinair geld smijten(laten zien dat je het rijkste bent) weinig op schoot. PSV laat het nu bijvoorbeeld ook zien.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Helemaal wel. Je wordt dus niet kampioen omdat je het rijkste bent, maar door verstandig beleid. Dankzij........ Johan Cruijff en consorten(gooi hem erin voor Otherfool).

Ajax heeft in de jaren '00 juist bewezen dat het met ordinair geld smijten(laten zien dat je het rijkste bent) weinig op schoot. PSV laat het nu bijvoorbeeld ook zien.

Ja de duurste jeugdopleiding van Europa bijvoorbeeld.. Die alleen al net zoveel kost als het budget van een gemiddelde eredivisieclub. En de hoogste salarissen. En een brede selectie met ook contractspelers in het 2de die flink betaald krijgen itt andere clubs.

Etc etc.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Zegt een supporter van Real.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Advocaat: "Zo'n fout als Pieters maakt, daar valt toch niet tegen te trainen?".

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja de duurste jeugdopleiding van Europa bijvoorbeeld.. Die alleen al net zoveel kost als het budget van een gemiddelde eredivisieclub. En de hoogste salarissen. En een brede selectie met ook contractspelers in het 2de die flink betaald krijgen itt andere clubs.

Etc etc.

Wat een hoop bullshit weer. Buiten het feit dat je uitspraken doet zonder bronvermeldingen(waaruit blijkt dat Ajax de duurste jeugdopleiding van Europa heeft?) snap ik het punt totaal niet dat je probeert te maken.

Dus nu neem je het kwalijk dat Ajax geld steekt in de jeugdopleiding i.p.v. het kopen van dure spelers? Denk dat de salarisposten anno 2013 niet boven die van PSV uit zullen steken.

http://www.vi.nl/nieuws/227324/Ajax-ontvangt-dertig-miljoen-euro-Twente-big-spender.htm

Jeugdopleiding Ajax voorbeeld voor Europese clubs -

Ajax het zuinigst van alle eredivisieclubs

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Joy4ever schreef:

Advocaat: "Zo'n fout als Pieters maakt, daar valt toch niet tegen te trainen?".

Hem erin brengen wel.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hem erin brengen wel.

Willems was geblesseerd, dus er was niet veel keuze.

Alhoewel je natuurlijk wel kunt zeggen dat Advocaat aanvallender had moeten wisselen.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

rep_robert schreef:

Hem erin brengen wel.

Valt daar tegen te trainen? Knap

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

depri83 schreef:

Gisteren het volledige failliet van het (aankoop)beleid van de laatste 3 jaar PSV mogen aanschouwen. Verdedigers die niet durven/kunnen/willen inspelen, een doelman die leuk mee kan voetballen maar geen enkel punt heeft kunnen winnen, de afwezigheid van een rechtsback, een linksbuiten die in elke grotere wedstrijd thuis blijft, enz...

Tel daarbij op het onvermogen van Advocaat om ook maar een beetje voetbal in de ploeg te krijgen. Geen enkele van de kansen van gisteravond was het resultaat van een goed uitgespeelde aanval.

Grote schoonmaak van de zomer te beginnen bij Brands. Er zal (buiten Willems) een volledig nieuwe verdediging moeten komen. En gezien het aantal spelers dat weg mag en een aantal dat weg wil zullen ook het middenveld en de aanval veel mutaties kennen.

Ik ben benieuwd naar volgend seizoen. Waterman heeft een contract van één jaar, gaan ze 'm een nieuw contract aanbieden? Na 't uitstekende EK van Tyton wat z'n marktwaarde omhoog deed schieten is die nu nog geen knoop meer waard. Hutchinson is transfervrij. Derijck en Marcelo zijn te slecht en zullen wel blijven aangezien niemand daar interesse in heeft. Zanka mag ondertussen als miskoop bestempeld worden. Bouma nog een nieuw contract, leuk voor op de bank en de ervaring, meer niet. Pieters heeft nog maar een contract tot 2014, als die slim is tekent die bij, en dat mag ook wel richting PSV aangezien die meer geblesseerd is geweest dan heeft gespeeld. Hij zou in feite één van de twee centrale verdedigers moeten worden. Willems uiteraard linksback, al moet die nu eens kappen alsof die op straat voetbalt met z'n nutteloze trucjes. Van Bommel stopt. Engelaar is EINDELIJK transfervrij. Strootman zal wel vertrekken naar 't buitenland. Toivonen heeft nog een contract tot 2014. Wil je cashen, of wil je 'm gratis de deur uit laten lopen? Hiljemark moet de nieuwe opvolger worden van van Bommel/Strootman. Wijnaldum blijft wel en moet de opvolger worden van Toivonen mocht die vertrekken. Weet niet waar die anders komt te staan aangezien ik PSV niet met één verdedigende middenvelder en twee aanvallende middenvelders zie spelen. Mertens zal ook wel blijven maar kan alleen maar tegen de kleintjes voetballen. Gister deed die werkelijk alles verkeerd. Lens wil al 't hele seizoen vertrekken en zal z'n zin ook wel krijgen. Matavz blijft wel en zal de vaste spits worden. Narsingh blijft ook maar moet natuurlijk eerst nog fit worden. En van de jonkies zijn alleen Depay en Locadia goed genoeg. Ritzmaier en van Ooijen zijn 't gewoon net niet. Oh, en Zoet wordt natuurlijk de eerste keeper.

Dus dan zou 't zoiets moeten worden:

----------------Zoet--------------

? - ? - Pieters - Willems

---------- Hiljemark ----------

-- Toivonen - Wijnaldum--

Narsingh - Matavz - Mertens

Sowieso één nieuwe centrale verdediger. van Dijk lijkt me de beste optie. En een nieuwe rechtsback moet in 't buitenland worden gezocht. Al zal van Dijk ook wel richting 't buitenland vertrekken.

Oh, helemaal vergeten. We krijgen natuurlijk Manolev nog terug. Was in ieder geval een betere optie geweest dan Hutchinson, snap daarom ook totaal niet waarom ze hem hebben weggedaan in de winterstop, en vooral niet als je ziet wat er rondloopt in de verdediging... Dat is tenminste wel een speler die er de hele wedstrijd vol voor gaat, daar kunnen de anderen een voorbeeld aan nemen. Helaas is die helemaal kapot gemaakt door van der Gijp.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

De relnichten van Feyenoord aan het werk

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=10eJ-u6QeT8[/embed]

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Eigenlijk toch te triest voor woorden om tegen een groepje RKC-supporters te gaan vechten.

Oké, tegen Ajax-supporters snap ik 't vanwege de haat maar dit... Wat een volk. Schijnbaar willen ze altijd vechten.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Wazig filmpje. Als het dan toch wil uploaden hou je telefoon dan horizontaal!

Ik zou Willems ook niet in me achterhoede willen hebben hoor. Bij hem lijkt het ook vooral aan zijn hersentjes te liggen. Hij kan gewoon niet vooruit denken.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

rep_robert schreef:

Wat een hoop bullshit weer. Buiten het feit dat je uitspraken doet zonder bronvermeldingen(waaruit blijkt dat Ajax de duurste jeugdopleiding van Europa heeft?)

Stond laatst nog in de krant. google maar.

snap ik het punt totaal niet dat je probeert te maken.

Dus nu neem je het kwalijk dat Ajax geld steekt in de jeugdopleiding i.p.v. het kopen van dure spelers?

nee hoor. Maar het is lachwekkend dat alls ajax-supporters doen alsof Ajax geen bakken met geld uitgeeft. Alsof ze die 60 mln per jaar voor niks hebben... .

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

j0enne schreef:

Eigenlijk toch te triest voor woorden om tegen een groepje RKC-supporters te gaan vechten.

Oké, tegen Ajax-supporters snap ik 't vanwege de haat maar dit... Wat een volk. Schijnbaar willen ze altijd vechten.

Er wordt 1 Feyenoord supporter die weer in een verkeerd vak zit op zn bek gemept door RKC'ers (wat bij ons ook al gebeurde) maar in dit stadion kun je kennelijk makkelijk de gracht in komen dus komen de andere Feyenoorders hun vriendje helpen. Niet echt vreemd hoor.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Beetje flauw van je Kos. Helemaal na dit weekend. We hebben gewoon makkelijk 2x gewonnen van een club met een grotere begroting. Dat Ajax veel geld heeft en daarom kampioen moet worden en NEC minder heeft en dat nooit zal worden is natuurlijk zo. Zal niemand ontkennen. In het verleden toen er nog minder geld in het voetbal zat was Ajax ook al de beste en NEC ook niks. Wij zijn gewoon altijd de beste. Je kunt beter boos zijn dat je uit zo een kut gehucht komt.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

(quote)
Stond laatst nog in de krant. google maar.

(quote)

nee hoor. Maar het is lachwekkend dat alls ajax-supporters doen alsof Ajax geen bakken met geld uitgeeft. Alsof ze die 60 mln per jaar voor niks hebben... .

Heb al gegoogled uiteraard, kon niets vinden. Behalve dan de linkjes die ik gaf. Overigens moet je niet vergeten dat Ajax buiten het verdienen van bakken vol met geld nu ook verstandiger investeert. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld het eigen vermogen in een half jaar tijd is gestegen van 26,7 miljoen naar 81,4 miljoen euro. Bovenal is het op dit moment ook gewoon eerlijk verkegen geld. Dus geen staatssteun...dus ik zie het probleem niet echt. Het is misschien niet eerlijk voor Willem 2 of RKC, maar dat heeft er weinig mee te maken.

Net zoals het rijk zijn weinig te maken heeft met dit kampioenschap. Het is geen bij elkaar gekocht zooitje en het aller belangrijkste is dat we een trainer met een visie hebben en het elftal ook met een doel op het veld staat en er naar voetbalt. Martin Jol had bijvoorbeeld kwalitatief een veel betere selectie, net zoals andere trainers jaren geleden die ook geen kampioen werden(met Sneijder en co). Zij zouden van deze spelersgroep geen kampioenselftal kunnen maken. Dat is het belangrijkste. Niet het geld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.