- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Beetje flauw van je Kos. Helemaal na dit weekend. We hebben gewoon makkelijk 2x gewonnen van een club met een grotere begroting.
welke club PSV niet hoor. Maar het scheelt niet veel, al doen die het idd wel érg kanloos slecht.
LOL! het zal me verder ook worst wezen, ik snap alleen niet wat er bijzonder is aan zon kampioenschap. Waarschijnlijk alleen interessant als je ajacied bent, de rest heeft zoiets van 'ja, duh'.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Heb al gegoogled uiteraard, kon niets vinden. Behalve dan de linkjes die ik gaf. Overigens moet je niet vergeten dat Ajax buiten het verdienen van bakken vol met geld nu ook verstandiger investeert. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld het eigen vermogen in een half jaar tijd is gestegen van 26,7 miljoen naar 81,4 miljoen euro. Bovenal is het op dit moment ook gewoon eerlijk verkegen geld. Dus geen staatssteun...dus ik zie het probleem niet echt. Het is misschien niet eerlijk voor Willem 2 of RKC, maar dat heeft er weinig mee te maken.
Net zoals het rijk zijn weinig te maken heeft met dit kampioenschap. Het is geen bij elkaar gekocht zooitje en het aller belangrijkste is dat we een trainer met een visie hebben en het elftal ook met een doel op het veld staat en er naar voetbalt. Martin Jol had bijvoorbeeld kwalitatief een veel betere selectie, net zoals andere trainers jaren geleden die ook geen kampioen werden(met Sneijder en co). Zij zouden van deze spelersgroep geen kampioenselftal kunnen maken. Dat is het belangrijkste. Niet het geld.
Hou toch op man. Als jij denkt dat je met je goeie trainer, 'visie' en 'elftal met een doel' (welke niet?) en 1/3 van je jaarlijkse budget ook kampioen was geworden ben je wel extreem naief...
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Hou toch op man. Als jij denkt dat je met je goeie trainer, 'visie' en 'elftal met een doel' (welke niet?) en 1/3 van je jaarlijkse budget ook kampioen was geworden ben je wel extreem naief...
Jij hebt gewoon een dikke anti-Ajax bord voor je kop. Vanaf de eerste wedstrijd dat de Boer aan het roer stond bij Ajax zag je een directe verandering van speelstijl.Geheel toevallig was dat een potje voetbal bij AC Milan uit die we met 0-2 wonnen 
Dit heeft alles met speelstijl, visie en een doel te maken. Als jij dit niet kan in zien ben je een verloren zaak...
Ajax had ook voor 40 miljoen aan spelers kunnen kopen. Zoals het de jaren ervoor deed. Toen er voor tientallen miljoenen aan spelers op het veld stonden. Werden we toen kampioen? Nee.....
Ajax heeft dit jaar amper 7 miljoen uitgegeven en dat is weinig voor een topclub. Maar inderdaad, de amateurs van Spakenburg hebben dit geld niet en dat is niet eerlijk 
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12884 stemmen
en NEC minder heeft en dat nooit zal worden is natuurlijk zo.
In de Belgische competitie staat Zulte Waregem momenteel op plaats 3 (op 2 punten van de leider). Volgens mij hebben die niet eens een veld waarop je Europees mag spelen ...
stinissen (crew films & series)
-
- 23522 berichten
- 77046 stemmen
Heerlijk bijna kampioen nu zou PSV zijn laatste vier wedstrijden nog moeten verliezen en het was een perfecte competitie.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Waren dat Feyenoorders die een kaartje hadden voor het RKC vak? Of waren zij door de hekken gegaan vanuit het uitvak? Beetje lastig te zien op het filmpje. Zie wel dat er een RKC (?) supporter goede klappen krijgt.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Jij hebt gewoon een dikke anti-Ajax bord voor je kop. Vanaf de eerste wedstrijd dat de Boer aan het roer stond bij Ajax zag je een directe verandering van speelstijl.Geheel toevallig was dat een potje voetbal bij AC Milan uit die we met 0-2 wonnen 
(
Zulke momenten zullen er wel meer komen.. Maar in een competitie over 32 wedstrijden ben je natuurlijk volstrekt kansloos met je 'visie' tegenover geld..
Hallo zeg.. zijn jullie nu serieus ZO naief?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Als je het een worst zou wezen zou je het ook niet posten. Nee, nee het is je dwars ik heb je wel door hoor Kos. Je bent fan van een club die nooit ergens om speelt. Niet eens tegen degradatie. Uit alle heil probeer je ook voor Real te zijn maar dat is natuurlijk ook een beetje slap, dat je weet je zelf ook. Dan zie je Ajax weer kampioen worden, drie keer op rij je kan het niet verkroppen. Je komt met onzinnige tabellen waarbij Ajax 600 punten moet halen wat niet kan. Je vindt dat iedereen een gelijk budget moet hebben ofzo, maar dan heb je natuurlijk nog steeds het voordeel van de randstad en uiteindelijk zal een club altijd meer groeien dan een andere club. Financieel ook. Dus binnen paar jaar staat Ajax weer met veel meer geld bovenaan. Het is niet te stoppen, je wilt nou ook eens een kans op het kampioenschap als NEC supporter maar het zal er nooit komen. Eigenlijk wil je Ajax supporter worden maar je omgeving zou je niet meer aankijken. Dus je durft niet. Dus wordt je boos op de club waar je stiekem van houdt...
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
In de Belgische competitie staat Zulte Waregem momenteel op plaats 3 (op 2 punten van de leider). Volgens mij hebben die niet eens een veld waarop je Europees mag spelen ...
Is inderdaad uitstekend. Budgetten zestien eersteklassers | In de kijker | Voetbal België | Online voetbalnieuws : Belgi? en Internationaal - voetbalbelgie.be
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Waren dat Feyenoorders die een kaartje hadden voor het RKC vak? Of waren zij door de hekken gegaan vanuit het uitvak? Beetje lastig te zien op het filmpje. Zie wel dat er een RKC (?) supporter goede klappen krijgt.
Deze mensen zaten los.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Als je het een worst zou wezen zou je het ook niet posten. Nee, nee het is je dwars ik heb je wel door hoor Kos.
Voor de liefde voor voetbal en de competitieve sport zou het elke voetballiefhebber natuurlijk een doorn in het oog moeten zijn dat geld allesbepalend is natuurlijk. Dat zeg ik al jaren.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Maar jullie competitie is vrij vreemd toch? Anderlecht was normaal gesproken toch gewoon kampioen als jullie geen plays offs hadden?
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Verder trouwens wel een leuke poging MacManus
. haha.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Zat wat tuig rechts(en links) van het uitvak. Deze zaten rechts naast het uitvak en kwamen halverwege de eerste helft op het fanatieke kindervak van RKC af rennen. Echte helden 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Voor de liefde voor voetbal en de competitieve sport zou het elke voetballiefhebber natuurlijk een doorn in het oog moeten zijn dat geld allesbepalend is natuurlijk. Dat zeg ik al jaren.
Dan is het juist toch benoemenswaardig wat Ajax doet? Met de duurste aankopen in de vorm van Moisander en Sigthorsson in het veld. Voor de rest allemaal goed gescoute buitenlanders en eigen jeugd. Ik zie het probleem niet.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Nogmaals, die 60 miljoen is er niet voor niks hoor... echt niet... dacht je dat ze dat elk jaar in de plee spoelen of zo?
Boeit geen flikker of er transferbedragen worden betaald.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zat wat tuig rechts(en links) van het uitvak. Deze zaten rechts naast het uitvak en kwamen halverwege de eerste helft op het fanatieke kindervak van RKC af rennen. Echte helden
Begrijp ook niet dat zij dit doen bij RKC. Als het nou Ajax, Twente, Den Haag of Utrecht was had ik het nog problemen. Maar RKC staat helemaal niet bekend om rellen e.d.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
RKC heeft anders de veruit snelst groeiende harde kern van Nederland..
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Verder trouwens wel een leuke poging MacManus
. haha.
Dank je 
Ben het ook wel met je eens dat er wellicht wat regels dienen te komen. Zou het alleen niet zoeken bij het geld. Want dat zou Nederland oftewel Europees nog nikszeggender maken, of het zou geen effect hebben in Nederland want de budgetten zullen Europees nooit naar niveau RKC of NEC gaan. Eerder bij regels over kopen, niet meer dan drie per seizoen bijvoorbeeld incl jeugd, geen winter transfer markt, max 4 buitenlandse spelers, dat werk. Nog steeds zullen de topclubs blijven bestaan maar het kan het wel ietsje eerlijker maken tov de kleine clubs. Dat zijn ook denk ik nog dingen zouden kunnen. Helaas zijn we geen Amerika maar Europa, waardoor dit soort zaken nooit opschieten of er uberhaupt komen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Begrijp ook niet dat zij dit doen bij RKC. Als het nou Ajax, Twente, Den Haag of Utrecht was had ik het nog problemen. Maar RKC staat helemaal niet bekend om rellen e.d.
Het is die gasten ook helemaal niet te doen om RKC, Twente of welke club dan ook. Een Feyenoord-supporter krijgt een paar tikken, andere Feyenoorders springen bij en voor je het weet slaan een aantal gasten elkaar een paar keer. Het is allemaal wat.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Maar jullie competitie is vrij vreemd toch? Anderlecht was normaal gesproken toch gewoon kampioen als jullie geen plays offs hadden?
Onze competitie is achterlijk, zeg het maar gerust. Met die kut-play offs. Anderlecht had inderdaad gewoon al lang kampioen geweest in een normale competitie.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12884 stemmen
In dat geval was Zulte zelfs tweede geworden, dus het niet echt dat ze profiteren van het play-off systeem.
Los daarvan: compleet achterlijke regeling ja.
Edit: Lokeren trouwens nog zo'n ploegje dat het énorm goed doet gezien z'n budget. Zit in play-off 1 en heeft één van de laagste budgetten in onze competitie.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Dank je 
Ben het ook wel met je eens dat er wellicht wat regels dienen te komen. Zou het alleen niet zoeken bij het geld. Want dat zou Nederland oftewel Europees nog nikszeggender maken, of het zou geen effect hebben in Nederland want de budgetten zullen Europees nooit naar niveau RKC of NEC gaan. Eerder bij regels over kopen, niet meer dan drie per seizoen bijvoorbeeld incl jeugd, geen winter transfer markt, max 4 buitenlandse spelers, dat werk. Nog steeds zullen de topclubs blijven bestaan maar het kan het wel ietsje eerlijker maken tov de kleine clubs. Dat zijn ook denk ik nog dingen zouden kunnen. Helaas zijn we geen Amerika maar Europa, waardoor dit soort zaken nooit opschieten of er uberhaupt komen.
Uiteraard zou dat niet alleen in NL moeten. Dat lijkt me logisch.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Maar als heel Europa meedoet zal dat toch nog steeds niks uitmaken voor Nederland qua budget? En vraag me ook af hoe je het voor je ziet dat de gelijkheid blijft. Als iemand de CL wint heb je toch al gelijk weer een club met een stuk meer koopkracht?
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Maar als heel Europa meedoet zal dat toch nog steeds niks uitmaken voor Nederland qua budget? En vraag me ook af hoe je het voor je ziet dat de gelijkheid blijft. Als iemand de CL wint heb je toch al gelijk weer een club met een stuk meer koopkracht?
Natuurlijk niet. Iedere club moet gewoon een budgetplafond hebben. Vrij simpel hoor.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Ja dat snap ik. Maar dat plafon gaat toch nooit liggen rond het budget van een kleine club? De enige die er last van hebben zijn dus de Man C. en de PSG. En hooguit een Ajax kan daardoor weer dichter bij die clubs aansluiten. Zie daarom zo een regeling ook amper effect hebben. Helemaal als er knappe contructies worden bedacht waar een speler word gekocht door een groep mensen. Wat volgens mij wel eens gedaan wordt.
Daarom denk ik ook dat je met andere regels moet komen.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Nou ja, vooralsnog wordt alles alleen maar meer afhankelijk van geld dus in de tegengestelde richting denken mag wel een keer. Om nou elk jaar de eindranglijst naast de budgetlijst te leggen en nauwelijks verschil te zien maakt het voetbal mijns inziens echt serieus kapot.
Daar laat ik het maar bij.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Ach kampioen of tweede scheelt niks.
Een PSV heeft net zoveel geld dus die kan het ook worden.
Van Twente en AZ is het inderdaad een wereldprestatie geweest.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4548 stemmen
AZ met geld van Scheringa, Twente met geld uit goed doordacht beleid. Maar ook die beide clubs waren niet direct de armste clubs, wel stonden ze toen in de top 5. Geld is belangrijk, maar met geld alleen red je het niet. En nee, de financiële nummer 18 zal geen kampioen worden, zij kunnen wel goed beleid voeren en hopen dat ze eens mazzel hebben met een aankoop of een coach en zo doorgroeien. Twente is dit gelukt; zij waren failliet 7 jaar daarvoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.