• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.113 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.322 gebruikers
  • 9.393.580 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Met klassieke muziek is niks mis, met Rieu echter...

Dat kun je toch ook moeilijk klassieke muziek noemen?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Het gaat ook helemaal niet om Guus, Andre(Hazes/Rieu) of Lee. Het gaat om de nummers. Van Hazes horen we Bloed, Zweet en Tranen. Lee zingt standaard YNWA , Rieu doet het Slavenkoor en wat zingt Guus voor Eindhovuhh?

KOM IEDEREEN WE GAAN SPRINGUHHHH EN WE ZINGEN HOEMPA HOEMPA PSVEEE PSVEEE PSVEEEE EN WE ZINGE HOEMPA HOEMPA HOEMPA PSVEEEE PSVEEEE PSVEEEE

Psv heeft die cultuur helemaal niet om "volkszangers" te laten optreden en hebben er ook geen passende live muziek(skihut) voor bij een voetbalwedstrijd. Dat is de essentie van dit hele verhaal

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ieder zn meug.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Het leukst zijn de reacties van de domme mensen die het artikel overduidelijk niet begrijpen

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Hopelijk blijven de schoentjes in Eindhoven aan, anders gaat het nog zo stinken ook...

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4547 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan veel van die man zeggen, maar hij heeft wel de kwaliteiten en het soort muziek om een stadion in een bepaalde sfeer te brengen. Iets wat Hazes ook had. Guusje heeft dat niet.

Al heeft Litouwers welgeteld één nummer in zijn repetoire, en de helft van de tijd laat hij het publiek zingen. Dat vind ik zo zielig worden die man.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Het gaat ook helemaal niet om Guus, Andre(Hazes/Rieu) of Lee. Het gaat om de nummers. Van Hazes horen we Bloed, Zweet en Tranen. Lee zingt standaard YNWA , Rieu doet het Slavenkoor en wat zingt Guus voor Eindhovuhh?

KOM IEDEREEN WE GAAN SPRINGUHHHH EN WE ZINGEN HOEMPA HOEMPA PSVEEE PSVEEE PSVEEEE EN WE ZINGE HOEMPA HOEMPA HOEMPA PSVEEEE PSVEEEE PSVEEEE

Psv heeft die cultuur helemaal niet om "volkszangers" te laten optreden en hebben er ook geen passende live muziek(skihut) voor bij een voetbalwedstrijd. Dat is de essentie van dit hele verhaal

Haha, ja dit bedoel ik inderdaad.

Van links naar rechts, van voren naar achter en hoempahoempatatatatataaaa.

Bij PSV zingen ze vooraf altijd Tina Turner met Simply the best (ietswat ongepast maar toch ), dat is ieder geval wel weer muziek dat lekker klinkt in een stadion.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Al heeft Litouwers welgeteld één nummer in zijn repetoire, en de helft van de tijd laat hij het publiek zingen. Dat vind ik zo zielig worden die man.

Heeft hij ook niet een gouden microfoon? Towers vind ik eigenlijk wel de grootste drol van allemaal inderdaad. Zie ik liever Koossie Alberts, die beweegt nog meer dan Lee'tje Maar het gaat toch echt om de muziek. Ik zou niet weten wat voor muziek Guusje zou moeten zingen in dat stadion. Zijn repertoire zijn is nou niet iets dat je terug kan relativeren naar voetbal.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ah dus volkszangers horen alleen in de randstad...

Maar goed, ik heb helemaal geen zin om weer een zinloze discussie te voeren om waarom iets bij Ajax geweldig zou zijn en bij PSV helemaal niks.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha ik was wel eens bij Ajax toen Koos op kwam treden. Rolstoel het veld op, het verscheurde foto liedje zingen en weer met moeite van het veld af...ook niet echt een succes.

Dieptepunt was trouwens een keer Karin Bloemen bij een wedstrijd waar ik was. Denk een EL wedstrijd. Die kreeg tijdens het zingen een fluitconcert en vertrok weer onder gefluit van het veld. Wat een kelereherrie.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12883 stemmen

stfuympos schreef:

Ieder zn meug.

Zeg maar gerust ieder z'n meuk.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha ik was wel eens bij Ajax toen Koos op kwam treden. Rolstoel het veld op, het verscheurde foto liedje zingen en weer met moeite van het veld af...ook niet echt een succes.

Dieptepunt was trouwens een keer Karin Bloemen bij een wedstrijd waar ik was. Denk een EL wedstrijd. Die kreeg tijdens het zingen een fluitconcert en vertrok weer onder gefluit van het veld. Wat een kelereherrie.

Koossie is wel een baas hoor, rolt eerst altijd even langs de F-Side als hij het veld op komt, even applaudiseren en zwaaien

Karin Bloemen en Party Squad zijn denk ik wel de grootste dieptepunten die ik heb meegemaakt. Party Squad maakte ook nog eens de blunder door een nummer te zingen die ze altijd bij PSV draaien dacht ik(We Will Rock You). Peter Beense heb ik ook altijd mijn twijfels over, hij laat letterlijk het stadion op zijn grondvesten schudden. Maar is wel slim door altijd de Vrolijke Koster te zingen

depri83 schreef:

Ah dus volkszangers horen alleen in de randstad...

Maar goed, ik heb helemaal geen zin om weer een zinloze discussie te voeren om waarom iets bij Ajax geweldig zou zijn en bij PSV helemaal niks.

Het gaat om de cultuur die bij een club hoort. Daar is niet eens een discussie over mogelijk, het is gewoon zo. Bij de JC Schaal hoor je het verschil voor de wedstrijd. Bij de Ajax nummers allemaal (oud) Hollandse/Amsterdamse meezingers en bij PSV allemaal maar opgepompte apres ski muziek.

kos

• 46718 berichten
  • 8872 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Met klassieke muziek is niks mis, met Rieu echter...

Dat.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Koossie is wel een baas hoor, rolt eerst altijd even langs de F-Side als hij het veld op komt, even applaudiseren en zwaaien

Gehandicapten onder elkaar

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan veel van die man zeggen, maar hij heeft wel de kwaliteiten en het soort muziek om een stadion in een bepaalde sfeer te brengen. Iets wat Hazes ook had. Guusje heeft dat niet.

Die man leeft notabene van de jaarlijkse stadion optredens in Eindhoven.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Die man leeft notabene van de jaarlijkse stadion optredens in Eindhoven.

Ik heb het net al uitgelegd dacht ik.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

. Peter Beense heb ik ook altijd mijn twijfels over, hij laat letterlijk het stadion op zijn grondvesten schudden.

(quote)

Als de supporters dat niet voor mekaar krijgen moet iemand het doen hè.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Minken schreef:

(quote)

Als de supporters dat niet voor mekaar krijgen moet iemand het doen hè.

De ArenA is tenminste een beetje stevig gebouwd, neem het de aannemers van toen vooral kwalijk

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Hoor ik daar Koosie Alberts?

Kom er maar in Koosje!

YouTube - Koos Alberts - Zijn Het Je Ogen

Die clip is zo episch!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb het net al uitgelegd dacht ik.

Guus Meeuwis gaat gewoon zijn eigen repertoire doen, net als die volkszangers bij Ajax.

Koos Albers doet toch ook geen oeh-aah-oeh-aah.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Kai schreef:

En ook geen "en wie niet springt..."

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4547 stemmen

"ik zie je zitten" is ook wel heel dubbelop bij dat liedje van Koosje. Hij heeft wel een prima zangstem trouwens.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hoe leer je Koos Alberts de lambada?

Slag in zijn wiel trappen.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2386 stemmen

Koos Alberts, dacht altijd dat ie tussen de Ultras zat die daar links achter het doel zitten. Die dan bij een goal als een gek naar voren komen rollen, die groep bedoel ik.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Guus Meeuwis gaat gewoon zijn eigen repertoire doen, net als die volkszangers bij Ajax.

Die zangers zingen alles behalve hun eigen repertoire hoor Heel af en toe krijgen ze een tweede liedje cadeau van Ajax waar ze hun eigen nummer mogen doen, maar daar luistert geen mens naar.

Je kan er de klok op gelijk zetten dat als er iemand zingt, één van deze nummers gezongen gaat worden:

Bloed, Zweet en Tranen

De Vrolijke Koster

Koos Alberts Hit Medley

Three Little Birds

Dit is mijn club

Mijn stad van Danny de Munk is nu een hitje op de tribunes, het zal niet lang duren voordat die ook gezongen gaat worden

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ah, Three Little Birds van die authentieke Amsterdamse volkszanger Bobby Marlie!

kos

• 46718 berichten
  • 8872 stemmen

Ik snap niet waarom je Amsterdamse volkszangers in je stadion moet hebben als het grootste deel op de tribune niks met Amsterdam te maken heeft

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nee, maar is wel een typische song die populair is in de ArenA. We hebben het nergens over authentieke Amsterdamse zangers.

Zoals ik al zei, wat wilt Meeuwis in godsnaam gaan zingen bij PSV? Zijn repertoire sluit niet aan op voetbal(supporters). Daarnaast wordt er vooral skihut muziek gedraaid bij jullie, ook niet echt iets dat Meeuwis kan zingen. Denk niet dat mensen bij een voetbalwedstrijd zitten te wachten op Het is een nacht of kedeng kedeng

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

Ik snap niet waarom je Amsterdamse volkszangers in je stadion moet hebben als het grootste deel op de tribune niks met Amsterdam te maken heeft

Waarom ga je naar een concert van Kanye West terwijl je niet zwart bent en niet uit Amerika komt Slecht argument. Daarnaast hebben de supporters affiniteit met Ajax en Amsterdam is daar onoplosselijk mee verbonden. Zoiets noem je clubcultuur... Maar dat snap jij wel aangezien jij ook op huldigingen van Ajax af komt

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Ah, Three Little Birds van die authentieke Amsterdamse volkszanger Bobby Marlie!

Bob was wel een groot fan van Johan Cruijff. Er is wel een band

En zijn zoon vind het wel tof hehe

Zoon Bob Marley kent Ajax wel - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.