- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Eens, maar een BMI selecteert ie oo keen keertje niet, laat de jonkies ook even wennen aan het niveau maar in 2014 verwacht ik een heel jong NL elftal te zien.

Net als Krul, anders was Vermeer niet van de partij.
En Vlaar weet ik niet, ik dacht dat die al lang weer hersteld was van z'n blessure, of heeft die weer een nieuwe?
Ik zag graag eens nieuwe gezichten: Elia, Donk, van Wolfswinkel, van der Wiel, Agustien.
De enige spelers die echt bij Oranje horen zijn in mijn ogen Stekelenburg, Vorm, Krul, Willems, Martins Indi, de Vrij, Maher, Sneijder, Strootman, Clasie, van Persie, Robben, Huntelaar. De rest is gewoon zo wisselvallig of gewoon te slecht voor Oranje.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Snap trouwens sowieso niet waarom hij niet een keer Donk selecteert... Die is sowieso beter dan Mathijsen, van der Hoorn, Heitinga en Vlaar.
Liever Nuytinck.
Maar inderdaad. hi-la-rische selectie dit.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Haha, hij doet het toch maar he, die Van Gaal. Heel Nederland schreeuwde om verjonging, en nu hij dat doet gaan we (lees: ze) huilie huilie zitten doen. Heerlijk!
Verder is het een kwestie van tijd voor ook Kuijt, Heitinga en Mathijsen of zullen vallen natuurlijk.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Beter dat die die nu dan al niet meer selecteert.
"Het is mijn absolute doelstelling om er in Brazilië weer bij te zijn", zegt de verdediger in Voetbal International. "Dan ben ik net een maand 34 en kan ik zeker nog mee. Andre Ooijer was in Zuid-Afrika geloof ik 36. Er is altijd wel een rol voor mij weggelegd. Ik voel me fit en goed genoeg voor nog een WK."

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Snapt dan niemand dat Kuyt en Matthijsen gewoon ook een verlengstuk zijn van de coach en hun ervaring moeten overdragen op de jonkies...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De enige spelers die echt bij Oranje horen zijn in mijn ogen (...) Willems
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen

j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Van Aanholt, Blind, Bruno Martins Indi, Emanuelson, Buttner.
Maar uit de voorselectie op te maken spelen we een oefenpotje tegen San Marino ofzo?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Tsja, de tijden van Stam, Van der Sar, Kluivert en Van Bronckhorst liggen nu eenmaal achter ons.
Beetje sneu altijd dat gebash op de selectie.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
Willems heeft na het EK geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Nou, dat valt nou ook wel weer mee hoor. Ook een tijdje nog geblesseerd geweest, maar de laatste weken speelt die gewoon weer uitstekend.
Verbaast me trouwens dat van Gaal Pelle nog niet heeft opgeroepen! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
BMI is geblesseerd, vandaar dat die niet geselecteerd wordt!
Ja, dat hoef je een Feyenoord supporter niet te vertellen
.
De enige spelers die echt bij Oranje horen zijn in mijn ogen Stekelenburg, Vorm, Krul, Willems, Martins Indi, de Vrij, Maher, Sneijder, Strootman, Clasie, van Persie, Robben, Huntelaar. De rest is gewoon zo wisselvallig of gewoon te slecht voor Oranje.
Willems? Grapjas
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Willems heeft na het EK geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld.
Tijdens en voor het EK ook al niet hoor 
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
Nou, dat valt nou ook wel weer mee hoor. Ook een tijdje nog geblesseerd geweest, maar de laatste weken speelt die gewoon weer uitstekend.
Verbaast me trouwens dat van Gaal Pelle nog niet heeft opgeroepen!
Nou was ik denk ik een van de weinigen die Willems op het EK prima vond spelen, maar dit seizoen loopt ie met die bolle toet alleen maar een beetje in de weg. Staat volgens mij 10 kilo te zwaar, Zeefuik is er niks bij.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Willems te zwaar? 
Hij heeft gewoon een dikke reet, that's all.

mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Als jij het niet onder 'excessive' vindt vallen dan is het 'reckless' en dus een 'caution', geel dus.
En de scheidsrechter zit wel fout omdat het niet excessief is. Nani's intentie is om de bal te spelen en hij ziet Arbeloa niet komen. Dat hij niet om zich heen kijkt om te kijken wat er gebeurt maakt dat wat hij doet roekeloos is. Geel dus.
Ik heb even uit de regels van de KNVB de Nederlandse vertaling erbij gepakt:
inzet of geweld gebruikt tegenover een tegenstander tijdens een duel om
de bal.
Een tackle, die de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, moet worden
bestraft als ernstig gemeen spel.
Een speler die met buitensporige inzet naar een tegenstander springt in een duel
om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren en dit doet met
een of beide benen en op deze wijze de veiligheid van de tegenstander in gevaar
brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel en moet van het speelveld
worden gezonden. Het spel moet worden hervat met een directe vrije schop vanaf
de plaats waar de overtreding plaatsvond (zie Regel 13 – Plaats van de Vrije Schop)
of een strafschop, wanneer de overtreding plaatsvond binnen het strafschopgebied
van de overtreder.
Zoals ik dat lees maakt het niet uit of er sprake is van excessive/buitensporig (dat ik het wel vind, maar dat klinkt ook minder sterk dan de engelse term, vandaar) gedrag.
Verder ter informatie:
onbezonnen handelt.
• Een disciplinaire sanctie is niet nodig, wanneer een overtreding als onvoorzichtig
wordt beoordeeld.
“Onbesuisd” betekent, dat de speler heeft gehandeld zonder het gevaar of de gevolgen
voor de tegenstander in ogenschouw te nemen
• Een speler die onbesuisd speelt moet een waarschuwing ontvangen.
“Met buitensporige inzet” betekent, dat de speler de noodzakelijke inspanning ver
overschrijdt en dat hij het risico loopt zijn tegenstander te blesseren.
• Een speler die met buitensporige inzet speelt moet van het speelveld gezonden
worden.
Dus bij onbesuisd zowel de kans op blessure's (ja) en dat het de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt (vooral dat woordje ver maakt het lastig). Maar zoals ik die regels daarboven las maakt het niet uit of het al dan niet onbesuisd is.
En nog meer ter info:
Gevaarlijk spel is een actie waarbij, in een poging de bal te spelen, het risico
bestaat dat een speler (dit geldt ook voor de speler zelf) geblesseerd raakt. Het
wordt begaan met een tegenstander, die zich dichtbij bevindt en voorkomt dat de
tegenstander de bal speelt uit angst om geblesseerd te raken.
Een ‘omhaal’ is toegestaan mits deze, naar het oordeel van de scheidsrechter, geen
gevaar oplevert voor de tegenstander.
Gevaarlijk spel houdt in, dat er geen fysiek contact is tussen de spelers. Als er wel
fysiek contact is dan wordt het een overtreding die met een directe vrije schop of
strafschop moet worden bestraft. In het geval van fysiek contact moet de scheidsrechter
bovendien vaststellen of er ook sprake is van onsportief gedrag.
Regel 12 - Overtredingen en onbehoorlijk gedrag
Disciplinaire straffen
• Als een speler zich schuldig maakt aan gevaarlijk spel in een ‘normaal’ duel, dan
hoeft de scheidsrechter niet disciplinair te straffen. Als de actie wordt begaan
met een duidelijk gevaar voor een blessure, dan moet de scheidsrechter de speler
waarschuwen.
Dus gevaarlijk spel enkel bij contact, zo lees ik het.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Ben benieuwd wat daar nu weer uitkomt. Is verder geloof ik wel een standaardprocedure bij grotere bedragen.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
En een dikke kop.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ze gaan hun gang maar. Ben benieuwd wanneer ze de Spaanse topclubs dan onder de loep gaan nemen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Ze gaan hun gang maar. Ben benieuwd wanneer ze de Spaanse topclubs dan onder de loep gaan nemen.
Doet zij al. En ook via een vraag van een parlementariër: link.
rez
-
- 9 berichten
- 69 stemmen
Beetje puzzelen, beetje uitproberen. Valt vanzelf wel op zijn plek. Maar ben ook wel benieuwt naar Donk/ Nuytinck.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
Beetje puzzelen, beetje uitproberen. Valt vanzelf wel op zijn plek. Maar ben ook wel benieuwt naar Donk/ Nuytinck.
Hoe doen die het in Belgie?
Dat Donk al een jaar of 5 in zo'n competitie ronddoolt belooft in ieder geval niet al te veel voor zijn potentie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik wou net zeggen. En niets mis met de selectie, qua kwaliteit houdt het nu eenmaal niet over. Je moet ook niet te veel in de good old days blijven hangen natuurlijk.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Wie en wat zou jij dan selecteren?
Lekker makkelijk op vanaf je stoeltje de selectiegang te bekritiseren. Dit is imo de beste keus.
En ik zie de naam Donk voorbij komen dat hij beter is dan de Vlaar en Mathijsen, zien die gene hun dan week in week uit voetballen omdat te concluderen?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Hoe doen die het in Belgie?
Dat Donk al een jaar of 5 in zo'n competitie ronddoolt belooft in ieder geval niet al te veel voor zijn potentie.
Nuytinck doet het prima bij Anderlecht. Na amper één seizoen al uitgegroeid tot sterkhouder.
Donk is een ander verhaal. Wordt tegenwoordig door de Spaanse coach van Brugge vaak uitgespeeld als verdedigende middenvelder (wat hij best aardig doet).
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4715 stemmen
Wat me opvalt aan Donk en Nuytinck is dat ze voor een centrale verdediger een heel behoorlijke techniek hebben.
Donk infiltreert ook graag eens met de bal aan de voet. Is ook wel erg nonchalant waardoor er kansen weggeven worden.
Beiden behoren in ieder geval tot de betere verdedigers uit onze competitie, dat zeker.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Ze zijn in ieder geval beter en meer potentie dan de Blinds en Van der Hoorns van deze wereld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.