• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.969 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.071 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wen er maar weer aan, mochten ze voetballend niet tien keer beter worden dan vanmiddag word ik er niet positiever op . Ook die steekpass die ze maar niet durven te geven maakt me strongchagrijnig.

Eens. De steekballen lagen voor het oprapen. Maar dan moet Goossens wel scherp gaan staan.

Vilhena en Clasie zijn spelers die dat normaal heel goed kunnen.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zo is dat. Die 45 penalty's van vorig seizoen hebben aardig kunnen verbergen dat het voetbal van Feyenoord gewoon matig was.

Er was toch een statistiek dat Feyenoord 1 schamel puntje minder zou hebben gehad zonder 'arbitraire dwalingen'? Blijkbaar niet doorgedrongen hier, of is het een kwestie van willen?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat denk ik ook, probleem is dat je dan Immers heb die bijsluit bvb, kan echt geen bal vasthouden Zou liever hebben dat Vilhena de meest diepe middenvelder wordt.

Het grootste probleem van Immers is dat hij veel te traag is. In alles. Ben wel fan van zijn diepgang. Ben benieuwd hoeveel 100% kansen hij dit jaar gaat missen. Als hij alleen maar de helft van zijn kansen had benut vorig jaar, waren ze met 6 punten verschil kampioen geworden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Er was toch een statistiek dat Feyenoord 1 schamel puntje minder zou hebben gehad zonder 'arbitraire dwalingen'? Blijkbaar niet doorgedrongen hier, of is het een kwestie van willen?

Oja? Zeker door RTV Rijnmond uitgezocht?

En dan nog. Je hebt heel wat wat gratis goals zo gekregen. Dat je het daarna nog misschien zelf weggeeft doet daar niks aan af natuurlijk.

Zag trouwens wel net de assist van Vilhena op Immers. Weergaloos!

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Oh en:

1. Feyenoord

2. Ajax

3. PSV

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Lefgozer schreef:

Hoezo schat iedereen Vitesse en Twente zo hoog in? Die hebben toch alleen maar spelers verkocht deze zomer en er bijna niks voor teruggehaald? .

Nou ja Vitesse heeft wel een rijke eigenaar met een hoop vriendjes die nog wel wat "gratis" spelers overhebben mocht het nodig zijn. Maar inderdaad met het team wat ze nu hebben is het al een flinke kluif om in het linkerrijtje te eindigen.

Twente is ook een drama. Die moeten echt eens wat minder cultuur gaan bewaken en eens een fatsoenlijk elftal op het veld zetten (en vooral een trainer aanstellen). Een middenveld met Brama en Willem Janssen en een (reserve)keeper van 42 aangevoerd door een trainer die geen coach mag zijn en de uitstraling heeft van een dode bever. Dan ga je een zwaar seizoen tegemoet.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Wie Feyenoord op 1 zegt kijkt niet realistisch.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Oja? Zeker door RTV Rijnmond uitgezocht?

En dan nog. Je hebt heel wat wat gratis goals zo gekregen. Dat je het daarna nog misschien zelf weggeeft doet daar niks aan af natuurlijk.

Zag trouwens wel net de assist van Vilhena op Immers. Weergaloos!

Nee VI of Telegraaf ofzo. Maar bij welke 'gratis goals' gaf Feyenoord het nog weg? Viel dus wel mee zo bleek met die gratis goals, werd erg overtrokken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Laten we het er maar op houden dat de arbitrage Feyenoord veel meer heeft meegezeten dan bij andere clubs. Ik heb geen bestand bijgehouden met elke wedstrijd van je club.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ach, normaal is het Ajax, vorig jaar was het Feyenoord een keertje. Mag ook wel.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

j0enne schreef:

Wie Feyenoord op 1 zegt kijkt niet realistisch.

Ik acht Feyenoord verder dan PSV, en Ajax zal hopelijk niet weer 12 potjes op een rij winnen.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Laten we het er maar op houden dat de arbitrage Feyenoord veel meer heeft meegezeten dan bij andere clubs. Ik heb geen bestand bijgehouden met elke wedstrijd van je club.

Volgens die statistiek was het Vitesse waarbij de arbitrage het meest mee zat vorig seizoen

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ik zie ook niet in waarom PSV nou (zoveel) sterker zou zijn.

Ajax heeft ook nog steeds geen geweldig team. Bojan is wel een versterking.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

PSV heeft zich i nde defensie versterkt, hebben een heerlijk middenveld (en de revelatie van het seizoen in huis) en nu met flankspelers die totaal niet zelfzuchtig is, waardoor de aanvoer naar de spits veel beter is. Plus een dijk van een keeper.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Qua team is Ajax juist wel geweldig. Individueel zijn ze alleen niet allemaal perfect. Toch wel een verschil.

PSV heeft meer technische spelers die een hoger niveau halen plus ze hebben zich op diverse plekken versterkt vergeleken met vorig seizoen. Laten we eerlijk zijn, een modale keeper als Mulder, een trage Mathijsen, een slechte Immers en een modale Schaken zijn toch al 4 plekken in je elftal waar je niet heel sterk bent als Feyenoord zijnde.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

@ NW: Toch zijn daar de beste spelers vertrokken.

Alleen maar mooi: het wordt weer een spannende competitie. Kwalitatief niet heel best, maar dat hoeft niet heel veel uit te maken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Qua team is Ajax juist wel geweldig. Individueel zijn ze alleen niet allemaal perfect. Toch wel een verschil.

PSV heeft meer technische spelers die een hoger niveau halen plus ze hebben zich op diverse plekken versterkt vergeleken met vorig seizoen. Laten we eerlijk zijn, een modale keeper als Mulder, een trage Mathijsen, een slechte Immers en een modale Schaken zijn toch al 4 plekken in je elftal waar je niet heel sterk bent als Feyenoord zijnde.

Ik heb het uiteraard over de ploeg, dus kijkende per speler.

Als team doen ze het goed in een matige Eredivisie, maar als dat al geweldig is... Superlatieven zijn jou wel bekend.

Schaken is natuurlijk niet modaal in de Eredivisie. Vandaag wist die Getafe speler ook meerdere malen niet waar hij het zoeken moest.

Mulder is iets modaler dan Vermeer. Goede keepers zijn er niet in de Eredivisie. Mathijsen mag concurreren met Martins Indi, de Vrij en Kongolo. Mocht hij al vroeg steken laten vallen, dan is zijn basisplaats niet zeker. Daarnaast staat hij verdedigend prima in de - nogmaals - Eredivisie. Die kom je ook alleen voorbij met snelheid.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Schaken heeft de laatste 2 jaar toch meer laten zien dan welke flankspeler van Ajax? Zo'n Bojan is ook maar afwachten en van de 5 wedstrijden die Fischer speelt scoort hij er ook minstens 3 een 4 tot nu toe..

Verder kan je ook zulke lijstjes maken over 'de slappe van rhijn', 'de matige sightorson' en 'de modale schone' natuurlijk.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Feyenoord gaat geen kampioen worden (deze mag in het archief). Zwaarder seizoen door Europees voetbal, geen kwaliteit op de bank. Valt Pelle weg is meteen Ronald zijn plan A tm. Z door de plee, en speel je voor plek vijf. Valt Matavz weg zetten ze Locadia neer, valt Kolbeinn weg zetten ze Hoesen neer. En dat gaat op voor 7/8 posities bij PSV en Ajax; en verre van voor Feyenoord.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Verdedigend heeft Feyenoord de meeste keuzes, vooral centraal.

Voorin heb je gelijk, maar de transferperiode is nog niet voorbij.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Mijn voorspelling er ook maar ingooien. Dan maar ook gelijk van alle elftallen.

1. Ajax

2. Feyenoord (mits Pelle blijft natuurlijk)

3. PSV

4. AZ

5. FC Twente

6. NAC Breda (wordt na een zwaar kut seizoen mijn verassing)

7. Vitesse

8. FC Groningen

9. SC Heerenveen

10. FC Utrecht (wordt denk ik geen herhaling van vorig jaar na die zepert tegen FC Differdange)

11. PEC Zwolle

12. NEC

13. ADO Den Haag

14. Roda JC

15. Heracles Almelo

16. RKC Waalwijk

17. SC Cambuur

18. GA Eagles

Evenaring van het voorgaande seizoen is niet onrealistisch voor ons. Met Fernandez en Mokotjo mogen wij ook van de zoete appel van de zo geprezen jeugdopleiding van Feyenoord. Bovendien hebben wij met Mokotjo, Klich en Achenteh toch wel een middenveld waar bijna de hele rechterhelft van de eredivisie geen nee tegen zou zeggen. Jans is een ervaren man die weet hoe je een club moet laten presteren. PEC wordt andermaal weer de verassing van het seizoen. Mark my words.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

@ NW: Toch zijn daar de beste spelers vertrokken.

Alleen maar mooi: het wordt weer een spannende competitie. Kwalitatief niet heel best, maar dat hoeft niet heel veel uit te maken.

Dat wel maar in het geval van Mertens bvb doet dat je meer goed, dan fout. Zijn er stukken sterker op geworden.

Koeman moet echt eens op gaan houden met Indi op linksback. Als je die centraal zet en Nelom op links, ben je echt veel sterker. Nogmaals, zorg er nou gewoon voor dat ze die steekpass durven geven. Vanmiddag weer genoeg ongegrepen mogelijkheden gezien. Dat scheelt je al snel tien goals in een seizoen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Goed begin van de competitie voor Anderlecht trouwens:

Anderlecht al op eerste speeldag met lege handen - FCUpdate.nl

mjk87 (moderator films)

• 14557 berichten
  • 4535 stemmen

nclo schreef:

Mijn voorspelling er ook maar ingooien. Dan maar ook gelijk van alle elftallen.

6. NAC Breda (wordt na een zwaar kut seizoen mijn verassing)

Mijne komt nog. Als er meerdere meedoen wil ik ze wel even allemaal in een bestandje zetten. Zien we eind van het seizoen wel wie gewonnen heeft.

Overigens is NAC als één van de beter presterende clubs van kalenderjaar 2013. Dus zo gek is dat niet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat wel maar in het geval van Mertens bvb doet dat je meer goed, dan fout. Zijn er stukken sterker op geworden.

Dat valt nog te bezien. Mertens was erg nuttig en efficiënt.

Koeman moet echt eens op gaan houden met Indi op linksback. Als je die centraal zet en Nelom op links, ben je echt veel sterker. Nogmaals, zorg er nou gewoon voor dat ze die steekpass durven geven. Vanmiddag weer genoeg ongegrepen mogelijkheden gezien. Dat scheelt je al snel tien goals in een seizoen.

Wat overdreven, maar zo'n Vilhena - die dat kan - is ook weer een jaar verder. Die steekballen gaan er wel komen. Belangrijker vind ik dat er echte buitenspelers lopen, ipv. speler als Goossens en Verhoek. Ik mag toch hopen dat laatstgenoemde nooit meer in de basis begint.

Eens over BMI. Laat hem maar naast de Vrij spelen.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Naomi Watts schreef:

PSV heeft zich i nde defensie versterkt, hebben een heerlijk middenveld (en de revelatie van het seizoen in huis) en nu met flankspelers die totaal niet zelfzuchtig is, waardoor de aanvoer naar de spits veel beter is. Plus een dijk van een keeper.

Defensie is echt maar afwachten met iemand uit het tweede van Sporting, een cv die in drie jaar tijd alleen maar minder is geworden, en een mannetje van 18.

Ik vermoed dat PSV een paar geniale wedstrijden gaat spelen maar ook evengoed regelmatig in de provincie onderuit gaat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat valt nog te bezien. Mertens was erg nuttig en efficiënt.

Ook enorm egocentrisch, hoeveel goals dat ook heeft gescheeld voor PSV.

Wat overdreven, maar zo'n Vilhena - die dat kan - is ook weer een jaar verder. Die steekballen gaan er wel komen. Belangrijker vind ik dat er echte buitenspelers lopen, ipv. speler als Goossens en Verhoek. Ik mag toch hopen dat laatstgenoemde nooit meer in de basis begint.

Eens over BMI. Laat hem maar naast de Vrij spelen.

Vilhena kan het ook, en doet het ook wel. Al voel ik een beetje angst om het te doen. Vraag me af waardoor dat komt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Defensie is echt maar afwachten met iemand uit het tweede van Sporting, een cv die in drie jaar tijd alleen maar minder is geworden, en een mannetje van 18.

Ik vermoed dat PSV een paar geniale wedstrijden gaat spelen maar ook evengoed regelmatig in de provincie onderuit gaat.

Rekik vind ik echt een geweldenaar, was ie in de jeugd ook. Echt een beest, die trekt Bruma ook gewoon mee met zijn niveau. Ook die RB van sporting vond ik tegen Fener heel erg goed. Hier is het ook wel bekend wat ik van Bakkali verwacht .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Schaken heeft de laatste 2 jaar toch meer laten zien dan welke flankspeler van Ajax? van de 5 wedstrijden die Fischer speelt scoort hij er ook minstens 3 een 4 tot nu toe..

(afbeelding)

Schaken staat na twee seizoenen Feyenoord en 61 wedstrijden in de Eredivisie op tien hele treffers (!). Fischer staat in zijn debuutseizoen (één seizoen dus) na 23 wedstrijden ook op tien. Loopt bijna 1 op 2 dus, daar waar Ruben 1 op 6 loopt. Nu jij weer grapjas.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Mulder, Janmaat, De Vrij, Indi, Nelom, Clasie, Vilhena, ????, ????, Pelle, ????

Bij de vraagtekens mist Feyenoord nog een echt bepalende speler. In je centrum natuurlijk altijd Indi zetten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.