• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.579 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Pitakaas schreef:

Sparta Praag was ook kut.

En trouwens, Dynamo Kiev, ongeacht de naam, had je ook moeten winnen.

Zie die pipo's zo nog alleen het doel aflopen.

Die knal van Lex van 3 meter precies op de knar van die keeper

Staat ook nog goed op mijn netvlies hoe Feyenoord uit bij Stuttgart 1-3 had gewonnen, en het thuis voor elkaar kreeg er met 0-3 af te gaan. Weliswaar een redelijk grote naam, maar wel een afgang.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Hmm...Feyenoord-Rapid Boekarest, dat was nog met die graaibal van Greene. Alhoewel, hij durfde te beweren dat het absoluut geen hands was

van PSV weet ik ook nog een pijnlijke. Brann Bergen in 96. Het was een afgang omdat Brann werd gezien als een stelletje kneuzen dat eerder al met 10-0 van Rosenborg hadden verloren. Ik weet nog dat ene Claus Eftevaag telkens zo aan Rene Eijkelkamp liep te trekken dat hij niet meer wist welke kant hij moest oplopen. Eftevaag verdiende hierna nog een imposante toptransfer naar Lierse SK, maar heeft nog geen eens een eigen wikipedia pagina. PSV won de vorige ronde met vlag en wimpel van het OERRRsterke Dinamo Batumi uit Georgië met 3-0 en een 1-1. Jaja, klein beetje googlen, maar Dinamo Batumi? Dat is echt zo naam waarvan je zegt, bestaan die nog??

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Wel interessant stuk van Slegers over die Doyen Sports Group (vanaf 5:30m)

http://www.vi.nl/VI-TV-1/VI-Media.htm

Klinkt wel erg als een goed-nieuws show (PSV houdt de volledige zeggenschap, kan de 50% rechten die zijn afgestaan op elk moment terugkopen tegen de oorspronkelijke prijs die Doyen betaald heeft). En als ie dan met argumenten moet komen waarom die schimmige verhalen niet waar zijn, komt ie met 'Ja, ik heb de vice-president van Milan nog nooit zoveel zien lachen als toen hij het contract met Doyen ondertekende' en 'in Engeland is een verbod op third-party-ownerships, maar daar heeft Doyen Group omzeild door een bank op te richten.' Klinkt inderdaad heel kosjer. En wat vindt Maher (of de spelers) er zelf eigenlijk van?

Maar zoals ik al zei is ook dit allang rond (zeker inzake Maher), alleen wacht men een goed moment af om het naar buiten te brengen. En dat moment wordt nu op deze manier gecreëerd.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Probeer jij maar eens een bank op te richten.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

PEN15 schreef:

van PSV weet ik ook nog een pijnlijke. Brann Bergen in 96. Het was een afgang omdat Brann werd gezien als een stelletje kneuzen die eerder al met 10-0 van Rosenborg hadden verloren. Ik weet nog dat ene Claus Eftevaag telkens zo aan Rene Eijkelkamp liep te trekken dat hij niet meer wist welke kant hij moest oplopen. Eftevaag verdiende hierna nog een imposante toptransfer naar Lierse SK, maar heeft nog geen eens een eigen wikipedia pagina. PSV won de vorige ronde met vlag en wimpel van het OERRRsterke Dinamo Batumi uit Georgië met 3-0 en een 1-1. Jaja, klein beetje googlen, maar Dinamo Batumi? Dat is echt zo naam waarvan je zegt, bestaan die nog??

Maar bij Brann deed wel ene Tore Andre Flo mee hè.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Probeer jij maar eens een bank op te richten.

Nee, geweldig argument inderdaad. Je bent toch wel een beetje thuis in de fiscaal-financële wereld? Dat hangt aan elkaar van louche constructies, die er alles aan doen om mazen in de wet te ontwijken (officieel is het dus allemaal niet illegaal, maar het feit alleen al dat je je tot dat soort constructies moet wenden omdat het expliciet als verboden is verklaard zegt wat mij betreft al genoeg. Geldt net zo goed voor een Apple of ander groot concern dat allerlei constructies verzint om maar belasting of andere fiscale maatregelen te ontduiken).

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Flo ken ik nog ja. Dat spraken we in de Nederlandse media altijd uit als vlo. Die werd bij Chelsea ineens een zeer gewaardeerde speler.

Ik weet er nog een voor julie. Varteks Varazdin - SC Heerenveen in 98. Vooral alle verhalen eromtrent zijn zeer smakelijk. Heerenveen stond op het punt om te winnen, met zeer belabberd spel, totdat er roet in het eten werd gegooid in de 80ste minuut. Volgens mij had dat knollenveld van Varteks niet eens verlichting, daardoor werden ze gedwongen overdag te spelen. Heerenveen was destijds 3de(eerste?) in de competitie en had een elftal vol met aardige spelers (alhoewel..zag ik daar Boudewijn Pahlplatz??). Weet je wat nou wat het allemaal nog pijnlijker maakt, ik lees nou net dat die Varteks vorig jaar failliet is gegaan...

Linkje

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Haha Thijs Slegers. De marionet van Tiny Sanders.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Nee, da's Rik Elfrink.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Haha nog Twitter Thijs kan er ook aardig wat van. Volgens mij is die man ook Brabo, gezien zijn zachte G op VI radiogesprekken

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ja we gaan Thijs belachelijk maken ipv alle wereldsterren waarmee Doyen werkt en alle grote clubs waar ze transfers voor doen als argument te zien.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Ik ben het met A&L wel eens dat het tijd wordt de clubwatcher bij PSV wordt vervangen. Ik heb althans het gevoel dat hij steeds meer naar de mond van PSV praat. Is niet erg, dat gebeurt vanzelf, maar dan moet er worden ingegrepen door de redactie.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Nee, geweldig argument inderdaad. Je bent toch wel een beetje thuis in de fiscaal-financële wereld? Dat hangt aan elkaar van louche constructies, die er alles aan doen om mazen in de wet te ontwijken (officieel is het dus allemaal niet illegaal, maar het feit alleen al dat je je tot dat soort constructies moet wenden omdat het expliciet als verboden is verklaard zegt wat mij betreft al genoeg. Geldt net zo goed voor een Apple of ander groot concern dat allerlei constructies verzint om maar belasting of andere fiscale maatregelen te ontduiken).

Engeland is het enige land dat verbanden met 3e partijen verbied. Als je dan als organisatie zo vertrouwd wordt dat je zomaar een bank kan opzetten dan zegt idd wel iets.

En wat is er schimmig aan dit soort constructies. Doyen betaald een deel van de transfersom en is zo mede eigenaar van een speler. Zo! Ondoorzichtig!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Je leest niet goed. Heb ik het over die constructies?

Overigens vind ik het vrij onprofessioneel om zo naïef mee te gaan in een goed-nieuws-show, maar dat doet Thijs sowieso altijd. Wat dat betreft is het ook tekenend dat ie het stukje waarin ie er gisteren naast zat volledig van het web heeft laten verwijderen. Hij staart zich zo blind op zijn bronnen - die natuurlijk en logischerwijs zo gekleurd zijn als de pest - dat ie zijn kritische onafhankelijkheid wat uit het oog verliest. Maar dat roep ik al zeker een jaar hoor. Eerst was de lijn Advocaat e.d. fantastisch, nu is dit weer geweldig. Wat dat betreft kijkt ie goed naar Derksen.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Het enige wat die bank van Doyen doet is dit soort constructies.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Overigens vind ik het vrij onprofessioneel om zo naïef mee te gaan in een goed-nieuws-show, maar dat doet Thijs sowieso altijd. Wat dat betreft is het ook tekenend dat ie het stukje waarin ie er gisteren naast zat volledig van het web heeft laten verwijderen. Hij staart zich zo blind op zijn bronnen - die natuurlijk en logischerwijs zo gekleurd zijn als de pest - dat ie zijn kritische onafhankelijkheid wat uit het oog verliest. Maar dat roep ik al zeker een jaar hoor. Eerst was de lijn Advocaat e.d. fantastisch, nu is dit weer geweldig. Wat dat betreft kijkt ie goed naar Derksen.

Legt hij uit in dat geluidsfragment.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Het enige wat die bank van Doyen doet is dit soort constructies.

Ik heb het niet over het handelen van de 'bank Doyen', maar Doyen zelf.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Legt hij uit in dat geluidsfragment.

Wat legt ie uit? Dat en waarom ie ernaast zat? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was het echt al veel langer bekend dat Brands bij zou tekenen. Thijs deed gisteren net of het door zijn lucratieve handelen kwam. Dan zak je best door het ijs. Klinkt natuurlijk wel een stuk positiever, dat wel. Hij zit er gewoon vuistdiep in, en draait met alle windrichtingen mee.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wat legt ie uit? Dat en waarom ie ernaast zat? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was het echt al veel langer bekend dat Brands bij zou tekenen. Thijs deed gisteren net of het door zijn lucratieve handelen kwam. Dan zak je best door het ijs. Klinkt natuurlijk wel een stuk positiever, dat wel. Hij zit er gewoon vuistdiep in, en draait met alle windrichtingen mee.

Waarom hij het artikel verwijderde.

En het is verdomd knap dat jij dat wist want alleen de directie en de rvc was op de hoogte van een contractverlenging.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

Ik ben het met A&L wel eens dat het tijd wordt de clubwatcher bij PSV wordt vervangen. Ik heb althans het gevoel dat hij steeds meer naar de mond van PSV praat. Is niet erg, dat gebeurt vanzelf, maar dan moet er worden ingegrepen door de redactie.

Dat hebben al die 'clubwatchers' toch? Behalve natuurlijk die chagrijnige zuurpruim van het Nederlands Elftal, die Taco. Die zit Lowietje altijd lekker af te zeiken met z'n azijnstem.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

En het is verdomd knap dat jij dat wist want alleen de directie en de rvc was op de hoogte van een contractverlenging.

Of verdomd knap van Thijs dat ie in zijn geiligheid dacht weer een primeur te hebben en er zelf maar wat argumenten bij bedacht om het als een goed-nieuws-show te brengen.

Geloof me, het was al langer bekend. Men durfde het alleen nog niet te communiceren.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

Vorig jaar gemist met alle ophef over een zogenaamde 'coup' en de 'kabel van PSV'?

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Of verdomd knap van Thijs dat ie in zijn geiligheid dacht weer een primeur te hebben en er zelf maar wat argumenten bij bedacht om het als een goed-nieuws-show te brengen.

Geloof me, het was al langer bekend. Men durfde het alleen nog niet te communiceren.

?

Wie durfde het niet te communiceren? Iedereen die het volgens jou al wist?

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat hebben al die 'clubwatchers' toch? Behalve natuurlijk die chagrijnige zuurpruim van het Nederlands Elftal, die Taco. Die zit Lowietje altijd lekker af te zeiken met z'n azijnstem.

Taco En bij Thijs begint het me steeds meer op te vallen, maar inderdaad, elke twee jaar zou je ze moeten vervangen.

depri83 schreef:

(quote)

Vorig jaar gemist met alle ophef over een zogenaamde 'coup' en de 'kabel van PSV'?

Uitzonderingen altijd, en dat was lang geen slecht stuk, maar mijn algemene beeld bij hem, zeker als hij op vi-radio wat moet zeggen, is dat hij steeds meer als PSV directielid praat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

?

Wie durfde het niet te communiceren? Iedereen die het volgens jou al wist?

PSV zelf natuurlijk. Omdat Brands er niet goed op stond bij de achterban. Door die miljoenen-transfers is ie opeens weer omarmd, zo opportunistisch werkt het nu eenmaal. Thijsje voorop. Hij praat zijn bronnen naar de mond en verschuilt zich daar ook achter. Beetje ballen tonen aan beide kanten zou niet verkeerd zijn.

Volgens Thijs waren er vandaag ook 'dik 1000 fans aanwezig' bij de training. Het bleken er 300-400.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

En bij Thijs begint het me steeds meer op te vallen, maar inderdaad, elke twee jaar zou je ze moeten vervangen.

Maarja een kritisch stuk en je krijgt niemand meer te spreken. Het risico van de (embedded) journalist.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Maarja een kritisch stuk en je krijgt niemand meer te spreken. Het risico van de (embedded) journalist.

Derksen zei daar laatst iets over. Dat hij zo een niet-kritische watcher had. Naar een andere club gezonden, deed de man hetzelfde. Weer naar de mond van de directie praten. Uiteindelijk was besloten dat deze journalist niet geschikt was voor zulk een functie. Dus er is nog wel een grens tussen alles klakkeloos overnemen (Thijs steeds vaker lijkt het) of licht wantrouwen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Taco is een kennis van me, zal het doorgeven OF .

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Dan kan jij wel zeggen of Taco een Feyenoorder is. Ik krijg soms dat vermoeden in zijn stukjes.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Bijzonder jammer dat een discussie over de voordelen en nadelen (die zich beperkt hebben tot verdachtmakingen) van zo'n investering van de Doyen Group uitmond in een woordenwisseling over de mate van geloofwaardigheid van Slegers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.