• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.995 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.388.998 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14575 berichten
  • 4537 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat een onzin. Je moet gewoon een contract respecteren.

Het sltaat nergens op om iemand een 5-jarig contract te laten tekenen en hij bij het 4de jaar per se 1 of andere club moet kiezen die hij niet wil.

Complete waanzin.

daarnaast gaat het me erom dat een beetje trainer daar sowieso geen boodschap aan heeft.

Sinds Bosman moeten clubs - helaas- wel. Ik denk dat niemand dat liever heeft, maar spelers blijven nu eenmaal handelswaar, zeker voor kleinere en opleidende clubs. En elke speler weet inmiddels dat 5 jaar inhoudt dat hij na 3 of 4 jaar weg mag (wat een speler vaak zelf ook voor ogen heeft om snel hogerop te komen) en dat een club nog aan hem wil verdienen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Tenzij er in dat 5-jarige contract staat dat je elke wedstrijd in de basis moet staan mag een club/trainer toch ook de keuze maken spelers zonder perspectief bij de club op de bank/tribune te zetten?

Dat dus. Een trainer moet ook de lange termijn bewaken, en als hij een speler heeft die volgend seizoen niet meer in dienst is moet hij dat proces op waarde schatten door preventief te handelen. De speler in kwestie krijgt gewoon netjes zijn loon en drie mooie opties, ik zie het probleem niet,

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is maar gedeeltelijk zo. het gaat er om dat elke trainer altijd zijn beste spelers wil/moet opstellen, ongeacht het niveau.

Dat contractgeneuzel moet je maar aan bestuur overlaten.

Niet helemaal. Als ik praat over onze topclubs, die hebben gewoon transferopbrengsten nodig om te kunnen groeien. Als spelers steeds een contract volledig uitdienen, dan komen die clubs in de problemen. Dus bij een jaar voor einde contract moet er gewoon worden ingegrepen als spelers moeilijk doen. Anderzijds zegt een contract ook niet alles in het voordeel van een club. Je kan voor 4 jaar tekenen, maar een speler kan zoveel zeiken en druk uitoefenen, dan hij na 2 jaar al weg kan zijn. Zelfs met arbitragezaken aan toe. Het is niet dat alle macht bij clubs ligt, juist niet.

Ik vind het in Ajax' geval prettig dat de Boer met de club mee denkt en ook achter het totale beleid van de club staat. Neemt niet weg dat het niet netjes naar een speler toe is. Ik zou hem ook niet verbannen naar de jeugd, maar wel op de bank zetten als dat moet.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Nu moet het wel van twee kanten komen als je het mij vraagt. Kijk, zo'n geval Toivonen, die kon niet zo lang geleden naar Liverpool en mocht niet van PSV. Nu wordt ie een soort van gedwongen met Norwich genoegen te nemen. Ik snap dat je daar niet veel zin in hebt. Tussendoor is hij wel maandenlang geblesseerd geweest, dus een stukje coulance, zoals dan een jaar bijtekenen ofzo, zou wel zo netjes zijn. Zo vind ik dat Ajax en Eriksen het eigenlijk wel goed oplossen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Die heeft dan ook liefde voor de club. Toivonen verre van.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Die heeft dan ook liefde voor de club.

Misschien had Eriksen wat meer liefde moeten hebben voor z'n vaderland en z'n jeugdclub die af zijn gescheept met een fooi van nog niet eens 9 ton.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

En ik had Kos wel eens willen zien wanneer jaarlijks de sterkhouders van NEC gratis de deur uitlopen omdat ze weigeren bij te tekenen of een transfer weigeren te maken. Zal niet lang duren voordat je op vrijdagavond naar het stadion moet

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

Nu moet het wel van twee kanten komen als je het mij vraagt. Kijk, zo'n geval Toivonen, die kon niet zo lang geleden naar Liverpool en mocht niet van PSV. Nu wordt ie een soort van gedwongen met Norwich genoegen te nemen. Ik snap dat je daar niet veel zin in hebt. Tussendoor is hij wel maandenlang geblesseerd geweest, dus een stukje coulance, zoals dan een jaar bijtekenen ofzo, zou wel zo netjes zijn. Zo vind ik dat Ajax en Eriksen het eigenlijk wel goed oplossen.

Maar pak bvb een Leerdam, die is echt als stuk vuil behandeld terwijl ie erg correct is geweest. Kwam 'm laatst nog tegen, ook succes gewenst maar de kleine dingen die hij liet doorschemeren waren niet voor de poes. Het hele verhaal met heel de vuile was zou niet om over naar huis te schrijven zijn lijkt me.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Maar pak bvb een Leerdam, die is echt als stuk vuil behandeld terwijl ie erg correct is geweest. Kwam 'm laatst nog tegen, ook succes gewenst maar de kleine dingen die hij liet doorschemeren waren niet voor de poes. Het hele verhaal met heel de vuile was zou niet om over naar huis te schrijven zijn lijkt me.

Met Leerdam zijn ze 1,5 jaar bezig geweest hem een contract te laten tekenen. Het houdt een keer op, en dan vind ik het logisch dat je voor Vilhena kiest. Zo goed is Leerdam namelijk niet dat je hem nog perse een halfjaar moet gaan opstellen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Misschien had Eriksen wat meer liefde moeten hebben voor z'n vaderland en z'n jeugdclub die af zijn gescheept met een fooi van nog niet eens 9 ton.

Waar staat dat hij dat dan niet heeft? Als Odense en Ajax tot die prijs komen, wat heeft een destijds 15/16 jarig broekie daar dan mee van doen? Wat het vaderland er mee van doen heeft is me helemaal een raadsel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Met Leerdam zijn ze 1,5 jaar bezig geweest hem een contract te laten tekenen. Het houdt een keer op, en dan vind ik het logisch dat je voor Vilhena kiest. Zo goed is Leerdam namelijk niet dat je hem nog perse een halfjaar moet gaan opstellen.

Alsjeblieft zeg. Een jongen die eerst goed genoeg voor de basis, is opeens niet meer goed genoeg voor de bank en regelmatig invallen. Vooral met de attitude die hij heeft, hij is keurig geweest. Nou juist die actie heeft de deur dichtgegooid. En het is maar de vraag hoe er is onderhandeld (alsof de jongen maar elk aanbod aan zou moeten nemen), en die vind ik op zijn zachtst gezegd (ook wat betreft Fer en Wijnaldum) zeer twijfelachtig.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Net of je als jong pubertje daar allemaal over aan het nadenken bent.

Eriksen is ieder geval erg begaan met Ajax, dat is erg te prijzen. Kan zo'n Toivonen inderdaad wat van leren.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Waar staat dat hij dat dan niet heeft? Als Odense en Ajax tot die prijs komen, wat heeft een destijds 15/16 jarig broekie daar dan mee van doen? Wat het vaderland er mee van doen heeft is me helemaal een raadsel.

Gezever over clubliefde, vooral mbt buitenlandse spelers, is zinloos. Zodra er een mooie club komt voor Eriksen is hij weg. En hij zal vast goede vrienden hebben gemaakt in A'dam waarvan hij wil dat ze er nog wat aan terug verdienen maar dat ene jaartje verlenging zal vast niet zonder een salarisverhoging komen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Materny schreef:

En ik had Kos wel eens willen zien wanneer jaarlijks de sterkhouders van NEC gratis de deur uitlopen omdat ze weigeren bij te tekenen of een transfer weigeren te maken.

Dan is dat a) een probleem dat de beleidsmakers eerder moeten bespreken. b) absoluut niet iets waardoor de trainer zulke spelers dan maar buiten de selectie moet houden en c) ook niet iets wat ik erg vreemd zou vinden. Dan voetbalt hij maar lekker het jaar uit.

Bovendien gebeurt dat bij ons zo vaak.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Gezever over clubliefde, vooral mbt buitenlandse spelers, is zinloos. Zodra er een mooie club komt voor Eriksen is hij weg. En hij zal vast goede vrienden hebben gemaakt in A'dam waarvan hij wil dat ze er nog wat aan terug verdienen maar dat ene jaartje verlenging zal vast niet zonder een salarisverhoging komen.

Al geven ze hem dat jaar meer salaris, boeiend. Belangrijker is dat hij nog een jaar hier speelt dan. En dat hij direct zal verlengen als zijn droomclub niet komt, omdat Ajax wel aan hem moet verdienen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet helemaal. Als ik praat over onze topclubs, die hebben gewoon transferopbrengsten nodig om te kunnen groeien.

Waarin verschilt dat van andere clubs?? Is gewoon exact hetzelfde natuurlijk.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Hoezo zouden Nigeriaanse toptalenten niet naar Ajax kunnen en willen. Meer een kwestie van goede scouting lijkt me.

Maar me stelling is dat die toptalenten echt niet op proef hoeven te komen. Die contracteer je meteen, nadat je ze gescout hebt. Als je ze op proef of stage laat komen heb je eigenlijk al teveel twijfels op voorhand over de speler. Als hij je dan ook nog tegenvalt, wanneer zo een speler waarschijnlijk alles in de strijdt gooit, dan is dit de enige juiste beslissing.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Je spreekt jezelf nu tegen, weet je. Als hij geen clubliefde kende waarom zou hij dan uberhaupt Ajax willen helpen aan een mooie transfersom. Vast niet omdat hij iedere avond op stap gaat met zijn beste mattie Marc Netto. Hij vindt Ajax een te mooie club om zomaar gratis te vertrekken, anders zat hij nu al als multi miljonair in een betere competitie, in Rusland (Zenit), Duitsland (Leverkusen) of Engeland ( Man City). Dat en carriereplanning.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Alsjeblieft zeg. Een jongen die eerst goed genoeg voor de basis, is opeens niet meer goed genoeg voor de bank en regelmatig invallen. Vooral met de attitude die hij heeft, hij is keurig geweest. Nou juist die actie heeft de deur dichtgegooid. En het is maar de vraag hoe er is onderhandeld (alsof de jongen maar elk aanbod aan zou moeten nemen), en die vind ik op zijn zachtst gezegd (ook wat betreft Fer en Wijnaldum) zeer twijfelachtig.

Hij hoeft niet alles te accepteren, maar hij weet wat Feyenoord na 1,5 jaar kan bieden, en als dat te weinig is, moet ie het niet doen, maar laat dat dan netjes weten. Leerdam heeft Van Geel in de laatste maanden aan het lijntje gehouden, is toen een ultimatum gesteld, en daar gaf hij geen gehoor aan. Hoe keurig is dat? Hij kon bij Feyenoord 4 ton verdienen, aardig wat voor een alles behalve onbetwiste kracht.

Er zijn vast binnen Feyenoord ook rare dingen gebeurd, maar als je Vormer, Vilhena en Singh nog jaren hebt vastliggen en Leerdam nog maar een halfjaar, dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Meer dan een aardige meevoetballer is het namelijk nooit geweest, dat heeft het afgelopen seizoen wel laten zien. Werd hij gemist?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kom op mensen, voetbal geeft de maatschappij hel goed weer, we zijn niet meer in de 80e jaren, Hoewel Jopie ) maar goed, zit meer te wachten eigenlijk tot er bij het voetbal de dope problemen boven komen drijven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

Maar me stelling is dat die toptalenten echt niet op proef hoeven te komen. Die contracteer je meteen, nadat je ze gescout hebt. Als je ze op proef of stage laat komen heb je eigenlijk al teveel twijfels op voorhand over de speler. Als hij je dan ook nog tegenvalt, wanneer zo een speler waarschijnlijk alles in de strijdt gooit, dan is dit de enige juiste beslissing.

Ja, tuurlijk. Verkeerd geinterpreteerd. Als je op proef komt is het inderdaad vaak wel zo dat het geen versterking zou zijn.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Zijn transfers als Sulle mani toch nog ergens goed voor.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Je spreekt jezelf nu tegen, weet je. Als hij geen clubliefde kende waarom zou hij dan uberhaupt Ajax willen helpen aan een mooie transfersom. Vast niet omdat hij iedere avond op stap gaat met zijn beste mattie Marc Netto. Hij vindt Ajax een te mooie club om zomaar gratis te vertrekken, anders zat hij nu al als multi miljonair in een betere competitie, in Rusland (Zenit), Duitsland (Leverkusen) of Engeland ( Man City).

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Een paar aardige mensen bij de club waar je speelt is iets anders dan clubliefde. Of denk je dat Eriksen straks stelselmatig voor de televisie zit als Ajax speelt of dat hij na zijn carrière elke week op de tibune zit.

Buiten dat kan ik me voorstellen dat je Ajax niet gaat inruilen voor Leverkusen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

stfuympos schreef:

kom op mensen, voetbal geeft de maatschappij hel goed weer, we zijn niet meer in de 80e jaren, Hoewel Jopie ) maar goed, zit meer te wachten eigenlijk tot er bij het voetbal de dope problemen boven komen drijven.

Of jouw alcohol probleem ? Willie Wartaal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Waarin verschilt dat van andere clubs?? Is gewoon exact hetzelfde natuurlijk.

Bayern, Real of Man Utd heeft niet perse dat geld van een laatste contractjaar nodig, die laten liever dan hun sterspeler nog een jaar voetballen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Of jouw alcohol probleem ? Willie Wartaal.

Ja dat krijg je na drie op een rij

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Een paar aardige mensen bij de club waar je speelt is iets anders dan clubliefde. Of denk je dat Eriksen straks stelselmatig voor de televisie zit als Ajax speelt of dat hij na zijn carrière elke week op de tibune zit.

Ik sluit het niet uit. Jantje volgt Ajax ook nog en komt met regelmaat langs. Net als Chris jong gehaald als buitenlander zijnde en opgegroeid als Ajacied. En dan te bedenken dat Ajax niet netjes was richting Jan op het einde, zegt ook veel.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Bayern, Real of Man Utd heeft niet perse dat geld van een laatste contractjaar nodig, die laten liever dan hun sterspeler nog een jaar voetballen.

Wellicht, maar we hadden het over de NL clubs.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wellicht, maar we hadden het over de NL clubs.

Als je bij pakweg NEC een speler voor een half miljoen kan verkopen of Europees voetbal ermee kan behalen, dan denk je wat sneller na voordat je een speler dwingt te vertrekken..

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ik denk dat dat voor NEC of Ajax relatief gezien geen enkel verschil maakt.

Beide hebben geld nodig en beide willen een bepaald doel halen.

Het blijft dus dezelfde afweging.

En het blijft losstaan van wat een trainer wil. Die wil gewoon het beste team opstellen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.