- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zolang hij maar weer fit is om het titelfeestje in mei mee te vieren 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En de eerste landenupdate voor 2013/2014 is binnen! Natuurlijk zegt het nog niet zoveel, maar Nederland doet het voorlopig op de 42e plek (van de 53). We houden het in de gaten!
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
En de eerste landenupdate voor 2013/2014 is binnen! Natuurlijk zegt het nog niet zoveel, maar Nederland doet het voorlopig op de 42e plek (van de 53). We houden het in de gaten!
En Ajax staat keurig op een gedeelde eerste plaats.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord gefeliciteerd!
En iedereen die wil weten waarom Feyenoord de ultieme volksclub is, moet even de eerste alinea lezen.
Feyenoord viert het 105-jarige bestaan | Feyenoord nieuws | FR12.nl
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Aah de Kuip rukkerij
Maar vertel, ik zie het niet in de eerste alinea waaraan ik zou moeten herkennen waarom Feyenoord de "ultieme" volksclub is?
De geschiedenis van Feyenoord begon op 19 juli 1908, toen in café 'De Vereeniging', gevestigd op de hoek van de Persoonshaven en de Damstraat, door vijf jongemannen een club werd opgericht onder de naam 'Wilhelmina', vernoemd naar de buurtkerk. De vijf, G.D. van Leerdam, J. Bladel, C. van Baaren, G.A. Muller en L. den Hertog, waren allen van bescheiden komaf en daarmee pastte de oprichting van de club in een tweede generatie van voetbalclubs die kort na de eeuwwisseling werden opgericht en de overgang van voetbal van een elitesport naar een volkssport markeren.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat is die Nederlandse opvatting weer. Resultaat telt, hoe je het doet maakt niet uit.
Verliezen van amateurs lijkt mij niet bepaald een resultaat. Dus als Spanje met 2-1 verliest van San Marino spring jij van de daken omdat Spanje het verlies beperkt heeft gehouden? 
Wat mij betreft een beschamende nederlaag, ongeacht het resultaat in de return.
FC Utrecht blameert zich met domper in Luxemburg - voetbalzone.nl
Geld terug!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Feyenoord gefeliciteerd!
En iedereen die wil weten waarom Feyenoord de ultieme volksclub is, moet even de eerste alinea lezen.
Slaapverwekkende materie 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
12.00 de loting voor onze Eindhovense vrienden. Normaliter moge zulke clubs geen probleem vormen, maar aangezien ze daar genoeg poen hebben binnen geharkt deze zomer wens ik ze een prettige uitschakeling toe. Jaartje EL is goed voor ze 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
PSV neemt Europees voetbal toch niet serieus? Die gaan gewoon weer met een B-elftal spelen hoor.. Richten zich vol op de competitie
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
PSV wel, die kaviaarslurper van vorig seizoen niet. Wat dat betreft goed dat een man als Cocu nu op de troon zit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Verliezen van amateurs lijkt mij niet bepaald een resultaat. Dus als Spanje met 2-1 verliest van San Marino spring jij van de daken omdat Spanje het verlies beperkt heeft gehouden? 
Wat mij betreft een beschamende nederlaag, ongeacht het resultaat in de return.
Spanje zal dan nooit in een systeem zitten dat het gaat om een heen en terugwedstrijd, maar het belangrijkste is dat je inderdaad door gaat. Ik zeg nie tdat je van de daken moet springen maar je kan het ook overdrijven. En amateurs? Is gewoon een betaald voetbal ploegje. Verre van amateurs.
Dit gebeurt wel eens vroeg in het seizoen. Heeft een Ajax bvb ook al eens gehad tegen Spakenburg jaren terug. All in the game.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het beruchte teletekst screenshot momentje aan het begin van het seizoen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Staat Ado dan niet bovenaan trouwens? Nee, ditmaal gelijk met clubs als Bayern, Barcelona en RMA.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wel echt belachelijk dat Fenerbahce en Besiktas alsnog in Europa mogen uitkomen.
Waren geschorst, gaan in beroep, schorsing blijft staan, stappen maar het CAS, en vrijgesproken... 
Doe zometeen maar Grasshoppers.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Feyenoord gefeliciteerd!
Haha, die eeuwige Feyenoord zelfpijperij, het blijft een vreemd fenomeen. Nu nog even weer benadrukken dat het Legioen uniek is en dat dingen alleen maar bij Feyenoord kunnen gebeuren en we hebben de 15 minutes of fame voor die gevallen club weer gehad 
Vandaag speelt Ajax trouwens 2x en ik kan beide keren niet zien
De eerste vanmiddag tegen Osasuna word geloof ik niet uitgezonden.
Oja, dat PSV maar zwaar mag loten 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alsof je niet eens even stil mag staan bij het 105 jarig bestaan..... 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Jawel, maar je moet geen onzin verkondigen
Je hebt trouwens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag namelijk. Er staat niets bijzonders in die eerste alinea. Je doelde waarschijnlijk op het verrijzen van Feyenoord als club waardoor voetbal meer voor het volk werd? Maar er staat toch duidelijk dat Feyenoord 1 van de (vele) clubs is in een generatie waar voetbal meer voor het volk werd ipv de elite. Dus er zijn nog tig andere clubs rond deze periode (waaronder dus ook Ajax en zelfs PSV) die dit ook voor elkaar gekregen hebben.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zulte was vorig jaar een alleraardigste ploeg, maar ik heb geen idee of ze het team bij elkaar hebben kunnen houden. In de kampioenswedstrijd tegen Anderlecht voetbalden ze veel beter en leuker.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Volgens mij zijn ze redelijk leeggeplukt.

Deze beer heeft bijvoorbeeld z'n contract verscheurd omdat die hogerop wilde.
Edit: Het valt wel mee. Alleen 2 middenvelders weg die in de basis stonden, waaronder deze Adje.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Haha, die eeuwige Feyenoord zelfpijperij, het blijft een vreemd fenomeen. Nu nog even weer benadrukken dat het Legioen uniek is en dat dingen alleen maar bij Feyenoord kunnen gebeuren en we hebben de 15 minutes of fame voor die gevallen club weer gehad

Vermoedelijk heb je het niet eens aangeklikt, maar wat verwacht je dan van een fansite?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb het eerste deel gelezen hoor. Maar het ging me meer om Reinbo zijn zin
Als je sportief niks voor kan leggen meer, dan moeten er maar elke keer randzaken bij worden gezocht
Daarom altijd die verhalen over volksclub, legioen, de Kuip etc. Hilarisch.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jawel, maar je moet geen onzin verkondigen
Je hebt trouwens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag namelijk. Er staat niets bijzonders in die eerste alinea. Je doelde waarschijnlijk op het verrijzen van Feyenoord als club waardoor voetbal meer voor het volk werd? Maar er staat toch duidelijk dat Feyenoord 1 van de (vele) clubs is in een generatie waar voetbal meer voor het volk werd ipv de elite. Dus er zijn nog tig andere clubs rond deze periode (waaronder dus ook Ajax en zelfs PSV) die dit ook voor elkaar gekregen hebben.
Maar Ajax en PSV waren niet kenmerkend volksclubs. PSV was een bedrijfsvereniging en Ajax is opgericht door een zoon van een ondernemer en een voor zover ik kan zien waren ook de anderen geen volkse arbeiders.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Vriend en vijand roemen de club vanwege De Kuip, Het Legioen. Dus als je dat wilt betwisten ben ik benieuwd.
Ook toen Feyenoord wel regelmatig wat won werd het een volksclub genoemd. Simpelweg omdat er veel arbeiders naar kwamen kijken. Meer dan naar het wat meer elitaire Sparta, Ajax etc. In de jaren 60 al gingen er twee boten naar Portugal voor een Europacupwedstrijd. In 94 gingen er 7000 uitsupporters mee naar Bremen, in '96 14.000 naar Monchengladbach. Ik noem maar wat..
Het lijkt er overigens meer op dat de compensatiedrang juist uit de hoek van de Ajacieden komt. Zo van: '..ondanks dat stellen jullie niks meer voor'. Zoals jij hier nu bijvoorbeeld laat zien 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
En Fenerbahce gewoon in de loting, alsof er niets is gebeurd, ondanks Match Fixing. Waarom is dat CAS er eigenlijk, die lijken werkelijk altijd net het omgekeerde uit te spreken van wat ze moeten uitspreken. Hoeveel smeergeld zal die kant zijn uitgegaan?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Toen het even tegenzat in de HCS jaren kwam er geen kip meer opdagen dus tja...
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Maar Ajax en PSV waren niet kenmerkend volksclubs. PSV was een bedrijfsvereniging en Ajax is opgericht door een zoon van een ondernemer en een voor zover ik kan zien waren ook de anderen geen volkse arbeiders.
Mijn vader komt uit Amsterdam, hadden toen geen hekel aan Ajax maar het was ook niet hun club (hij was voor DWS). Ajax was de nette club, voor heren en mensen van hogere afkomst. Dat klopt, geen echte volksclub. Al zal dat eind jaren 60 zijn veranderd met idolen als Cruijff.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
En Fenerbahce gewoon in de loting, alsof er niets is gebeurd, ondanks Match Fixing. Waarom is dat CAS er eigenlijk, die lijken werkelijk altijd net het omgekeerde uit te spreken van wat ze moeten uitspreken. Hoeveel smeergeld zal die kant zijn uitgegaan?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vriend en vijand roemen de club vanwege De Kuip, Het Legioen. Dus als je dat wilt betwisten ben ik benieuwd.
Ook toen Feyenoord wel regelmatig wat won werd het een volksclub genoemd. Simpelweg omdat er veel arbeiders naar kwamen kijken. Meer dan naar het wat meer elitaire Sparta, Ajax etc. In de jaren 60 al gingen er twee boten naar Portugal voor een Europacupwedstrijd. In 94 gingen er 7000 uitsupporters mee naar Bremen. Ik noem maar wat..
Het lijkt er overigens meer op dat de compensatiedrang juist uit de hoek van de Ajacieden komt. Zo van: '..ondanks dat stellen jullie niks meer voor'. Zoals jij hier nu bijvoorbeeld laat zien
Kijk, het zit hem in het feit dat jullie die zaken constant blijven benoemen. Laat anderen dat nou over je zeggen, maar zit jezelf niet steeds te bevlekken met dat gedoe over hoe uniek jullie wel niet zijn enzo. Je hoort mij verder niet zeggen dat Feyenoord niks voor stelt hoor. Dat maak jij ervan. Ik vind het alleen iets treurigs hebben dat Feyenoorders steeds maar weer terug moeten vallen op zogenaamde unieke zaken als het stadion en het legioen.
Verder noem je weer een hoop dingetjes op die andere clubs ook kunnen weerleggen. Zoek eens op dat er 30.000 Ajacieden naar Parijs kwamen in 1969 voor de beslissingswedstrijd Benfica-Ajax. Zo, is jouw punt ook weer weerlegd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.