• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.956 films
  • 12.265 series
  • 34.067 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.636 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Anita was de beste CVM die we in jaren hebben gehad. Maar Poulsen is een goede tweede gebleken, ondanks dat hij voor het systeem dat Ajax wil spelen niet gemaakt is. Tijdens komkommertijd zoek ik vaak de meest recente PSV-AJAX op; in de eerste vijf minuten beukt hij heerlijk Toivonen en von Bommel omver en maakt vervolgens dat hij wegkomt We hebben beide heren niet meer gezien die wedstrijd. Geweldige beelden

Anita werd - ook door Frank helaas - schromelijk onderschat. Had gewoon mister-Ajax moeten worden, was uitstekend geschikt voor het Ajax-spelletje. Prima en erg slimme middenvelder, maar dat mag hier niet gezegd worden.

Poulsen heeft het goed gedaan en vult het dan wel iets anders in, maar het belangrijkste aspect beheerst ie ook uitstekend: hij heeft een haast natuurlijke, fijne wisselwerking met het centrale duo, en neemt hun positie over als een van de twee indribbelt. Daarbij weet ie waar ie moet lopen. Zo'n Schöne, die daar ook vaak geposteerd is afgelopen seizoen, heeft dat weer totaal niet. Snap het argument 'met Schöne heb je meer voetbal op die plek' dan ook echt niet. Juist veel minder.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Anita werd - ook door Frank helaas - schromelijk onderschat. Had gewoon mister-Ajax moeten worden, was uitstekend geschikt voor het Ajax-spelletje. Prima en erg slimme middenvelder, maar dat mag hier niet gezegd worden.

Poulsen heeft het goed gedaan en vult het dan wel iets anders in, maar het belangrijkste aspect beheerst ie ook uitstekend: hij heeft een haast natuurlijke, fijne wisselwerking met het centrale duo, en neemt hun positie over als een van de twee indribbelt. Daarbij weet ie waar ie moet lopen. Zo'n Schöne, die daar ook vaak geposteerd is afgelopen seizoen, heeft dat weer totaal niet. Snap het argument 'met Schöne heb je meer voetbal op die plek' dan ook echt niet. Juist veel minder.

Schone wil als CVM nog wel eens diep gaan of de combinatie maken rondom de 16 wanneer een club uit het rechter rijtje een muur gemetseld heeft rondom het strafschopgebied. Tevens is hij wat technischer en laat hij de bal wat sneller rond gaan, een aspect wat cruciaal is om zulke defensieve clubs te breken. Poulsen staat nooit zo diep laat staan dat hij combinerend wat weet te forceren, dus eigenlijk sta je met 10 man op zo'n moment.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nja, ik vind juist dat je er tegen de kleine clubs meer aan hebt als bijv. Moisander inschuift en zo de combinatie met middenvelders/aanvallers aangaat, dan wanneer Schöne zich meteen in de drukte mengt. Wat mij betreft speel je met Schöne vaak dus met 10 (of zelfs 9) man, omdat hij door zijn looplijnen het voetbal van achteruit vaak blokkeert en het geheel dus erg voorspelbaar wordt en het voorin bovendien kluitjesvoetbal wordt.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Bruma is eindelijk binnen!

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Ah. Alderweireld zegt Norwich dus ook af.

Het verschil tussen vraag en aanbod was te groot.

Daar baalt Ajax ook flink van lijkt me, wie gaat d'r nu nog 8 miljoen voor hem ophoesten?

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

de prijs zal dan wel gaan zakken, want hij moet natuurlijk weg nu Van der Hoorn al is aangetrokken (en met nog maar een jaar contract natuurlijk).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoord verdient 8 ton aan de transfers van Fer en Bruma. Geen groot bedrag, maar hopelijk geeft dat net voldoende ruimte in het salarisbudget voor huur van Assaidi of Miyachi of wie Van Geel dan ook wil aantrekken.

Kan Real niet voor 80 mjn Van Persie halen of zo?

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Ik verwacht dat Assaidi naar Twente gaat jammer genoeg. Die hebben geld genoeg om een paar miljoen neer te leggen plus meer salarisruimte.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

Feyenoord verdient 8 ton aan de transfers van Fer en Bruma. Geen groot bedrag, maar hopelijk geeft dat net voldoende ruimte in het salarisbudget voor huur van Assaidi of Miyachi of wie Van Geel dan ook wil aantrekken.

Kan Real niet voor 80 mjn Van Persie halen of zo?

Zolang Sekou ´de teen´ Cissé en Fernandez nog tegen een bal schoppen in Rotterdam zie ik niemand komen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Ah. Alderweireld zegt Norwich dus ook af.

Het verschil tussen vraag en aanbod was te groot.

Daar baalt Ajax ook flink van lijkt me, wie gaat d'r nu nog 8 miljoen voor hem ophoesten?

Jammer inderdaad. Al vind ik de nog betere oplossing dat hij met 1 jaar verlengd tegen een gelimiteerde transfersom. Ik heb liever Alderweireld nog een jaar erbij. En dan na een goed WK een verkoop.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Fernandez gaat hoe dan ook weg.

Feyenoord heeft absoluut een extra aanvallende vleugelspeler nodig - van echt toegevoegde waarde. Boëtius is nog een aantal maanden uit de roulatie en met Schaken, Cissé en Verhoek (en eventueel Manu + Goossens) heeft Feyenoord veel te weinig goede kwalitatieve keuzes.

Ben bang dat die 8 ton van die transfers wordt gebruikt om een stukje gat te dichten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat zou ook geen slecht plan zijn. Gat moet immers ook gedicht worden. Verder gaat Fernandez idd zeker weg en Cisse kan zeker nog van waarde zijn de eerste maanden. In ieder geval is het weer 8 ton binnen, zonder dat er iemand vertrekt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dat opleiden loont wel ja. Jullie vangen weer geld voor doorverkochte talenten, Ajax deze zomer ook dankzij oa Stekelenburg. Vorig jaar ook dankzij Nigel de Jong, Zlatan, vd Vaart en Sneijder die een nieuwe club kregen. Al die extra tonnen krijg je toch maar mooi binnen zonder dat je moeite moet doen voor iets.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Die Bakali bezit toch wel een mooie techniek zeg. Prachtig dribbel heeft hij in de benen, doet me een beetje aan Robben denken.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Robben? Zijn stijl lijkt op die van Hazard zou ik zo zeggen.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

tsja bekend verhaal. Zo bepaalden de eigenaren van Falcao dat ie naar Monaco ging, en niet Falcao zelf of Atletico.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

In de stentor van vandaag een eenzelfde raar verhaal over Douglas. Die in Brazilië schijnbaar met allemaal duistere figuren geconfronteerd wordt, en daar volgens schrijver (Fardau Wagenaar) zichtbaar onder gebukt gaat, en nu door de hoge eisen van zijn 'zaakwaarnemers' (2m tekengeld + salaris van eenzelfde soort bedrag) al overgangen naar Newcastle en Hannover geblokkeerd zag worden.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Engelaar op proef bij West Ham United!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

RKC-Ajax begint nu. Krkic valt na een uur in, volgens de planning. Zeer benieuwd.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Wat een beer die nieuwe spits van RKC. Zo'n boomlange neger.

Castelen en Rommedahl ook van de partij, alleen Rommedahl op de bank.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Geen idee hoe goed en snel Castelen en Rommedahl nog zijn, maar mits fit gaat RKC daar wel wat puntjes mee verdienen denk ik. Dan loop je toch wel de nodige trage verdedigers eruit.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Laat hem eerst maar eens fit blijven.

OptaJohan ‏@OptaJohan

19 - Sinds zijn vertrek uit de Eredivisie in 2007 heeft Romeo Castelen slechts 19 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Eerlijk is eerlijk, knappe aanval van RKC en ze scoren de gelijkmaker. Boerrigter zette Ajax op 0-1.

Edit:

Haha 3 goals in 5 minuten ofzo Boerrigter met de 2-1.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Ik was even buiten, kom ik terug, 1-2.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Klaassen valt toch behoorlijk uit de toon. Boilesen mist ook nog ritme, verdedigend valt ie erg tegen.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Nu 't liefste nog een back-up voor Willems, een middenvelder (Schaars, Wijnaldum, Maher en Hiljemark heb je nu, dan ga ik d'r van uit dat die transfer van Strootman gewoon rond komt en Toivonen vertrekt of anders gaat ballen bij Jong PSV) , en nog een speler voor op de flanken (Depay, Bakkali, Narsingh, Jozefzoon heb je daar nu waarvan Narsingh pas fit is in november).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hattrickje Boerrigter

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Die Boerrigter maakt gewoon een hattrick.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

(afbeelding)

Nu 't liefste nog een back-up voor Willems, een middenvelder (Schaars, Wijnaldum, Maher en Hiljemark heb je nu, dan ga ik d'r van uit dat die transfer van Strootman gewoon rond komt en Toivonen vertrekt of anders gaat ballen bij Jong PSV) , en nog een speler voor op de flanken (Depay, Bakkali, Narsingh, Jozefzoon heb je daar nu waarvan Narsingh pas fit is in november).

Heeft Marcel soms een paar weken op het strand gelegen met een fel zonnetje?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.