- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Wat is die keeper belachelijk slecht zeg, alles is raak. 1-4. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax heeft er zin in. 1-4 na een half uur.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Bruma is net Sana, maar dan met spieren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Misschien is het tegen dit RKC geen graadmeter maar ik ben zeer tevreden hoe Ajax speelt. Je merkt dat ze ingespeeld zijn, gewend zijn als de manier van spelen en dat ook met veel enthousiasme doen. Ben blij dat Ajax een vrij rustige transferzomer kent, dan gaat zich uitbetalen met een ingespeelde ploeg. Als er dan 1 of 2 vertrekken, dan kan je dat bijna altijd wel opvangen omdat de andere 9 precies weten wat ze doen. Ajax staat er goed voor, zin in komend seizoen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Maar kan iemand me vertellen waarom er nou geen interesse is in Eriksen?
Voor zo'n talent moet d'r toch altijd interesse zijn zou je dan denken.
Blijkbaar denken topclubs daar toch anders over.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Verdedigend is het anders weer ouderwets bagger. Zodra RKC over de middellijn is, is het best vaak (te) gevaarlijk. Alderweireld haalt een bal van de lijn, Braber krijgt een bal van 10 cm van de goal miraculeus over het doel en zo waren er nog enkele hachelijke momenten (o.a. Casten en die andere vleugelspeler die binnen de zestien ongehinderd mochten uithalen, maar gelukkig niet goed kunnen mikken). Daar ben ik allerminst tevreden over. Aanvallend/in balbezit wel.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je ziet duidelijk patronen in het spel van Ajax, maar zodra RKC met de neus richting Vermeer staat is het een heksenketel in de eigen zestien. Weinig afstemming en geen coaching (absente Moisander) in de laatste linie wie wie moet oppakken. Niets om zorgen over te maken, dat krijg je altijd wanneer er een mutatie is in de verdediging en nog geen click.
Sana en Klaassen de zwakste van het stel vandaag (bij RKC zonder twijfel die grabbelaar in de goal). Boilesen gaat als een trein vandaag, want een drive heeft die jongen maar verzaakt soms in het defensieve aspect omdat hij te diep staat.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En ow ja; klote FOX kon dertig minuten niet streamen....
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Laat de topclubs maar fijn die gedachte vast houden. Wij weten allemaal beter.
Toch ben ik nog bang voor een vertrek; Liverpool of Spurs, iets in die richting.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Ze zijn natuurlijk absoluut op de hoogte dat als die niet gaat vertrekken die bij gaat tekenen waardoor ze 'm volgend seizoen dus ook niet transfervrij kunnen halen.
Daarom vind ik 't nogal raar dat niemand interesse in 'm heeft.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord weer de 0 gehouden. Vanaf nu het serieuzere werk.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Dat mag ook wel tegen al die amateurs.
Ik maar denken dat PSV 't gister slecht deed, Twente lukt 't zelfs om van een nog slechtere ploeg dan dat Bielefeld met 1-0 te verliezen. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Simpel, topclubs wachten vaak af. Ik vrees dat er over een paar weken weer meer interesse is, als de deadlines gaan naderen. Daarnaast, een hoop topclubs hebben al een goede 10 lopen, dus het is ook wel lastig erbij te komen. Maar ik vind wel dat ze liggen te slapen. Eriksen is echt goed.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verdedigend is het anders weer ouderwets bagger. Zodra RKC over de middellijn is, is het best vaak (te) gevaarlijk. Alderweireld haalt een bal van de lijn, Braber krijgt een bal van 10 cm van de goal miraculeus over het doel en zo waren er nog enkele hachelijke momenten (o.a. Casten en die andere vleugelspeler die binnen de zestien ongehinderd mochten uithalen, maar gelukkig niet goed kunnen mikken). Daar ben ik allerminst tevreden over. Aanvallend/in balbezit wel.
De jongens die nu spelen, gaan ook niet de achterhoede vormen. vRhijn, Moisander en Blind spelen vanavond pas. Alderweireld zal nog wel vertrekken, dus dan wordt vd Hoorn die 4e optie.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ligeon - Alderweireld - Denswil - Boilesen zou toch tegen het gros van de eredivisieclubs moeten kunnen. Het is niet dat we hier te maken hebben met D-keus.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ligeon - Alderweireld - Denswil - Boilesen zou toch tegen het gros van de eredivisieclubs moeten kunnen. Het is niet dat we hier te maken hebben met D-keus.
Gewoon je 2e keus achterhoede, dat zei ik net al.
Prima dat je graag hier de kritische Ajacied uit probeert te hangen, maar je kan het ook wel overdrijven. Krijg nou nooit het idee dat je ook wel eens goede dingen ziet. Je ziet nu een Belg die wilt vertrekken, een Deen die na 2 jaar blessureleed weer aan spelen toe komt en 2 onervaren jochies met nog geen 5 duels samen aan Eredivisie ervaring. Of ga je dit ook weer ontkennen?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Feyenoord weer de 0 gehouden. Vanaf nu het serieuzere werk.
Wordt ook een keer tijd dat ze dat doen. Al die trieste potjes tegen amateurs en dan blij doen als Pelle scoort of jullie de 0 houden
Je kan ook zoals Ajax twee potten op een dag spelen 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik mis sinds het Amsterdam Tournament weg is wel een echt lekker wedstrijdje in de voorbereiding tegen een Man Utd, AC Milan of Barcelona ofzo. Zeker nu Ajax al jaren CL speelt was er ruimte genoeg geweest in de zomer. Jammer dat ze dat toernooi opgeheven hebben.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Man. City wil na Navas en Fernandinho ook nog Ibrahimovic halen, Negredo wordt ook genoemd.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Negredo zou gewoon weggegooid geld zijn... Aguero is 10 klassen beter en Dzeko 5 klassen.
Zlatan naar de Premier League zou echt gruwelijk zijn!
Hij heeft 't niet meer naar z'n zin bij PSG mede nu door de waarschijnlijk zekere komst van Cavani.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Mwja, maar is het wel zeker dat Dzeko blijft? Ik meende te herinneren dat 'ie weg wou. En nu Balo en Tevez naar de Serie A vertrokken zijn heb je alleen Aguero nog, of vergeet ik er nog één op te noemen? In elk geval moeten er nog aanvallers bijkomen.
Edit: Niet door de komst van Cavani, ik las dat de vrouw van Ibra niet gelukkig is in Parijs.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik mis sinds het Amsterdam Tournament weg is wel een echt lekker wedstrijdje in de voorbereiding tegen een Man Utd, AC Milan of Barcelona ofzo. Zeker nu Ajax al jaren CL speelt was er ruimte genoeg geweest in de zomer. Jammer dat ze dat toernooi opgeheven hebben.
Volgens mij was het buiten het financieringsverhaal om ook omdat Ajax voorrondes van CL's moest spelen en dat rijmde niet? Ach, de tegenstanders werden ook per editie minder.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij was het buiten het financieringsverhaal om ook omdat Ajax voorrondes van CL's moest spelen en dat rijmde niet? Ach, de tegenstanders werden ook per editie minder
Geen idee waarom het eindigde, maar zeker de laatste jaren mis ik het wel, aangezien Ajax als kampioen geen voorronde CL hoeft te spelen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wordt ook een keer tijd dat ze dat doen. Al die trieste potjes tegen amateurs en dan blij doen als Pelle scoort of jullie de 0 houden
Je kan ook zoals Ajax twee potten op een dag spelen
Prima testcase juist. Kampioen word je tegen de kleintjes. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Geen idee waarom het eindigde, maar zeker de laatste jaren mis ik het wel, aangezien Ajax als kampioen geen voorronde CL hoeft te spelen.
Ik mis het ook wel, kocht het elk jaar als verjaardagscadeau voor mijn pa, die zich niet bezig houdt met sfeer e.d., waardoor ik altijd ongegeneerd met hem op de lange zijde kon zitten
Maar volgens mij kon Ajax moeilijker tegenstanders krijgen door die Amerikaanse, Arabische en Aziatische $$$$ toernooien.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Tsjah, je wordt natuurlijk nooit ergens getest. Een oefenpotje tegen een amateur oké,maar alleen maar vind ik ook wel magertjes. Wat worden de volgende tegenstanders van Feyenoord dan?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik mis het ook wel, kocht het elk jaar als verjaardagscadeau voor mijn pa, die zich niet bezig houdt met sfeer e.d., waardoor ik altijd ongegeneerd met hem op de lange zijde kon zitten
Maar volgens mij kon Ajax moeilijker tegenstanders krijgen door die Amerikaanse, Arabische en Aziatische $$$$ toernooien.
Ik kan me nog herinneren dat Ajax ergens in 2009 of 2010 toen het AT er nog wel was tegen Arsenal speelde. Suarez toen nog met een supergoal. Zulke tegenstanders zou ik leuk vinden. RKC enzo is toch minder boeiend. Ajax-Werder Bremen volgende week is wel aardig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Gewoon je 2e keus achterhoede, dat zei ik net al.
Boilesen is er lang uit geweest ja, maar laat aanvallend en aan de bal gewoon zien genoeg ritme te hebben. Verdedigend liet ie gewoon veel steken vallen, en dus niet omdat ie het niet kon belopen. Denswil wist niet wat ie moest doen tegen die beer voorin bij RKC. Kan gebeuren, maar zo'n - volgens velen - toptalent mag zich nu wel eens nadrukkelijker laten zien. Daarmee zijn het niet meteen prutsers, maar het moet wel veel beter. Vind ik.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Beetje flauw om te doen alsof ik tevreden ben vanwege de uitslag vandaag. Dan heb je mijn berichten niet gelezen of expres verdraaid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.