- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Pasveer is een vliegenvanger. Als dat je reservekeeper is, dan kan je er gewoon een jeugdkeeper neerzetten. .
Dat is waar inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voor Alderweireld hebben ze toch wel een aantal jonge talenten? Dat is geloof ik de enige linie waar ze echt toptalent hebben zitten aan te komen. Veltman, Bazoer, Denswil..
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Ajax met een pakweg v der Hoorn mindere resultaten had geboekt dan met Alderweireld maar dat terzijde.
Die zijn er ook, maar Bazoer is geloof ik 16 en die andere 2 missen nog alle ervaring. Je kan niet de CL ingaan met Veltman, Bazoer, Denswil en Moisander voor 2 van de meest cruciale posities van je ploeg.
Verder wordt Alderweireld enorm onderschat. Die jongen begon het seizoen stroef, maar was echt weer een sterkhouder later, zoals in de vorige seizoenen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Sterker, Alderweireld is zelfs met enkele goals verantwoordelijk voor topresultaten in Europa. De winnende goal uit bij Man Utd, de goal uit bij AC Milan en zo waren er nog wel een paar. Alderweireld is gewoon al jaren een sterkhouder. Speelt gewoon al 4 seizoenen vast in de basis en zelfs onder van Basten zag ik hem al EL duels tegen Marseille en co spelen.
Dat zeg ik. Hij kan goed koppen en goed schieten. Puur verdedigend is die natuurlijk zwak. Heb het idee dat er een ware hype aan het rondgaan is met die Belgen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zeg ik. Hij kan goed koppen en goed schieten. Puur verdedigend is die natuurlijk zwak. Heb het idee dat er een ware hype aan het rondgaan is met die Belgen.
Alderweireld is een goede mandekker en een sterke kopper. Geen wereldvoetballer, maar ook weer niet slecht. Heeft een goede crosspass, schuift goed door, komt veel mee naar voren en snapt het positiespel. De Belgenhype heeft hier niks mee te maken, aangezien Alderweireld al sinds 2008 in Ajax 1 speelt. Hij wordt al jaren gevolgd.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Pasveer, die kan ik nog wel herinneren van de uitwedstrijden tegen Feyenoord 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Goede mandekker vind ik Alderweireld toch echt niet. Zwakke positionering. En in de Eredivisie komt hij nog wel weg met zijn fysiek maar in een grote competitie moet ik nog zien dat ie zoveel kopduels wint.
stinissen (crew films & series)
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Zoals de laatste jaren vist Ajax weer naast het net bv Maher dat is echt jammer..
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zoals de laatste jaren vist Ajax weer naast het net bv Maher dat is echt jammer..
Zo stom... investeer nu 7 miljoen en verkoop hem over 3 jaar voor 3x zoveel.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Tuurlijk is het altijd moeilijk om te zeggen of een talent zijn volledige potentie gaat gebruiken. Sterker, dat is niet te voorspellen. Maar het moet wel heel raar lopen wil Maher geen topper worden. Ook met hem heb ik het idee, als hij betere spelers om zich heen heeft gaat hij vanzelf ook beter worden. I.m.o. is Maher een veel groter talent dan Eriksen, en ik denk dat Maher echt een geweldige speler kan worden bij Ajax.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
In potentie denk ik dat ook, maar niks geeft je die zekerheid. Vooral middenmoot en degradatie-voetbal gespeeld. Willie Overtoom was ook zo'n grote hype opeens, maar valt nu zelfs bij AZ niet op (af en toe in negatieve zin, dat dan weer wel). Dus de bedragen die tot nu genoemd zijn vind ik zelf ook wat te hoog.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk is het altijd moeilijk om te zeggen of een talent zijn volledige potentie gaat gebruiken. Sterker, dat is niet te voorspellen. Maar het moet wel heel raar lopen wil Maher geen topper worden. Ook met hem heb ik het idee, als hij betere spelers om zich heen heeft gaat hij vanzelf ook beter worden. I.m.o. is Maher een veel groter talent dan Eriksen, en ik denk dat Maher echt een geweldige speler kan worden bij Ajax.
Absolute onzin. Eriksen was een groter talent en is vele malen bepalender geworden dan Maher op die leeftijd zal zijn denk ik.
Niet dat Maher niet gigantisch talentvol is, maar hij moet alles nog waarmaken in de top van Nederland.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Zo geweldig was Eriksen op zijn 18/19de geloof ik niet. Had hij überhaupt een basisplaats op die leeftijden ?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zo geweldig was Eriksen op zijn 18/19de niet. Had hij überhaupt een basisplaats ?
Hij kwam al na een halfjaar onder Jol in de basis. Januari 2010 tot nu. En toen zag je al hoe fantastisch hij kon voetballen. Zonder Eriksen speelt Eriksen stroperig voetbal, met hem is het vrij goed. Die jongen is zonder enige twijfel de belangrijkste Ajacied van de laatste 2, 3 jaar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Niet overdrijven, was dit seizoen vaak ook teleurstellend. En stroperig voetbal hebben we met Eriksen ook vaak genoeg gespeeld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eriksen was ook niet wekelijks top, maar over hele seizoenen bekeken heeft hij Ajax beter laten voetballen. De laatste 2 titels zijn grotendeels gepakt dankzij stabiel, goed voetbal (laatste 1,5 seizoen dan) wat steeds dankzij Eriksen was, onder andere.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Higuain
Chop, chop. Naar Arsenal bitte.
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Absolute onzin. Eriksen was een groter talent en is vele malen bepalender geworden dan Maher op die leeftijd zal zijn denk ik.
Niet dat Maher niet gigantisch talentvol is, maar hij moet alles nog waarmaken in de top van Nederland.
Wat zie jij toch in die drol van die softe Eriksen is niks zal nooit de top halen als Dortmund hem zou halen wat ik betwijfel dan speelt hij nog geen 5 hele wedstrijden en we zullen nog weinig van hem horen. En verkoop die Ijjslander ook maar ( wie zou hem willen???) en haal Altidore groot snel sterk echt het nieuwe soort spits dan we moeten helpen en zelfs is hij bepalend bij de selectie van de USA.
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Eriksen was ook niet wekelijks top, maar over hele seizoenen bekeken heeft hij Ajax beter laten voetballen. De laatste 2 titels zijn grotendeels gepakt dankzij stabiel, goed voetbal (laatste 1,5 seizoen dan) wat steeds dankzij Eriksen was, onder andere.
Zelfs Duarte zou het op de plaats van Eriksen beter doen.
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Jij snapt het
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lens van de hand doen, Maher binnenhalen en nog geld overhouden ook?
Na al die jaren komt het genie van Marcel Brands dan toch ineens boven drijven.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
En verkoop die Ijjslander ook maar ( wie zou hem willen???) en haal Altidore groot snel sterk echt het nieuwe soort spits dan we moeten helpen en zelfs is hij bepalend bij de selectie van de USA.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Sightorsson is voetballend geen ideale Ajax-spits.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Terug naar AZ ermee en geld terug eisen
Verbeek wist het ( Sigthórsson sloeg 'fysiek' advies Verbeek in de wind - AD.nl ) en dan toch verkopen. Met een kapot lampje kan je terug, met een kapotte IJslander dan ook.
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Sightorrson is veel te blokkig en veel te traag daarbij zul je zien dat hij nog geen 20 wedstrijden speelt
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Altidore een ego. Ik lees hier steeds gekkere dingen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Altidore een ego. Ik lees hier steeds gekkere dingen.
Ik heb hier zelfs wel eens gelezen dat Sightorsson helemaal niet blessuregevoelig was.
-
- 23504 berichten
- 77023 stemmen
Daar moet ik je gelijk in geven als ze dat redden.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Soms vraag ik me af hoeveel jij ziet van Eriksen. Beste statistieken voor een linkshalf in de Eredivisie, Bronzen en Zilveren schoen gewonnen en meerdere malen beslissend met een assist of goal in de topwedstrijden dit seizoen (Feyenoord 3x, PSV 2x, Twente 2x). Dan neem ik het voorbereidende werk nog niet eens mee, zoals bijvoorbeeld bij de 0-1 tegen PSV. De motor van dit Ajax ( liep de meeste meters van alle spelers in de CL dit seizoen; dus van alle 32 clubs) en in de Eredivisie. En dan kom jij aan met Duarte....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.