• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.678 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Het ziet er allemaal wel leuk uit voor de buhne dat gedreig van Overmars met 'dit is het bod en verder gaan we niet' maar zowel bij Narsingh (bod op het laatste moment nog) en nu Duarte komen ze gewoon weer terug. Weten we ook weer hoe serieus we die 'dreigementen' moeten nemen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Fabregas over Real en Bale.

"Real is gek als het honderd miljoen betaalt voor Bale"
"Ik begrijp niet hoe een club in deze financieel zware tijden zoveel geld kan uitgeven voor een speler"

Waar bemoeit die gozer zich eigenlijk mee? Kan zich beter druk maken om zijn eigen clubje dat tientallen miljoenen uitgeeft aan een Braziliaans talent dat nog niets heeft laten zien in Europa.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Het ziet er allemaal wel leuk uit voor de buhne dat gedreig van Overmars met 'dit is het bod en verder gaan we niet' maar zowel bij Narsingh (bod op het laatste moment nog) en nu Duarte komen ze gewoon weer terug. Weten we ook weer hoe serieus we die 'dreigementen' moeten nemen.

Niet geheel waar. De transfer van Narsingh werd geblokkeerd door de Raad van Toezicht/Bestuur.

En nog even inhakend op de discussie schram, nomak A&L: het lijkt er dus wel op dat AZ de prijs voor Ajax verhoogt, getuige de berichtgeving van Sleegers en De Telegraaf.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Nomak schreef:

Fabregas over Real en Bale.

(quote)
(quote)

Waar bemoeit die gozer zich eigenlijk mee? Kan zich beter druk maken om zijn eigen clubje dat tientallen miljoenen uitgeeft aan een Braziliaans talent dat nog niets heeft laten zien in Europa.

Tja, niets nieuws onder de zon. Altijd wijzen naar Real maar het zijn zelf net zulke calimero's.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Hij heeft gewoon gelijk. Als je 100 miljoen gaat betalen voor één speler ben je gewoon gestoord.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Het maakt niet uit of hij gelijk heeft of niet. Als Barcelona tientallen miljoenen uitgeeft om Neymar (niets bewezen in Europa en slechts een 1-jarig contract) te halen en nog wat miljoenen erbij doet om een paar van zijn vriendjes naar Spanje te halen om het Neymar naar zijn zin te maken, dan hoor ik Fabregas daar ook niet over miepen in de media.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Hij heeft gewoon gelijk. Als je 100 miljoen gaat betalen voor één speler ben je gewoon gestoord.

57 miljoen voor een speler uit Brazilië is ook gestoord.

Ik hoop dat die zo enorm hard gaat floppen, dan lach ik me kapot.

Sowieso al die maniertjes van 'm, verschrikkelijk mannetje.

Vanavond maar eens kijken of die wat raakt tegen de Mexicanen.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Neymar heeft buiten het voetbal natuurlijk nog een enorme andere waarde aan zich hangen die die 57 miljoen redelijk te verantwoorden maakt. Bale moet ik ook nog maar zien als hij niet in een team speelt waar het motto is 'Alles op Bale'. Vind het een redelijke voetballer maar snap werkelijk niet hoe hij nu al een paar jaar met clubs als Real gelinkt wordt, veel te hoog gegrepen.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

Als Barcelona tientallen miljoenen uitgeeft om Neymar (niets bewezen in Europa en slechts een 1-jarig contract)

Vwb dat 1-jarige contract, in Europa zou je dan een probleem hebben ja.. In Zuid-Amerika is er echter niet zoiets als het Bosman-arrest van kracht en loop je niet gratis de deur uit bij einde contract, dus de prijzen dalen ook niet drastisch als het einde van het contract nadert. Totaal niet te vergelijken dus met Europese transfers.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ten eerste gaat het om de hypocrisie van Fabregas (zelf nota bene voor 40 miljoen gehaald door Barca om regelmatig op de bank te zitten) om daar alleen in dit geval om te gaan huilen en ten tweede was bv de 94 miljoen voor Ronaldo een schijntje voor wat je terug krijgt.

100 miljoen voor Bale is natuurlijk wel onzin, waar komt dat bedrag uberhaupt vandaan?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Hier een leuke kleine reportage over Altidore:

Jozy Altidore Adversity brings out the best in me - ESPN FC - espnfc.com

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Vwb dat 1-jarige contract, in Europa zou je dan een probleem hebben ja.. In Zuid-Amerika is er echter niet zoiets als het Bosman-arrest van kracht en loop je niet gratis de deur uit bij einde contract, dus de prijzen dalen ook niet drastisch als het einde van het contract nadert. Totaal niet te vergelijken dus met Europese transfers.

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Barcelona in tijden van crisis ook tientallen miljoenen uitgeeft en dat Fabregas dan niet gaat lopen huilen in de media. En ja natuurlijk is 100 miljoen voor Bale belachelijk en veel te veel, maar daar gaat het niet om.

Zoals otherfool al zegt, zelfs Fabregas zelf is gehaald voor tientallen miljoenen, en dat om daar de bank een beetje warm te houden. Wat een hypocrisie.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Barcelona in tijden van crisis ook tientallen miljoenen uitgeeft en dat Fabregas dan niet gaat lopen huilen in de media. En ja natuurlijk is 100 miljoen voor Bale belachelijk en veel te veel, maar daar gaat het niet om.

Zoals otherfool al zegt, zelfs Fabregas zelf is gehaald voor tientallen miljoenen, en dat om daar de bank een beetje warm te houden. Wat een hypocrisie.

Als het er niet om gaat, waarom haal je dan aan dat Neymar maar een contract voor 1 jaar had?

Afijn Barca (en Real) heeft (hebben) dan wel enorme schulden, maar vertegenwoordigen ook een enorme waarde. Dit kunnen ze makkelijk financieren, en bovendien denk ik dat zo'n Neymar zich vrij snel terugverdient buiten het veld, dus het is met het oog op de 'crisis' nog wel een goeie manier om geld te genereren.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ik hoop voor Alderweireld dat Ajax gaat zakken of Leverkussen gaat betalen, want anders wordt het volgend seizoen in het 2de spelen...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Gvd zeg, 7,5 miljoen euro voor een speler met diverse landstitels, CL en EL duels en basisspeler van de Belgische ploeg nog te duur vinden. Pleur dan maar een eind op, dat bedrag gaat een andere club echt nog wel betalen. Ik vind die 7,5 al een lullige fooi.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gvd zeg, 7,5 miljoen euro voor een speler met diverse landstitels, CL en EL duels en basisspeler van de Belgische ploeg nog te duur vinden. Pleur dan maar een eind op, dat bedrag gaat een andere club echt nog wel betalen. Ik vind die 7,5 al een lullige fooi.

Het is alleen wel belangrijk voor een verdediger dat hij überhaupt kan verdedigen. Helaas is niet zijn sterkste kant. Hij kan alleen maar koppen en hard schieten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En dan wel 5 miljoen voor Van der Hoorn moeten betalen, die zowel voetballend als verdedigend vele malen minder is (en voetballend en verdedigend is Topy al geen topniveau).

Buiten dat is het erg treurig waar Ajax momenteel aan gelinkt wordt: Van der Hoorn, Jozefzoon, Pasveer ...

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gvd zeg, 7,5 miljoen euro voor een speler met diverse landstitels, CL en EL duels en basisspeler van de Belgische ploeg nog te duur vinden. Pleur dan maar een eind op, dat bedrag gaat een andere club echt nog wel betalen..

Lijkt mij vrij sterk.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Quido schreef:

En dan wel 5 miljoen voor Van der Hoorn moeten betalen, die zowel voetballend als verdedigend vele malen minder is (en voetballend en verdedigend is Topy al geen topniveau).

Buiten dat is het erg treurig waar Ajax momenteel aan gelinkt wordt: Van der Hoorn, Jozefzoon, Pasveer ...

Pasveer? Serieus?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Quido schreef:

van de Hoorn is jonger, heeft een geweldig seizoen gespeeld en heeft nog een langdurig contract.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Pasveer als reservekeeper is toch niet zo erg?

Josefzoon lijkt me heel wat erger. Vooral als je dan die Lukoki er uit knikkert.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

van de Hoorn is jonger, heeft een geweldig seizoen gespeeld en heeft nog een langdurig contract.

Je vergeet dat Alderweireld bij Ajax een sterkhouder is. Bij Ajax dat titels won en in Europa een hoop goede wedstrijden speelde de laatste jaren. Lijkt me niet te vergelijken met dat seizoentje in de subtop van jouw grote blunderende vriend.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je vergeet dat Alderweireld bij Ajax een sterkhouder is. Bij Ajax dat titels won en in Europa een hoop goede wedstrijden speelde de laatste jaren. Lijkt me niet te vergelijken met dat seizoentje in de subtop van jouw grote blunderende vriend.

Blunderende vriend? Haha, hij heeft een slecht EK gespeeld inderdaad. Vergeet even dat hij wel een topseizoen gehad. En doe nou niet of Alderweireld zo goed is. Die heeft ook vaak genoeg blunders gemaakt of verdedigingsfouten. En doet nou niet alsof Ajax de titels won en in Europa het goed heeft gedaan door Alderweireld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Pasveer als reservekeeper is toch niet zo erg?

Josefzoon lijkt me heel wat erger. Vooral als je dan die Lukoki er uit knikkert.

Pasveer is een vliegenvanger. Als dat je reservekeeper is, dan kan je er gewoon een jeugdkeeper neerzetten. Net of Mickey vd Hart onder doet voor een prutser als Pasveer.

En Jozefzoon kan er op Ajax niveau geen kut van, net als Lukoki. Het zou droevig zijn als 1 van hen nog veel minuten voor Ajax zou spelen.

Het wordt aan die rechterkant wel krap zonder Babel en Lukoki trouwens. Dan hou je alleen Boerrigter (maar die hoort daar niet) en Schone (is eigenlijk geen buitenspeler) over.

Ajax heeft nu nog een vervanger voor Alderweireld, Eriksen en Babel nodig. In Nederland zou ik ze voor Eriksen (minus Maher) en Babel niet weten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Blunderende vriend? Haha, hij heeft een slecht EK gespeeld inderdaad. Vergeet even dat hij wel een topseizoen gehad. En doe nou niet of Alderweireld zo goed is. Die heeft ook vaak genoeg blunders gemaakt of verdedigingsfouten. En doet nou niet alsof Ajax de titels won en in Europa het goed heeft gedaan door Alderweireld.

Sterker, Alderweireld is zelfs met enkele goals verantwoordelijk voor topresultaten in Europa. De winnende goal uit bij Man Utd, de goal uit bij AC Milan en zo waren er nog wel een paar. Alderweireld is gewoon al jaren een sterkhouder. Speelt gewoon al 4 seizoenen vast in de basis en zelfs onder van Basten zag ik hem al EL duels tegen Marseille en co spelen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Alleen al om Altidore zou Alderweireld willen vertrekken lijkt me

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Voor Alderweireld hebben ze toch wel een aantal jonge talenten? Dat is geloof ik de enige linie waar ze echt toptalent hebben zitten aan te komen. Veltman, Bazoer, Denswil..

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Ajax met een pakweg v der Hoorn mindere resultaten had geboekt dan met Alderweireld maar dat terzijde.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind Altidore trouwens best een fijne speler. Het oogt niet fraai, maar hij is beresterk en zeer doelgericht. Die jongen kan best een stap naar een top 4 club aan. Als Bony vertrekt, dan zou ik als Vitesse meteen Jozy halen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.