- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik moet nog zien dat Maher wel zo'n consistente speler wordt.
Zou dan idd liever een Duarte proberen voor weinig geld. Die heeft nog best potentie en bovendien past die veel beter op de plek van Eriksen dan Maher die meer voor achter de spitsen is.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Dragende spelers bij Ajax, of bij een middenmotor/subtopper. Is nogal een verschil, en heeft weinig met huilie huilie te maken.
Mwa, in principe niet natuurlijk.
Het blijft gaan om kwaliteit hoe je het ook bekijkt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik moet nog zien dat Maher wel zo'n consistente speler wordt.
Zou dan idd liever een Duarte proberen voor weinig geld. Die heeft nog best potentie en bovendien past die veel beter op de plek van Eriksen dan Maher die meer voor achter de spitsen is.
Mhah, krijg er een Sana gevoel bij, die we ipv Narsingh kregen. Best wel achteruitgang.
Ik vind Maher trouwens juist een echte spelmaker zoals Eriksen ook is. Duarte kan het ook wel, maar Maher is veel verder al qua niveau en ontwikkeling.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zelf altijd de volle pond willen ontvangen maar huilie huilie doen wanneer AZ de hoofdprijs vraagt voor de 23e speler die naar Ajax vertrekt
Wel apart dat De Telegraaf meldt dat AZ rond de 10 miljoen euro vraagt, en PSV-watcher Thijs zegt 6,5 (max. 7,5 al je percentage Maher meerekent).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oja, nog even dit richten aan oa onze Chucky92:
Henk ten Cate ontfermt zich op Ibiza over Wesley Sneijder en John Heitinga. De Voormalig trainer van Sparta helpt de twee internationals weer fit te worden, meldt Voetbal International. 'Die jongens willen fit worden en ze willen naar het WK. Ze melden zich elke ochtend om negen uur,' zegt de trainer die woonachtig is op het Spaanse eiland.
Begin deze maand waren de twee spelers met het Nederlands elftal op excursie in Azië. Oranje speelden twee oefenduels tegen Indonesië (3-0) en China (2-0). Bondscoach Louis van Gaal liet toen weten ontevreden te zijn over de conditionele staat van Sneijder. Ook zag de speler van Galatasaray SK zijn aanvoerdersband in Oranje naar Robin van Persie gaan.
Mocht je nog twijfels hebben of Sneijder nog wel de motivatie heeft om fit te raken..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk is het Ajax' goed recht. Maar ga dan niet zielig zitten doen wanneer het niet wordt geaccepteerd.
Een quote van 2,5 jaar terug van de allang vertrokken Rik vd Boog is je argument? 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Natuurlijk is het Ajax' goed recht. Maar ga dan niet zielig zitten doen wanneer het niet wordt geaccepteerd.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Oja, nog even dit richten aan oa onze Chucky92:
Mocht je nog twijfels hebben of Sneijder nog wel de motivatie heeft om fit te raken..
Ten Cate moet zijn "vrijwilligerswerk" ook weer even melden he 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Mhah, krijg er een Sana gevoel bij, die we ipv Narsingh kregen. Best wel achteruitgang.
Ik vind Maher trouwens juist een echte spelmaker zoals Eriksen ook is. Duarte kan het ook wel, maar Maher is veel verder al qua niveau en ontwikkeling.
Spelmaker wel inderdaad. Maar aan de andere kant speelt Maher wel veel aanvallender dan Eriksen. Die gaat echt niet zoals hem meeverdedigen. Dat kan best een probleem zijn.
Ik zie een Maher en Siem de Jong echt niet naast elkaar spelen bijvoorbeeld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik lees dat Mertens trouwens naar Napoli gaat, 9 a 10 miljoen euro.
Waar Lens weer voor teveel geld vertrekt, daar dacht ik dat Mertens meer waard had kunnen zijn, al faalde hij wel altijd in topduels.
PSV is wel erg actief op de transfermarkt. Ik wou dat Ajax dat voorbeeld eens volgde.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Spelmaker wel inderdaad. Maar aan de andere kant speelt Maher wel veel aanvallender dan Eriksen. Die gaat echt niet zoals hem meeverdedigen. Dat kan best een probleem zijn.
Ik zie een Maher en Siem de Jong echt niet naast elkaar spelen bijvoorbeeld.
Mhow. Maher lijkt me geen rare gozer. Waarom zou hij niet aan het teambelang kunnen denken en helpen mee te verdedigen?
Wat ik overigens wel vind is dat de wereld niet stopt met draaien als we Maher niet krijgen. Dat deed het ook niet toen we Narsingh misliepen. Dan maar een andere speler vinden. Uiteindelijk is het belangrijker dat De Boer nog de trainer is. Die slijpt er wel weer sterk positiespel in, ook met Duarte.
Op zich heeft Ajax met oa Fischer, Andersen, Serero, De Jong, Schone en Klaassen wel heel wat opties voor aanvallende middenvelders, buiten eventuele aankopen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Mhow. Maher lijkt me geen rare gozer. Waarom zou hij niet aan het teambelang kunnen denken en helpen mee te verdedigen?
Heeft niks met rare gozer te maken, dat is gewoon zijn spel niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Een 19 jarige speler kan je nog wel het 1 en ander leren, lijkt me. Eriksen heeft dit de afgelopen jaren ook steeds beter opgepakt, in het begin liep hij ook nauwelijks mee.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Een quote van 2,5 jaar terug van de allang vertrokken Rik vd Boog is je argument?
Ik kan nu zo snel even geen quotes vinden maar we hebben Boog en volgens mij ook Overmars vaak genoeg horen huilen dat clubs ineens veel meer vragen wanneer Ajax langs komt..
En ja, nogmaals, dat is logisch. Net zo logisch als dat Ajax eerst inzet met een laag/lager bod.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik kan nu zo snel even geen quotes vinden maar we hebben Boog en volgens mij ook Overmars vaak genoeg horen huilen dat clubs ineens veel meer vragen wanneer Ajax langs komt..
En ja, nogmaals, dat is logisch. Net zo logisch als dat Ajax eerst inzet met een laag/lager bod.
Wat een slechte argumenten man. Je had wel iets meer je best kunnen doen.
En daarbij zou het nog waar zijn ook. Als Ajax zich ergens meld dan gaat de prijs vaak de lucht in. Dat is nou de reden dat Ajax gestopt is met het betalen van bizarre bedragen aan subtoppers.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Klopt ik zit op mn werk 
En daarbij zou het nog waar zijn ook. Als Ajax zich ergens meld dan gaat de prijs vaak de lucht in. Dat is nou de reden dat Ajax gestopt is met het betalen van bizarre bedragen aan subtoppers.
En terecht. Maar die selectieve verontwaardiging vind ik altijd zo vreemd.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, maar over welke verontwaardiging heb je het dan? Want ik hoor de Boer of Overmars hier namelijk nooit over klagen.
Clubs mogen Ajax veel geld vragen, zoals Ajax voor hun spelers veel geld mag vragen. Maar daarom is het nog niet minder waar dat de Groningens en Twente's van deze wereld $ tekens in de ogen krijgen als Ajax er in het verleden voor een speler kwam.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Maar dat had/heeft Ajax toch ook wanneer Real en Liverpool kwamen. Of is Babel echt 18 miljoen waard? Nee, het is wat de gek er voor geeft. Net als Heerenveen zich nog jaren in zijn handjes wrijft voor de 16,5 mil van dikke Mickey.
Dat is inherent aan het zijn van een topclub.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
'Real gaat voor twee nieuwe Galactico's en plant data voor presentaties' - voetbalzone.nl
mag toch hopen dat Real niet serieus Bale gaat aantrekken..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar dat had/heeft Ajax toch ook wanneer Real en Liverpool kwamen. Of is Babel echt 18 miljoen waard? Nee, het is wat de gek er voor geeft. Net als Heerenveen zich nog jaren in zijn handjes wrijft voor de 16,5 mil van dikke Mickey.
Wat ik al zei, Ajax mag vragen wat het wil, net als Twente, AZ of wie ook. Of het realistisch is, is een tweede. Ieder geval komt er nooit meer een Sulejmani achtige transfer. Het verschil is dat subtoppers in Nederland de prijs verhogen bij Ajax, maar Ajax verhoogt de prijzen niet specifiek als Milan, Madrid of wie dan ook zich gaat melden.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Leuk leesvoer: http://www.vn.nl/Artikel-Literatuur/Berekende-winst.htm
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Wat ik al zei, Ajax mag vragen wat het wil, net als Twente, AZ of wie ook. Of het realistisch is, is een tweede. Ieder geval komt er nooit meer een Sulejmani achtige transfer. Het verschil is dat subtoppers in Nederland de prijs verhogen bij Ajax, maar Ajax verhoogt de prijzen niet specifiek als Milan, Madrid of wie dan ook zich gaat melden.
Natuurlijk doet Ajax dat wel. Wanneer City en PSG komen gaat die prijs omhoog. Zo simpel is het. Ook bij Ajax.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
'Real gaat voor twee nieuwe Galactico's en plant data voor presentaties' - voetbalzone.nl
mag toch hopen dat Real niet serieus Bale gaat aantrekken..
Waarom niet? Bale is toch een geweldenaar 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk doet Ajax dat wel. Wanneer City en PSG komen gaat die prijs omhoog. Zo simpel is het. Ook bij Ajax.
Geen idee, waarom? Al die Europese topclubs die zich melden hebben geld. Of het nu Real, City, Man Utd of Bayern is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Alsof AZ de prijs verhoogt wanneer Ajax langskomt. Het is echt niet zo dat ze Maher gaan verkopen voor 4 miljoen als er een andere club komt hoor.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het ging ook niet over AZ/Maher in deze, maar over het verleden.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Denk niet dat ie het bij Real zo goed zal doen als bij Tottenham. Bij lange na niet.
Belachelijk om daar zoveel geld voor uit te geven als je CR7 al hebt.
Eerlijk gezegd geloof ik er ook niks van dat Perez dit doet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het ging ook niet over AZ/Maher in deze, maar over het verleden.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Alsof AZ de prijs verhoogt wanneer Ajax langskomt. Het is echt niet zo dat ze Maher gaan verkopen voor 4 miljoen als er een andere club komt hoor.
Dat is wat overdreven maar wanneer er een koper komt waarvan je weet dat die geld uitgeven als water zet je als verkopende club altijd hoger in natuurlijk. Lijkt me vrij logisch.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.