- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Contract is tot 2015, nog 2 jaar dus. Dan vertrekt hij maar transfervrij. Kijken welke 'topclub' hem nog wil na 2 jaar op de bank te zitten bij het tweede.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik vraag me of hoe je een organisatie runt waarbij spelers wel op de loonlijst staan maar nooit spelen (je voor die spelers wel anderen moet hebben die op het wedstrijdformulier staan) en aan het eind van hun dure contract gratis de deur uit lopen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
En chique oplossingen als: nu 5 miljoen, en zeg 40% van doorverkoop met max 5 miljoen later? AZ blij, Maher blij, supporters van het NL-elftal blij.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vraag me of hoe je een organisatie runt waarbij spelers wel op de loonlijst staan maar nooit spelen (je voor die spelers wel anderen moet hebben die op het wedstrijdformulier staan) en aan het eind van hun dure contract gratis de deur uit lopen.
Wat mjk87 zegt is ook goed.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax kan het niet permitteren de topspelers niet aan de Europese top te verkopen en middenmoters in Nederland kunnen het niet permitteren om hun topspelers niet aan de Nederlandse top te verkopen. Dat geld kan gewoon niet gemist worden.
In het geval van AZ loopt Maher zijn contract nog langer door, dus in principe is een verkoop niet extreem noodzakelijk.
Ajax/PSV en AZ zijn overigens geen concurrentie.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wat mjk87 zegt is ook goed.
Tussen een 'appel en een ei' en €10m zit nog wel wat. Een gulden middenweg idd.
Maar goed, denk je dat er nog spelers naar jouw club willen als ze weten dat ze nooit wegkomen omdat hun club teveel vraagt en als ze daarvan wat zeggen op de tribune gezet worden?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Dat Napoli heeft d'r zin in zeg. Mertens willen ze voor 10 miljoen, Strootman willen ze, Matavz staat nog altijd op 't lijstje en zelfs die prutser van een Waterman, die overigens wel transfervrij is.
Hebben die nog steeds de twee wedstrijden tegen PSV in hun achterhoofd? 
Matavz maakte daar toen een hattrickje bij Napoli.
Lens en Toivonen mogen van mij vertrekken, hoop wel dat Mertens blijft.
Als je die verkoopt lever je echt veel te veel doelpunten en assists in.
Depay zie ik namelijk totaal niet zoveel doelpunten maken en assists geven.
Ook afwachten natuurlijk hoe 't met Narsingh gesteld is na z'n lange blessure.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
PSV is wel actief ja. Toivonen, Lens en Mertens op de nominatie om te vertrekken. Da's toch je geraamte van de laatste paar seizoenen.
Strootman zie ik overigens wel een jaar nog blijven.
Wat ik me afvraag, gaat PSV geld herinvesteren in verdedigers of in directe vervangers voor die 3?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je ziet het aan de rap afnemende waarde van Ola 'Liverpool' Toivonen en Christian '40 miljoen' Eriksen: zodra er een goed bod komt gewoon zo snel mogelijk verkopen. Er komt nu ongetwijfeld een bidding war tussen Ajax en PSV dus AZ kan nu lekker cashen (waarbij ik 10 miljoen wel een redelijke prijs vind, daar moet je met doorverkooppercentages idd wel aan kunnen denken).
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
PSV is wel actief ja. Toivonen, Lens en Mertens op de nominatie om te vertrekken. Da's toch je geraamte van de laatste paar seizoenen.
Strootman zie ik overigens wel een jaar nog blijven.
Wat ik me afvraag, gaat PSV geld herinvesteren in verdedigers of in directe vervangers voor die 3?
Op 't middenveld wordt 't natuurlijk wel erg dun aangezien van Bommel, Engelaar, en dan Toivonen waarschijnlijk zijn vertrokken. Dan hou je alleen nog Hiljemark, Wijnaldum en wellicht Strootman over. En mocht Mertens vertrekken zit je natuurlijk wel erg krap aan spelers op de flanken. Zoals ik al zei is 't afwachten hoe het gesteld is met Narsingh en de andere keuze is Depay.
Dan maar een package deal met Maher en Viergever. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat de verkoopprijs schommelt wanneer een Chelsea langs komt is een ander verhaal. Tevens vindt Maher zijn vraagprijs ook teveel. "Als er nog iets bovenop het eerste PSV-bod van vijf miljoen euro komt, vind ik dat AZ me moet laten gaan; aldus Maher."

Dus we moeten onze spelers gewoon weer voor een appel en een ei weg laten gaan zoals we altijd doen? Alleen omdat de grote meneer Maher het vindt...
En anders knalt Ajax er toch even een arbitragezaak tegenaan onder leiding van Frankieboy?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien bedoelt-ie met 'iets' nog eens 5 miljoen?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ola John ging weg voor 9 mil die net 1 jaartje kwam kijken in de Eredivisie en Leuk de Jong vertrok voor 15 miljoen naar Duitsland. En dan willen de mensen beweren dat Maher die vorige jaar Europees uitstekend heeft gespeeld ( Kwart finale Europa leage ) en dit jaar als leider AZ uit degradatie zorgen gestuurd heeft nog minder dan 7 mil waard is ? Daarbij wordt hij door de ''kenners'' in de top 3 beste middenvelders van de Eredivisie beschouwd op 18/19(!) jarige leeftijd.
Nee hij gaat niet weg voor minder dan 9 miljoen. Mijn vermoeden is dat hij sowieso al op korte termijn de Eredivisie is ontgroeid. Het is eigenlijk gewoon beter dat hij naar het buitenland vertrekt een Valencia of Malaga zou mooi zijn.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Normaal gesproken kan een Nederlandse club 'm inderdaad niet meer betalen.
Mignolet trouwens naar Liverpool. Geweldige keeper zeg.
Het is dat Courtois nog beter is anders was hij gewoon de eerste doelman bij België.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat een blinde reacties hier. Volgens mij ontkent niemand hier dat AZ een fatsoenlijke prijs mag vragen. Dat is wat anders dan dat men vindt dat het voor een appel en een ei moet.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Sterker nog, ik vind hem niet eens zo'n toptalent. Maar als er buitenlandse topclubs in de markt zijn is dat allemaal niet relevant.
Het komt er misschien niet elke wedstrijd uit, maar aan alles kan je merken dat hij een 'toptalent' is (ja, deze mag in het archief otherfool). Zo makkelijk als die jongen de bal bij zich kan houden, kan dribbelen, schieten, passen en de bal kan veroveren. En dat zal alleen nog maar beter worden. Hij moet alleen nog meer oog krijgen voor zijn medespelers, hij wil nu nog weleens een actie te veel doorvoeren terwijl een teamgenoot er veel beter voorstaat. Een mooi voorbeeld van zijn klasse is de goal in de bekerfinale, en dan vooral de dribbel daarvoor. Dat was Van der Gijp ook al opgevallen, zo kort als de bal van zijn voet afspringt bij een dribbel, dat is gewoon niet te verdedigen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maher is dan ook een toptalent, Lefgozer. Het grootste (enige) talent van Nederland.
NEC heeft ondertussen een cabaretier gecontracteerd:
http://www.vi.nl/nieuws/242558/De-Eredivisie-doet-niet-veel-onder-voor-de-Bundesliga.htm
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ola John ging weg voor 9 mil die net 1 jaartje kwam kijken in de Eredivisie en Leuk de Jong vertrok voor 15 miljoen naar Duitsland.
Het is dan ook maar net wat de gek ervoor geeft. Ik lig nog steeds dubbel om Ryan '17 miljoen' Babel, terwijl ik het al knap gevonden had als ze hem voor de helft wisten te verkopen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Strootman geniet 'serieuze' interesse: 'De club heeft zich bij ons gemeld' - voetbalzone.nl
Aan de ene kant een mooie transfer; komt in een sterkere competitie en heeft een basisplaats bij een subtopper. Aan de andere kant denk ik, misschien kan hij beter wachten tot na het WK. Als hij immers een goed WK speelt heeft hij de clubs voor het uitkiezen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
NEC heeft ondertussen een cabaretier gecontracteerd:
http://www.vi.nl/nieuws/242558/De-Eredivisie-doet-niet-veel-onder-voor-de-Bundesliga.htm

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De kans dat Maher naar Ajax/PSV vertrekt schat ik op 75%. Een half jaar geleden was de prijs 10 miljoen, PSV was in januari al bereid om tot 7 (?) te gaan of dergelijke. Daar gaat wel een compromis mee gesloten worden. AZ is waarschijnlijk niet zo stom om het op 1a2 miljoen te laten stuk lopen. Degene die het eerst een financiele klapper maakt (Eriksen, Mertens, Lens) wint deze race denk ik.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ajax heeft toch geld als water op de bank staan. Die kunnen hem zo ophalen als ze willen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
. Een mooi voorbeeld van zijn klasse is de goal in de bekerfinale, en dan vooral de dribbel daarvoor. Dat was Van der Gijp ook al opgevallen, zo kort als de bal van zijn voet afspringt bij een dribbel, dat is gewoon niet te verdedigen.
Niet te verdedigen? Ze deden niet eens een poging. Tijdens het lopen met de bal kon er tig keer ingegrepen door PSV en afgespeeld worden door Maher. Was vooral echt een dramatische goal vanuit PSV oogpunt. Best een lachwekkend doelpunt 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik ben blij dat ze het niet doen. Maar ik zie Maher wel ontzettend graag komen, wat een technisch middenveld zou je dan hebben als Eriksen zou blijven. Een sloper als Poulsen erachter; damn.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Neymar gaat na de Confederations Cup naar Barcelona en neemt vijf goede vrienden met zich mee. Dat was al bekend, maar wat nog niet bekend was, is dat Barcelona de kosten voor de entourage van de aanwinst voor zijn rekening neemt. De Catalanen betalen de vliegtickets en het verblijf van de vrienden van Neymar, die ervoor moeten zorgen dat de aanvaller snel zijn draai zal gaan vinden bij zijn nieuwe club. (Sport)

Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Het komt er misschien niet elke wedstrijd uit, maar aan alles kan je merken dat hij een 'toptalent' is (ja, deze mag in het archief otherfool). Zo makkelijk als die jongen de bal bij zich kan houden, kan dribbelen, schieten, passen en de bal kan veroveren. En dat zal alleen nog maar beter worden. Hij moet alleen nog meer oog krijgen voor zijn medespelers, hij wil nu nog weleens een actie te veel doorvoeren terwijl een teamgenoot er veel beter voorstaat. Een mooi voorbeeld van zijn klasse is de goal in de bekerfinale, en dan vooral de dribbel daarvoor. Dat was Van der Gijp ook al opgevallen, zo kort als de bal van zijn voet afspringt bij een dribbel, dat is gewoon niet te verdedigen.
Vind hem ook behoorlijk kwetsbaar nog in duels. Type dat snel zijn voetje terugtrekt etc. Maher werd tegen Feyenoord bijvoorbeeld ook compleet van de mat gespeeld puur op basis felheid en druk zetten. Het is natuurlijk lastig in een team en middenveld waar je veel alleen moet doen, maar hij is er echt nog niet.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Neymar gaat na de Confederations Cup naar Barcelona en neemt vijf goede vrienden met zich mee. Dat was al bekend, maar wat nog niet bekend was, is dat Barcelona de kosten voor de entourage van de aanwinst voor zijn rekening neemt. De Catalanen betalen de vliegtickets en het verblijf van de vrienden van Neymar, die ervoor moeten zorgen dat de aanvaller snel zijn draai zal gaan vinden bij zijn nieuwe club. (Sport)
Vrienden, familie.... Volgens mij gebeurt dit overal hoor. Ajax trok nota bene een speler voor een paar miljoen aan om Suarez het naar zijn zin te laten houden 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vrienden, familie.... Volgens mij gebeurt dit overal hoor. Ajax trok nota bene een speler voor een paar miljoen aan om Suarez het naar zijn zin te laten houden
Wat te denken van de deal die Ajax met de Mcdonalds sloot om het Sulejmani naar de zin te houden.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wie wordt er koest gehouden met die roze shirts vraag ik me dan af. 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ajax heeft toch geld als water op de bank staan. Die kunnen hem zo ophalen als ze willen.
En dat is dus de crux van het verhaal.
Ajax heeft besloten een beleid te volgen dat ze geen hoge bedragen meer gaan uitgeven voor spelers en dan moet AZ dus maar mee gaan en minder vragen dan een speler waard is. Waanzin natuurlijk.
Ajax moet maar van dat beleid af als ze een speler willen halen, anders pech gehad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.