- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ajax denkt aan Labyad te huren, met eventuele optie tot koop.

Die gozer heeft een vreselijke mentaliteit, waar begin je aan als je dit doet zeg.
Mocht dit lukken, dan lijkt het er wel op dat ze Maher laten lopen? Dat zou nog zuurder zijn.
Is Labyad tegenwoordig aanvallende middenvelder in plaats van vleugelspeler?
Zo staat het op de Engelse Wiki, maar ik volg de Portugese competitie verder niet.
Ben benieuwd wie Ajax gaat halen als zowel Van Ginkel als Maher voor hun neus worden weggekaapt.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Leek me sowieso nogal naief te denken dat die spelers naar Ajax zouden gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoezo? Zijn nog jong en zien het buitenland niet zitten en met Ajax zit je bij de nationale creme de la creme, waar je bij een topclub ook nog eens veel bij leert waar je in je internationale carriere de vruchten van plukt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Leek me sowieso nogal naief te denken dat die spelers naar Ajax zouden gaan.
Naief om te denken dat ze niet aan carriereplanning doen. AZ' wij vragen de jackpot' Alkmaar en Vitesse'wij verkopen niet aan concurrenten' Arnhem zijn de enige die een transfer naar Ajax in de weg staan.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
De tijden dat Ajax voor een appel en een ei spelers bij de concurrentie kon weghalen, zijn gelukkig voorbij. Laat ze maar bouwen op die geweldige jeugdopleiding van ze. (Blijft grappig om dan commentaren over zogenaamde "koopclubs" als Chelsea, Madrid of Bayern te horen, terwijl Ajax in Nederland al jaren hetzelfde doet).
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Naief om te denken dat ze niet aan carriereplanning doen. AZ' wij vragen de jackpot' Alkmaar en Vitesse'wij verkopen niet aan concurrenten' Arnhem zijn de enige die een transfer naar Ajax in de weg staan.
Ajax heeft zat cash, dat weten AZ en Vitesse ook. Logisch dat je (zeker dan) de hoofdprijs voor je spelers vraagt. Bovendien is het voor Vitesse gunstiger om aan Chelsea te verkopen omdat Van Ginkel dan nog 1 of 2 jaar blijft.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, gelukkig slagen er ook zoveel jonge talenten die direct naar het buitenland gaan. En dat je een jeugdopleiding hebt, wil niet zeggen dat je daar alles mee op moet lossen. Als Ajax elke wedstrijd een stuk of zeven spelers uit de eigen jeugd in de basiself heeft staan, en er ook nog een paar op de bank heeft zitten, zit je al ver boven het gemiddelde.
Buiten dat is het natuurlijk best grappig dat clubs als AZ en Vitesse na een kampioenschap of zelfs niet eens serieus in de buurt komen daarvan gelijk niet meer aan 'de concurrent' willen verkopen. Wat natuurlijk ook niet wil zeggen dat ze geen fatsoenlijk bedrag mogen vragen, maar 9 miljoen voor Maher en Van Ginkel is natuurlijk totaal niet in verhouding.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Daarnaast geeft Ajax toe dat zij op dit moment een lichting hebben zonder echt talent, dus moeten ze kopen. En pas over een jaar of vier moeten dan elk jaar talenten eruit komen aangezien Cruijffs basis dan daarvoor lang genoeg gelegd is.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De tijden dat Ajax voor een appel en een ei spelers bij de concurrentie kon weghalen, zijn gelukkig voorbij.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ajax heeft zat cash, dat weten AZ en Vitesse ook. Logisch dat je (zeker dan) de hoofdprijs voor je spelers vraagt. .
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ik denk dat Ajax inderdaad meer kan en zal durven te vragen voor Eriksen nu Dortmund net Gotze verkocht en de CL finale gehaald heeft. Trouwens is er dan geen 30% op de marktconforme prijs 'gegooid', maar is de markconforme prijs gewoon hoger als er een club op de stoep staat met veel financiele middelen. Dat is toch een verschil. Probleem is alleen dat Eriksen nog maar een contract voor een jaar heeft, dat drukt de prijs dan weer aanzienlijk.
En of Maher en Van Ginkel de dupe zijn, dat is maar de vraag. Maher wil hogerop en kan waarschijnlijk uit twee teams kiezen (wat de prijs ook nog opdrijft), en Van Ginkel heeft Chelsea. Kan me zomaar voorstellen dat hij dat een nog mooiere stap vindt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Marktconforme prijs is mijn optiek dat wat een speler waard is op basis van zijn skillset, leeftijd, talent, prestaties etc. En of het nu Chelsea of Telstar is wat voor een speler komt zou de marktconforme prijs niet variabel mogen maken.Maar wellicht is dat mijn interpretatie ervan.
Dat de verkoopprijs schommelt wanneer een Chelsea langs komt is een ander verhaal. Tevens vindt Maher zijn vraagprijs ook teveel. "Als er nog iets bovenop het eerste PSV-bod van vijf miljoen euro komt, vind ik dat AZ me moet laten gaan; aldus Maher."
Nu is het wel niet aan hem om te bepalen hoeveel hij moet kosten, maar een speler van de nummer 10 uit de Eredivisie een dergelijk prijskaartje om de nek hangen.... Dan hadden we Suarez ook maar voor 35 miljoen moeten verkopen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Carriereplanning? Door jaren in een competitie te spelen waar je te goed voor bent en je dus nauwelijks ervaring op niveau krijgt uitgezonderd 2 europese potjes?
En dan ook nog eens miljoenen aan gemist salaris weggooit?
Daarnaast doel ik ook met name op transfersommen. Ajax gaat echt niet betalen wat AZ en Vitesse verlangen dus dan houdt het snel op.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Nu is het wel niet aan hem om te bepalen hoeveel hij moet kosten, maar een speler van de nummer 10 uit de Eredivisie een dergelijk prijskaartje om de nek hangen....
Haha, wat een onzin, Dus AZ moet hem lekker laten gaan voor 5 miljoen zodat Ajax er volgend jaar 20 voor kan vangen? Die zijn niet gek natuurlijk.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Haha, wat een onzin, Dus AZ moet hem lekker laten gaan voor 5 miljoen zodat Ajax er volgend jaar 20 voor kan vangen? Die zijn niet gek natuurlijk.
Net zoals Ajax Suarez moest laten gaan voor 23 zodat Liverpool er dadelijk 35 voor kan vangen. Welcome to the world of football. Persoonlijk vind ik 7 a 8 een prima prijs voor Maher.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Carriereplanning? Door jaren in een competitie te spelen waar je te goed voor bent en je dus nauwelijks ervaring op niveau krijgt uitgezonderd 2 europese potjes?
En dan ook nog eens miljoenen aan gemist salaris weggooit?
Daarnaast doel ik ook met name op transfersommen. Ajax gaat echt niet betalen wat AZ en Vitesse verlangen dus dan houdt het snel op.
Zolang Maher in de simpele potjes niet constant is dan is hij ook nog niet te goed voor de Eredivisie. Niet alleen mijn woorden, ook die van Maher zelf. Speelde fantastisch tegen PSV pas geleden maar is verre van constant tegen de zowel de kleine als grote broeders.
Tevens wil hij ook nog niet naar het buitenland; ook zijn eigen woorden.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ajax moest helemaal niks.
En een Suarez ging naar een veel grotere competitie, nadat hij Ajax al kampioen had gemaakt.
Maar het belangrijkste is dat AZ uit het buitenland veel meer kan vangen.
Toch heel wat anders.
Als Ajax 35 miljoen voor Suarez had kunnen krijgen uit Rusland denk jij niet dat ze dat gedaan hadden? Haha.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Zolang Maher in de simpele potjes niet constant is dan is hij ook nog niet te goed voor de Eredivisie. Niet alleen mijn woorden, ook die van Maher zelf. Speelde fantastisch tegen PSV pas geleden maar is verre van constant tegen de zowel de kleine als grote broeders.
Sterker nog, ik vind hem niet eens zo'n toptalent. Maar als er buitenlandse topclubs in de markt zijn is dat allemaal niet relevant.
Tevens wil hij ook nog niet naar het buitenland; ook zijn eigen woorden.
Hij kan zoveel willen, dan blijft ie lekker bij AZ zou ik zeggen als AZ leiding.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En een Suarez ging naar een veel grotere competitie, nadat hij Ajax al kampioen had gemaakt.
Get your facts straight. Suarez vertrok bij Ajax voordat ze hun eerste titel onder de Boer pakte.
Maar het belangrijkste is dat AZ uit het buitenland veel meer kan vangen.
Heb je niks aan als Maher niet wilt; dan zullen ze maar moeten schikken.
Als Ajax 35 miljoen voor Suarez had kunnen krijgen uit Rusland denk jij niet dat ze dat gedaan hadden? Haha.
Natuurlijk, maar dat is niet het punt waar jij over begon. Beetje vreemd allemaal.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
.
Suarez ging in januari 2011 al weg. Nadat hij ook nog eens geschorst was in de maand december vanwege "de beet" bij Bakkal. Ajax werd pas kampioen in mei 2011..
Materny was me helaas met een minuutje voor 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Maar als er buitenlandse topclubs in de markt zijn is dat allemaal niet relevant.
Hij kan zoveel willen, dan blijft ie lekker bij AZ zou ik zeggen als AZ leiding.
Klopt. Maar wat ik al eerder zei; laat dat een les zijn voor andere wanneer ze straks langdurige contracten ondertekenen in de provincie.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Suarez ging in januari 2011 al weg. Nadat hij ook nog eens geschorst was in de maand december vanwege "de beet" bij Bakkal. Ajax werd pas kampioen in mei 2011..
Materny was me helaas met een minuutje voor
OK< maar doet er verder niet veel toe.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Klopt. Maar wat ik al eerder zei; laat dat een les zijn voor andere wanneer ze straks langdurige contracten ondertekenen in de provincie.
Dat sowieso.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Mwa, knappe jongen die Maher als ie AZ kan overhalen een bedrag van 6 miljoen te accepteren als hij 10 miljoen waard is door een bod uit het buitenland.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik sluit niet uit dat ze hem dadelijk laten gaan voor veel minder dan 10. Wanneer een speler begint te morren weet de club ook meestal wel hoe laat het is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik sluit niet uit dat ze hem dadelijk laten gaan voor veel minder dan 10. Wanneer een speler begint te morren weet de club ook meestal wel hoe laat het is.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Daarom ben jij ook geen td bij een eredivisieclub.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Liever dat dan verkopen aan een Nederlandse club.
Beetje hypocriet lijkt me 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als AZ 10 miljoen vraagt dan moet je die 10 miljoen maar betalen en anders gaat ie nergens heen. AZ is nog altijd de eigenaar en heeft het recht om de prijs te bepalen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En als je hem dan 'op de tribune laat rotten' vertrekt hij een (half) jaar later zonder gespeeld te hebben voor een veel lager bedrag alsnog.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.