- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
http://www.vi.nl/radio/242433/Pot-gaat-zowat-zijn-hele-elftal-vervangen-tegen-Spanje.htm
Zal dan wel zoiets worden:
Bizot; Leerdam, Nuytinck, v.d. Hoorn, v. Aanholt; Clasie, Fer, Vilhena; Depay, Hoesen, Jozefzoon
Zelfs 't B-elftal van Italië speelde Noorwegen al weg.
Jong Italië gaf Jong Oranje in een vriendschappelijk potje nog een pak slaag met 3-0 wat wel dubbele cijfers konden zijn.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als Pieters en Lens een beetje humor en zelfreflectie zouden hebben zouden ze daar om lachen, Suarez heeft dat alvast niet. Die gedraagt zich alsof er hem groot onrecht is aangedaan als mensen spotten met een van zijn vele lompe, infantiele acties. Wat een aansteller zeg; "My wife was on the brink of tears"
Maar dat doe je gewoon als je de spelers tegen het lijf loopt. Als hun gezin erbij is laat je ze best gewoon met rust. Ik bedoel maar, waarschijnlijk kan Suarez zelf er wel om lachen, maar is zijn vrouw een echte dramaqueen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Daar gaat het dan ook niet om. Vind het sowieso bezopen dat als je veel meer verdient je ook meer af zou moeten dragen. Vooral met wat Messi verdient is het bespottelijk welke bedragen je af moet dragen.
Tja, niemand verplicht hem zulke bedragen aan loon te ontvangen. Maar buiten dat, mensen met een laag inkomen gelijkelijk belasten kan wel, maar die hebben dan ook geen centjes meer over om voetbalkaartjes te kopen, want dat gaat dan al op aan belastingen. Een progressief tarief is vooral ook erg pragmatisch.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Vind het sowieso bezopen dat als je veel meer verdient je ook meer af zou moeten dragen.
Je beseft toch dat jij daardoor minder moet afdragen? De staat heeft sowieso z'n geld nodig, als je niet wat meer van de hogere lonen afhoudt moet de rest het opvangen.
Of je kan natuurlijk overal bezuinigen en één of ander achtergesteld derdewereldland worden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Daar gaat het dan ook niet om. Vind het sowieso bezopen dat als je veel meer verdient je ook meer af zou moeten dragen. Vooral met wat Messi verdient is het bespottelijk welke bedragen je af moet dragen.
Heb jij wel eens economie gehad op school?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En dat vraag je aan een Spanjaard? 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En sarcasme was hem niks vreemd 
(Eichmann was me wel bekend, voor de duidelijkheid)
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Als Pieters en Lens een beetje humor en zelfreflectie zouden hebben zouden ze daar om lachen, Suarez heeft dat alvast niet. Die gedraagt zich alsof er hem groot onrecht is aangedaan als mensen spotten met een van zijn vele lompe, infantiele acties. Wat een aansteller zeg; "My wife was on the brink of tears"
Pieters kan wel lachen om grappen 'ruit-incident' - SoccerNews.nl
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je beseft toch dat jij daardoor minder moet afdragen? De staat heeft sowieso z'n geld nodig, als je niet wat meer van de hogere lonen afhoudt moet de rest het opvangen.
Of je kan natuurlijk overal bezuinigen en één of ander achtergesteld derdewereldland worden.
Dat zal best maar ik bekijk dit soort zaken niet vanuit een egocentrisch perspectief. Je hoeft ook niet gelijk aan de vlaktaks te gaan maar de progressieve belastingschaal van Spanje mag wel eens veel vlakker worden.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
'Houd je poot stijf, Erik', zei m’n vader." 
Godzijdank kan het nog.
Maar dat doe je gewoon als je de spelers tegen het lijf loopt. Als hun gezin erbij is laat je ze best gewoon met rust. Ik bedoel maar, waarschijnlijk kan Suarez zelf er wel om lachen, maar is zijn vrouw een echte dramaqueen.
Ik kan geen argument bedenken waarom dit niet kan als je gezin erbij is. Als je gewoon rustig wilt winkelen kan ik het me nog voorstellen, maar dan moet je al bij voorbaat niet met 4 figuren op de foto gaan, dus dat zal hij niet zo erg vinden.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Dat zal best maar ik bekijk dit soort zaken niet vanuit een egocentrisch perspectief.
... maar eten op je bord 's avonds is niet verkeerd natuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk, al mag de salarisdiscriminatie al wat minder.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Je bedoelt dat de voetballer 35 miljoen bruto vangt en de loodgieter met een beetje geluk 30.000?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, ik ben een school dropout. Wel heb ik mijn MBA diploma, telt dat ook? Fijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je bedoelt dat de voetballer 35 miljoen bruto vangt en de loodgieter met een beetje geluk 30.000?
Tja, Messi zorgt er ook wel voor dat zijn werkgever meer geld genereert maar als de loodgieter om de hoek, die bij pooperscooper b.v. werkt dat ook voor zijn werkgever doet mag ie van mij best hetzelfde salaris krijgen. Zo ben ik dan wel weer.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
'Ajax verbreekt 'herenakkoord' en aast op jeugdspeler Feyenoord' - SoccerNews.nl
Dus dit is de nieuwe weg die Ajax is ingeslagen dankzij Seniele Jopie?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Jeugdspeler Feyenoord ondanks Gentlemen's agreement naar Ajax - voetbalzone.nl
Hier is het duidelijker. Gewoon keurig opgelost.
De veertienjarige Lang wilde zelf graag de overstap maken, omdat de speler in zijn familie mensen heeft met een sterke band met Ajax.
Al is dit natuurlijk te triest voor woorden, die knul is gewoon gepusht om Feyenoord te verlaten. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja, Messi zorgt er ook wel voor dat zijn werkgever meer geld genereert maar als de loodgieter om de hoek, die bij pooperscooper b.v. werkt dat ook voor zijn werkgever doet mag ie van mij best hetzelfde salaris krijgen. Zo ben ik dan wel weer.
De vraag of ze hetzelfde moeten verdienen is natuurlijk niet de vraag of ze hetzelfde moeten afdragen en al helemaal niet wie meer recht heeft om te frauderen. Dat zal zelfs iemand met een MBA van Ibn Ghaldoun begrijpen 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Dat ventje is gewoon voor Ajax, liep tijdens Feyenoord - Ajax ook volop pro-Ajax te tweeten etc. Dus die moet daar gewoon lekker gaan spelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zware overtredingen. De tuchtcommissie was onverbiddelijk. Nooit meer iets van gehoord.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Die versie van Mulisch daarover moet ik ook nog steeds lezen, schijnt goed te zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De vraag of ze hetzelfde moeten verdienen is natuurlijk niet de vraag of ze hetzelfde moeten afdragen en al helemaal niet wie meer recht heeft om te frauderen. Dat zal zelfs iemand met een MBA van Ibn Ghaldoun begrijpen
Akkoord, ik haalde het verschil in salaris er ook niet bij. Vind dat de verschillen minder groot moeten zijn, desnoods een vlaktaks die ik zelf het meest schappelijk vindt. Iedereen profiteert bovendien evenveel van de overheid.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja maar ja solidariteit enzo he.
Die versie van Mulisch daarover moet ik ook nog steeds lezen, schijnt goed te zijn.
Dat boek van Hannah Arendt is ook een enorme klassieker maar ja er is steeds voetbal op tv 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vind dat de verschillen minder groot moeten zijn
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Iedereen profiteert bovendien evenveel van de overheid.
Nee hoor, zeker niet. Dat heeft alleen niet direct een verband met de hoogte van het inkomen, maar wel met chronisch ziekte, ouderdom enz. enz. Sommige mensen profiteren veel en veel meer van de algemene voorzieningen dan anderen.
Ach, voetballers krijgen hun geld ook dankzij de maatschappij, laten ze blij zijn dat hun specifieke talent van alle mogelijke talenten zo enorm gewaardeerd wordt heden ten dage.100 jaar geleden waren het gewoon schoenmakers geworden ofzo.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
'Ajax verbreekt 'herenakkoord' en aast op jeugdspeler Feyenoord' - SoccerNews.nl
Dus dit is de nieuwe weg die Ajax is ingeslagen dankzij Seniele Jopie?
Nadat Ajax eerst toestemming vroeg en contact zocht met Feyenoord. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.