• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.355 acteurs
  • 199.296 gebruikers
  • 9.391.462 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nomak die hier anderen gaat beschuldigen van hypocrisie...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Matchfixing in de Primera Division.

Hopelijk barst de bom. Al zal er in het voetbal vast niks van komen...

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

VI komt met een top 50 van spelers in Europa. Zoals wel vaker is zo een lijst samengesteld door Taco van de Velde (+ twee anderen, maar Taco zal de baas zijn geweest). En zoals vaker geeft Taco blijk van een vreemde kijk op voetbal, inconsequenties en verkeerde gevolkgtrekkingen. Dan weer wordt gekeken naar het seizoen (was die speler goed dit seizoen?) dan weer naar een algemeen beeld (is de spelers goed, de facto de vraag volgens VI zelf)

Een aantal opvallende zaken:

- Schweinsteiger staat er niet in (pas op 63), naar mijn weten de man bij Bayern op het middenveld. Kroos, Müller, Ribery, Robben, Lahm, Dante en Neuer wel.

- Lewandowski op drie (goed seizoen, goede speler, maar beter dan Cavani, Zlatan, Falcao op resp. 9, 10 en 11?)

- Özil op 12 (kom op, niet zijn beste seizoen dit, en dan op 12?)

- Geen speler van Benfica (finale EL, achste club van Europa in de ranking, dan geen enkele speler? Ja, pas op 68)

- Acht Belgen in de top 70 (lijkt me wat overdreven)

- Neuer beste keeper (prima, maar pas op 19? Hoort de beste keeper niet sowieso in de top 10 thuis als essentieel onderdeel van een team? En anders niet in de top 50 als je puur kijkt naar voetballende kwaliteiten)

- Beste verdediger is Thiago Silva op 13. Of het de beste is weet ik niet, maar ook de beste verdediger zou in de top 10 mogen wat mij betreft.

- Xavi pas op 41 (okay, een wat minder seizoen, maar 40 spelers beter? Lijkt me niet!)

- Varane hoger dan Ramos. Lijkt me nu wat overdreven. Had toch nog best vaak een foutje. Jordi Alba ook in de lijst en hoger dan Ramos (of wie dan ook bij Barça zelf). Pfft.

Enfin, de hele lijst mag wellicht niet i.v.m. copyright? Hoe staat een mod daartegenover? Wil hem anders wel even posten. Heb hem zo klaar liggen (voor mijn eigen archief even verwerkt immers). Maar voor diegenen die ook VI in huis hebben, jullie een mening?

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Ben wel benieuwd. Neem aan dat Pelle in de top 10 staat?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Pelle is buitencategorie natuurlijk, daar is zelfs de topvijftig te min voor (ook geen enkele speler uit de Eredivisie of Belgische liga in de top 70).

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

mjk87 schreef:

- Acht Belgen in de top 70 (lijkt me wat overdreven)

Vertonghen, Dembele, Courtois, Kompany en Hazard ...

Wie nog? De Bruyne, Fellaini en Witsel?

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik denk deze sowieso: Vertonghen, Hazard, Kompany, Courtois, Benteke, Lukaku en Fellaini.

Die achtste is me een raadsel.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Hazard, Courtois, Dembélé in de top vijftig. Daarna nog Fellaini, Witsel, Kompany, Nainggolan en Vertonghen.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

Nainggolan -> the fuck?

Als in "nog nooit van gehoord".

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Ja, dat dacht ik ook

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Taco van de Velde

Dat is toch dat kleine vervelende citroenenvretertje?

Ronaldo op 1, Messi op 2, de rest is bijzaak

Nog Nederlanders in de top 50? Ach ja de Pers natuurlijk...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Nomak schreef:

Neen hoor reppie, het gaat niet enkel om die tv-gelden. De hypocrisie gaat verder dan dat.

Zo is het toch SCHANDALIG als een Engelse/Spaanse/Italiaanse club een jong Nederlands talent wegplukt, maar fantastische scouting als Ajax/PSV/Feyenoord weer eens een 15-jarig talent wegkapen uit één of andere kleinere competitie.

Ik denk dat je beter moet lezen. Volgens mij vind niemand het schandalig. Het is enkel balen.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Pers en Robben ja. Dat was het voor de hele top 70. En je top 2 is fout;)

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Lewandowski op drie?! Goede spits hoor, maar lichtjes overschat. Vooral in de combinatie vind ik e'm minder sterk.

Nu heeft hij natuurlijk een topjaar gehad. Maar van het kaliber Lewandowski zijn er elk jaar wel een vijftal spitsen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Ik denk verder dat fans van het Deense elftal niet ongelukkig zijn dat Ajax ze zo een kans geeft.

Dit is natuurlijk wel een heel raar argument. Als Chelsea 11 jonge spelers van Ajax of Feyenoord wegkaapt en ze allemaal snel laat debuteren zijn dan de 'fans van het Nederlands elftal' niet ongelukkig? Het is voor fans van de Deense clubs net zo vervelend dat elke keer als er een 15-jarig jochie enige potentie heeft er wel weer een Nederlandse club voor een grijpstuiver op komt halen.

Omdat meer drang naar geld uiteindelijk altijd tot de afgrond leidt. Waarom hebben we nu crisis? Vanwege geldzucht. Meer, meer, meer.

Tja, waarom hebben we nu tegelijkertijd ongeziene rijkdom. Die geldzucht is de afgelopen eeuw echt wel ergens goed voor geweest.

In Europa profiteer je ook door resultaten van andere clubs uit jouw land. Als je puur en alleen zou gaan verdelen op basis van prestaties van clubs zou dat eerlijker zijn. En misschien bonuspunten in de CL afschaffen. Nu krijg je er voor deelname al 4 (2 per overwinning).

Ja, dit vind ik wel een terechte aankaarting, dat van die 'aanvangspunten' snap ik ook niet.

Dat is inherent aan elkaar. Grote clubs interesseert die competitie niet. Dan interesseren supporters zich er niet voor, et cetera et cetera. Enkel vanwege het geld.

Dit is kip en ei verhaal. Als in de EL gewoon de A-teams zouden spelen voor volle stadions en er zouden miljoenen mensen kijken gaat dat tv-geld echt wel omhoog.

Je vergeet Twente en AZ overigens. Omgekeerd, PSV is al 5 jaar geen kampioen, even geleden was Ajax al 7 jaar geen kampioen. Het is dus wel spannend.

Kom kom, dit zijn uitzonderingen (AZ dan ook nog alleen maar vanwege een suikeroom). Ajax en PSV verdelen gewoon bijna alle titels in Nederland, je kunt van te voren zeggen dat er een kans is van zo'n 90% dat 1 van die clubs kampioen wordt.

PSV zit nu even in een mindere fase maar eindigde de afgelopen 39 jaar precies 2x (!) buiten de top 3 en werd in die periode 17 keer kampioen, Ajax hetzelfde verhaal.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Onderhond schreef:

Nainggolan -> the fuck?

Betreft een Belgisch-Indonesische voetballer die furore maakt bij de Italiaanse grootmacht Cagliari .

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Google is your friend zullen we maar zeggen.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

Wordt dan duidelijk onderbelicht in de Belgische pers. Had er nog nooit van gehoord.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Kai schreef:

Lewandowski op drie?! Goede spits hoor, maar lichtjes overschat. Vooral in de combinatie vind ik e'm minder sterk.

Nu heeft hij natuurlijk een topjaar gehad. Maar van het kaliber Lewandowski zijn er elk jaar wel een vijftal spitsen.

Kijk bijna wekelijks naar Dortmund (laatste 2 jaar toch) en Lewandowski is echt wel ontzettend sterk. Zou zelfs durven stellen dat Lewandowski een groter verlies is dan Götze. Zal zeer moeilijk te vervangen zijn, zeker voor het spel van Dortmund (die ene spits is wel erg belangrijk). Was vaak vooral verbaasd over de manier waarop hij ogenschijnlijk onmogelijke ballen toch nog makkelijk in de ploeg houdt. Zeker als enige spits is dat niet evident en het onderstreept ook z'n goede techniek (voor een houterig type als hem). Zijn grootste manco vind ik eigenlijk dat hij geregeld ook een onmisbare kans laat liggen... Van de pure spitsen ken ik weinig spelers die de laatste twee jaar beter waren. Falcao misschien. Zeker beter dan Ibra, veel constanter zonder twijfel.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Lewandowski beter dan Zlatan?

Echt niet he.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Zlatan heeft redelijk wat positieve uitschieters (door z'n nog betere techniek) maar verder ook matchen waarin hij totaal onzichtbaar is of een domme rode kaart pakt door z'n opvliegende karakter.

Als ik trainer was zou ik 100% zeker voor Lewandowski gaan. Qua rendement sowieso gelijkwaardig ongeveer maar Ibra veel onregelmatiger. Lijkt me veel nuttiger.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Als je nu moet kiezen kies je inderdaad Lewandowski aangezien die 24 is en Zlatan 31.

Maar Zlatan heeft bij elke club gepresteerd (PSG, AC Milan, Internazionale, Juventus, Ajax), zelfs bij Barcelona heeft die d'r nog 16 gemaakt in de competitie in 29 duels.

Dat zie ik andere spelers toch niet doen hoor.

Nu moet die alleen nog even naar Engeland gaan, City ofzo. Dan daar nog een titel winnen, vervolgens nog vlug naar Duitsland en dan ook daar een titel winnen.

Dan heeft die titels in Nederland, Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland en Engeland. Hoe vet zou dat zijn!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Mja, ik verdedig ook gewoon een speler van wie ik al 2 jaar loop te roepen dat hij ontzettend goed is (en ondergewaardeerd wordt). Nu krijgt hij eindelijk erkenning door prestaties op het hoogste niveau en roepen enkelen meteen dat hij overschat is.

Vind z'n hoge positie niet meteen onlogisch dit jaar. Zo een prestatie als tegen Real is redelijk uitzonderlijk (zeker in zo een belangrijke match) voor welke speler dan ook. Schiet quasi op z'n eentje Real terug naar Madrid met een fikse kater.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

mjk87 schreef:

Gelukkig kocht een Dortmund geen Reus weg bij de concurrentie van vorig jaar.

Een wat late reactie maar Reus is wel een jeugdproduct van Dortmund hoor, deze transfer valt niet te vergelijken met die van Bayern. Verder heeft Bayern op geen enkel moment rond de tafel gezeten met Dortmund maar enkel met de speler in kwestie. Net zoals ze het een paar jaar geleden hebben gedaan om Neuer te pakken te krijgen. Een nuance maar wel een belangrijke denk ik.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Finisterra schreef:

Zlatan heeft redelijk wat positieve uitschieters (door z'n nog betere techniek) maar verder ook matchen waarin hij totaal onzichtbaar is of een domme rode kaart pakt door z'n opvliegende karakter.

Als ik trainer was zou ik 100% zeker voor Lewandowski gaan. Qua rendement sowieso gelijkwaardig ongeveer maar Ibra veel onregelmatiger. Lijkt me veel nuttiger.

Klopt, maar Lewondowski heb ik ook geregeld wel vage dingen zien doen (b.v. een domme rode kaart tegen volgens mij Hamburg waar hij een speler in tweeën trapte) en Ibrahimovic heeft (zoals j0enne al zei) bewezen op elk niveau mee te kunnen. Lewandowski kan het dit jaar prima getroffen hebben, maar volgend jaar moet hij concurreren met Gomez en ik vraag mij oprecht af of hij die strijd wel gaat winnen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Gomez gaat vertrekken, hij staat nu al nooit meer in de basis door Mandzukic.

Laat staan met Lewandowski erbij.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Zwolle speelt ook eens een jaartje op het hoogste niveau, krijg je dit soort praatjes.

Excuses voor mijn late reactie, maar krijg nu pas een melding binnen .

Allereerst neem ik aan dat je wel begrijpt dat als er één ploeg wel recht van spreken heeft het PEC het wel is. Wij hebben dit jaar gewoon verzorgd voetbal proberen te spelen en hadden via het fair-play klassement bijna een Europa League ticket weten te bemachtigen. Dan kan jij je wel voorstellen dat ik mij dan mateloos irriteer aan ploegen die het voetbal helemaal dood maken door naar alles te schoppen wat beweegt. Onze beste vriend Malki bijvoorbeeld heeft 2x nagetrapt en maar liefst 3x een elleboogstoot gegeven. Behalve VD Berg (die nu naar Heerenveen is verkast) hebben wij geen speler in onze selectie gehad die zulke dingen uithaalde.

PEC en GAE hebben bewezen dat wij met minimale middelen gewoon verzorgd onze tegenstanders kunnen bestrijden. Wat is Roda's excuus?

Nu dat is afgehandeld, is het nu tijd voor de nodige leedvermaak:

Jammer dat wij niet meer kunnen genieten van zijn raptalenten en hooggeleerde poëzie

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

j0enne schreef:

Gomez gaat vertrekken, hij staat nu al nooit meer in de basis door Mandzukic.

Laat staan met Lewandowski erbij.

Die info was mij ontschoten, desondanks zie ik Mundzakic nog als een prima spits die prima met Lewandowski kan concurreren

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Wat is Roda's excuus?
De arbitrage.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
De arbitrage.
Daar hebben ze voor het eerst dit jaar dankbaar gebruik van gemaakt idd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.