• 16.016 nieuwsartikelen
  • 179.066 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.362 acteurs
  • 199.297 gebruikers
  • 9.391.501 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Materny schreef:

Lookie lookie what i found

(quote)

(quote)

Omdat het kan; gezien de bergen nonsens die beide heren hier de laatste tijd ventileren. Forumvervuiling ten top.

Het zit je diep hè

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Waar heb je het over? Sinds wanneer is de deal afgeketst? Staat werkelijk nergens.

Ik ging uit van de immer goed geïnformeerde Joenne hierboven. Heb verder niet de moeite genomen of het echt zo was wat hij zei.

Overigens is er met Liverpool ook weinig mis, zolang ze eens wat echte voetballers aantrekken. Met oa Gerrard, Suarez, Coutinho, Sturridge en dan Eriksen zou je echt wel een vlotte ploeg hebben. Alleen achterin zijn ze zwak, al las ik net dat Kolo Toure naar Liverpool gaat.

Klopt allemaal wel, maar het is nog steeds een ploeg die dan niet kan concurreren voor de CL plekken of prijzen. Chelsea, Manu, City is een bridge to far. Arsenal en de Spurs doen qua materiaal ook niet onder. Nee; voor de prijzen hoef je niet naar Anfield, op misschien een verdwaalde beker na na x aantal jaren. Ik gun Chris meer dan dat, net zoals ik Suarez meer gun (die ik trouwens binnen een jaar wel zie vertrekken).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Het zit je diep hè

Nee hoor Vermakelijk leesvoer is het wel; de eindredacteur van de Story en Privé is er niks bij (al kwam ik bovenstaande stukjes bij toeval tegen;) ).

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Je merkt dat mjk87 nog niet gigantisch lang hier op het forum zit Hij is niet bekend met het voetbalarchief van Otherfool, die soms quotes tevoorschijn tovert uit Het grote voetbaltopic #2 of 3 van jaren geleden(we zitten nu in #6).

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

‘Vijf clubs krijgen helft van 60 miljoen euro aan tv-gelden van FOX’

Schandalig! De rijken worden rijker en kunnen groeien, de kleintjes blijven klein. Een hevig protest in dit topic kan niet uitblijven.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Weinig ja. Je kan niet echt concurreren Europees met dit soort bedragen. Ik vind dit inderdaad niet kunnen. Maar in ons koude kikkerlandje kunnen we er niet meer uithalen. Met amper 17 miljoen inwoners kom je gewoon veel tekort bij landen uit grotere competities.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Het gaat niet over kunnen concurreren in Europa. Het gaat over de verdeling van de televisiegelden in de eigen competitie. Dat moet gelijk verdeeld worden want op deze manier worden de verschillen alleen maar groter. Als Real Madrid en Barcelona in Spanje meer krijgen dan Deportivo en Osasuna komt er hier toch ook een hoop kritiek.

Dan moeten diezelfde mensen die daar kritiek op hebben nu ook eventjes consequent zijn en deze verdeelsleutel verwerpen.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Ik verwerp de verdeelsleutel niet, doe ik in Europa ook niet. Dat is volstrekt logisch. Uit grotere landen komt ook meer geld voor de uitzendingen, in Nederland trekken de grotere clubs ook meer publiek en betalende kijkers. Kleine clubs mogen hier nog blij zijn, die top 4 kan makkelijk een eigen zender beginnen als ze willen en dan meer verdienen dan nu. De heel kleine clubs met weinig aanhang redden dat nooit. Hoop trouwens niet dat dat gebeurt, vind al die wedstrijden wel prettig.

Alleen zou je in Europa een betere verdeling tussen beide competities moeten maken, te meer die EL er nu een beetje bijhangt. Vooral in prijzengeld. Maar ook daar mag een club uit een groter land meer tv-inkomsten hebben.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Kleine clubs mogen hier nog blij zijn, die top 4 kan makkelijk een eigen zender beginnen als ze willen en dan meer verdienen dan nu.

Zonder kleine clubs is er geen competitie.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Ga maar lekker zwemmen in die Jupiler League, daar redden ze het ook zo goed zonder de grote clubs Allemaal failliet. Niet meer dan logisch dat het geld op deze schaal verdeeld wordt. Gebeurt het niet, dan stappen de grote clubs eruit. Volgens mij is dit altijd al zo geweest, alleen de bedragen zijn iets hoger.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Prima reppie, maar dan wil ik jou en anderen ook nooit meer horen huilen over de verdeling in de Primera Division, de verdeling in Europa,....

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Sterker nog, je hebt me er nog nooit op betrapt. TV gelden is nou eenmaal iets waarmee wij in zo'n klein landje nooit mee kunnen concurreren t.o.v. grotere landen van 50 miljoen+ inwoners. Het "sateliet" cultuurtje is er sowieso nooit bij ons geweest, dus het is logisch dat we die achterstand hebben. Ik dacht alleen dat we met Fox een betere deal hadden i.p.v. "slechts" een kleine 8 miljoen Euro. Valt toch bijzonder erg tegen, ook al was het eerst nog erger.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Volgens het Duitse Bild heeft Schalke'04 geïnformeerd naar de beschikbaarheid van Dries Mertens. De Duitse club zou echter direct afgehaakt zijn na het horen van de vraagprijs van PSV.

8 miljoen, met nog een contract van 3 jaar.

En dan moet Chadli 10 miljoen kosten.

Competitie: 3 jaar: 73 wedstrijden, 21 goals.

Mertens: 2 jaar: 61 wedstrijden, 36 goals.

Over de assists maar te zwijgen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

In Alkmaar slaan ze zich de laatste tijd met de klappertjes op het hoofd. Maher moest ook al 10 kosten. Al is acht een prima prijs voor Mertens. In de grote wedstrijden speelt hij verstoppertje, en internationaal heeft hij ook nog niks laten zien. Dat hij tegenstanders als Breuer en Tamata weet te pakken zegt niks voor een club als Schalke. Dan had je aan Doedelzak destijds een betere.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Die panna op 1;15!

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Zo zie je eigenlijk wel hoe functioneel zo'n speler leert te spelen tijdens z'n carriere. De trucjes kunnen ze nog wel Die op 0:45 van Touzani is ook wel vies. Vilhena komt er een beetje bekakt vanaf

Btw, hebben ze allemaal deze week hun toernooi of zo? Vd Vaart ook al afgelopen weekend.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Nomak schreef:

Het gaat niet over kunnen concurreren in Europa. Het gaat over de verdeling van de televisiegelden in de eigen competitie. Dat moet gelijk verdeeld worden want op deze manier worden de verschillen alleen maar groter. Als Real Madrid en Barcelona in Spanje meer krijgen dan Deportivo en Osasuna komt er hier toch ook een hoop kritiek.

Dan moeten diezelfde mensen die daar kritiek op hebben nu ook eventjes consequent zijn en deze verdeelsleutel verwerpen.

Wel een beetje in perspectief plaatsen. Real en Barca krijgen allebei de helft van de tv-inkomsten (600 miljoen euro), de andere 18 (!) clubs mogen het met de andere helft doen. In Nederland krijgen 5 clubs iets meer dan de helft, maar alleen al de exposure van Feyenoord, Ajax en PSV samen is veel meer de rest van alle Eredivisieclubs samen natuurlijk. Eigenlijk is het behoorlijk coulant van de eredivisieclubs dat die 13 clubs ook nog een aanzienlijk bedrag krijgen. De ranglijst van de afgelopen jaren is een redelijk eerlijke manier om zoiets te bepalen. Je had ook het aantal fans kunnen nemen, dat werd geloof ik voorheen gedaan..

Hoe je het ook wendt of keert, aan potjes als Cambuur - RKC heeft Fox niet zo veel, dus de grotere clubs zullen altijd meer inkomsten krijgen. Het gaat er echter om dat je niet zorgt dat het gaat niet enorm groot gaat worden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Ik dacht alleen dat we met Fox een betere deal hadden i.p.v. "slechts" een kleine 8 miljoen Euro.

1 miljard voor 12 (!) jaar he... Bij bekendmaking van de deal werd al gesproken over die 8 miljoen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Ik verwerp de verdeelsleutel niet, doe ik in Europa ook niet. Dat is volstrekt logisch.

rep_robert schreef:

Sterker nog, je hebt me er nog nooit op betrapt. TV gelden is nou eenmaal iets waarmee wij in zo'n klein landje nooit mee kunnen concurreren t.o.v. grotere landen van 50 miljoen+ inwoners.

Vraag me inmiddels af wie ik hier dan wel altijd hoor huilebalken over dit soort 'oneerlijke' zaken...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Nomak schreef:

‘Vijf clubs krijgen helft van 60 miljoen euro aan tv-gelden van FOX’

Schandalig! De rijken worden rijker en kunnen groeien, de kleintjes blijven klein.

Dat was al het geval, natuurlijk.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

1 miljard voor 12 (!) jaar he... Bij bekendmaking van de deal werd al gesproken over die 8 miljoen.

Ik had voor mezelf nog niet doorgerekend 1 miljard klinkt op zichzelf als veel, maar het is idd peanuts in vergelijking met het Internationale voetbal omdat het over twaalf jaar gaat. Als je dan leest dat Chrystal Palace in een jaar 169 miljoen kan bijschrijven alleen al dankzij de promotie...

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Vraag me inmiddels af wie ik hier dan wel altijd hoor huilebalken over dit soort 'oneerlijke' zaken...

Niet over tv gelden. Wel over west Europese clubs die hun ziel verkopen aan olie russen/sjeiks en totaal niet meer lijken op die (sympathieke) clubs die ze eerst waren. Nu is het een kwestie geworden van wie heeft de grootste lul en wie kan er meer dan 250 miljoen in een seizoen uitgeven.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Niet over tv-gelden. Zeker in Europa niet waar de grote landen ook meer betalen. Logisch dat hun eigen clubs. Mochten ze het in Nederland helemaal gelijk trekken? Daar zou ik niet onwelwillend tegenover staan, de verhoudingen zijn nu al gunstig voor kleinere clubs, maar dan denk ik dat Ajax, PSV en Feyenoord zelf hun wedstrijden gaan verkopen en de rest (en zeker in de JL) nauwelijks wat overhoudt. Of het wordt echt een succes en elke clubs vangt per supporter € 15 per maand als abonnee. Maar gezien het aantal abonnee's nu zal dat niet gebeuren.

Wat me wel in Europa stoort is de pure zucht naar geld. Daarvoor is de CL opgericht, puur om meer geld te genereren. Dan is er ook in Europa bedacht om succesvolle landen meer toegang te geven. Dat zorgt voor een spiraaleffect. Is die situatie gelijk? Enigszins ja, maar het zijn vooral de verhoudingen. In Europa heeft de winnaar van de EL minder verdiend dan een club met 0 punten in de CL. En vooral dat klopt niet. In Nederland, als gezegd, is die verdeelsleutel al redelijk aangepast. Waar in Nederland het trouwens nog enigszins mogelijk is door het geringe budget eens een topprestatie te leveren is dat in Europa langzaamaan verdwenen. Op en duur blijven wellicht echt maar drie landen over, dan ben ik benieuwd of het dan niet vanzelf implodeert en de voetbal in andere landen minder interessant wordt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Niet over tv-gelden. Zeker in Europa niet waar de grote landen ook meer betalen.

Dan waren dat anderen. Wat opvalt is dat pragmatisme overheerst als het Nederlandse clubs betreft maar iedereen opeens erg idealistisch wordt als het Europees voetbal betreft. Of het nu om aantrekken van jeugdspelers gaat, tv-gelden of andere zaken.

Wat me wel in Europa stoort is de pure zucht naar geld. Daarvoor is de CL opgericht, puur om meer geld te genereren.

Voetbal is nu eenmaal big business. Vrijwel alle beslissingen in het betaald voetbal worden genomen op basis van financiële overwegingen, dat is toch logisch? Je zou toch gek zijn als UEFA om niet optimaal te profiteren van deze amusementsindustrie?

Dan is er ook in Europa bedacht om succesvolle landen meer toegang te geven. Dat zorgt voor een spiraaleffect.

Dat is er ook met pakhembeet Ajax rijkste club --> koopt beste spelers --> haalt successen --> meer supporters --> nog meer geld --> kampioen --> in de CL --> miljoenen om weer spelers te halen --> weer kampioen --> nog meer supporters enz. enz.

Is die situatie gelijk? Enigszins ja, maar het zijn vooral de verhoudingen. In Europa heeft de winnaar van de EL minder verdiend dan een club met 0 punten in de CL. En vooral dat klopt niet.

Wmb wordt die EL ook afgeschaft en krijgen we gewoon 1 Europese competitie. En waarom zou de EL nou meer geld moeten krijgen als niemand (clubs & supporters) erin geïnteresseerd is? De stadions zitten leeg, er spelen complete B-elftallen en er kijkt geen hond naar.

In Nederland, als gezegd, is die verdeelsleutel al redelijk aangepast. Waar in Nederland het trouwens nog enigszins mogelijk is door het geringe budget eens een topprestatie te leveren is dat in Europa langzaamaan verdwenen.

Tja, in Nederland is het elk jaar weer spannend of dit jaar Ajax of toch PSV kampioen wordt...

Op en duur blijven wellicht echt maar drie landen over, dan ben ik benieuwd of het dan niet vanzelf implodeert en de voetbal in andere landen minder interessant wordt.

Maar juist door de oliesjeiks en Russen roeren clubs als Chelsea, Man City, PSG en straks Monaco zich in het internationale topvoetbal. Elk jaar weer kunnen een club of 10 a 12 reëel gezien de CL winnen, en dan laat ik de dark horses nog maar even weg.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Mourinho de laan uitsturen maar wel Suarez willen halen!

Dat zal inderdaad je imago verbeteren ja.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Helemaal eens met die post van otherfool. De hypocrisie in dit topic is weer tekenend. Overal kritiek op hebben, maar o wee als een ongelijke verdeling in het voordeel van je eigen clubje is.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Ook de enige reden waarom je deze kansloze discussie gestart bent, om otherfool weer lekker te kunnen laten trollen Misschien moet je zelf eens het woord gaan voeren. Ik zie ook niet in waarom wij hypocriet zouden zijn, we zeggen allemaal dat die tv-gelden niet uitmaakt. Je bent eerder dom en blind om te zeggen dat wij dan hypocriet zijn.

Daarom slaat deze hele discussie ook als een tang op een varken. Oké, next.....

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Neen hoor reppie, het gaat niet enkel om die tv-gelden. De hypocrisie gaat verder dan dat.

Zo is het toch SCHANDALIG als een Engelse/Spaanse/Italiaanse club een jong Nederlands talent wegplukt, maar fantastische scouting als Ajax/PSV/Feyenoord weer eens een 15-jarig talent wegkapen uit één of andere kleinere competitie.

Als het maar in het voordeel van je eigen clubje is.

Zo, nu ga ik me douchen want om twee uur moet ik op stage zijn, tot vanavond.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

otherfool schreef:

Of het nu om aantrekken van jeugdspelers gaat, tv-gelden of andere zaken.

Klopt, al geeft een club als Ajax een jeugdspeler een grotere kans dan Manchester City die veel betere spelers heeft (en moet winnen dus weinig risico kan nemen) en dan maar spelers blijft uitlenen waar ze elk jaar weer verkast worden zonder enige consistentie. Dat is vooral wat ik zonde vind dat die clubs maar jeugdspelers blijven wegkapen. Ik denk verder dat fans van het Deense elftal niet ongelukkig zijn dat Ajax ze zo een kans geeft.

Voetbal is nu eenmaal big business. Vrijwel alle beslissingen in het betaald voetbal worden genomen op basis van financiële overwegingen, dat is toch logisch? Je zou toch gek zijn als UEFA om niet optimaal te profiteren van deze amusementsindustrie?

Omdat meer drang naar geld uiteindelijk altijd tot de afgrond leidt. Waarom hebben we nu crisis? Vanwege geldzucht. Meer, meer, meer. Op een gegeven moment blijk je te rijk te zijn en moeten we met ons allen een stap terugdoen. Als er al een duivel bestaat gaf hij ons niet de wetenschap maar de economie en de dollar.

Dat is er ook met pakhembeet Ajax rijkste club --> koopt beste spelers --> haalt successen --> meer supporters --> nog meer geld --> kampioen --> in de CL --> miljoenen om weer spelers te halen --> weer kampioen --> nog meer supporters enz. enz.

Eens, met dat verschil dat het Ajax zelf is die succesvol is en het een en ander verdient (in de zin waarin dat woord bedoeld is). In Europa profiteer je ook door resultaten van andere clubs uit jouw land. Als je puur en alleen zou gaan verdelen op basis van prestaties van clubs zou dat eerlijker zijn. En misschien bonuspunten in de CL afschaffen. Nu krijg je er voor deelname al 4 (2 per overwinning). Een land als Engeland krijgt dus al 2 punten extra standaard. Wees wel, in Europa wordt werkelijk alles gedaan om die clubs bovenaan te houden. Enkel niet nog om andere competities gewoon uit te sluiten. En ik sluit niet uit dat dat gebeurt over een jaar of twintig.

Wmb wordt die EL ook afgeschaft en krijgen we gewoon 1 Europese competitie. En waarom zou de EL nou meer geld moeten krijgen als niemand (clubs & supporters) erin geïnteresseerd is? De stadions zitten leeg, er spelen complete B-elftallen en er kijkt geen hond naar.

Dat is inherent aan elkaar. Grote clubs interesseert die competitie niet. Dan interesseren supporters zich er niet voor, et cetera et cetera. Enkel vanwege het geld. Sportiviteit zou nog altijd voorop moeten staan. Dus zou je de CL kunnen verkleinen en de EL meer geld geven. Dan is Europees voetbal weer een echt geschenk (niet dat 7 a 8 clubs per land er standaard in komen) en zijn beide competities interessant.

Tja, in Nederland is het elk jaar weer spannend of dit jaar Ajax of toch PSV kampioen wordt...

Maar juist door de oliesjeiks en Russen roeren clubs als Chelsea, Man City, PSG en straks Monaco zich in het internationale topvoetbal. Elk jaar weer kunnen een club of 10 a 12 reëel gezien de CL winnen, en dan laat ik de dark horses nog maar even weg.

Je vergeet Twente en AZ overigens. Omgekeerd, PSV is al 5 jaar geen kampioen, even geleden was Ajax al 7 jaar geen kampioen. Het is dus wel spannend.

En ja, ondanks wat nu gebeurt in Frankrijk (voor hoe lang?) blijven het slechts clubs uit vier landen van de ruim 50 die overblijven zo. Of 10 a 12 clubs van de pak 'm beet 250 teams die steeds in de nationale competities bovenin meestrijden. Dat vind ik niet spanned. Van Ajax wel? Ja, natuurlijk, puur gewenning. Maar daar in Europa zal dat niet lukken.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nomak schreef:

Neen hoor reppie, het gaat niet enkel om die tv-gelden. De hypocrisie gaat verder dan dat.

Zo is het toch SCHANDALIG als een Engelse/Spaanse/Italiaanse club een jong Nederlands talent wegplukt, maar fantastische scouting als Ajax/PSV/Feyenoord weer eens een 15-jarig talent wegkapen uit één of andere kleinere competitie.

.

Zit ik ook niet mee hoor. Gebeurt bij Ajax toch niet zo vaak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.