• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.135 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.597 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.215 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Minken schreef:

Die bestond toen nog niet.

Rapid = Roda

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat een belachelijke gegeven eerste vrijetrap trouwens. Het is trouwens toch al een dramatische scheidsrechters die Liesveld en Makkelie.

Jammer Sparta is een veel mooiere club dan dat kille Roda JC.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Met dank aan de scheids.... Gluiperige overwinning.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Jammer, kleurloze club dat Roda. Het enige die ik het niet gunde was Ten Cate.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8329 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Roda ook in 1956, daardoor ook de allereerste Nederlandse club in de Champions League.

Tweede, PSV speelde al in 1955 in de Europacup 1

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Sparta toch de pechclub, al ligt het dit keer niet aan hunzelf inderdaad.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Met dank aan de scheids....

Zwijg toch Reinbo. Met degelijke scheidsrechters was Roda dit seizoen NOOIT in de play-offs terecht gekomen. Drie onterechte rode kaarten die werden kwijtgescholden, maar ondertussen speel je telkens de wedstrijd onterecht met een man minder. Penalties niet gekregen waardoor je punten verliest.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

rep_robert schreef:

Roda logica, tijdrekken terwijl de 5 minuten al voorbij zijn.

Limburgse logica.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Rapid = Roda

Ik doelde op de CL.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vandaag hadden ze wel twee rode kaarten mogen hebben. Verder heeft Sparta niks van doem met wat Roda in de eredivisie allemaal overkomen is.... Erg jammer dit. Had Sparta graag terug gezien waar het hoort.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

We hebben het natuurlijk alleen over deze pot. Niets tegen Sparta afdwingen en dan uit twee goedkoop gegeven vrije ballen scoren. En dan ook nog een aantal spelers met een opgewonden standje die er al af hadden gemoeten. Tsjah

Sparta kan toch met recht de pechclub genoemd worden. Eerst Excelsior, nu dit.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Bah, gaat dat stink Roda nog de eredivisie in ook nog. 70 minuten lang niks te vertellen gehad en toen de 1-1 viel zag je dit al van een kilometer afstand aankomen. Moeten wij nog een jaar naar die stink Brood luisteren en het erge van alles is, is dat die ploeg schoppend de play-offs doorgekomen is en had alleen vandaag al 3 rode prenten mogen krijgen. De Beule dat zulke figuren geen vechtsport beoefenen zeg.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Vandaag had ie ook na 3 minuten zomaar Luijrink van het veld kunnen / moeten sturen.

Maar Reinbo moet sowieso niet zeuren, dit had alles wat hij in voetbal zoekt: slaan, schoppen, passie, emotie en een memorabele ontsnapping in de slotseconden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Had Sparta graag terug gezien waar het hoort.

Ik ook, ik vind Sparta de mooiste club van Rotterdam. En één van de mooiste clubs van Nederland. Zeker Eredivisiewaardig. Maar als ik moet kiezen tussen Roda en Sparta kies ik toch nog voor de eerste omdat ik daar meer mee heb.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Zwijg toch Reinbo. Met degelijke scheidsrechters was Roda dit seizoen NOOIT in de play-offs terecht gekomen. Drie onterechte rode kaarten die werden kwijtgescholden, maar ondertussen speel je telkens de wedstrijd onterecht met een man minder. Penalties niet gekregen waardoor je punten verliest.

Dat was dan ook in een wedstrijd allemaal weer goedgemaakt.

Dat roda zonder die onterechte rode kaarten geen nacompetitie had hoeven spelen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Vandaag had ie ook na 3 minuten zomaar Luijrink van het veld kunnen / moeten sturen.

Maar Reinbo moet sowieso niet zeuren, dit had alles wat hij in voetbal zoekt: slaan, schoppen, passie, emotie en een memorabele ontsnapping in de slotseconden.

O, wat dat betreft was het ook een prima wedstrijd. Had een stuk hoger entertainmentsgehalte dan de pot van gisteravond (voor wat ik daarvan gezien heb). Maar uiteindelijk telt maar een ding en dat is het resultaat. En dat was kut.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Montorsi schreef:

Dat was dan ook in een wedstrijd allemaal weer goedgemaakt.

Ik betwijfel het, hoor. Die Luirink hoort er gewoon na een paar minuten af te gaan. Daar hoor je hier weer heel selectief niemand over. En dan - cliche der cliches - loopt het allemaal heel anders.

Buiten dat was Roda dit jaar wel ontzettend slecht. Ik heb van geen enkele ploeg in Nederland wedstrijden gezien waarbij ik me afvroeg of die spelers überhaupt hun veterstrik-diploma hadden. Zo veel domme keuzes, dat was zelfs in de Jupiler League nog moeilijk geworden. En ik mag hopen dat Brood daar snel ontslagen wordt, want wat die in een jaar gepresteerd heeft is bewonderenswaardig. Werkelijk niemand bij Roda wist wat ie deed en / of moest doen.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ik ben pas in de tweede helft ingeschakeld, dus heb die van Luirink verder ook gemist. Het zat Roda in de tweede helft in ieder geval niet tegen als je het mij vraagt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Dat roda zonder die onterechte rode kaarten geen nacompetitie had hoeven spelen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk.

Malki mist zowat de hele wedstrijd omdat zijn schoen vasthangt aan de schoen van een ADO speler. En thuis tegen Feyenoord een 100% strafschop die niet werd gegeven. Dat zijn momenten die punten kosten.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

En Volendam scoort ook al prachtig uit een vrije bal. Hmm, kan een bizarre dag worden Al had GAE ook al voor moeten staan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Roda Een ploeg met zulke selectie hoort niet te degraderen. Aanval en middenveld is gewoon Eredivisie waardig, op een respectabele plek in het rechterrijtje.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

Tweede, PSV speelde al in 1955 in de Europacup 1

Heb het net opgezocht. Blijkbaar is mijn bron verkeerd. Heb het hier in een boek staan over de geschiedenis van Roda.

Quido schreef:

En ik mag hopen dat Brood daar snel ontslagen wordt

Dat die maar snel opflikkert en zijn twee prutskeepers meeneemt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

nclo schreef:

Bah, gaat dat stink Roda nog de eredivisie in ook nog. 70 minuten lang niks te vertellen gehad en toen de 1-1 viel zag je dit al van een kilometer afstand aankomen. Moeten wij nog een jaar naar die stink Brood luisteren en het erge van alles is, is dat die ploeg schoppend de play-offs doorgekomen is en had alleen vandaag al 3 rode prenten mogen krijgen. De Beule dat zulke figuren geen vechtsport beoefenen zeg.

Zwolle speelt ook eens een jaartje op het hoogste niveau, krijg je dit soort praatjes.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Malki mist zowat de hele wedstrijd omdat zijn schoen vasthangt aan de schoen van een ADO speler. En thuis tegen Feyenoord een 100% strafschop die niet werd gegeven. Dat zijn momenten die punten kosten.

Tsja als we zo gaan beginnen... Malki had tegen Feyenoord bijvoorbeeld ook rood moeten hebben.

Roda mist 5 punten tot direct lijfsbehoud, vrij veel dus. Dat kun je moeilijk op die rode kaarten af gaan schuiven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Roda mist 5 punten tot direct lijfsbehoud, vrij veel dus. Dat kun je moeilijk op die rode kaarten af gaan schuiven.

1 winnende wedstrijd en twee gelijke spelen. Dat scheelt dus 3 doelpunten ofzo. Als je drie wedstrijden onterecht met een man minder moet spelen, dan gaat dat wegen voor een ploeg als Roda, zeker als je dan ook nog eens 100% strafschoppen niet krijgt. Er is dit seizoen geen enkele ploeg zo benadeeld geworden als Roda.

Kwalitatief was het ook niet veel. Beide keepers hebben Roda ook veel punten gekost. Snap niet dat ze dat soort vliegenvangers speciaal uit Polen gaan halen. Moet je eens die blunders zien tegen Zwolle, daar gooien ze de punten gewoon weg.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

En NEC en RKC hebben vast ook wel zulke momenten gehad natuurlijk.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wat zijn z'n kwaliteiten dan? Ik zie nu vooral een jongen die laks en nonchalant speelt, verdedigend vrij weinig goed doet en het buiten het veld hoog in zijn bol heeft (en soms ook op het veld of in de catacomben).

Nee hij kan er idd helemaal niks van. Van Marwijk, Rutten, Van Gaal, Cocu en Advocaat hebben het allemaal verkeerd gezien.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

En NEC en RKC hebben vast ook wel zulke momenten gehad natuurlijk.

Hebben zij dan ook drie rode kaarten gehad die daarna werden kwijtgescholden? En daarbij 100% strafschoppen niet gekregen op momenten waarbij 1 doelpunt minstens 1 punt zou betekenen? Of veronderstel je nu maar wat?

Spartaan1986

• 3615 berichten
  • 2176 stemmen

Dit doet pijn mensen...

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

depri83 schreef:

Nee hij kan er idd helemaal niks van. Van Marwijk, Rutten, Van Gaal, Cocu en Advocaat hebben het allemaal verkeerd gezien.

Er liepen ook miljoenen mensen achter Hitler aan.

Is het nou zo moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag? Wat zijn zijn kwaliteiten dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.