• 16.019 nieuwsartikelen
  • 179.068 films
  • 12.279 series
  • 34.106 seizoenen
  • 649.365 acteurs
  • 199.298 gebruikers
  • 9.391.564 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Zat ik toch aardig goed met mijn cijfers laatst......

PEC Zwolle hoort een 9,5 te krijgen.

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Laat Chadli eerst maar eens een topwedstrijd beslissen. Eriksen doet dat al 2 jaar.

Welke topwedstrijden Toch geen eredivisieduels bedoel je hoop ik?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

depri83 schreef:

A&L is al behoorlijk gezakt hoor, 2 jaar geleden wilde hij nog €40m hebben.

Minimaal 40 miljoen he. Minimaal

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Spelers puur en alleen indelen op potentie heeft weinig zin. Chadli heeft op een hoog podium nog niks bewezen, heeft er de laatste jaren vrij vaak uit gelegen met een blessure en ook nog maar een contract voor een jaar. Mag jij me vertellen wat zo'n bedrag rechtvaardigt.

Ik kijk puur naar kwaliteiten en uiteraard wat een speler waarschijnlijk gaat brengen op het niveau van de aankopende club, daar is het bedrag op gebaseerd lijkt me.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Welke topwedstrijden Toch geen eredivisieduels bedoel je hoop ik?

Ja, eredivisieduels. Zelfs die duels kon Chadli niet beslissen. Eriksen scoorde en besliste wel duels tegen oa PSV, Feyenoord en Twente. Als je dat al niet kan erkennen...

Verder heeft Eriksen ook naam gemaakt in duels tegen Man City en mindere mate Man Utd en Dortmund.

Waarom probeer je altijd zodra Ajax in de discussie zit op bizarre wijze een afwijkend punt te maken, terwijl je weet dat je onzin praat?

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

Redelijk plausibel, al vind ik NAC en Groningen wel erg hoog staan.

En PSV is wel erg overdreven laag natuurlijk voor een ploeg die zowat tot het laatst meedeed om de titel, maar goed.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Redelijk plausibel, al vind ik NAC en Groningen wel erg hoog staan.

En PSV is wel erg overdreven laag natuurlijk voor een ploeg die zowat tot het laatst meedeed om de titel, maar goed.

PSV lijkt me wel de grootste teleurstelling van het seizoen, relatief bekeken dan. Samen met AZ eventueel. Kwestie van de verwachtingen naast de einduitvoering leggen.

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ja, eredivisieduels. Zelfs die duels kon Chadli niet beslissen. Eriksen scoorde en besliste wel duels tegen oa PSV, Feyenoord en Twente. Als je dat al niet kan erkennen...

Verder heeft Eriksen ook naam gemaakt in duels tegen Man City en mindere mate Man Utd en Dortmund.

Waarom probeer je altijd zodra Ajax in de discussie zit op bizarre wijze een afwijkend punt te maken, terwijl je weet dat je onzin praat?

Ajax interesseert me geen reet, ik heb het over Eriksen. En aangezien deze bedragen juist nu actueel zijn ben ik juist NIET degene met een afwijkend punt lijkt me.. Rare logica.

Of een speler een eredivisieduel wel of niet scoort, of eens de paal raakt of onderdeel van een heel elftal was wat slecht speelde, daar kijken scouts echt wel doorheen hoor.

Die kijken puur naar kwaliteit en wat hij kan. En elke scout ziet wel dat Chadli 1 van de beste spelers van de eredivisie is. Dus waarom Eriksen, een speler die net zo vaak onzichtbaar is als dat hij goed speelt dan dik het dubbele waard zou zijn .

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

[Kwestie van de verwachtingen naast de einduitvoering leggen.

Dan heeft Ajax dus niks gepresteerd want iedereen verwachtte al een titel.

Zo lust ik er nog wel een paar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ajax interesseert me geen reet, ik heb het over Eriksen. En aangezien deze bedragen juist nu actueel zijn ben ik juist NIET degene met een afwijkend punt lijkt me.. Rare logica.

Of een speler een eredivisieduel wel of niet scoort, of eens de paal raakt of onderdeel van een heel elftal was wat slecht speelde, daar kijken scouts echt wel doorheen hoor.

Die kijken puur naar kwaliteit en wat hij kan. En elke scout ziet wel dat Chadli 1 van de beste spelers van de eredivisie is. Dus waarom Eriksen, een speler die net zo vaak onzichtbaar is als dat hij goed speelt dan dik het dubbele waard zou zijn .

Nogmaals, Eriksen beslist topduels, Chadli niet. Geloof me dat scouts dat ook echt wel bekijken, ongeacht de potentie.

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

Het zal vast meespelen, daarom is hij ook 15 mil. en Chadli 10 mil. Duidelijk toch?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dan heeft Ajax dus niks gepresteerd want iedereen verwachtte al een titel.

Zo lust ik er nog wel een paar.

Ajax heeft goed gepresteerd, want ze zijn kampioen. Plus de uitvoering was kampioenswaardig.

Wat valt daar in hemelsnaam nou op af te dingen zeg. PSV heeft niet aan de verwachtingen voldaan, Ajax wel. Vandaar het verschil op die lijst van FcUpdate.

kos

• 46715 berichten
  • 8870 stemmen

Laat maar, jij weet zelfs nog met je eigen logica in de knoop te raken.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

PSV was toch echt weer de titelkandidaat nr. 1 hoor. Sowieso de afgelopen jaren waren zij kandidaat nummer 1. Daarnaast werd Twente hoger ingeschat en schatte iedereen hen ook in als kampioenskandidaat. Kijk maar naar de prognoses voorafgaande aan het seizoen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Je moet de verwachtingen aan het begin van het seizoen wel degelijk laten meewegen, dus daar heeft Kos gelijk in. Iedereen verwachtte dat PEC linea recta weer naar de Jupiler League zou gaan en ze worden gewoon keurig 11e.

Hadden mijn inziens bovenaan moeten staan. Utrecht 2e.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Wereld van verschil natuurlijk. Zwolle en Utrecht omwisselen Daarnaast zou ik ook eerder voor Utrecht gaan, omdat zij wel een tastbare prijs hebben gewonnen. "Gewoon" weer meedoen zie ik niet als een prijs.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

PSV heeft het vooral voor zichzelf verknald met al die (vaak zelfgecreëerde) negatieve publiciteit (randzaken), want in principe was het seizoen niet eens zo heel slecht: Johan Cruijff Schaal gewonnen, tot het eind meegespeeld om het kampioenschap (dat dat zelfs nog kan met 9 nederlagen is een ander verhaal) en de bekerfinale gehaald. Enkel in Europa hebben ze ronduit teleurstellend gepresteerd. Op papier.

Of heeft Benfica ook opeens een zeer slecht seizoen gedraaid nu ze in de slotfase drie prijzen net misliepen?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Buiten het feit met het negatieve publiciteit gedoe hebben zij het ook voor zichzelf verknald doordat zij kampioens eisen gingen stellen. Kampioen worden boven alles. Dat heeft eigenlijk hun hele seizoen bepaald. Als ze dan geen kampioen worden krijgen ze de deksel op hun neus vanwege hun beleid.

Dat ze de bekerfinale hebben bereikt. Tsjah, met enkel Feyenoord thuis en voor de rest amateurclubjes heb je ook niet echt een moeilijke loting. De JC schaal is een veredelde oefenpot zonder glans.

Een club als Benfica heeft daarentegen op elk vlak tot het eind gevochten. Compleet ander verhaal. En ja, Benfica heeft wat mij betreft dan ook een teleurstellend seizoen gedraaid als ze het drie keer zo weggeven in de laatste paar minuten. Uiteindelijk tellen de prijzen....over twintig jaar is iedereen(behalve de fans zelf) dit vergeten en tellen enkel de resultaten die op papier staan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Laat maar, jij weet zelfs nog met je eigen logica in de knoop te raken.

Haha, leg het maar weer bij de ander neer

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

gillie24 schreef:

Die Reus zal in 2014 wel naar Bayern verkassen.

Denk het niet, die kon afgelopen zomer al maar wilde liever naar zijn jeugdliefde Dortmund.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

kos schreef:

(quote)

Mja als je in twee seizoenen tijd voor 30 miljoen euro aan nieuwe spelers haalt, dan is een onvoldoende niet zo vreemd als je weer geen kampioen wordt. Bovendien een jaar bomvol incidenten die ook wel aardig aantikken, en ook nog de verloren bekerfinale natuurlijk.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Uit de oude doos:

Ik vond vanochtend een oude VI uit 1999 met op de voorpagina, Radoslav Samardzic, de nieuwe smaakmaker van Feyenoord. Ze deden in dat blad altijd van die gewaagde uitspraken, nietwaar? Wat ik grappig vind is dat men destijds beweerde dat-ie transfervrij was, kom ik alsnog te weten dat hij 680.000 euro heeft gekost. Nu ben ik benieuwd wie VI bedoelt met "oude"smaakmaker, was dat Somalia soms? Ik zit nog steeds te lachen...nieuwe smaakmaker haha.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Uiteraard kunnen de beloften niet promoveren en zelfs niet deelnemen aan de play-offs. Dat klinkt vrij logisch.

Klinkt logisch ja, maar ze mogen wel de competitie beïnvloeden voor de teams die wel ergens voor spelen.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

PEN15 schreef:

Nu ben ik benieuwd wie VI bedoelt met "oude"smaakmaker

El Jardinero

De man die hetzelfde kunstje flikte als Jopie.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Quido schreef:

Ach ja, als zo'n Luuk de Jong voor 17 miljoen naar Duitsland vertrekt en Maher en Chadli 10 miljoen moeten kosten, is 15 miljoen natuurlijk vrij weinig voor iemand als Eriksen. Maar goed, de verhoudingen zijn al langer zoek.

Als Erikson 15 miljoen waard is dan is Maher 20 miljoen waard.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Clubsentimemten worden nooit meegenomen in een prijs.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Inderdaad. 15 miljoen is eigenlijk al te veel voor Erikson.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat zou best kunnen, afhankelijk van hoe de markt zich deze zomer beweegt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Als Erikson 15 miljoen waard is dan is Maher 20 miljoen waard.

Vertel mij eens effe dan welke topduels Maher heeft beslist als speler van de ploeg op plek 10 ofzo

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Falcao weg.

Lol.

Dit toont maar weer eens aan dat het moderne voetbal een speelballetje wordt van de rijke elite. Werkelijk waar belachelijk.

Maarja Atletico profiteert er van dus ik vind het prima. Geld is geld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.