- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien dat Lucky Ajax ook nog kan worden ingeschreven? Toch leuk om die ouwe knarren nog eens in actie te zien... goed voor de kijkcijfertjes.
Ok je staat als competitie voor lul maar dat doe je nu met die 2 jeugdteams ook al 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Nja het beloftenteam van Ajax speelde ook niet al te best afgelopen seizoen. In hoeverre je het een beloftenteam kan noemen in de huidige competitie format(dat kan sowieso wel op de schop). Voor de doorstroming van (Ajax) jeugd is de nieuwe opzet veel beter, aangezien er dan restricties komen betreft het spelen van eerste elftal spelers in het beloftenteam. Twente was volgens mij ook niet al te best. Misschien omdat zij de enige twee geïnteresseerden zijn?
In hoeverre ze voorrang hebben op de amateurteams weet ik niet, ik ga het zo even doorlezen en ben nu VI aan het kijken. Net een uurtje thuis van fitness.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Misschien dat Lucky Ajax ook nog kan worden ingeschreven? Toch leuk om die ouwe knarren nog eens in actie te zien... goed voor de kijkcijfertjes.
Ok je staat als competitie voor lul maar dat doe je nu met die 2 jeugdteams ook al
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik wou net zeggen. Kijk eens onder de Spaanse en ook Duitse liga. Barcelona, Madrid, Bayern etc. Allemaal met een tweede elftal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ja, dat is toch ook achterlijk?
Jupiler Liga was al niet serieus te nemen doordat je niet kunt degraderen, nu nog dommer. Chapeau. Ik hoop dat Jong Ajax en Jong Twente 1 en 2 worden, en dan volgend jaar Jong PSV 3e en Jong Feyenoord 4e. Achterlijke Jupiler clubs om hier mee akkoord te gaan, voor een grijpstuiver.
Enfin, het geld heeft gezegevierd. Maar aub nooit meer iets zeggen over een rijke sjeik ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat dit doorgegaan is komt door Fox, dat de clubs bijna dwong. De meeste JL komen nauwelijks uit de kosten en de hele competitie is zwaar onaantrekkelijk geworden voor het publiek. Dat zal nu wel toe gaan nemen. Ik zie verder het probleem niet, want die 2 teams zullen geen titel of play offs op eisen. Wat een rijke sjeik hiermee te maken heeft, geen idee.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Enfin, het geld heeft gezegevierd. Maar aub nooit meer iets zeggen over een rijke sjeik ofzo.
Vreemde reacties van iemand die op PSG, City, Chelsea en allerlei andere sjeikclubs rukt 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Dan inderdaad gewoon de hoogste twee op de ranglijst. Dan ligt het meer aan de eerst geëindigde teams dat slechts de subtop/middenmoot en laagvliegers zich hebben aangemeld 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat dit doorgegaan is komt door Fox, dat de clubs bijna dwong. De meeste JL komen nauwelijks uit de kosten en de hele competitie is zwaar onaantrekkelijk geworden voor het publiek. Dat zal nu wel toe gaan nemen.
En jij denkt dat de Europa Liga niet aantrekkelijker wordt met de talenten van Chelsea B, Barca B, Bayern B in plaats van La Valletta, Lierse SK en FC Utrecht?
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
En jij denkt dat de Europa Liga niet aantrekkelijker wordt met de talenten van Chelsea B, Barca B, Bayern B in plaats van La Valletta, Lierse SK en FC Utrecht?
Ander verhaal, aangezien de UEFA genoeg poentjes heeft om dat toernooi voort te zetten. In de JL zullen meer en meer clubs failliet gaan als het in de huidige format doorgaat. Geen mens interesseert zich voor de JL. Met de jeugd van Ajax en Twente heb je in potentie miljoenen mensen te pakken. Voor het voortbestaan van de JL clubs misschien niet heel leuk, maar wel een noodzaak.
Het klinkt misschien raar en de vergelijking is scheef, maar alleen al hogere tv gelden zullen vele clubs redden. Kijk eens naar Chrystal Palace, die zomaar even 169 miljoen kan bijschrijven n.a.v. de promotie/het promotieduel 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Marktplaats.nl - Ajax thuis trainingspak 2013 2014 - Voetbal
Waarschijnlijk het nieuwe thuis trainingspak. Als trainingspak is ontzettend mooi. Hoop echter dat al die goudtinten niet in het thuisshirt verwerkt worden(3 strepen op de mouw?)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vreemde reacties van iemand die op PSG, City, Chelsea en allerlei andere sjeikclubs rukt
Tja, dat PSG, Chelsea of Ajax geld heeft om kampioenschappen te kopen interesseert me niet, maar deze Jupiler opzet gaat gewoon in tegen elk mogelijk competitie-gevoel. Er is geen enkel argument meer om inderdaad niet Lucky Ajax ook toe te laten (goed voor de kijkcijfers!).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat speelt niet.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Tja, dat PSG, Chelsea of Ajax geld heeft om kampioenschappen te kopen interesseert me niet, maar deze Jupiler opzet gaat gewoon in tegen elk mogelijk competitie-gevoel. Er is geen enkel argument meer om inderdaad niet Lucky Ajax ook toe te laten (goed voor de kijkcijfers!).
Zoals ik in een eerdere post aangaf is dit een positieve ontwikkeling voor de jeugd van Ajax en Twente. De jeugd krijgt meer weerstand en de huidige opzet van de beloftencompetitie is ook dodelijk voor de jeugd, aangezien die vaak voor de helft of meer uit (gepasseerde/geblesseerde) eerste elftal spelers bestaan. De balans is compleet zoek, wat gevolgen heeft voor de andere jeugdelftallen. Zo speelt de A1 van Feyenoord met spelers die allemaal 18+ zijn en heb je er bij Ajax maar een stuk of 5 van maximaal 18. Wat dat betreft kan daar ook een betere structuur met in gebracht worden met duidelijke(re) regels.
Zo'n jeugdelftal heeft er ook meer te zoeken dan een Lucky Ajax met allemaal oude knarren die het niet meer 90 minuten kunnen volhouden. Ook de JL clubs hebben die weerstand van de jeugdelftallen t.o.v. een Lucky Elftal nodig.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
In de JL zullen meer en meer clubs failliet gaan als het in de huidige format doorgaat. Geen mens interesseert zich voor de JL. Met de jeugd van Ajax en Twente heb je in potentie miljoenen mensen te pakken. Voor het voortbestaan van de JL clubs misschien niet heel leuk, maar wel een noodzaak.
Dan ga je maar met semiprofs werken (zal hoog tijd worden). En leg mij nu 1 keer uit waarom Lucky Ajax niet mee mag doen? Heb je in potentie helemaal miljoenen mensen te pakken. Of de oud-internationals. Wat dacht je van het RTL sterrenteam. Of de dames van het WK lingerie. Ik geef toe, ik zou kijken.
Zo'n jeugdelftal heeft er ook meer te zoeken dan een Lucky Ajax met allemaal oude knarren die het niet meer 90 minuten kunnen volhouden. Ook de JL clubs hebben die weerstand van de jeugdclubs t.o.v. een Lucky Elftal nodig.
Tja zonet was het argument nog puur financieel... De jeugd van Ajax en Twente krijgt overigens in de MML nóg meer weerstand, dus waarom niet meteen daar instromen? Of in een Europees toernooi?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Laat de Ajax-supporter deze gang van zaken verantwoorden, doe je best jongens! Nu we toch bezig zijn: leg mij die hele situatie in Syrië eens uit. En kom niet met smoesjes aan he!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nu we toch bezig zijn: leg mij die hele situatie in Syrië eens uit.
Assad werd uitgefloten en pikte dat natuurlijk niet...
Wordt wel tijd dat de internationale gemeenschap een penalty uitdeelt trouwens, vind je niet?
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Tja zonet was het argument nog puur financieel... De jeugd van Ajax en Twente krijgt overigens in de MML nóg meer weerstand, dus waarom niet meteen daar instromen? Of in een Europees toernooi?
Ik probeer gewoon wat positiefs uit deze situatie te halen. Het zal mij verder ook allemaal een worst wezen hoor. Je gelul over Europees is natuurlijk weer typisch trollerij op z'n otherfool's. De JL is een redelijk jeugdige competitie, dus je spreekt dan over een soortgelijk niveau. Europees tussen al die volwassen mannen zul je fysiek gewoon tekort komen. En dat is ook de reden waarom een Lucky Ajax niet in zo'n JL hoort.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Is gewoon een principekwestie.
En je zou het ook gewoon met me eens zijn als pakhembeet PSV en Feyenoord zouden instromen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ik was eigenlijk verbaasd dat Twente instroomde en niet die twee teams inderdaad. Maar het is sowieso een vreemde loting welke clubs er wel in mogen komen en welke niet.
Dan houd je nog het full profs/ semi-profs argument over. Dat is natuurlijk een must voor die clubs op dit moment. Alleen dan houd je nog het "aantrekkelijke competitie" argument over. Er is dan natuurlijk nog 0,0 interesse voor de JL bij het grote publiek. Dan blijf je met een armoedige competitie zitten waar geen mens naar kijkt. Dit kan je beter verkopen. Het is dan alleen de vraag of de kijkers met die beloften elftallen wel achter de buis gaan zitten. Daarom is het een pilot.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wordt wel tijd dat de internationale gemeenschap een penalty uitdeelt trouwens, vind je niet?
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Dan ga je maar met semiprofs werken (zal hoog tijd worden). En leg mij nu 1 keer uit waarom Lucky Ajax niet mee mag doen? Heb je in potentie helemaal miljoenen mensen te pakken. Of de oud-internationals. Wat dacht je van het RTL sterrenteam. Of de dames van het WK lingerie. Ik geef toe, ik zou kijken.
Omdat de JL eerst en vooral een opleidingsinstituut dient te zijn voor de Eredivisie. Dat is mede de reden dat een aantal miljoen aan tv-gelden direct naar de clubs in de JL gaat. Dat er dus jeugd van een aantal eredivisieclubs bijkomt is eigenlijk niet meer dan logisch, dat de veteranen niet in een opleidingsliga thuishoren (ook niet als extra tegenstand, zij nemen immers overduidelijk een plek in van andere clubs dan) lijkt me ook helder. Dat nu ook amateurs meedoen is een vurige wens van de KNVB, niet per se van de BVO's. Het rijmt niet, maar dat heb je vaker met compromissen, het woord 'mis' zit er niet voor niets in.
En heeft men in Spanje dit ook niet? Met het tweede van RMA en Barça?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
In de Duitse competitie werkt het erg goed, maar daar zijn de eerste tweede teams pas in de derde Bundesliga te vinden (Dortmund en Stuttgart). Dat komt doordat er genoeg animo is voor andere lokale clubs, die blijkbaar meer te besteden hebben.
Een interessant gevolg lijkt me wel dat Ajax en Twente niet zo snel hun spelers aan een JL-club zullen uitlenen; die moeten wat dat betreft meer op hun eigen benen staan. Feyenoord 2 (Excelsior) speelt overigens al in de Jupiler League.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Daarom en dan heb je nog Almere City, wat voor Ajax eigenlijk totaal niet rendabel is wat ook de lul kan zijn. Al gaat jong Ajax waarschijnlijk daar zijn wedstrijden afwerken omdat de Toekomst niet aan de eisen voldoet(wat ik raar vind, kan me niet voorstellen dat veel accommodaties van amateurclubs beter zijn).
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Zal vast al eens gezegd zijn door iemand, maar wat ik me afvraag is hoe ze die beloftenteams nu dan gaan vormgeven.
Op dit moment zijn beloftenteams vooral een plek waar de bankzitters nog wedstrijdritme kunnen behouden, en waar geblesseerde spelers eerst wat potjes meepikken om daarna pas in het eerste terug te keren. Plus nog een paar spelers die net te oud zijn voor de A1, maar nog niet goed genoeg zijn voor het eerste. Lijkt me niet dat dat volgend seizoen nog kan, je kan niet de ene week op de bank zitten bij het eerste en de week erna in de Jupiler League je wedstrijdjes afwerken. En vooral ook andersom lijkt het me niet handig voor clubs als Ajax. Als ze eens 5 geblesseerden hebben dan kunnen ze geen spelers uit het beloftenteam halen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Zal vast al eens gezegd zijn door iemand, maar wat ik me afvraag is hoe ze die beloftenteams nu dan gaan vormgeven.
Er zijn meer nieuwe regels. De vrijdag is niet langer de vaste speeldag. Clubs krijgen de vrije keuze om te foebele op vrijdag, zaterdag, zondag of maandag. Het verhaal gaat trouwens dat Jong Ajax moet uitwijken naar het Mitsubishi Forklift Stadion in Almere omdat De Toekomst niet aan de gestelde eisen voldoet...
Andere regels die waarschijnlijk gelden; Jong Ajax en Jong FC Twente mogen slechts vier spelers ouder dan 23 jaar op het wedstrijdformulier zetten en een speler die meer dan 15 duels namens het eerste elftal speelt, mag niet meer uitkomen in de Jupiler League. Per speelronde mag een speler voor een team - het eerste of Jong Ajax - in actie komen. Uiteraard kunnen de beloften niet promoveren en zelfs niet deelnemen aan de play-offs. Dat klinkt vrij logisch.
Bericht stamt nog wel van voor gisteren.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
uberhaupt al vreemd dat je per speelronde mag kiezen.. maargoed zo ondervang je het probleem nog wel een klein beetje.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ik weet ook niet in hoeverre bankspelers dan mogen spelen. Maar je ziet wel vaak dat een wisselspeler later ook nog voor het beloftenteam in actie komt. Dat kan dan niet meer. Of gaan ze dan niet meer nutteloos spelers erin brengen voor de laatste 3 minuten.. Veel gedoe.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Nee klopt. Bij Feyenoord bijvoorbeeld spelen spelers die niet of bijna niet gespeeld (korte invalbeurt) hebben op zondag, op maandag een hele wedstrijd bij de beloften. Zal vast bij Ajax en PSV ook wel zo gaan. Nu moet je gaan kiezen, dus dan zullen die spelers gewoon minder/vrijwel geen wedstrijden meer gaan spelen in het beloftenteam.
Ook leuk voor basisspelers die een half seizoen spelen (en dus vast meer dan 15 wedstrijden spelen), en dan geblesseerd raken, die dus eigenlijk nergens wedstrijdritme kunnen opdoen. Kan me voorstellen dat sommige teams liever gewoon hun beloftenteam in de beloftencompetitie houden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
27 mei 2013 - Bert Kassies
Ajax zal zo goed als zeker bij de loting voor de groepsfase van de Champions League opnieuw in pot 3 komen. Ajax kan alleen nog naar pot 2 toe indien minimaal vier hoger geplaatste clubs in de voorronde van de CL worden uitgeschakeld. Dat zouden dan Arsenal, Olympique Lyon, AC Milan en Schalke'04 en/of Valencia of Zenit moeten zijn. Ajax zal dus vrijwel zeker twee hoger geplaatste ploegen treffen bij de loting.
Potindeling ervan uitgaande dat de hooggeplaatste ploegen doorgaan:
Pot 1:
Bayern Munchen
Barcelona
Chelsea
Real Madrid
Manchester United
Arsenal (voorronde)
Porto
Benfica
Pot 2:
Atletico Madrid
Olympique Lyon (voorronde)
Shakhtar Donetsk
AC Milan (voorronde)
Schalke'04 (voorronde)
Olympique Marseille
CSKA Moskou
Valencia (voorronde) of Paris Saint Germain
Pot 3:
Paris Saint Germain of Zenit (voorronde)
Juventus
Manchester City
Ajax
Borussia Dortmund
Olympiakos Piraeus
Galatasaray
Bayer Leverkusen of FC Basel (voorronde)
Pot 4:
Bayer Leverkusen of ploeg uit voorronde
FC Kopenhagen
Napoli
Anderlecht
BATE Borisov
Celtic
Steaua Boekarest
APOEL Nicosia
Dat je in pot 3 zit lijkt niet eens nadelig, met oa Dortmund, PSG, Juventus en Man City die je niet kan loten, terwijl uit pot 2 ploegen als Lyon, Marseille, CSKA of Schalke me niet onverslaanbaar lijken.
Arsenal, Marseille, Ajax, Celtic zou me wel wat lijken, maak je wel kans.
Rampscenario is weer Madrid loten (god verhoede dit), met Shakhtar, Ajax en Napoli als andere groepsteams.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.