- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4722 stemmen
Ach, Dortmund gaat ook weer een hoop geld kunnen investeren. Zo wordt onze Eriksen daar als topkandidaat genoemd. Dan heb je er ook weer een goede speler bij.
Bayern scout wat gemakkelijk, maar wel effectief. Dortmund heeft niet de status en zoveel geld, zij moeten wat gerichter zoeken. Ik hoop dat het ze lukt, want de Bundesliga wordt zo wel erg saai bovenin.
Denk niet dat Bayern zoveel beter scout (iedereen kon zien dat Götze, Lewandowski, Ballack of Ze Roberto zeer sterk speelden) maar ze hebben wel het geld om grote salarissen te betalen. Dortmund moet inderdaad wel wat beter speuren naar jonge en goedkopere talenten. Type Eriksen ja, die dan hopelijk kunnen uitgroeien tot echte toppers onder een zeer goede trainer als Klopp. Een type à la Dzeko die nu ergens zit te verkommeren op de bank, zou ook een goede optie zijn momenteel (als hij loon wil inleveren).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Denk niet dat Bayern zoveel beter scout (iedereen kon zien dat Götze, Lewandowski, Ballack of Ze Roberto zeer sterk speelden) maar ze hebben wel het geld om grote salarissen te betalen. Dortmund moet inderdaad wel wat beter speuren naar jonge en goedkopere talenten. Type Eriksen ja, die dan hopelijk kunnen uitgroeien tot echte toppers onder een zeer goede trainer als Klopp. Een type à la Dzeko die nu ergens zit te verkommeren op de bank, zou ook een goede optie zijn momenteel.
Je snapt me niet
Ik bedoel ook dat Bayern makkelijker scout, die kiezen gewoon spelers die al doorgebroken en top zijn. Dortmund zoekt het meer daar onder.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4722 stemmen
Je snapt me niet
Ik bedoel ook dat Bayern makkelijker scout, die kiezen gewoon spelers die al doorgebroken en top zijn. Dortmund zoekt het meer daar onder.
Dan denken we hetzelfde ja. 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ach, Dortmund gaat ook weer een hoop geld kunnen investeren. Zo wordt onze Eriksen daar als topkandidaat genoemd. Dan heb je er ook weer een goede speler bij.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ondertussen is de selectie van Bayern wel megabreed vol met A-spelers, daardoor spelen ze op alle fronten tot het einde mee op dit moment en als er niet een paar vertrekken wordt dat gat alleen maar groter.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Bayern is een ordinaire poenclub. Eigenlijk ook de enige ploeg die echt doelbewust ploegen van de eigen competitie verzwakt door er spelers weg te kopen. Een kleine greep: Ballack (Leverkusen), Ze Roberto (Leverkusen), Pizarro (Bremen), Basler (Bremen), Lucio (Leverkusen), Klose (Bremen), Gomez (Stuttgart), Neuer (Schalke), Podolski (Köln),...
En nu dus de 2 goudhaantjes van Dortmund, Götze en Lewandowski. Zo een Pizarro zelfs tot 2x toe bij Bremen weggehaald nadat hij daar een sterk seizoen speelde.
Begrijp niet hoe een neutrale kijker Bayern liever de CL zag winnen ipv Dortmund. Walgelijke club, ook al spelen ze de laatste jaren leuk voetbal.
?Lening van Bayern redde Borussia Dortmund in 2003 van de ondergang? - voetbalzone.nl
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Dat is dan wel sympathiek als je zoveel poen hebt
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Krijgen we dat geneuzel over schuld weer. .. Haha.
Er is niets mis met schuld, volkomen legaal. Tenzij je je schuld niet kan betalen.
En met zo'n enorme omzet kunnen zij dat gewoon.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4722 stemmen
?Lening van Bayern redde Borussia Dortmund in 2003 van de ondergang? - voetbalzone.nl
Opvallend. Al maakt deze veredelde vorm van altruïsme natuurlijk weinig uit als je nog steeds je rechtstreekse concurrenten verzwakt door de beste spelers telkens weer weg te kopen. Dan heb je weinig te vrezen, toch?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Gezien de gigantische bedragen die Dortmund ontvangt hoef je daar ook geen medelijden mee te hebben.
En Dortmund voetbalt in dezelfde competitie in hetzelfde land als Bayern toch? Dan moet het toch mogelijk zijn dat zij ook in de buurt kunnen komen van het geld dat Bayern binnenhaalt.
Het is net als met de jeugdspelers die overstappen van PSV naar Ajax, moet je er als club maar voor zorgen dat ze niet weg willen naar de concurrent.
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Het maakt het eigenlijk alleen nog maar triester, de kampioen die de kleintjes een beetje moet ondersteunen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Haalt Dortmund Dzeko gaan ze er misschien niet eens zoveel op achteruit.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Gezien de gigantische bedragen die Dortmund ontvangt hoef je daar ook geen medelijden mee te hebben.
En Dortmund voetbalt in dezelfde competitie in hetzelfde land als Bayern toch? Dan moet het toch mogelijk zijn dat zij ook in de buurt kunnen komen van het geld dat Bayern binnenhaalt.
Tja, ook niet helemaal. Het achterland bij Bayern is veel groter, en voordat je evenveel supporters hebt (die je ook door je geschiedenis hebt) duurt wel even. BVB concurreert daarnaast met Schalke, Gladbach, Bochum et cetera. Bayern heeft dat nauwelijks dus trekt alle grote sponsors uit de regio naar zich toe.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Tja, ook niet helemaal. Het achterland bij Bayern is veel groter, en voordat je evenveel supporters hebt (die je ook door je geschiedenis hebt) duurt wel even. BVB concurreert daarnaast met Schalke, Gladbach, Bochum et cetera. Bayern heeft dat nauwelijks dus trekt alle grote sponsors uit de regio naar zich toe.
http://www.fcbayern.telekom.de/de/verein/ag/sponsoren/index.php
Alleen de biersponsor komt uit Munchen 
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Haalt Dortmund Dzeko gaan ze er misschien niet eens zoveel op achteruit.
Of Lukaku.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Hmm ik weet het zo niet. Dortmund is wel één van de populairse verenigingen van Duitsland verder. Niet voor niets dat meer dan een half miljoen Dortmund supporters een kaartje voor Wembley probeerden te bemachtigen. En dan heb je het denk ik alleen over supporters met een club kaart in welke vorm dan ook. Een lootsysteem om een kaartje voor het Westfalen stadion te bemachtigen. Ik denk wel dat Bayern qua zakelijke sponsors(nieuwer stadion) het vele malen beter doet. Dat is uiteindelijk wel het belangrijkst.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Of Riquelme 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Of Castaignos aangezien Twente 'm wil verkopen! 
Ze willen trouwens voor Chadli 10 miljoen, en dat terwijl die nogal blessuregevoelig is en nog maar een contract heeft van één jaar. Lijkt me iets te veel van 't goede.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Van Ginkel naar Chelsea? En maar ontkennen dat er een echte band is
Lijkt me niet goed als Van Ginkel nu al zou gaan trouwens naar zo een club. Voor het WK niet van belang (minstens 5 man voor hem) maar voor de toekomst wel natuurlijk.
TT: Van Ginkel op weg naar Chelsea, Bruma in Eindhoven - AD.nl
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat een huilverhaal van Brood vandaag op VI Radio. Met de selectie die ie in handen had, had ie zich makkelijk moeten kunnen handhaven. Heeft gewoon werkelijk geen enkel spelpatroon in Roda gekregen dit seizoen. Vraag me überhaupt af of er technisch en tactisch ook maar iets getraind is. Wellicht enkel op lange ballen en hard hollen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Crystal Palace vanmiddag als laatste gepromoveerd naar de PL. Met manager Ian Holloway iig een grappige kerel er weer bij.
– on the “ugly” win against Chesterfield. .
– talking about Cristiano Ronaldo
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
In het programma Voetbal International werd gemeld dat PSV belangstelling heeft voor de Argentijnse rechtsback Gino Peruzzi. Het betreft een 20-jarige speler van Velez Sarsfield. Thijs Slegers meldt dat PSV hem volgt, maar nog geen bod heeft uitgebracht. Peruzzi zou naar verwachting 3 miljoen euro moeten kosten.
Ik ben benieuwd.
Rafael Benitez trouwens de nieuwe coach van Napoli.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dzeko was door zijn salaris afgelopen winter niet haalbaar. Chelsea zal Lukaku niet willen verkopen. Misschien dat Mario Gomez de omgekeerde weg wil bewandelen?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Helaas. Geen Jong PSV dus, wel Katwijk en Achilles.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het wel goed opgelost zo. De 2 amateurteams krijgen hun kans en de 2 beloftenteams idem. Dat worden neem ik aan Ajax en Twente. PSV zal volgend seizoen ook wel bijvoegen. Zou ook goed zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Alles is te koop in Nederland, ook een plekje in de Jupiler Liga 
Misschien leuk idee om het 2e van pakhembeet Chelsea in de EL te laten spelen?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ik vind het wel goed opgelost zo. De 2 amateurteams krijgen hun kans en de 2 beloftenteams idem. Dat worden neem ik aan Ajax en Twente. PSV zal volgend seizoen ook wel bijvoegen. Zou ook goed zijn.
Sowieso is 't te triest voor woorden dat Jong Twente en Jong Ajax voorrang krijgen op Achilles en Katwijk.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Nja het beloftenteam van Ajax speelde ook niet al te best afgelopen seizoen. In hoeverre je het een beloftenteam kan noemen in de huidige competitie format(dat kan sowieso wel op de schop). Voor de doorstroming van (Ajax) jeugd is de nieuwe opzet veel beter, aangezien er dan restricties komen betreft het spelen van eerste elftal spelers in het beloftenteam. Twente was volgens mij ook niet al te best. Misschien omdat zij de enige twee geïnteresseerden zijn?
In hoeverre ze voorrang hebben op de amateurteams weet ik niet, ik ga het zo even doorlezen en ben nu VI aan het kijken. Net een uurtje thuis van fitness.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.