• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.103 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.549 acteurs
  • 199.676 gebruikers
  • 9.419.202 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Is Alderweireld geen Belg? Weet overigens niet hoelang hij al bij Ajax zit..

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Doorbreken of debuteren ? Dat is namelijk een behoorlijk verschil.

Doorbreken vind ik eerder als een speler week in week uit vaste basis-plaats in het elftal heeft.

Het is dus nog afwachten of een Denswill of Veltman dat voor Ajax zal halen.

Een Wijnaldum Messaoud of een Luckassen zijn toch ook niet bij AZ al doorgebroken.

Maar zo'n gentleman agreement is natuurlijk ook helemaal niks waard als PSV en Ajax elkaars ''jeugd'' jaar in jaar uit bij-elkaar-weglokken.

De enigste die dat niet nodig heeft is Feyenoord die ook bij die afspraak is betrokken (?).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar buiten de extern gehaalde talenten breken er natuurlijk genoeg eigen spelers door. Vorige week nog Veltman, daarvoor nog Denswil, daarvoor weer oa van Rhijn. Daarvoor weer oa Vermeer, Blind, Ebecilio, Alderweireld etc. Je kan moeilijk ontkennen dat er constant namen doorbreken.

Alderweireld was ook al 15 maar vooruit en dan heb je Van Rhijn en Vermeer nog. Rest van de namen moeten zich nog bewijzen of zijn juist voorbeelden waarom Ajax op zoek gaat naar externe talenten.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Alderweireld was ook al 15 maar vooruit en dan heb je Van Rhijn en Vermeer nog. Rest van de namen moeten zich nog bewijzen of zijn juist voorbeelden waarom Ajax op zoek gaat naar externe talenten.

Het gaat gewoon over talenten die doorbreken, of ze nu geniaal zijn of niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Gaat mij er juist wel om dat de grootste talenten gekocht zijn. Want juist aan die talenten ontleent een club als Ajax zijn titel van opleidingsclub. Dat komt door Cruijff, Kluivert, Sneijder en Eriksen. Echt niet aan Ebecilio

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Gaat mij er juist wel om dat de grootste talenten gekocht zijn. Want juist aan die talenten ontleent een club als Ajax zijn titel van opleidingsclub. Dat komt door Cruijff, Kluivert, Sneijder en Eriksen. Echt niet aan Ebecilio

Dat postte ik net al. De jeugdopleiding wordt niet voor niets onder handen genomen met dit nieuwe beleid.

Momenteel zijn de grootste talenten inderdaad gekocht. Dus? Neemt niet weg dat ze hier nog enkele jaren opgeleid zijn en ook op jonge leeftijd een kans in het eerste krijgen. En niet slechts voor 1 potje in een nietszeggende wedstrijd.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Daar mag PSV weer niet klagen over de arbitrale beslissing. Leek me niks aan de hand.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Daar mag PSV weer niet klagen over de arbitrale beslissing. Leek me niks aan de hand.

Penalty ofzo? Ik kijk niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Nee, die naam heeft het door het grote aantal debutanten uit eigen jeugd. Of ze daar op hun 9e, 12e of 16e inzijn gestroomd maakt niets uit. Dat weet ook niemand. Wanneer zijn bijv. Van Basten en Sneijder bij Ajax gekomen? Ik zou het niet weten of dat vanaf de f-jes of de c-tjes is.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Luciano Narsingh

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

half uurtje gespeeld, 0-3

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Straattheater Mertens geeft weer een topshow af. Buiten dat speelt PSV indrukwekkend. Gaan goed om met de vele ruimte die ADO weggeeft.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

0-3, pfff. Doet PSV goed.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Mertens wordt wel degelijk geraakt -en legde zichzelf vervolgens in de spagaat. Dat ie daarna weer speelt alsof hij nergens last van heeft, daar hebben klaarblijkelijk meer voetballers last van.

Overigens weer belangrijk met een goaltje. Ik zie dit duel nog wel met hogere cijfers eindigen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Mertens is een irritante kut met veel theater, maar hij kan helaas ook goed voetballen. Al is hij in topduels nooit erg doorslaggevend. Maar ik wou dat Ajax spelers had die in de overige pakweg 26 andere potjes wat sneller wedstrijden konden beslissen.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Mertens is zeker irritant. Voor de tegenstander welteverstaan, maar heerlijk om in je team te hebben. Al hekel ik zijn swalbes, maar dat was dit keer simpelweg niet het geval. Dat bedoelde ik met mijn opmerking tegen Quido.

De kracht van dit PSV op dit moment is dat ieder op het middenveld als zowel in de aanval een wedstrijd kan beslissen en een goal kan scoren.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Mwah, een wedstrijd stil leggen omdat hij weer ligt te gillen als een meid? (blijkt vervolgens helemaal niks aan de hand te zijn) Dat noem ik theater, en het wordt nog beloond ook. Die sliding van Malone was zeker geen theater, maar ook in zo'n situatie kan ik me irriteren aan zo'n harde schreeuw. Bij Mertens weet je dan dat het allemaal wel meevalt. Pas als 'ie dat niet meer zou doen, ga ik me echt zorgen maken om zijn gezondheid.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Oké dat gegil is inderdaad overdreven, daar geef ik je gelijk in. Daar had Afellay ook last van. Ik denk dat het meer schrik is voor een (ernstige) blessure dan echt de pijn.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Ik had een moeilijker avondje verwacht. Geweldig hoe slecht ADO is, ongelofelijk zeg!

Na 60 minuten gewoon lekker van Bommel naar de kant halen en Hutchinson op 't middenveld zetten en Manolev rechtsback.

Daarna misschien nog even Strootman, Lens of Narsingh wisselen om geen risico te lopen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Was weer op en top genieten trouwens de aflevering van VI gister.

Betreffende Afellay: Van der Meyde vond hem een heel naar mannetje.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Indrukwekkend, PSV.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Lefgozer schreef:

Was weer op en top genieten trouwens de aflevering van VI gister.

Betreffende Afellay: Van der Meyde vond hem een heel naar mannetje.

Maar ja, Afellay rijdt niet dronken en met coke in z'n neus veel te hard over de wegen. Heft elkaar dan weer op....

Het is trouwens wel duidelijk geworden dat je beter over, dan met Van der Meyde kan praten. Zijn anekdotes kwamen niet helemaal over.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Vond VI ook een beetje tegenvallen. Op het behoorlijk rare verhaal van Joey Didulica na was het weinig bijzonders wat Van der Meyde te vertellen had. Dat hij te hard reed toen hij dronken was en dat hij toen bijna gepakt werd zal allemaal best. Dat gebeurd hier op vrijdagavond ook....

Jammer dat hij bijvoorbeeld niet wat dieper inging op zijn drugsgebruik al kan het hele programma natuurlijk ook niet over Andy en z'n jeugdzonde gaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pilkington . Norwich . Man U . Citizens back on top.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

$pecial schreef:

Ik denk dat het meer schrik is voor een (ernstige) blessure dan echt de pijn.

Neen, ik denk dat het meer is om de scheidsrechter te beïnvloeden.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Was gewoon een nare overtreding waar Malone ook terecht geel voor kreeg.

Maar waar hebben we het over. 1-6 nu bij ADO uit en met het aantal kansen dat dubbele cijfers gerechtvaardigd had.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Minpunt. Weer geen dubbele cijfers wat gewoon weer gemakkelijk haalbaar was.

Wat een kansenfestijn weer. Narsingh kon weer met gemak 5 doelpunten maken.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Verbeek begint gewoon weer met die Reijnen in de basis. Vragen om problemen...

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Dat is inderdaad ongelooflijk en daarna doodleuk weer de ''invisible man''(wilt zijn doelpuntje nog weleens meepikken gelukkig) laten invallen. Als aanvallen dan nog niet gaat laat hij Messaoud rond de 60ste minuut warmlopen,maar daarna wordt Beerens naar de kant gehaalt en in zijn plaats komt Rosheuvel. Ondertussen is natuurlijk Reijnen al een keer in de fout gegaan waar de 1-0 uit is gekomen.

Het is allemaal zó voorspelbaar

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Heeft AZ eigenlijk wel een alternatief voor Reijnen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.