• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.099 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.549 acteurs
  • 199.676 gebruikers
  • 9.419.174 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

Nog sneuer dat dollar Dirk wordt verkozen boven Siem de Jong. Siem knalt alle tegenstanders van Ajax kapot. Trek die jongen een Oranje shirt aan zodat we er over twee jaar een ster op kunnen zetten.

En dan zeggen ze dat otherfool een troll is.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nomak schreef:

En dan zeggen ze dat otherfool een troll is.

Joh, het is vrijdag . Hoewel ik er wel van overtuigd ben dat Siem beter is dan Kuijt en Van Gaal beter hem op die plek had kunnen zetten tegen Duitsland.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dit meen je niet hoop ik. Een Robben in topvorm is een van de beste flankspelers ter wereld. Lens mag Robben zijn veters nog niet eens strikken.

Dat zou niet eens inzet van discussie mogen zijn nee

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

@Joy4ever: Siem is niet eens een spits.

Kuijt ook niet, daar niet van.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dit meen je niet hoop ik. Een Robben in topvorm is een van de beste flankspelers ter wereld. Lens mag Robben zijn veters nog niet eens strikken.

Als Robben zijn veters strikt krijgt ie weer een hamstrings blessure. Ik raad Robben aan, om door Lens zijn veters te laten strikken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Nog sneuer dat dollar Dirk wordt verkozen boven Siem de Jong. Siem knalt alle tegenstanders van Ajax kapot. Trek die jongen een Oranje shirt aan zodat we er over twee jaar een ster op kunnen zetten.

Haha jij bent een grotere Siem fan dan dat ik dat ben als Ajacied

Maar ik zou Siem ook boven Kuijt verkiezen. Maar ik zou iedereen boven Kuijt verkiezen, zelfs Johnny van Beukering bijna zelfs

Vind wel dat Siem een goed seizoen draait, qua spel en ook met goals. Dat had wel een keertje beloond mogen worden ja. Maar voor de langere termijn lijkt hij me geen Oranje materiaal.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha jij bent een grote Siem fan dan dat ik dat ben als Ajacied

Goed zo! Je maakt de fout niet meer

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Wil de meneer die de me-mij fout maakt mij aub niet bekritiseren

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vind wel dat Siem een goed seizoen draait, qua spel en ook met goals. Dat had wel een keertje beloond mogen worden ja. Maar voor de langere termijn lijkt hij me geen Oranje materiaal.

Dan nog eerder Luuk. Draait misschien geen goed seizoen, maar is een veel betere spits dat zijn broer.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Toevalstreffer.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Arsenal - Tottenham Hotspur!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Heerlijke pot en wat is die Adebayor toch een enorme sukkel (to put it mildly)!

Cazorla

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Bazoer vertrekt van PSV naar Ajax.

Gentleman's agreement m'n reet ja.

Is zeker nu ook weer eigen jeugd...

Riechedly is van mening dat hij zich bij Ajax uiteindelijk het beste sportieve perspectief heeft en zich daardoor optimaal kan gaan ontwikkelen. Uitsluitend het sportieve plan is bepalend geweest voor zijn keuze", aldus Revien Kanhai.

Lijkt me toch dat de concurrentie bij Ajax veel groter is dan bij PSV waar ze niet bepaald veel goede verdedigers hebben. Bij PSV eigenlijk alleen hij, Koch en Hendrix.

Bij Ajax heeft die nu concurrentie van spelers als Denswil, Dijks, Veltman, Ligeon etc.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ajax heeft er weer een talentje uit de eigen jeugd bij hoor ik. Moet een goede zijn die Bazoer. Eerst Eriksen, toen Fischer en nu Bazoer.

Blijf vooral de eigen jeugd prijzen en PSV een koopclub noemen Ajacieden

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

Is zeker nu ook weer eigen jeugd...

Ja, lijkt me logisch.

Als PSV een talent weghaalt bij een kleinere club is het toch ook 'eigen jeugd'.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Als City of Chelsea het doet is de wereld altijd te klein en zijn het handelshuizen. Zie verschil gewoon niet zo. Geldt net zo goed voor PSV als zij het doen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Heel logisch dat die jongen voor een club kiest waar ze wel talenten door laten stromen ipv weer wanhopig in de winter om nieuwe spelers huilen omdat er toevallig nu eens 1 geblesseerd is.

PSV beleid vs Ajax beleid. Dat gehuil van timbo hierboven is grappig.

Verder leefde die jongen al langere tijd met het idee om te vertrekken geloof ik. Het is niet het eerste talent dat PSV perse wil verlaten. Misschien het probleem eens bij eigen club zoeken?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ja, lijkt me logisch.

Als PSV een talent weghaalt bij een kleinere club is het toch ook 'eigen jeugd'.

Om trouwens iets concreter te worden. Willems en Locadia zijn veel, maar zeker geen eigen jeugd. Gewoon gekocht! Net als Fischer, Eriksen en Bazoer nu.

Marcellis dat was een speler uit de eigen jeugd bij PSV

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV beleid vs Ajax beleid. Dat gehuil van timbo hierboven is grappig.

Noem het zoals je wil. Zeg enkel dat de twee grootste Ajaxtalenten gekocht zijn en niet zelf opgeleid. En dat ze dat nu weer proberen. Verder niets mis mee. Maar noem jezelf dan geen opleidingsclub (en je concurrent zeker geen koopclub).

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Noem het zoals je wil. Zeg enkel dat de twee grootste Ajaxtalenten gekocht zijn en niet zelf opgeleid. En dat ze dat nu weer proberen. Verder niets mis mee. Maar noem jezelf dan geen opleidingsclub (en je concurrent zeker geen koopclub).

Wat denk je nou dat de reden is dat talenten PSV verlaten? Omdat ze daar geen kans krijgen.

Verder, maak je niet belachelijk man. Bij Ajax worden zo ontzettend veel spelers opgeleid, buiten externe aankopen van talenten. Als je dat niet ziet dan moet je je Phillips brilletje maar even afzetten.

Je kan klagen over het gentemans agreement dat er misschien was, maar niet met onzinnige argumenten dat Ajax plots een koopclub is.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Voor die drie Denen (Eriksen, Andersen en Fischer) is in totaal bijna 4m betaald.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Definieer "Opleiden"? Lijkt me dat de opleiding van die jonge spelers er nog niet op zit totdat ze een vaste plaats in het eerste elftal hebben. Iedereen kan een talent van zijn 9e tot zijn 15e begeleiden, maar dan begint het pas. Kijk hoe al die gasten die bij Feyenoord zijn gebeleven nu in het NL 11 spelen en de talenten die op 15 jarige leeftijd weggingen zitten nu ergens op de bank. Kortom juist de periode van 16-21 is essentieel in de opleiding. Bij PSV zijn ze daar gewoon slecht in.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Reinbo schreef:

Definieer "Opleiden"? Lijkt me dat de opleiding van die jonge spelers er nog niet op zit totdat ze een vaste plaats in het eerste elftal hebben. Iedereen kan een talent van zijn 9e tot zijn 15e begeleiden, maar dan begint het pas. Kijk hoe al die gasten die bij Feyenoord zijn gebeleven nu in het NL 11 spelen en de talenten die op 15 jarige leeftijd weggingen zitten nu ergens op de bank. Kortom juist de periode van 16-21 is essentieel in de opleiding. Bij PSV zijn ze daar gewoon slecht in.

Elke fase in de opleiding is belangrijk. De laatste fase alleen meer zichtbaar.

Maar dat PSV beroerd opleid zal ik niet ontkennen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Voor die drie Denen (Eriksen, Andersen en Fischer) is in totaal bijna 4m betaald.

Ontken ik toch ook niet?

Ajax heeft een nieuw beleid, richt zich op jonge talenten die graag hierheen komen.

Kijk, je mag genoeg klagen over Ajax, maar om ze nu koopclub ipv opleidingsclub te noemen is wat onzinnig gezien de grote doorstroom van talenten. En als je een 16 jarige haalt die als 19 jarige debuteert, dan heb je een speler ook opgeleid, alleen niet volledig.

Ik snap overigens prima de irritatie hoor. Ik zou een toptalent die van Ajax naar PSV gaat echt het slechtste toewensen. Maar het wordt ook tijd dat PSVers zelfkritischer worden en misschien meer de schuld bij zichzelf moeten zoeken. Het is de zoveelste alweer die PSV verlaat wegens betere perspectieven bij andere clubs. Neem dat voorbeeld nu met Toivonen. Is geblesseerd en PSV wilt een vervanger gaan kopen in de winter, ipv een jeugdig talent inzetten. En zie ook het perspectief van oa Depay en Locadia. Zij hebben ook weer dure aankopen voor zich lopen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Eindelijk weer een keer:

Gunners 5 - 2 Tottenham

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je het bekijk vanuit het oogpunt van het talent heeft ie aan Ajax veel meer dan PSV.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zit VI terug te kijken. Wat is Ibrahimovic toch een fantastische gozer zeg. Briljante spits, maar ook een erg interessant mens. Heerlijk, die schijt aan de wereld attitude. Ik vind het een eer dat hij voor Ajax heeft gespeeld. Ben hem altijd blijven volgen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax heeft een nieuw beleid, richt zich op jonge talenten die graag hierheen komen.

Doen Chelsea of Manchester City ook

Ajax&Litmanen1 schreef:

Kijk, je mag genoeg klagen over Ajax, maar om ze nu koopclub ipv opleidingsclub te noemen is wat onzinnig gezien de grote doorstroom van talenten. En als je een 16 jarige haalt die als 19 jarige debuteert, dan heb je een speler ook opgeleid, alleen niet volledig.

Ik snap overigens prima de irritatie hoor. Ik zou een toptalent die van Ajax naar PSV gaat echt het slechtste toewensen. Maar het wordt ook tijd dat PSVers zelfkritischer worden en misschien meer de schuld bij zichzelf moeten zoeken. Het is de zoveelste alweer die PSV verlaat wegens betere perspectieven bij andere clubs. Neem dat voorbeeld nu met Toivonen. Is geblesseerd en PSV wilt een vervanger gaan kopen in de winter, ipv een jeugdig talent inzetten. En zie ook het perspectief van oa Depay en Locadia. Zij hebben ook weer dure aankopen voor zich lopen.

En Ajax leidt inderdaad aardig wat talenten op maar dat zijn niet meer de echt grote jongens. Gaat me er verder vooral om dat, dat opleiden ook allemaal maar relatief is. Vind namelijk iemand op zijn 16e kopen die op zijn 17e in Ajax of PSV 1 speelt. Noem dat geen opleiden. Verder is de irritatie bijzonder klein eigenlijk. Pas als die Bazoer over paar jaar in Ajax 1 balt, wordt het pijnlijk.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Als je de laatste 2 jaar bij Ajax hebt gevolgd dan snap je waarom er nu spelers van jonge leeftijd aangekocht worden. De eigen jeugdopleiding leverde minder toptalenten af. Die opleiding wordt nu volledig gerenoveerd door oa Jonk en Bergkamp met de visie van Cruijff. Maar voordat je daar de uitwerking van ziet ben je 3-5 jaar verder gok ik. En daarom wordt er ook gekeken naar externe talenten. Mazzel voor Ajax is dat er in Scandinavië veel rondlopen en daar is de naam van Ajax groot als opleidingsclub. Zeker in Denemarken is Ajax gigantisch groot en populair.

Maar buiten de extern gehaalde talenten breken er natuurlijk genoeg eigen spelers door. Vorige week nog Veltman, daarvoor nog Denswil, daarvoor weer oa van Rhijn. Daarvoor weer oa Vermeer, Blind, Ebecilio, Alderweireld etc. Je kan moeilijk ontkennen dat er constant namen doorbreken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.