• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.248 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.785 acteurs
  • 199.756 gebruikers
  • 9.423.074 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

moviemafketel schreef:

We lachen onze Nederlandse clubs vaak weg, maar vergeten hoeveel potten we wel winnen. Tegen de rijkste clubs zullen we het idd zelden redden. Hoop dat hier ook snel wat nivellering in wordt aangebracht.

Ja, ook in de Nationale competitie.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja, ook in de Nationale competitie.

Ja dan meteen in alle competities uiteraard.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Wat een foto

Fantastische Mourinho-show weer, deze dagen. Hoogtepunt was het interview met Sport1 waarin Único uitgebreid spelers als Janssen, Siem de Jong en Sightorsson ging analyseren, tot stomme verbazing van zure Wimpie Kieft in de studio. Ook heel lief van Único dat hij zei dat Ajax 'goed partij had geboden'. Enige minpunt was de ietwat smoezelige overjas, ik zie Jose toch het liefst strak in het pak.

Viel me gisteren ook pas op dat hij flinke tieten heeft.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Die bal kwam gewoon verkeerd op zijn schoen.

Vond het zelfs wel een mooie actie, die man heeft gewoon het zelfvertrouwen om ook vanuit die hoek de bal erin te willen rossen.

NW moet gewoon iets vinden om op te zeiken, ook al was hij toch de uitblinker op het veld

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ronaldo

Van Marwijk even aangehoord en meteen afgezet. Wat een saaie man is het toch.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3801 stemmen

'Ajax gaat vanavond winnen'

'Real Madrid heeft me verbaasd'

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vermoedelijk de meest treurige reactie in dit topic ooit. En dat zegt veel.

Haha, 't is wat. Terwijl ik daar gewoon een goed punt heb. Ajax is het beste wat Nederland Europees te leveren heeft, want we zijn kampioen (2x op rij zelfs). Niemand kan zulke teams nog aan. Zelfs Benfica wordt gedeklasseerd door Barcelona om wat te noemen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha, 't is wat. Terwijl ik daar gewoon een goed punt heb. Ajax is het beste wat Nederland Europees te leveren heeft, want we zijn kampioen (2x op rij zelfs).

Is geen logische 1 op 1 gevolgtrekking hoor. Qua, ervaring, volwassenheid en breedte van de selectie schat ik PSV hoger in als het gaat op Europese resultaten. Misschien zelfs Twente ook.

Europees voetbal is volstrekt onvergelijkbaar met de NL competitie.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Daarnaast ziet het huidige team van Ajax er weer heel anders uit dan de teams die kampioen werden.

Een vergelijking van niets dus, maar we zijn het gewend van A&L.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Is geen logische 1 op 1 gevolgtrekking hoor. Qua, ervaring, volwassenheid en breedte van de selectie schat ik PSV hoger in als het gaat op Europese resultaten. Misschien zelfs Twente ook.

Europees voetbal is volstrekt onvergelijkbaar met de NL competitie.

Kijk alleen naar de achterhoede van PSV....

Buiten dat zat timbo gewoon enorm zichzelf aan te stellen met de post die ik quotte.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

timbo_ lult, inderdaad. Je plaatst berichten die nog veel zieliger zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

timbo_ lult, inderdaad. Je plaatst berichten die nog veel zieliger zijn.

Er is vandaag geen Mertens nieuws

Oja, prognoses:

Helsingborg-Twente 0-2

PSV-Napoli 1-0 (Napoli speelt met een B ploeg las ik)

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV-Napoli 1-0 (Napoli speelt met een B ploeg las ik)

Ik kop 'm binnen:

PSV toch ook?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik kop 'm binnen:

PSV toch ook?

Wat slecht zeg, zulke goedkope humor.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kijk alleen naar de achterhoede van PSV....

Is zwak ja, maar niet zwakker dan die van Ajax.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Is zwak ja, maar niet zwakker dan die van Ajax.

Haha.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3801 stemmen

Er bestaat ook nog zoiets als het middenveld en de aanval waar wij veel en veel meer kwaliteit hebben.

De aanval is de beste verdediging.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Aanval wel, middenveld van PSV is zeker niet beter. Vrij zwak zelfs.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Het middenveld van Ajax is ook niet je van het.

Zeker niet nu Anita weg is.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Psv een zwak middenveld. Hou toch op

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

$pecial schreef:

Psv een zwak middenveld. Hou toch op

Toivonen is als scorende speler wel oke, maar is een vrij matige speler voor je systeem. Van Bommel vertraagt je spel en dan heb je alleen Strootman. Laat ik het zo zeggen, het zijn geen slechte spelers maar het is geen middenveld om te vrezen.

Dat van Ajax overigens ook niet hoor.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Verdediging van Ajax is beter (vergelijkbaar met die van Feyenoord) dan die van PSV, en het middenveld en aanval zijn van PSV (stukken) beter.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Beste middenveld heeft toch Twente en AZ in mijn ogen

AZ

Henriksen (geweldig talent)

Maher--Martens.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Verdediging van Ajax is beter (vergelijkbaar met die van Feyenoord) dan die van PSV, en het middenveld en aanval zijn van PSV (stukken) beter.

Poulsen Kan best af en toe een pass over 30 meter mooi op de stropdas leggen. Maar vanaf wedstrijd 1 dat hij speelt komen korte ballen over 3 meter niet aan. Gisteren was al helemaal lachwekkend

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Aanvallend ben ik het wel eens, middenveld gewoon echt niet. PSV speelt op het middenveld niet als een team. Ik zie weinig lijn. PSV kan duels niet volwassen uitspelen, wat ook gewoon door hun middenveld komt.

Maar belangrijker dan dit alles vind ik het teamgevoel. Ik vind Ajax sowieso veel meer een collectief dan PSV. Dat gaf de laatste jaren wel de doorslag.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik miste Anita gisteren wel ja, zo'n Poulsen heb je helemaal niks aan bij dit soort wedstrijden is gebleken. Zelfs Mourinho vindt Poulsen niet in het Ajax-systeem thuishoren.

Voor de Nederlandse competitie kan hij wel weer erg nuttig zijn met zijn ervaring. Maar wanneer het spel te snel gaat is hij nergens meer te bekennen.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Over van Bommel ben ik het niet eens, maar daar kijk ik ook niet echt objectief tegenaan. De beste man strooit nog met heerlijke paasjes en als het moet kan hij aan de rem trekken. Ik ben blij dat hij terug is gekomen. Strootman is een stuk dynamischer, meer het type Cocu. Strootman moet eigenlijk wat meer naar voren spelen. Toivonen is tevens een klasbak, maakt zeer belangrijke doelpunten maar maakt soms fouten puur uit laksheid. Voor Eredivisie niveau is het een top middenveld.

Dan heb je Wijnaldum nog, van Ooijen als groot talent en ook nog ergens een Engelaar die op de bank zit geld te tellen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik miste Anita gisteren wel ja, zo'n Poulsen heb je helemaal niks aan bij dit soort wedstrijden is gebleken. Zelfs Mourinho vindt Poulsen niet in het Ajax-systeem thuishoren.

Voor de Nederlandse competitie kan hij wel weer erg nuttig zijn met zijn ervaring. Maar wanneer het spel te snel gaat is hij nergens meer te bekennen.

Allemaal gebaseerd op 1 potje? Kom zeg. Tegen Twente speelde hij nog subliem. Als we Ajacieden beoordelen op de schaal van Real Madrid dan hou je niemand over.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

%%%%%% schreef:

Beste middenveld heeft toch Twente en AZ in mijn ogen

AZ

Henriksen (geweldig talent)

Maher--Martens.

Klopt. Maar we hadden het nu over PSV en Ajax.

Baal nog steeds dat El Ahmadi weg is. Zag laatst een compilatie van het vorige seizoen. Wat was hij goed.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vind jij hem bij Ajax passen tot nu toe dan? Is geen stofzuiger zoals Anita tot nu toe gebleken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.