- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een eer om Ronaldo te mogen ontvangen in Holland 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jammer dat ie er voor het 3e jaar op rij is. Ik had ook wel eens de betere van hem, Messi, tegen Ajax willen zien. Als iemand er 3 tegen ons moet maken, dan liever Messi 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Jammer dat ie er voor het 3e jaar op rij is. Ik had ook wel eens de betere van hem, Messi, tegen Ajax willen zien. Als iemand er 3 tegen ons moet maken, dan liever Messi
Amen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Tegen Dortmund thuis gaat gewonnen wonnen, ik verwacht niks anders. Of ze nou laatste worden of niet, het kan me niet schelen hoe ze het gaan doen. Ze toveren maar wat uit de hoge hoed.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Ach ja. Iets meer durf en het een wat leuker te kijken wedstrijd geweest. Maar winnen zit er sowieso niet in. Daar is het gat gewoon te groot voor en dit Ajax te zwak. Het missen van een spits is daar ook wel een beetje debet aan. Met een spits had het wellicht heel even 2-2 kunnen staan. Maar als Real een tandje bij zet zijn ze gewoon ijzersterk. Gaan gewoon weer meedoen met alle prijzen ondanks hun matige seizoenstart.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Kunnen onze spitsen nog wat van leren. Elke kans maakt hij wel gewoon af.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6115 stemmen
Waarom horen we nu trouwens niks over het trouwe publiek? Als in de Kuip in de 88e minuut uit volle borst gezongen wordt, gaat het altijd over het hondstrouwe legioen 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ach ja, Real heeft ook genoeg kansen gemist.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ach ja, maakt ook niet uit Quido. We weten zelf wel beter 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Het is duidelijk dat Ajax niks te zoeken heeft in de CL. Die obsessie om die tien miljoen extra mogen ze van mij inruilen voor spannendere potjes in de EL. Hier is namelijk helemaal geen reet aan.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
1-1 nog bij Dortmund - Man C. 2e plek nog haalbaar 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ach ja, Real heeft ook genoeg kansen gemist.
Maar niet een open kans bij 1-2 op 2-2. Toch jammer. Als je dan nog 2-4 verliest, ok. Maar zo is het wat zuur.
Verder zit ik er niet mee. Verlies was ingepland.
City-Dortmund 1-1.
Real 6
BD 4
City 1
Ajax 0
Komend duel thuis tegen City, daarna uit tegen City.
Wil je derde worden, dan zal je moeten gaan presteren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is duidelijk dat Ajax niks te zoeken heeft in de CL. Die obsessie om die tien miljoen extra mogen ze van mij inruilen voor spannendere potjes in de EL. Hier is namelijk helemaal geen reet aan.
Doe mij maar gewoon 20 (geen 10, zeker 20) extra voor de club en ook schitterende affiches ipv duels tegen Dnjepr en Hannover.
En verder is het onzin wat je zegt. Tegen Dortmund presteerde Ajax prima en in de 2 voorgaande jaren liet Ajax ook een goede CL indruk achter. Vorig jaar was je normaal gesproken doorgegaan zelfs.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Danny Hoesen had zich onsterfelijk kunnen maken, erg jammer. Verder ging het weer zoals verwacht, offensief moet Ajax zich gaan versterken want Sana en Boerrigter zijn te licht.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Enfin, schitterende goals, fantastisch voetbal. Bedankt Único dat we nog eens van iets mochten genieten op de Nederlandse velden, na al die potjes lamme vs blinde. En Christiano Ronaldo, wat een fenomeen. Schitterend het ontwijken van die moordaanslag van Alderweireld om vervolgens de bal achter Kleine Kennis te krullen. Dit is voetbal, siste hij, en hij had gelijk.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Is Real nou zo goed, of is Ajax nou zo slecht? Dat eerste zeker. Soms geweldig voetbal die soms pijnlijk de tekortkomingen van Ajax accentueert. In de eerste helft althans. Dat Real vlak voor rust die goal maakte, was natuurlijk niet handig voor Ajax. Toch respect voor het feit dat zij zich nog zo wisten te handhaven. 4-1 was niet representatief. Ajax had er veel meer uit kunnen halen al geloof ik niet dat zij van een ploeg met Ronaldo zou winnen. Als ons kikkerlandje zich nog op de kaart willen zetten zal dat tegen City moeten gebeuren.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Bert van Marwijk voor de wedstrijd: "Ik denk dat Ajax wint".
Bert van Marwijk na de wedstrijd: "Real Madrid heeft me positief verrast, ze speelde goed voetbal".
Wat voor beeld heeft die man van Ajax? Of nog erger, van Real Madrid?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Doe mij maar gewoon 20 (geen 10, zeker 20) extra voor de club en ook schitterende affiches ipv duels tegen Dnjepr en Hannover.
En verder is het onzin wat je zegt. Tegen Dortmund presteerde Ajax prima en in de 2 voorgaande jaren liet Ajax ook een goede CL indruk achter. Vorig jaar was je normaal gesproken doorgegaan zelfs.
Tegen Dortmund speelden ze prima, desondanks verloren ze. Vorig jaar presteerde Ajax prima en desondanks lagen ze eruit. Ik begin daar langzamerhand een beetje moedeloos van te worden. Uiteindelijk is het enige wat telt winnen als je goed speelt. Verliezen met goed spel is volledig irrelevant. Feit is dat dit Ajax niet geschikt is voor de CL. Maar oefening baart kunst. Ik geef ze nu nog niet op.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Bert van Marwijk na de wedstrijd: "Real Madrid heeft me positief verrast, ze speelde goed voetbal".
Prima coach, maar hij zit nu inderdaad beschamend slap te ouwehoeren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Tegen Dortmund speelden ze prima, desondanks verloren ze. Vorig jaar presteerde Ajax prima en desondanks lagen ze eruit. Ik begin daar langzamerhand een beetje moedeloos van te worden. Uiteindelijk is het enige wat telt winnen als je goed speelt. Verliezen met goed spel is volledig irrelevant. Feit is dat dit Ajax niet geschikt is voor de CL. Maar oefening baart kunst. Ik geef ze nu nog niet op.
Dus? In de EL tref je ook grote ploegen en kan je er ook uitvliegen.
Ik ben heel blij dat Ajax CL speelt. Pas als je alle duels speelt zoals nu zou ik je gelijk geven.
Voorlopig troffen we de laatste 3 jaren:
Kiev (kwalificaties) 1-1 en 2-1 winst
Real Madrid 2-0 en 4-0 verlies
Auxerre 2-1 winst en 2-1 verlies
Milan 1-1 gelijk en 0-2 winst
Real Madrid 3-0 en 3-0 verlies
Zagreb 2-0 en 4-0 winst
Lyon 0-0 en 0-0 gelijk
Dortmund 1-0 verlies
Real 1-4 verlies
Kortom, we hebben 1x een blamage gehad (Auxerre uit verloren) en verder zoals verwacht van Madrid alles verloren. Niet zo overdrijven man. Tegen de rest konden we prima mee.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Joe Hart, wat een gruwelijke reddingen had die. Dortmund een legio aan kansen gezien de samenvatting waaronder een schot tegen de paal en lat.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Dus? In de EL tref je ook grote ploegen en kan je er ook uitvliegen.
Ik ben heel blij dat Ajax CL speelt. Pas als je alle duels speelt zoals nu zou ik je gelijk geven.
Voorlopig troffen we de laatste 3 jaren:
Kiev (kwalificaties) 1-1 en 2-1 winst
Real Madrid 2-0 en 4-0 verlies
Auxerre 2-1 winst en 2-1 verlies
Milan 1-1 gelijk en 0-2 winst
Real Madrid 3-0 en 3-0 verlies
Zagreb 2-0 en 4-0 winst
Lyon 0-0 en 0-0 gelijk
Dortmund 1-0 verlies
Real 1-4 verlies
Kortom, we hebben 1x een blamage gehad (Auxerre uit verloren) en verder zoals verwacht van Madrid alles verloren. Niet zo overdrijven man. Tegen de rest konden we prima mee.
Dat is inderdaad geen slechte reeks, maar die wedstrijden tegen Madrid zijn te dramatisch voor woorden. En dan te bedenken dat ze geeneens hebben aangezet en 4-0 nog een milde score was. De overige ploegen waar Ajax tegen heeft gespeeld, met uitzondering van Milan, horen in principe ook thuis in de EL. En dan heb ik het dus ook over het huidige Lyon. Tegen de echte topploegen die in de CL thuis horen maakt Ajax nauwelijks tot geen kans. Face it, op dit moment is de CL voor Ajax gewoon een maatje te groot.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Moet je nagaan als dit RM speelt tegen PSV, Feyenoord of Twente, ploegen die niet eens kampioen van Nederland kunnen worden. 5-0, 6-0 of 7-0?
Vermoedelijk de meest treurige reactie in dit topic ooit. En dat zegt veel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ligt eraan wat je te hoog gegrepen vindt, vorig jaar waren we eigenlijk naar de achtste finales. Als de loting meezit kun je overwinteren.
In de EL is Ajax ook afhankelijk van de loting, qua overwinningskansen maakt het daarom voor Ajax niet zoveel uit of het EL of CL speelt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Madrid heeft spel veel meer naar zich toegetrokken dan ooit tevoren. Mag je toch verrassend noemen. De combinatie dat Madrid veel beter dan verwacht voor de dag kwam en Ajax veel slechter dan verwacht (voordat mensen boos worden, herhaal gewoon Frank de Boer) maakt dat je een wedstrijd als deze krijgt.
Kan me derhalve prima vinden in woorden van Bert van Marwijk
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Van de vijf wedstrijden tegen Ajax was Real Madrid er vier oppermachtig. Real Madrid is de één na beste ploeg van de wereld, ik begrijp dan ook niet waarom mensen vooraf dachten dat Ajax een goede kans zou maken. Laat staan winnen. Op basis waarvan zou het elftal van Ajax beter moeten zijn dan dat van Real Madrid?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Valencia - Lille 2-0
Benfica - Barcelona 0-2
Anderlecht - Malaga 0-3
Ajax - Real Madrid 1-4
En dan schijnen er nog mensen te zijn die menen dat de Primera Division 'niet zo veel voorstelt'...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het was te verwachten dit, als Real er zin in heeft en Ajax staat weer naïef te slapen.. tsja dan valt 1-4 nog mee
Maargoed, klasseverschil.
Als ik BD zo zag tegen City, gaan die Duitsers wellicht wel nummero twee worden. Wat een hoeveelheid kansen en een volkomen onverdiende penal tegen nog.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Valencia - Lille 2-0
Benfica - Barcelona 0-2
Anderlecht - Malaga 0-3
Ajax - Real Madrid 1-4
En dan schijnen er nog mensen te zijn die menen dat de Primera Division 'niet zo veel voorstelt'...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.