• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.737 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Net als Ajax overigens? Ajax heeft de laatste seizoenen juist steeds zwaar geloot voor de beker. Ook vaak uitwedstrijden. Vorig jaar nog Roda uit en AZ (wel in de ArenA), nu weer Utrecht. In het laatste jaar dat Ajax de beker won had Ajax wel een pretloting tot de finale. Halve finale tegen RKC in Amsterdam bv. Nou, met zo'n route stelt de beker ook gevoelsmatig niks voor.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Nou, nou dat ook wel mee. FC Utrecht was in deze staat wel te kloppen en wij moeten ze niet als een topclub beschouwen alleen omdat PSV zich daarin hadden vergist. Zij verspelen ook gewoon punten tegen PEC en van de clubs die jij nu noemt geef ik alleen een bevestiging van het feit dat AZ een niet makkelijk te kloppen ploeg is. Maar het kan ook zijn dat jij als Ajax supporter daar heel anders tegen aan kijkt, maar ik val er niet ondersteboven van als je als club in twee jaar tijd alleen AZ loot als volwaardige tegenstander.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Utrecht uit is voor elke Eredivisieploeg lastig door de jaren heen. Net als ADO, Vitesse, Heerenveen etc. En die hebben soms vast een zwak jaar, maar over het algemeen is het daar lastig. Utrecht won nog van PSV om wat te noemen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

FC Twente - FC Den Bosch

Sneek (zo) - AZ

Xerxes DZB - Feyenoord

ONS Sneek (za) - Ajax

PSV - EHC/Heuts

Appeltje eitje voor iedereen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Behalve voor PSV.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ach, ONS Sneek zal vast het verwijt krijgen dat ze maar 2 (in dit geval 1) wedstrijd(en) per jaar echt 150% geven.

Maar inderdaad, PSV heeft het altijd lastig tegen (bijna) Duitse ploegen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Je kunt moeilijk ontkennen dat Utregg of ADOO niet 150% proberen geven tegen hun "gehate rivaal", of dat laatste voor ONS Sneek geldt lijkt me twijfelachtig. Is dat dan niet eerder Heerenveen of Grunn?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Slappe lotingen. Stop sowieso eens met het feit dat ploegen die Europees spelen of speelden dit seizoen elkaar nog konden loten. Die hele beker is echt een farce momenteel. Gewoon vrij loting, dan maar de kans lopen dat je Ajax-Feyenoord en PSV-Twente in de 1e ronde krijgt. Dat is bekervoetbal.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

In België heb ik het gevoel dat de meeste grote ploegen de beker niet eens serieus meer nemen. Vaak spelen ze met B-elftallen, waardoor het een soort van uniek kans geworden is voor kleinere clubs om een keertje Europees te mogen spelen. Wat mij betreft mogen ze die beker gewoon laten voor wat het is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

In België heb ik het gevoel dat de meeste grote ploegen de beker niet eens serieus meer nemen. Vaak spelen ze met B-elftallen, waardoor het een soort van uniek kans geworden is voor kleinere clubs om een keertje Europees te mogen spelen. Wat mij betreft mogen ze die beker gewoon laten voor wat het is.

Dat doen ze hier ook vaak. Beetje jammer, daardoor heeft de beker weinig waarde. Ik heb het gevoel dat de beker hier de waarde van de Engelse League Cup heeft, maar niet van de klassieke FA Cup. Net als de opener van het seizoen, de Cruijffschaal hier (Supercup in veel andere landen). Vrij jammer want de beker is op zich wel leuk om te winnen. Misschien zou men er een betere prijs aan moeten verbinden. Als je bv zoals in Duitsland 4 CL tickets hebt, dan kan je zeggen dat de winnaar van de beker voorronde CL mag gaan spelen ofzo.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Is ook makkelijk als je 4 CL tickets hebt als land Maar de inzet zou inderdaad wat hoger mogen zijn. De meeste grote clubs hebben vaak toch hun Europees ticket wel vast, dus veel meer dan wat prestige valt er niet meer te winnen. Net die kleinere clubjes komen dan erg gemotiveerd aan de aftrap, voor hen staat er wel een uitzonderlijke kans op het spel.

Edit: Toevallig kom ik dan net dit artikel tegen. Beetje jammer dat ze het dan afschuiven op midweekvoetbal ...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wel humor, enkele dagen na de 0-3 nederlaag tegen Ajax tekent Jeroen Verhoeven bij de FC een contract Voor 3 jaar nog wel! Benieuwd of het publiek onze oud-Ajacied pruimt.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

ooooooooHHHHHHHH... PIZZA

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel humor, enkele dagen na de 0-3 nederlaag tegen Ajax tekent Jeroen Verhoeven bij de FC een contract Voor 3 jaar nog wel! Benieuwd of het publiek onze oud-Ajacied pruimt.

Redelijke keeper, maar moet ook wel want de 2e keeper van Utrecht (Cummins) kan er helemaal niks van. Drie jaar is alleen achterlijk... doe dan een jaar ofzo met een optie, maar gelijk 3 jaar?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jeroen 'zware botten' Verhoeven, hoe komen ze er toch weer op

Maar misschien is-ie voor de derde helft aangetrokken?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Verhoeven is echte kantineheld

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De Pizza zou een vaste rubriek in VI moeten krijgen idd. Zo denk ik dat-ie behoorlijk smakelijke anekdotes kan vertellen over zijn epische wedstrijden krokethappen met Mido en Martin 'de Pet' Jol.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

De Pizza zou een vaste rubriek in VI moeten krijgen idd. Zo denk ik dat-ie behoorlijk smakelijke anekdotes kan vertellen over zijn epische wedstrijden krokethappen met Mido en Martin 'de Pet' Jol.

En Cock Jol was de kok zeker?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Iedereen mag lachen om hem en zijn strijd tegen de kilo's, maar ik heb Verhoeven nooit de blunders zien maken in zijn carriere die bv Mulder of Isaksson wel maakten. Of bij ons Vermeer.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Verhoeven is gewoon een prima keeper voor de middenmoot/subtop want zo een geweldige keepers hebben de meeste clubs niet.

Ik snap ook niet waarom een Roda hem niet gehaald heeft. Toch veel liever een clubloze Verhoeven dan alweer een Pool die nog niets bewezen heeft. Tyton was een voltreffer, maar na hem hebben ze alweer 3 Poolse doelmannen gehaald, en geen enkele van de drie is Eredivisiewaardig.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8228 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Iedereen mag lachen om hem en zijn strijd tegen de kilo's, maar ik heb Verhoeven nooit de blunders zien maken in zijn carriere die bv Mulder of Isaksson wel maakten. Of bij ons Vermeer.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe die kende ik niet. Maar hij maakt er niet zo vaak 1. Vrij aardige keeper. Niet voor Ajax, maar wel voor ploegen als Utrecht, Roda, NEC, Heerenveen etc.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

En die paar wedstrijdjes van hem bij Ajax waren ook al hilarisch, je zou de beelden van Spartak Moskou - Ajax nog eens op moeten zoeken... dat is niet meer als zak aardappelen naar de grond, maar als mud.

Nee, zelfs kleine Kennis lijkt meer op een echte keeper.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

En die paar wedstrijdjes van hem bij Ajax waren ook al hilarisch, je zou de beelden van Spartak Moskou - Ajax nog eens op moeten zoeken... dat is niet meer als zak aardappelen naar de grond, maar als mud.

Nee, zelfs kleine Kennis lijkt meer op een echte keeper.

Uit bij Excelsior heb je hem zeker niet gezien in de laatste 20 minuten he?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Er is trouwens vrije verkoop Ajax - Real Madrid. 27.50 is de goedkoopste en heb er goed zin in!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Is ook de enige goede wedstrijd die ie gespeeld heeft in het Ajax-shirt (hoewel ie daar volgens mij ook nog een levensgevaarlijke kans inleidde door een domme actie, maar dat zou ik nog eens moeten zien). Tegen Spartak was het lachwekkend, en ADO-uit sloeg ook nergens op (overige wedstrijden kan ik me niet meer voor de geest halen, weet alleen nog dat er achterin totale chaos heerste onder zijn leiding). En ga bovendien nou niet zeggen dat je hem destijds zo goed gevolgd hebt bij Volendam, want de beste man kan best een bal tegenhouden, maar was echt niet het grootste keeperstalent dat er in de eerste divisie rondliep.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hij zal toen best een paar ballen op z'n buik hebben gekregen. Bij Willem II echter:

Een verdedigende fout van Toby Alderweireld kon niet worden hersteld door Verhoeven. Sterker nog, de doelman kreeg geen grip op de bal en zijn blunder werd genadeloos afgestraft door Rangelo Janga: 1-0.

Hij heeft wel indruk gemaakt in die 5,5 (!) wedstrijdjes die hij mee mocht doen in ieder geval

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

begrijp hier niet het idee niet achter. hebben ze eindelijk eens een fatsoenlijke keeper en dan komen ze hier mee aan. drama

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

En er is een nieuw, kansloos hoofdstuk toegevoegd aan het boek van supportertjes pesten.

Stadsdeel Zuidoost verbiedt verkoop De Meersche Helden

Het seizoen is inmiddels een aantal weken onderweg, maar nog altijd is het wachten op de nieuwe uitgave van De Meersche Helden. De mannen staan te trappelen om een nieuw fanzine te maken, maar stadsdeel Zuidoost zit ze dwars. Verkopen rond de Amsterdam Arena mag niet meer.

Vergunning

U kent het wel. Met de metro naar de Arena voor een thuiswedstrijd van Ajax, de muntjes al in de hand en beneden bij de uitgang van station Bijlmer Arena een nieuwe De Meersche Helden kopen. Interviews met Ajacieden, een column hier en daar en het laatste supportersnieuws.

Tot zo ver geen enkel probleem, maar tijdens de verkoop van de laatste uitgave van vorig seizoen kwam de milieupolitie op bezoek. Plotseling werd om een vergunning gevraagd, terwijl pas zo'n veertien jaar fanzines worden verkocht bij de Arena. Eerst De Ajax Ster, daarna Dappere Strijders en nu dus De Meersche Helden.

De milieupolitie beval de verkopers van De Meersche Helden per direct de verkoop te stoppen, iets wat de echte politie maar vreemd vond omdat het verkopen al die jaren werd gedoogd. Na overleg mocht de laatste uitgave alsnog worden verkocht, zolang daarna maar een vergunning zou worden aangevraagd. Nog steeds niets aan de hand, ware het niet dat stadsdeel Zuidoost een officiële waarschuwing gaf. Als De Meersche Helden doorgaat met verkopen, volgt een boete. Een vergunning voor het verkopen van het fanzine wordt maar niet afgegeven.

Waarom stadsdeel Zuidoost zo moeilijk doet? Joost mag het weten. Op zes plekken rond de Arena wordt door het verkoopteam van De Meersche Helden zes keer in het seizoen, twee of drie uurtjes per keer, een fanzine verkocht. Rotzooi wordt er niet gemaakt en de bescheiden opbrengsten vloeien weer netjes terug naar de supporters. De Meersche Helden hielp mee met het standbeeld voor Bob Haarms, is nooit te beroerd een voetbaltoernooi te sponsoren en betaalde mee aan de doeken die vorig seizoen in de supportersbussen naar FC Twente - Ajax hingen.

Het blijft ondertussen stil. De Meersche Helden wacht af wie nu toch eindelijk een oplossing aanbiedt: de gemeente Amsterdam, Ajax zelf? Zo veel wordt er niet gevraagd; slechts toestemming om een fanzine te verkopen. That's it, zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn?

Duidelijk is dat De Meersche Helden uitgave 25 zaterdag ook niet op de avond van Ajax - FC Twente mag verkopen. Het team achter De Meersche Helden besluit daarom de publiciteit te zoeken. Wie pakt de handschoen op en zorgt voor een oplossing?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar dat ligt dan wel aan je ogen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.